BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 01, 2009
Cerpen : Noktah Kasih
Nama Pena : babywing

"Nama saya Nur Aisya Humaira bt Muhammad Muhaymin. Saya berasal dari Petaling Jaya. Salam perkenalan pada semua,"gadis berwajah bujur sirih itu memperkenalkan dirinya. Gadis itu sangat menjadi perhatian ramai jejaka di kolej itu. Maklumlah, dia memiliki rupa paras yang cantik sekali, terutamanya di bahagian mata dan alisnya yang melentik itu. Gadis itu juga amat mudah mesra dengan semua orang di sekelilingnya.

"Maira, jom kita pergi dating malam karang!"ajak Shah yang terkenal dengan sikap buaya daratnya tu. "Ok Shah my darling.. We meet tonight ya.."jawab Humaira pula dengan aksi manjanya. Eloklah tu, sorang playboy and sorang lagi playgirl.

"Maira, kau ni bila la nak berubah? Dari zaman kita sekolah dulu sampai la sekarang ni tak pernah berubah-ubah,"nasihat Aleeya, kwn baik Maira. "Ala, aku mude lagi la, enjoy la dulu.. Lagipun diorang yang nak kat aku, aku nak buat macam mane."jwb Maira membela diri. "Maira..aku tau kau memang cantik gile, tapi takkanlah kecantikan yang kau ada tu kau nak guna untuk sakitkan hati lelaki-lelaki yang tulus sayangkan kau? Aku bagi nasihat ni pun untuk kebaikan kau jugak. Kalau ditakdirkan suatu masa nanti kau betul-betul jatuh cinta, kau akan tahu betapa sakitnya ditinggalkan insan yang kita cinta.."begitu mendalam maksud kata-kata Aleeya itu. Kata-kata penuh ikhlas itu turut meresap ke dalam lubuk hati Maira namun cuba ditepisnya jauh-jauh. "Ala, takpela Leeya, pasal tu nantila aku fikirkan.. Sekarang aku nak bersiap nak pergi jumpa Shah yang perasan tu dulu.."kata Maira sambil bingkas bangun dan menuju ke almari pakaiannya di sudut bilik. Aleeya hanya mampu menggelengkan kepalanya. Dalam hati dia berdoa agar sahabat baiknya semenjak sekolah rendah itu akan berubah suatu masa nanti.

Sementara itu, di kediaman 3 jejaka di Pelangi Damansara, hal mengenai Aisya Humaira di bicarakan. "Weyh..cantik la Maira tu kan.. Aku suke je tgk muka dia.."kata Ikhwan kepada dua lagi sahabatnya. "Tau takpe.. Tapi macam social je aku tengok. Korang tak rasa macam tu ke?"ulas Zamri pula. "Mestila social kan, cun tu.. Mesti la ramai yang jatuh cinta macam kawan kita yang sorang ni..hehehe.."jawab Ikhwan sambil menyiku Faridz yang sedang asyik mengelamun. "Woit! Apa siku-siku ni.."marah Faridz apabila disiku begitu. "Kau tu la, asyik berangan nak jadi awek Maira je.."usik Zamri pula. "Ish, diamla korang.. Nanti aku dapat tackle die baru korang tau.."balas Faridz dengan wajah serius. "Tapi kan Faridz, aku rasa better kau lupakan jela hasrat kau tu.. Dia tu social, tak mustahil dia just nak main-mainkan kau je kalau dia terima kau pun.."nasihat Zamri. "Korang ingat aku tak cukup handsome ke ha? Dah la, aku nak pergi tidur, malas nak layan korang. Dah la esok kelas aku pukul 8pagi dengan Mr Rayman yang punctual tu.."jawab Faridz tanda malas melayan rakan-rakannya itu. Dalam hatinya, memang ada cinta sedang bertunas dan dia akan pastikan bahawa gadis itu miliknya.

Di dalam kuliah subjek Farmaseutik itu, Faridz gelisah tak menentu kerana hari ini dia berhasrat untuk mengajak Humaira keluar lunch dan sekaligus cuba membina persahabatan dengan gadis yang sungguh menawan itu. Di dalam dewan yang mempunyai pendingin hawa itu pun Faridz masih berpeluh-peluh.Dia tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian terhadap apa yang diterangkan oleh Mr Rayman. Fikirannya melayang-layang memikirkan reaksi yang bakal diterimanya apabila dia mempelawa gadis itu keluar nanti. "Dia akan terima pelawaan akukah? Kalau dia terima seronoknya.. Tapi kalau dia tolak macam mana? Malu la aku nanti.."dia meneka-neka sendiri bagaimana agaknya reaksi Humaira.

