BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Jun 09, 2009
Cerpen : Kebahagian Milik Mereka
Nama Pena : Puteri_Almas

Perkenalan yang hanya di skrin komputer…telah membibikan rasa cinta antara Hasrul Ridwan dan Nur Alisya….Akhirnya telah membawa kepada sebuah perkahwinan….

Menyingkap kepada perkenalan mereka yang berlaku secara tidak segaja iaitu berkenalan dalam chating…masing-masing dalam kebosanan pada masa itu…Hasrul masuk menyapa Alisya…yang sememangnya tengah bosan juga….Mereka berbual macam-macam topik yang akhirnya tertumpu kepada satu topik iaitu kisah cinta Hasrul dengan bekas kekasihnya….

Hasrul telah bercinta dengan bekas kekasihnya iaitu bernama Kartika....selama lebih kurang 6 tahun…Mereka mula bercinta sejak di tingkatan 4 dan berpisah akhir tahun 2004…Alisya dan Hasrul berkenalan tengah tahun 2005 iaitu pada bulan Jun…Perpisahan antara Hasrul dan Kartika terjadi adalah disebabkan oleh status pendidikan kerana keluarga Kartika sangat mementingkan pendidikan…Bagi mereka anak mereka tidak setaraf dengan Hasrul kerana Hasrul hanya lulusan Diploma sedangkan anak mereka lulusan Ijazah…Masih wujudkah jurang pendidikan…??? Persoalan tersebut bermain-main di kepala Alisya…Sedang Alisya juga merupakan pelajar lulusan universiti yang mengambil Ijazah di dalam bidang pendidikan, tapi Alisya tidak kisah berkawan dengan sesiapa pun kerana setiap orang telah diberi rezeki masing-masing…

Lagipun sejak dari dulu lagi…bagi family Alisya tidak pernah wujud jurang sebegitu kerana sesupu Alisya sendiri berkahwin dengan orang biasa…walau pun sepupu Alisya itu merupakan lepasan Universiti dalam bidang pendidikan yang kini menjadi Cikgu…suaminya merupakan seorang pembantu makmal…masih wujud lagi perkahwinan…tidak mementingkan taraf…sebab itu persoalan…Masih wujudkah jurang pendidikan…???...tetapi kalau sudah jodoh…sejauh mana kita lari…kita tetap akan berjumpa…Satu ungkapan ransangan diberikan kepada Hasrul….Hasrul tersenyum membacanya….

Hasrul memang sangat menyayangi Kartika…maklumlah hampir 6 tahun mereka bercinta…tiba-tiba berpisah begitu sahaja…

Hasrul dan Alisya begitu serasi…mereka menjadi teman rapat di alam maya….Selama setengah tahun mereka berkawan di alam maya iaitu bermula dari awal bulan Jun tahun 2005 sehingga hujung tahun 2005…Akhirnya mereka mengambil keputusan bertukar nombor telefon….sempena awal tahun 2006 …Kini mereka tidak lagi berkawan di alam maya lagi…sebaliknya secara realiti… Mereka selalu sahaja bermesej dan kadang berbual-bual di telefon….Satu lagi keputusan yang diambil mereka iaitu megadakan janji temu pertama…Mereka telah merancang satu perjumpa iaitu pada hujung minggu ni di Pekan Rabu , Alor star…kerana masing-masing berada di Kedah iaitu Alisya mengajar di Kedah, manakala Hasrul pula yang kebetulan akan balik bercuti....

Kini tibalah hari yang ditunggu-tunggu…pertemuan antara Hasrul dan Alisya….Itulah buat pertama kalinya mereka menatap muka masing-masing…Di dalam hati Alisya… " hensem gak mamat ni…manisnya…baik plak tu… ". Hasrul turut manyatakan benda yang sama di dalam hati... "cantik gak minah ni...lembutnya orangnya..nampak gayanya...". Mereka mencari tempat duduk di salah sebuah gerai makanan di situ...mereka mengorder minuman...Mereka minum sambil berbual....macam-macam yang dibualkan oleh mereka...sedar tak sedar selama 2 jam mereka berbual....Kemudian...perbualan mereka berhenti setakat itu...kerana sudah terlalu lama...Alisya memohon diri untuk balik dulu...Hasrul menawarkan diri untuk menghantar Alisya balik...tetapi ditolak oleh Alisya kerana Alisya telah membawa kenderaan sendiri..Lagipun Alisya hendah singgah di sekolah sekejap kerana ada hal...Hasrul hampa...Masing-masing jalan beriringan ke tempat parking kereta disebalik jalan sana...Mereka perpisah di situ....Alisya memandu ke sekolah dia mengajar iaitu Sekolah Menengah Dato’ Syed Omar...manakala Hasrul terus memandu pulang rumah...kampung Hasrul terletak di Jitra...