Dalam pada itu, Humaira juga sedang asyik memerhati gelagat lelaki yang kian mencuri hatinya sejak akhir-akhir ini. "Faridz.."dia menyebut perlahan nama itu. Lelaki itu agak terkenal di kolej pengajiannya kerana dia amat aktif dalam sukan. Namun dia juga dikenali dengan sikapnya yang dingin dengan perempuan. Hanya bercakap yang perlu sahaja dengan mana-mana perempuan. Banyak juga pelajar perempuan di kolej itu yang meminati Faridz, namun tidak pernah dilayannya. Namun begitu, sikap itulah yang membuatkan hati gadisnya tertarik. Lelaki yang tak mudah jatuh cinta! Ciri-ciri lelaki idamannya. Tapi pastinya lelaki itu juga tidak akan jatuh cinta padanya. "Nampaknya tengok dari jauh jela.. Dapat tengok dari belakang pun jadila.."Humaira mengomel di dalam hatinya.

Selesai kuliah tersebut, Faridz masih termangu di tempat duduknya. Dia sedang menunggu masa yang sesuai untuk menegur Humaira. Memandangkan Humaira sering keluar lambat dari dewan kuliah, jadi mudahla untuk dia menyapa gadis manis itu. Apabila seluruh isi dewan hampir kosong, Faridz segera menapak keluar dari barisan tempat duduknya lalu menuju ke arah barisan tempat duduk Humaira yang agak terkebelakang sedikit. Peluh dingin mula membasahi wajahnya.

"Err..Assalamualaikum.."Faridz memulakan salam dengan gugup sekali. Humaira menoleh ke kiri dan kanan bagi memastikan benarkah dirinya yang disoal oleh Faridz. "Em, Wa'alaikumsalam..Awak cakap dengan saya ke?"Humaira juga berdebar-debar. "Ya, saya Faridz..Sebenarnya saya nak menjalinkan persahabatan dengan awak.. tu pun kalau awak tak kisah.."kata Faridz lalu menghulurkan tangannya. "Saya Maira.. Of course la saya tak kisah.."jawab Humaira sambil menyambut huluran tersebut dan melemparkan senyuman manis kepada Faridz. "Terima kasih Maira.. Mulai hari ni kita jadi kawan ye.."Nafas Faridz kembali teratur. Tidak disangkanya Humaira mudah sekali menerimanya. "Sama-sama Faridz. Ok, kita jadi kawan.."balas Humaira dengan hati yang girang sekali. "Em, jom kita pergi makan sama-sama Maira.. Nanti boleh la kita berbual panjang tentang diri masing-masing. Faridz pun nak mengenali diri Maira dengan lebih rapat lagi.."ucap Faridz sambil tersenyum. "Ok Faridz! Maira pun da lapar jugak ni. Tapi kan Faridz, siapa yang nak belanja ni? Faridz la yang belanja ea.."usik Maira sambil tertawa. "Eh, kenapa Faridz pulak yang kena belanja ni. Maira la yang belanja Faridz!"Faridz menjawab sambil turut sama tertawa. Dia gembira melihat kemesraan yang cepat benar bercambah antara mereka berdua. "La, mestila Faridz yang kena belanja sebab Faridz yang ajak Maira makan.."ujar Maira tidak mahu mengalah. "Ok..ok..Farid surrender.. Faridz belanja tengah hari ni.. Tapi Maira nak makan kat mana?"akhirnya Faridz mengalah. "Kita makan dekat Restoran Sri Pinang yang dekat depan kolej ni jela ye.. Nak tak?"Humaira mengusulkan. "Ok Maira.. Faridz ikut saja.."Faridz menjawab sambil berjalan beriringan bersama-sama Humaira menuju ke arah restoran yang dimaksudkan itu. Hati mereka sama-sama bernyanyi riang.

Selepas daripada kejadian pada hari itu, Faridz dan Humaira menjadi semakin rapat. Ramai yang terkejut dengan perubahan mendadak Faridz yang selama ini seperti tiada perasaan kepada perempuan tetapi kini setiap hari bersama-sama Humaira. Tidak kurang juga ada pelajar yang cemburu dengan keakraban mereka. Namun Faridz dan Humaira sekadar mengambil sikap tidak peduli dengan apa yang orang lain fikirkan.. Humaira juga sudah jarang sekali menghabiskan masa di luar bersama dengan lelaki lain melainkan hanya bersama Faridz.

"Em, Maira.. Aku nak tanya sikit kat kau boleh tak?"soal Aleeya dengan tiba-tiba sewaktu Humaira baru sahaja pulang dari berjumpa dengan Faridz. "La, tanya jela.. Sejak bila pulak kau kena tanya dulu before tanya aku ni? Leeya.. Leeya.."kata Humaira apabila Aleeya seperti teragak-agak mahu bercakap dengannya. "Kalau aku tanya ni kau jangan marah ye. Kau ikhlas ke berkawan dengan Faridz tu Maira?"tanya Aleeya mahu meminta kepastian. Humaira yang sudah menduga bahawa persoalan itu yang berlegar-legar di benak sahabat karibnya itu hanya tersenyum manis. "Aku bukannya apa Maira.. Faridz tu baik sangat tau.. Dia pun susah nak berkawan rapat dengan perempuan. Ni dia dah buka hati untuk kau, aku harap kau janganla main-mainkan perasaan dia."luah Aleeya kepada Humaira yang masih lagi tersenyum. "Maira! Aku tengah cakap dengan kau ni.. Yang kau senyum tak habis-habis tu kenapa?"kata Aleeya separuh menjerit lalu membalingkan bantal ke muka Humaira. "La, aku dengar la apa yang kau bebel tu..hehe.."jawab Humaira sambil tersengih.. "Habis tu yang kau senyum kambing dari tadi tu kenapa? Aku ingat aku cakap dengan dinding tadi.."perli Aleeya pula. "Aku nak bagitahu kau yang aku dengan Faridz dah couple! Yahoo!"jerit Humaira dengan riang sekali. "Kau dah couple dengan dia? Maksudnya kau memang serius dengan dia?"soal Aleeya bertalu-talu. "Ye Cik Aleeya ku mucuk..Aku sangat-sangat serius dengan Faridz tu. Aku betul-betul dah jatuh cinta.. Aku sayang dia Leeya…"ucap Humaira dengan tulus sekali. "Alhamdulillah.. Aku ingat kau still nak main-main dengan dia.. Apa pun aku sentiasa mendoakan agar kau bahagia selalu..Sekarang dah ada cik abang sayang jangan lupa dekat aku pulak..hehe.."kata Aleeya dalam nada bergurau. "Tak mungkin la aku lupa dekat 'kekasih pertama' aku ni..hehe.."kata Humaira sambil mengekek ketawa.

"Faridz! Kau tak takut ke couple dengan Maira tu? Dia tu playgirl tau dulu.."kata Ikhwan tiba-tiba. "Takla, aku tak takut pun.. Aku yakin sekarang dia dah berubah. Sekarang mana ada dia keluar dengan budak lelaki lain sangat. Aku percaya yang dia memang betul-betul sayang aku.."balas Faridz meyakinkan teman serumahnya itu. "Sekarang memang la dia kata dia sayang dekat kau, nanti dia tinggalkan kau macam tu je..Baik kau hati-hati dengan dia.."Zamri pula cuba menasihati sahabatnya itu. Dia tidak mahu Faridz dipermainkan oleh Humaira yang sudah pun mengecewakan ramai lelaki. "Zamri.. Ikhwan.. aku percaya dengan apa yang aku rasa. Korang tak payah la risau. Aku yakin dia memang dah berubah..Dah la, jangan fikir yang bukan-bukan.. Cubalah korang doa yang baik-baik sikit kat aku ni.."jawab Faridz kembali lalu menutup topik perbincangan mengenai Aisya Humaira yang amat dicintainya itu.

Kini sudah hampir 2tahun kisah kasih mereka berlangsung. Banyak suka duka yang mereka lalui bersama. Namun hubungan mereka masih belum tergugat. Namun begitu, siapalah yang tahu andainya ada badai yang kan melanda. Lily yang sememangnya sudah lama menyimpan perasaan cinta buat Faridz berasa amat sakit hati melihat kemesraan antara Faridz dan Humaira. Dia juga sudah lama mengintip pergerakan Humaira dan mengumpul maklumat mengenai Humaira sejak gadis itu bersekolah lagi. Dan segala-galanya mengenai Humaira kini berada di dalam genggamannya. Dia bakal menjalankan misinya untuk menghancurkan hubungan pasangan kekasih itu. "Kalau aku tak dapat Faridz, jangan harap kau pun akan dapat dia Humaira!"jerit hatinya penuh kebencian. Kalau dahulu rancangannya gagal kerana tiada bukti yang mencukupi, kini dia yakin dia akan berjaya.

"Faridz! Tunggu sekejap. Saya nak cakap dengan awak sekejap."kata Lily apabila Faridz melewatinya. "Awak nak apa lagi Lily? Saya tak nak tahu apa-apa dah mengenai perangai buruk Maira yang nak awak sampaikan pada saya.. Saya percayakan dia, dan akan tetap percayakan dia.."ucap Faridz. Dia sudah bosan mendengar perkataan yang seringkali diucapkan oleh Lily mengenai Maira. "Maira tu tak setia.. Maira tu ramai lelaki simpanan.. Maira tak pernah pun sukakan awak.. Maira curang.. Maira itu.. Maira ini.."itulah yang acapkali keluar dari bibir perempuan bernama Lily itu. Faridz sudah muak mendengarnya. Dia takut lama-lama dia akan terpedaya dengan apa jua yang diberitahu oleh Lily. "Awak.. Hari ni saya ada bukti yang kukuh mengenai perangai buruk kekasih hati awak tu."kata Lily dengan yakin sekali. "Sudah! Cukuplah.. Saya ada janji temu dengan Maira ni.. Tolonglah jangan ganggu saya lagi!"balas Faridz dan mahu segera berlalu dari situ. "Saya ada ni!"Lily mengunjukkan beberapa keping gambar ke hadapan wajah Faridz lalu membantutkan perjalanan jejaka itu. Faridz merampas gambar tersebut dari tangan Lily dan menelitinya satu-persatu. Merah padam wajahnya apabila melihat gambar-gambar yang berupa aksi-aksi daring Maira dengan banyak lelaki. Ada yang menunjukkan gambar Maira mengucup pipi seorang lelaki muda, ada juga gambar mereka berjalan berpelukan. Semuanya amat mencarik-carik hati lelakinya. "Aku tak percaya! Kau tipu Lily!"sudah tiada lagi bahasa lembut dalam tutur katanya. "Mungkin kau taknak percaya dengan apa yang kau lihat sekarang, tapi itulah hakikatnya Faridz. Kalau kau tak percaya, kat bawah gambar tu ada tarikh bila gambar diambil.. Cuba kau tengok bila tarikhnya tu.."jawab Lily sambil tersenyum sinis. "Shit! Time ni dia dah couple dengan aku!"jerit Faridz sambil berlalu pergi dari situ untuk menyelesaikan segala-galanya dengan Maira hari itu juga. Dia tidak mahu menjadi mainan yang diguna oleh Maira untuk memuaskan hatinya. Hati Faridz benar-benar sakit dan berdarah. Dia juga berasa bahawa cinta sucinya telah dikhianati oleh perempuan yang amat dia sayangi.