Sesampainya Hasrul di rumah....Hasrul terus menghantar mesej kepada Alisya...

Rindu la awk...

Alisya membalasnya...

Baru je kita jumpa tadi...dah rindu...

Hasrul membalas balik...

Ala...rindu la..tengok muka awk comey tu...

Alisya membalas...

Yela2....ok lah..awk...sy ada keje ni...

Hasrul membalas kembali...

Ok...Bye...sayang...

Alisya membaca mesej terakhir Hasrul ...tersentap hati Alisya terkejut, Hasrul memanggilnya "sayang" ..... " apa kena la pula mamat ni..tetiba panggil aku sayang"....Bermain-main di kepala Alisya...Khayalan Alisya...terhenti..apabila dikejutkan oleh Cikgu Wardah.... "hai...mengelamun apa tu..Cikgu Lisa...teringat kat buah hati ke...hehehe...". " takde lah Cikgu Wardah...buah hati pun saya takde...". Jawab Alisya pada Cikgu Wardah...

**************

Di rumah pula...Hasrul tersenyum-senyum membaca mesej dia dan Alisya sebentar tadi....Hasrul di sapa oleh ibunya dari belakang... "hang duk buat pa tu Un...??? mak tengok..tersengih sorang-sorang...". " tak dak apa la mak...Un tak buat pa pun...saja duk tengok mesej kawan Un ni...". Selindung Hasrul...Hasrul ingin merahsiakan dulu...rasa hatinya daripada ibunya....dia tidak mahu ibunya susah hati...cukuplah Ika sahaja yang buat ibunya terluka...

Sekembalinya Hasrul dari Kedah...barulah dia ingin menyatakan hasrat hatinya kepada Alisya iaitu menjadikan Alisya sebagai ratu di dalam hidupnya....Tapi ada persoalan pula yang bermain di fikiran dia.... " adakah Alisya sudah berpunya..."...Tiba-tiba Hasrul menjadi takut dan gugup untuk menyatakan...Dia memikir banyak kali sama ada hendak memberitahu atau tidak kepada Alisya...Apa yang dihasratkan olehnya...Akhirnya Hasrul membuat keputusan untuk memberitahu juga kepada Alisya....Hasrul terus menekan punat telefonnya dan menelefon Alisya....

Alisya menjawab... " Assalamualaikum..."... "wa’alaikumussalam...awk... saya ni...". "ye saya tahu...kenape ni...tetiba telefon..." tanya Alisya kepada Hasrul... " awk minggu depan cuti sekolah...awk balik kampung tak..." .Hasrul bertanya kepada Alisya kerana Alisya berasal dari Selangor... "Balik...kenape awk..???" . "Saya nak jumpa awak...boleh tak...kita jumpa dekat Mid Valley..." ".ok..." . Jawab Alisya.....Hasrul begitu gembira dengan jawapan Alisya....

Kini masa yang ditunggu telah tiba...minggu cuti persekolahan pun bermula...Alisya pulang ke kampungnya yang terletak Kajang....Alisya menghantar mesej kepada Hasrul menyatakan kepulangannya ke kampung pada keesokkan harinya....Hasrul begitu gembira..tak sabarnya dia hendak berjumpa dengan Alisya...Hasrul terus menyatakan hasrat hatinya....bahawa dia ingin berjumpa dengan Alisya pada hari lusa...Alisya bersetuju kerana Alisya pun sekarang sudah mula merasa rindukan Hasrul...sejak pertemuan pertama kali mereka itu...