Dari jauh, Maira melihat Faridz mampir kepadanya. Namun tiada riak ceria di wajah itu. Pasti dia sedang berdepan dengan masalah. "Hai Faridzku sayang.. Kenapa muram je muka hari ni?"kataku kepada Faridz cuba menggembirakan hatinya. "Siapa kata muka aku muram? Aku gembira sangat hari ni.. Aku ada benda penting nak bagitahu kau hari ni Nur Aisya Humaira!"terkejut Humaira mendengar kata-kata kasar dari Faridz. "Kau dengar sini! Mulai hari ni hubungan kita putus!"kata-kata itu lah yang amat digeruni oleh ku. Namun mengapa kata-kata itu juga yang aku dengar hari ini. Kata-kata Faridz yang seterusnya semakin merobek jiwa ini. Semuanya menyakitkan. Menghancurkan segala angan-angan yang pernah bermukim di sudut hati. Mengapa ini kesudahannya?

"Leeya..Tolong aku Leeya..Tolong aku.."rintih Humaira sebaik sahaja kakinya menjejak lantai rumah. Aleeya terkejut melihat wajah Humaira yang pucat dan matanya yang bengkak itu. "Maira, kenapa ni? Kenapa menangis macam ni?"ucap Aleeya bagi menenangkan hati sahabatnya itu. "Faridz..Leeya..Faridz tak pernah cintakan aku.. Tak pernah Leeya.. Dia cuma mahu mempermainkan aku Leeya.. Leeya tolong aku.. Aku rasa macam nak mati.."tangis Humaira lagi. Jelas sekali kekecewaan yang dialami teramat dalam. "Ya Allah! Betul ke apa yang kau cakap ni Maira? Takkan Faridz sanggup buat kau macam tu?"Aleeya berkata tidak percaya. "Leeya.. Aku dah tak ada apa-apa lagi kat sini.. Cinta aku dah pun didustai.. Betul cakap kau Leeya, akhirnya perbuatan aku yang selalu mempermainkan hati lelaki terbalas kembali pada aku.."kata Humaira tersedu-sedan. "Maira..dah la.. Janganla menangis lagi.."pujuk Aleeya cuba mengusir kesedihan di hati Humaira. "Takpe la Leeya, aku masuk bilik dulu."Humaira terus berlalu.

"Maira..Maira.. Keluar la makan dulu.. Kau tak makan apa-apa lagi sejak tengah hari tadi.. Nanti perut kau masuk angin pula.."panggil Aleeya sambil mengetuk pintu bilik sahabatnya itu yang sedia terkunci. "Aku tak lapar. Kau makan la. Nanti aku cari makanan sendiri kalau aku lapar.."kedengaran suara itu amat lemah sekali. "Maira..janganlah macam ni.. Kau tak boleh macam ni.. Kau kena teruskan hidup kau Maira.."pujuk Aleeya lagi. "Aku cakap aku taknak keluar la! Jangan kacau aku! Pergilah!!!"jeritan Humaira benar-benar mengejutkan Aleeya. Humaira tidak pernah sekasar itu dengannya. Hatinya bertambah bimbang. Mungkinkah keadaan Humaira akan bertambah buruk? Hati Aleeya resah sendiri dan dia berharap agar Humaira akan pulih seperti biasa.

Keesokannya, Humaira tidak ke kolej dan apabila Aleeya pulang dari kelasnya, kelihatan barang-barang milik Humaira sudah siap dibungkus dan dimasukkan ke dalam kotak. "Maira! Maira!"panggil Aleeya apabila Humaira tidak kelihatan. "Aku kat dalam bilik ni.."Humaira menjawab seraya menjengulkan mukanya yang mendung itu di muka pintu biliknya. "Maira..kenapa kau pack semua barang kau ni?"Aleeya terus bertanya. "Aku nak berhenti belajar dekat kolej ni la.. Maafkan aku Leeya sebab kena tinggalkan kau.. Aku terpaksa sebab aku tak sanggup nak jumpa dia setiap hari.. Aku tak kuat Leeya.."terang Humaira kepada Aleeya dan airmatanya tumpah kembali. Dia teresak-esak dalam pelukan Aleeya. Aleeya turut tidak dapat menahan sebaknya dan akhirnya mereka sama-sama menangis. "Maira..Kau buatlah apa yang bakal menggembirakan hati kau.. Aku akan sentiasa menyokong kau Maira.. Aku sayang kau…"Aleeya berbisik perlahan sambil menyeka airmatanya. Akhirnya petang itu juga Humaira keluar dari rumah itu.

"Aku dah tak ada apa-apa dengan Maira.."beritahu Faridz dengan lemah sewaktu Ikhwan menanyakan mengenai perkembangan hubungan mereka berdua. "What? Bukan ke minggu lepas korang baru je pergi tengok movie sama-sama?"Ikhwan membalas jawapan Faridz dengan soalan juga. "Dia curang.. Dah la.. Aku malas cakap pasal perempuan tu lagi.. Nama dia diharamkan dalam rumah ni. Aku masuk bilik dulu!"Faridz menjawab tegas dan terus berlalu.

Di kamar bujangnya, akhirnya airmata yang cuba ditahan sejak semalam mengalir jua. Dia juga punya perasaan sedih. Sampai hati Maira memperlakukannya begini. Tidak tahukah Maira bahawa dia benar-benar mencintainya. Selama dia hidup di muka bumi ini, itulah pertama kali dia jatuh cinta. "Kenapa Maira tegar menghancurkan hatiku? Apakah dosaku padanya?"hati lelakinya menjerit hiba. "Hakikatnya aku tak pernah mempermainkanmu Maira. Aku mencintaimu setulus hatiku. Tapi mengapa kau pijak maruah ku Maira? Di mana kedudukanku dimatamu Maira? Aku terpaksa berkata bahawa aku hanya mempermainkan dirimu. Maafkan aku kerana membohongimu.. Aku terlalu memujamu sayang..Namun aku kau khianati.."Faridz berbicara sendiri. Dia cuba melelapkan mata, namun kenangan demi kenangan semakin mengganggu. Apabila jam hampir 5pagi baru lah dia terlelap.

Kini sudah genap 2 tahun peristiwa yang menjarakkan dua keping hati berlaku. Humaira masih tidak dapat melupakan Faridz. Lelaki itu teramat istimewa dihatinya dan tak kan pernah bisa diganti oleh orang lain. Hari itu, dia ke Times Square sekadar mahu window shopping. Itulah kegiatannya dihujung minggu sejak dua tahun kebelakangan ini. Berjalan-jalan melihat barangan sambil memerhati gelagat orang ramai. Fikirannya juga sering melayang teringatkan Faridz. "Pasti Faridz sudah menamatkan pengajiannya.. Pasti juga Faridz sudah bekerja sekarang.."hatinya berkata-kata. Rindunya pada lelaki itu membuak-buak. "Sudah pasti Faridz bahagia bersama gadis yang dia cintai.. Kalaulah aku perempuan itu.. Siapalah agaknya yang…Ouch!"tidak sempat dia menghabiskan lamunannya tiba-tiba dia merasakan badannya dilanggar oleh seseorang. Dia terus memandang ke arah seorang lelaki dan perempuan di hadapannya. "Faridz?"Humaira terjerit kecil. Lelaki itu segera memandang apabila dia mersakan seperti pernah mengenali suara itu. "Maira!"seperti Humaira, Faridz juga terjerit kecil. Bibirnya hampir mengukir senyuman namun terus terbantut apabila dia teringatkan peristiwa lama yang pernah berlaku antara mereka. Rindu yang bertamu segera diusir pergi. "Hai Maira! Lama tak nampak kau! Perkenalkan, ni buah hati aku sekarang and kitorang akan berkahwin tak lama lagi. Anyway, nanti jemputlah datang ke kenduri kami. Got to go, banyak lagi yang perlu kami beli. See you!"Faridz berkata tiba-tiba lalu bergerak meninggalkan Humaira yang terkulat-kulat. Humaira terkedu. "Benci sungguh Faridz padaku.. Sampai berbual sebentar pun dia tak mahu.. Tak mengapalah Faridz, akan kusimpan memori indah kita bersama selamanya.. Dia pun bakal berkahwin tak lama lagi..Semoga bahagia selalu sayangku Faridz.."setitis airmata berguguran dipipi mengenangkan kekalahannya dalam percintaan. Aku kecundang jua. Humaira segera berlalu dari situ, mahu segera pulang. Kepalanya semakin berdenyut-denyut dan sebelum dia rebah di situ, lebih baik la dia pulang ke rumah sekarang.