Keesokkan harinya Alisya bertolak balik...Alisya bertolak balik seawal pagi dan sampai ke rumahnya pada pukul 5 petang gitu...Alisya pulang bersama adik lelakinya yang masih menuntut di UUM....sepanjang perjalanan Alisya berhenti 2 kali untuk makan, rehat dan solat...Sesampainya Alisya di rumah...dia terus mesej Hasrul menyatakan yang dia sudah pun selamat sampai di rumah....Petang keesokkan harinya, mereka akan berjumpa...

Alisya bertolak dari rumah ke Mid Valley selepas Zohor....sesamapainya di Mid Valley...Hasrul sedia menunggunya....masing-masing menyapa dan mereka berjalan-jalan di sekitar Mid Valley....Kemudian mereka makan di sebuah restoren....Sewaktu di restoren itulah...Hasrul menyatakan hasrat hatinya....

"Alisya..."... "ya...kenape...???". "Alisya...sudikah awak menjadi suri didalam hidup saya..."..Alisya betul terkejut...hampir tersedak dia dibuatnya...mujur tak terkeluar je air yang diminumnya tu...Alisya memikir panjang...jawapan apa yang patut diberikan kepada Hasrul...Hasrul tertunggu-tunggu jawapan daripada Alisya...Akhirnya Alisya memberi kata putus... "Hasrul...boleh tak awak beri masa kepada saya dua tiga hari...untuk saya fikirkan....nanti saya bagi tahu jawapannya..."... "ok". Jawab Hasrul...

Dua tiga hari sudah lepas...Hasrul masih menanti jawapan daripada Alisya...Akhirnya...dalam sedang asyik Hasrul melayan perasaannya...terdengar bunyi mesej...Hasrul terus membukanya....Dalam mesej itu tertera jawapan daripada Alisya iaitu Alisya sudi menjadi ratu dalam hidup...Hasrul begitu gembira...Dan membalas mesej Alisya dengan ucapan... "terima kasih...sayang....". Alisya tersenyum membacanya....

*****************

Kini barulah...Hasrul menyatakan Hasrat hatinya kepada ibunya.... "Mak Un nak kawin..."... "hang nak kawin gan sapa pula....dengan Ika lagi ka..."...tanya ibu Hasrul... "dak ahh...Un bukan nak kawin gan dia..Un nak kawin gan orang lain...dia cikgu skolah Syed Omaq...dah lama dah Un kawan gan dia...sejak Un berpisah gan Ika...Un sayangkan dia...dia pun dah setuju trima Un...kalau boleh Un nak hantar rombongan meminang hujung tahun ni...masa tu cuti skolah..senang sikit...Un tak mau tunang dulu...Un nak terus nikah...Un dah bincang gan dia..."..Jawab Hasrul panjang lebar dekat ibunya... " ikut hang la...mak ikut ja...hang dah suka...mak pun suka..."... "ok..mak Un nak tlepon dia bagi tahu yang mak dah setuju...hehehe..."...Hasrul terus menelefon Alisya...dan memberitahu khabar gembira itu...Alisya turut menceritakan kegembiraannya bersama-sama Hasrul iaitu Abah dan Mamanya telah bersetuju untuk menerima pinangan Hasrul...


Kini...masa yang telah ditunggukan telah tiba...rombongan meminang dari pihak Hasrul tiba diperkarangan rumah Alisya....Ikatan janji telah temerterai...Hasrul dan Alisya akan diijabkabulkan seminggu lepas ini...

Sekarang kedua-dua belah pihak sibuk menyipakan kelengkapan perkahwinan....hari bahagia yang ditunggu-tunggu oleh Hasrul dan Alisya telah tiba...mereka diijabkabulkan pada hari itu...Dan mereka sekarang sah menjadi suami isteri....

Dua bulan pertama Alisya masih mengajar di Kedah kerana masih belum boleh bertukar dengan alasan Alisya masih baru lagi mengajar di sekolah itu...

Sebaliknya sekarang Hasrul selalu sahaja pulang ke kampung kerana terlalu rindukan isterinya....Hasrul tidak terus pulang ke rumah ibunya...tetapi terus ke rumah sewa isterinya....