Di satu sudut di mall tersebut, Faridz menghela nafas panjang. Rindunya dia pada insan yang bernama Nur Aisya Humaira itu. Lamunannya terhenti tatkala adiknya, Farzana bersuara. "Abang! Kenapa abang kata kita ni pasangan kekasih pula? Tadi tu siapa abang?"Farzana bertanya bertalu-talu. "Dia tu.. Dia.. Dia bekas kekasih abang.. Dah la Ana, tak payah kita cakap pasal dia lagi.. Abang dah penat menderita sebab perempuan tu.."jawab Faridz. "Tapi kan bang, muka bekas awek abang tu pucat gila tadi, abang tak kesian ke dekat dia?"Farzana masih bertanya soalan mengenai Humaira. "Ana, abang kata stop it! Abang tak nak cakap apa-apa dah pasal dia!" tidak semena-mena Faridz menengking adiknya. "Maafkan Ana abang.."Farzana berkata sayu. "Abang minta maaf sebab marah Ana tadi.. Abang tak sengaja.."Faridz yang baru sedar keterlanjurannya itu segera memohon maaf daripada adiknya. Sesungguhnya dia tidak dapat menafikan bahawa pertemuan tadi kembali membuatkan luka lamanya berdarah semula. Dia hanya mendiamkan diri di sepanjang perjalanan pulang.

Beberapa bulan selepas itu, emosinya kembali stabil dan dia dapat menumpukan semula perhatiannya terhadap tugasnya. Lagi pula bulan ini syarikatnya memberi para pekerjanya bonus 2bulan gaji selepas mendapat keuntungan besar. Dia pulang ke rumah keluarganya dengan hati yang sungguh lapang. Dia berniat mahu membelanja ahli keluarganya malam tu.

Setibanya di rumah, dia segera menuju ke biliknya untuk membersihkan diri. Selepas itu dia berehat di ruang tamu sambil menonton televisyen. Tiba-tiba sahaja kedengaran adiknya memanggil-manggil namanya. "Abang! Abang!"jerit Farzana lagi lalu berlari mendapatkan abangnya. "Kenapa ni Ana? Macam kena kejar hantu je."Faridz menyoal. "Ni abang! Surat!"Farzana segera menghulurkan surat yang diterimanya tadi. 'Buat Faridz yang tidak pernah luput dalam ingatan..Kuharap dikau sudi membaca warkah tulisanku ini..'

Lantas aku rampas isi kandungan surat itu daripada adikku. Aku baca nama di hujung kertas itu, 'yang sentiasa mencintaimu, Maira..' Jantungku mula berdegup kencang dan iramanya sudah tidak senada lagi. Aku amat rindu pada empunya nama itu. Demi Tuhan, aku sangat mencintainya. Namun apakan daya, kasihnya bukan padaku seorang, tetapi ramai sangat manusia bernama lelaki yang mendampinginya. Ya! Maira memang playgirl! Tetapi mengapa diutuskan warkah ini buatku? Lalu kubawa surat itu ke kamarku. Farzana pula berlari-lari ke biliknya semula. Perlahan-lahan aku buka lembaran surat itu kembali setelah tiba di bilikku.

Satu-persatu perkataan kubaca dengan teliti.

'Ke hadapan Faridz yang selalu dalam ingatan.. Pertama sekali, inginku pohon ampun dan maaf dari hujung rambut hingga hujung kakiku padamu kerana aku sedar sudah banyak kesalahan aku padamu.. Moga ada ruang kemaafan buatku..

Faridz,
Demi Allah, aku sangat mencintaimu.. Aku sangat merindukanmu setiap saat waktu berdetik dan aku sangat mendambakan kehadiranmu.. Aku tahu kata-kataku ini tidak sepatutnya aku ungkapkan kerana hakikatnya kau sudah berbahagia di samping insan lain. Namun biarlah ini menjadi yang terakhir aku ucapkan.. Hatiku juga sudah tidak tertahan lagi.. Aku mencintaimu Faridz! Tiada lagi selepasmu selamanya..

Faridz kusayang,
Tujuan ku utuskan warkah pilu ini bukanlah semata-mata untuk meminta dirimu memaafkan apa jua kesalahan diriku. Aku ingin sekali menerangkan segala-galanya yang tidak pernah aku berkesempatan memberitahumu..


Sayangku,
Aku tahu aku berdosa kerana pernah mempermainkan hati ramai lelaki sebelummu.. Namun satu yang aku mahu kau selalu tahu, selepas dirimu kutemui, selepas dirimu kukenali, aku tak pernah mampu untuk mencintai insan lain. Setiap hari aku hanya memikirkan dirimu, hanya kau dalam ingatan dan hanya namamu yang bernafas dalam setiap denyut nadiku.. Aku memberi seluruh hati, jiwa dan ragaku hanya untukmu.. Tika itu aku rasakan seolah-olah dunia ini hanya milik kita berdua. Bahagianya sayangku.. Sungguh tak pernah walau sekelumit pun aku melupakanmu.. Aku berharap agar kita akan membina kehidupan dan keluarga kita sendiri dan memiliki anak yang comel-comel..haha.. Alangkah buta dan naifnya aku tika itu.. Tak pernah aku sangka bahawa hakikatnya kau tak pernah mencintaiku, menyayangiku dan mengasihiku.. Tuhan, sakit sungguh ku rasakan kala itu.. dan kesakitan itu takkan bisa hilang seiring waktu yang berlalu. Seolah-olah dunia mahu menenggelamkan aku.. Hidupku terasa kelam, suram dan gelap.. Faridz, aku ingat lagi kata-katamu di hari terakhir hubungan kita.. Sambil ketawa kegembiraan, kau mengucapkan padaku, "Maira, aku sebenarnya tak pernah langsung sayangkan kau. Bodohlah kau ni..hahaha..Aku saja ja nak mainkan kau.. Kau kan playgirl, tak kan sedih kot! Padan muka kau! Aku benci kau! Untuk pengetahuan kau, aku dah ada awek baru and semua hadiah yang kau bagi dekat aku dah lama aku buang! Takde nilai pun dekat mata aku!" Aku ingat lagi Faridz. Betapa bencinya kau padaku.. Hancur luluh hatiku mendengarnya. Seminggu aku tak ke kolej dan akhirnya aku ambil keputusan untuk tukar kolej lain.. Aku tak sanggup melihat kau bahagia dengan insan lain. Jadi biarlah aku pergi membawa diri yang hina ini jauh dari pandanganmu.. Hanya kau yang kusayang.. Tiap hari aku merasakan rindu yang menyesakkan dada, tak tertanggung rasanya.. Faridz, namun aku tak pernah membencimu kerana aku tahu itu adalah balasan buat diriku atas dosa silamku yang selalu menyakiti hati lelaki lain..

Faridz sayang,
Setiap hari aku berdoa semoga kau sentiasa dalam lindungan Illahi, semoga kau sentiasa bahagia dengan kehidupanmu dan semoga kejayaan sentiasa mengiringi langkahmu.. Setiap hari juga aku berdoa agar cepatlah Tuhan ambil nyawaku kerana rindu ini semakin memamah setiap denyut nadiku.. Hinggalah akhirnya Tuhan memakbulkan kedua-dua doaku.. Pada hari aku bertemu denganmu bersama bakal isterimu, aku tahu bahawa kau bahagia sayangku.. dan pada hari yang sama juga aku disahkan menghidap barah otak di peringkat akhir dan tiada peluang sembuh.. Doaku agar segera diambil nyawa ini juga termakbul.. Sesungguhnya sewaktu aku mengetahui mengenai penyakit itu, tiada rasa sedih hadir menyelinap..Kerana setelah kau pergi, tiada apa lagi yang tinggal buatku.. Kau pergi membawa sekali jiwa dan semangatku.. Kehilanganmu lebih membuatkan aku derita daripada berita penyakit maut ini..

Faridz sayang,
Demi Tuhan, Maira tak pernah menduakan Faridz.. Selepas mengenali Faridz, Maira merasakan hidup Maira lebih terisi.. Maira bahagia kerana dapat mengenali dan mencintai Faridz.. Seumur hidup Maira, tak pernah Maira rasa sebahagia itu.. Terima kasih Faridz kusayang kerana membenarkan Maira merasai cinta dan kasih sayang Faridz..Maira tetap nak menganggap yang Faridz benar-benar mencintai Maira walaupun hakikatnya Faridz Cuma mahu mempermainkan hati Maira.. Maira sayang Faridz sangat-sangat.. Akan kubawa cinta ini hingga hujung nafasku.. Love u til my last blood.. Maira love Faridz forever..

Akhir sekali, Maira ingin khabarkan berita ini kepada Faridz.. Tika Faridz mendapat warkah titipan Maira ini, sesungguhnya jasad Maira sudah pun kaku tidak lagi bernyawa. Penyakit maut yang singgah itu telah pun membawa pencintamu ini pergi meninggalkan fana.. My dear Faridz, selepas ini Maira takkan ganggu hidup Faridz lagi.. Semoga kau sentiasa tenang dalam rahmatnya..

Akhir kata sekali lagi, puisi indah ini kuhadiahkan buatmu..

Pabila ku lihat langit
Wajahmu sentiasa terukir
Pabila ku pejamkan mata ini
Wajahmu jua yang hadir menemani
Kuratap pemergianmu kasih
Kurintih kehilanganmu dari sisi
Namun kini ku kembali
Menemui yang Maha Suci
Sesungguhnya kasihku abadi
Kunanti dikau di Syurga hakiki
~Ikhlas buatmu sayangku Faridz~

Maafkan aku andai warkah ini mengganggumu dan dia tersayang..

Yang sentiasa mencintaimu, Maira..'


Aku terduduk membaca warkah itu. Maira sudah tiada? Maira aku sudah tiada? Airmata sudah tidak dapat dibendung lagi.. Lily penipu! Aku benci kau! Tuhan..Berdosanya aku.. Aku membuat Maira menderita.. "Maira!!"hatiku menjerit sayu. Kenapa aku tegar melukakan hatinya..Dia tulus mencintaiku. Kenapa aku tak mahu mendengar penjelasan dia dahulu? Aku yang bodoh! Aku yang bodoh! "Maira, Faridz pun sayang Maira.. Maira kekasih Faridz yang pertama dan terakhir! Faridz sayang Maira ! Maira jangan tinggalkan Faridz macam ni! Maira !Maira!"tanpa sedar aku sudah pun berlari menuruni tangga,lalu masuk ke dalam kereta lantas memecut laju tanpa arah tujuan…
Maira! Maira! Maira! Tiba-tiba kedengaran satu bunyi dentuman yang kuat…Satu persatu memori bersama Maira terlayar di hadapan mata.