Kepulangannya pada minggu ini...sengaja Hasrul tidak memberitahu isterinya kerana hendak memberi kejutan kepada Alisya....Kebetulan pada hari minggu itu adalah harijadi isterinya yang tersayang...Hasrul ingin bagi kejutan kepada Alisya....Semasa disekolah Alisya ternanti-nanti panggilan suaminya... "lupakah abang hujung minggu ni birthday Lisa....abang tak nak balik ke minggu ni...". Alisya begitu sedih....tetapi kesedihannya cepat reda...Alisya cuba untuk tak fikir yang bukan-bukan...

Kini hujung minggu telah tiba...Alisya masih disekolah...kebetulan sekarang di awal tahun...musim latihan rumah sukan...Alisya wajib pergi ke sekolah..menguruskan rumah sukan dibawah kelolaannya....Alisya betul-betul bad mood...hatinya begitu rintih...sampai hati abang Hasrul tidak menghubunginya....
Alisya pulang ke rumah lewat petang...dia pulang dengan hati yang hiba...Setibanya di rumah...Abang Hasrul tetap tak de di rumah...Alisya menjadi sedih dan terus naik ke bilik...Dia menangis semahu-mahunya...air matanya sudah tidak dapat di bendung lagi...sejak seminggu hari tu dia bertahan untuk tidak menangis...tetapi hari ini dia gagal...Alisya menangis sepuas-puasnya...Hasrul yang mengintai disebalik pintu pun menjadi hiba...tidak sanggup dia melihat isterinya begitu....tetapi disabarkan juga hatinya menunggu selepas isya...Hasrul berada di bilik tetamu dibawah....Setelah azan magrib...Alisya terus mandi dan kemudian bersolat...selepas solat Alisya membaca yassin bagi melupakan segala kedukaannya....Manakala Hasrul pula bersolat di bilik tetamu tersebut...Setelah kedengaran azan Isya’...Alisya terus bersolat dan Hasrul pun sama...

Selesainya solat...Alisya terus turun ke bawah...Alisya berasa pelik....kenapa meja makan rumahnya telah tersedia makanan....Tiba-tiba...lampu rumah terpadam...Alisya berasa takut...tapi dia cuba untuk berjalan ke dapur mengambil lilin...tetapi...baru je dia hendak melangkah...tiba-tiba...terdengar suara yang amat dikenalinya... "Selamat hari jadi..... selamat hari jadi Alisya..."...Alisya menoleh ke arah suara tersebut dan di lihatnya....abang Hasrul sedang membawa kek ke arahnya...Hasrul meletakkan kek tersebut di atas meja makan...dan membuka lampu.... "Lisa...maafkan abang buat Lisa bersedih...Abang Cuma nak bagi kejutan kat Lisa...Abang tak penah lupa hari lahir isteri abang ni..."...Alisya menangis kerana terlalu gembira... "Lisa jangan la nangis...cukup sahaja tadi abang melihat Lisa nangis tapi abang tak leh nak buat ape-ape..."....Hasrul terus memeluk isterinya...Alisya membalas pelukan suaminya itu....Hasrul menghadiahkan sekucup ciuman kepada isterinya... "dah la sayang...jangan nangis lagi...jom kita makan....penat abang masakkan ni..."... " abang masakkan ni...". Tanya Alisya balas.. " yela sayang..nape tak caye ke...suami Lisa ni juara dalam masakkan....hheheh"...Jawab Hasrul... "yeke..meh sini Lisa nak cuba...". Baru sesuap Alisya memasukkan ke dalam mulut...sudah terasa perit tekaknya...dia tidak tahu kenapa sehari dua ni..selera makannya agak kurang....Alisya cuba gagahi juga makan masakkan suaminya itu...tetapi dia sudah tidak tahan dan terus berlari ke singki dan memnuntahkan apa yang di makankannya tadi...Hasrul turut mengikut Alisya ke singki.. "sayang...kenape ni...". Tanya Hasrul...Alisya hanya menggeleng menandakan dia tidak tahu... "kita ke klinik ye..."Alisya hanya mengangguk....Hasrul terus naik ke atas mengambil tudung Alisya dan diberikan kepada Alisya...Alisya memakai dan menurut sahaja suaminya....kereta mereka terus meluncur ke Klinik Mutiara...Hasrul mengambilkan angka giliran...Mereka menunggu angka giliran dipanggil...Apabila angka giliran dipanggil...Hasrul mengikut sama masuk ke bilik doktor...Doktor memeriksa Alisya...sesudah selesai periksa..Hasrul terus bertanya kepada doktor... "kenape..dengan isteri saya ni doktor..."... " Isteri encik takde ape-ape...Cuma..tahniah encik...encik bakal menjadi ayah tak lama lagi....kandungan isteri encik telah berusia 3 minggu..."... "betul ke doktor...Alhamdulillah...syukur..."....Alisya turut tersenyum mendengarnya...

****************

Berita tentang kehamilan Alisya...telah Hasrul khabar kepada seluruh keluarga...mereka semua menyatakan syukur.... "sekarang boleh la Lisa mohon tukar skolah...Lisa bagi la alasan Lisa hamil dan kena bersama-sama gan abang...nanti sape nak jaga...Lisa sorang-sorang kat Kedah...sedangkan abang kat KL..."... " yelah..abang Lisa sedang usahakan ni...".. Jawab Alisya kepada suaminya....

Selepas sebulan Alisya menerima surat pertukaran sekolah...Alisya di hantar bertugas di Kuala Lumpur...Alisya terus menelefon Hasrul dan mengabarkan berita gembira ini...Hasrul begitu gembira kerana dia tidak berjauhan dengan isterinya lagi...

Kini sudah 3 bulan Alisya pindah dan kandungannya pun sudah berusia 5 bulan....Alisya dan Hasrul begitu bahagia bersama...Hasrul begitu menyayangi Alisya dan cintakan Alisya...tiada wanita lain yang dapat mencuri hatinya selain dari Alisya...isterinya...Walaupun perkenalan mereka agak pelik...tetapi Hasrul tidak mempedulikan semua itu...yang penting dia ikhlas menyayangi Alisya...

Kandungan Alisya sekarang sudah mencecah 9 bulan...hanya tunggu masa sahaja untuk melahirkannya...Pada pagi itu...Alisya sudah terasa sakit yang teramat...Alisya memberitahu Hasrul....Hasrul membawa Alisya ke Hospital..di mana temapt mereka scan kandungan Alisya sebelum ini...Alisya di tahan di hospital kerana air ketumbannya telah pecah...Alisya melahirkan anaknya pada petang itu...Mereka mendapat cahaya mata lelaki yang comel sangat...Hasrul menamakan anak mereka Mohd Luqman Hakim bin Hasrul Ridwan.

Kehidupan mereka sangat bahagia...tambah-tambah dengan kehadiran Luqman di samping mereka...

Siapa sangka...Kehidupan tidak selalunya indah, ada juga onak dan durinya...Begitu juga lah kebahagian antara Hasrul dan Alisya....Perkahwinan yang di bina hasil cinta mereka...tiba-tiba retak...dek fitnah orang benci melihat kebahagian kami...

Pekara ini terjadi...Apabila wujudnya pertemuan semula antara Hasrul dan Kartika...di sebuah pusat membeli belah...Hasrul memperkenalkan aku kepada Kartika... "Lisa...Kartika..."... "Ika..ini isteri saya..Alisya..."...Mereka berjabat tangan....Lirik mata...Kartika menunjukkan tanda-tanda macam tidak suka kepada Alisya...dan dia macam merancang sesuatu...

Minggu depan sekolah Alisya akan mengadakan rombongan dan Alisya sebagai penerajunya kerana lawatan itu ke Parlimen....Kebetulan Alisya ada mengenali seorang kawan di sana iaitu Saiful classmate Alisya semasa di Universiti...sebab itulah Alisya dipilih menjadi penerajunya....Alisya telah meminta izin Hasrul untuk memimpin satu rombongan sekolah dan Hasrul telah mengizinkan...