"Maira,sudi tak Maira jadi kekasih Faridz? Isi segala kekosongan di hati Faridz? Faridz sayang sangat kat Maira…"
"Mestilah Maira sudi! Selama ni, Faridz je yang Maira inginkan…Sayang kat Faridz sangat .."kami tertawa dan berpegangan tangan.."Maira janji ea jangan tinggalkan dan lupakan Faridz sampai bila-bila.." "Maira janji takkan pernah tinggalkan Faridz dan takkan lupakan Faridz sampai Maira mati.."Maira berbisik sambil tersenyum.

"Faridz juga tak pernah melupakan Maira dan takkan lupakan Maira sampai Faridz mati.. Kita bertemu di syurga sayangku Maira.."bunyi ambulans kedengaran sayup-sayup di pendengarannya sebelum dia menutup mata buat selama-lamanya. Berakhirlah sebuah ceritera cinta antara dua insan ciptaanNya..
posted by Penulisan2u @ 1:11 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:
  • At 1/6/09 7:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ish3!!sdiy gler syot..

     

  • At 1/6/09 9:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnyer,pagi2 Dah menitiskan air mata..
    dah la baru sedih,baca cerpen ni lagi wat emosi..
    To writer congrat,memang leh fell.

     

  • At 1/6/09 11:12 PG, Blogger my_za2l said…

    argh.sedihnyer.
    pg2 lagi sudah wat aku nangis.
    ngee~
    :D
    ~myza2l~

     

  • At 2/6/09 4:44 PG, Blogger Labyrinth said…

    huarggg... i hte dis story..
    mke me cry...
    congratz..
    ~salam~

     

  • At 2/6/09 9:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huh..sedey giler beb..xtahan aku..huhu..gud luck writer..chaiyyok!!

     

  • At 3/6/09 2:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape punye bodoh la mamat tuh....
    lebih pcayekan org lain dr org yg die sayang,pcaye bulat2 pulak tuh...
    padan muke je la aku bole ckp...

     

  • At 3/6/09 5:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedey jugak...best cte ni...tersentuh hati kecilku..hehehe

     

  • At 3/6/09 10:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa sedih sangat.
    uwa..uwa..banjir dah aku nangis.hehe.

     

  • At 3/6/09 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa.....sdeyny....

     

  • At 4/6/09 12:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnyer..
    cite ni ade kait rapat gak ngn aku
    tp aku x playgirl
    tp dia si playboy
    arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

     

  • At 4/6/09 12:56 PTG, Anonymous nunu said…

    idea ada tp bhs tu sy kurang gemar..
    kalau gaya bhs yg santai citer ni lg menarik...just opinion..

     

  • At 4/6/09 9:56 PTG, Blogger arenie said…

    masih boleh diperbaiki lagi

     

  • At 5/6/09 5:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mamat tu bodoh giler...geram aku...siasat la..kt sayang...hampeh punya pak we...lbh percayakn org laen dr awek sendiri....x sedeh pun citer ni...ok la...

     

  • At 6/6/09 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terharu bler bcer cter nie..
    cdey la gak..
    da menitis da air mte sye..
    huhuhu..
    bgozz..keep it up!!

     

  • At 11/6/09 2:00 PTG, Anonymous edira said…

    sedeynya....
    akhirnya bersemadi selamanya....
    dah berbaldi air mata nie tumpah...

     

  • At 14/6/09 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnya..citer ni....huhuhhh

     

  • At 15/6/09 10:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa sakit jatung baca cita ni.. ada suspend.
    sedih.

     

  • At 19/6/09 10:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdhnyer...dah la tgh gdh ngn tng nie...iskkk!!!iskkk!!

     

  • At 20/6/09 6:56 PTG, Blogger :-) said…

    tapi yang tak best tu, dia minta pendekkan umur,
    haram tau minta dipendekkan umur,,
    bersyukurlh dengan apa yang ada,
    sdih mcm mn pun ingtlah Allah masih bersama kita.

    apa2 pun best..:-)

     

  • At 1/7/09 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sebuah kisah cinta permpuan ynag hanya pada mula memainkan perasaan kaun lelaki akhirnya menemui cinta yang tulus dan ikhlas dari hati tapi akhirnya perpisahan terjadi hanya kerna owng ketiga...kebenaran akhirnya di ketahui tapi apkan daya...cinta yang terbina telah berakhir setelah maira pergi menghadap illahi...

     

  • At 22/6/10 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt....huhu

     

  • At 11/7/10 2:38 PTG, Anonymous intan said…

    sbuah story y best
    sronok d bce and ade pengajaran
    sedih tolll
    nsib baek ngah keje.
    kalu tak, maunye aku nangis kat sini gak

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group