Semasa di Parlimen Saiful datang menyambutnya dan pelajar-pelajarnya...Saiful memberi taklimat kepada pelajar-pelajar....dan kemudiannya mereka dibawa melawat seluruh Parlimen....Alisya dan Saiful berbual-bual diluar...Mereka bercerita tentang zaman di Universiti mereka dulu...Dalam sedang asyik mereka berbual...tidak sedar ada mata yang sedang memandang iaitu Kartika....Kartika terus menghubungi Hasrul dan memberitahu tentang aku kepadanya...Kartika menyuruh Hasrul datang ke Parlimen..kalau dia tidak percaya...Hasrul pun datang dan dia melihat dengan matanya sendiri...Hasrul begitu marah dan terus pergi dari situ...meninggalkan Kartika...Kartika tersenyum merayakan kemenagannya...

Setelah tamat sesi lawatan itu...Alisya terus pulang ke rumah...Alisya merasa suasana rumah begitu lain...kenapa begitu suram...di lihatnya kelibat Hasrul yang sedang menunggunya... "Lisa pegi mana...????"... "kan Lisa dah cakap...Lisa bawa rombongan sekolah ke Parlimen...Abang ni kenape..??". Jawab Alisya... " BAIK LISA CAKAP BETUL-BETUL....LISA KE MANA....BAWA ROMBONGAN KE PEGI JUMPA JANTAN....???". Hasrul bertanya lagi dalam nada yang agak marah...Inilah kali pertama Alisya mendengar suara Hasrul yang sebegitu.... "betul la...Lisa bawa rombongan..."...Satu penampar telah hinggap di pipi Lisa...Alisya begitu terkejut Hasrul sanggup bertindak sebegitu rupa...Inikah lelaki yang dulunya membelainya dengan kata-kata cinta...Alisya senyap...Kesepian bersama mereka...Akhirnya Alisya bersuara... " Abang...Lisa rasa abang dah salah faham dengan Lisa...memang Lisa ada jumpa sorang lelaki dekat Parlimen....tapi itu kawan lama Lisa...Classmate Lisa masa di Universiti dulu...Lisa Cuma minta bantuan dia...".... "kenape..??? dah takde orang lain ke Lisa nak minta bantuan...kenapa..perlu lelaki tu...???"... "hanya dia je kawan Lisa yang berkerja di situ...sebab tu Lisa minta bantuan dia...".... "kenapa...??? Lisa tak menolak untuk menghenderkan lawatan itu..."... "takde...alasan untuk Lisa tolakkan..."... "owhhh...takde alasan..."...Hasrul mengajuk dalam nada yang sinis... "dah la...abang Lisa malas nak bertekak dengan abang...Lisa letih..."...Alisya menjawab... "owhhh...dah pandai menjawab sekarang..."...Alisya tidak mempedulikan lagi kata-kata suaminya....Alisya terus naik ke atas melihatkan Luqman...yang kini baru berusia 7 bulan...Alisya sengaja buat begitu...biarlah...perasaan suaminya sejuk sikit...barulah mereka bincang lain...

Alisya masuk ke bilik dan terus mandi...selepas itu dia menunaikan solat Asar... Seusainya dia bersolat Asar...Alisya duduk berteleku di tikar sembahyang...Alisya tertidur...Hasrul masuk ke bilik dan melihat isteri tertidur ditikar sembahyang....begitu letihnya dia...Timbul rasa bersalah dalam diri Hasrul secara tiba-tiba...Alisya tersedar...apabila terdengar bunyi Luqman menangis....Alisya terkejut Hasrul berada di bilik... Alisya melihat kepada Hasrul...tapi Hasrul terus berlalu keluar...Alisya merasa terkilan....Hasrul masih memarahinya...Alisya menyalin kain sembahyangnya...dan terus pergi kepada Luqman yang tiba-tiba menangis...semasa mendodoikan Luqman...Alisya terfikir...Lebih baik dia dan Hasrul berpisah buat sementara waktu....agaknya sejuk la sikit hati abang Hasrul...apabila berjauhan...masing-masing berfikir....

Selepas menidurkan Luqman semula....Alisya masuk ke bilik semula untuk solat Magrib...dan dilihatnya Hasrul berada di bilik...menunggunya untuk solat berjemaah sekali...Alisya mengambil air sembahyang dan terus memakai telekung dan berdiri di belakang Hasrul...Mereka solat bersama-sama...seusainya solat...mereka sama-sama membaca yasin dan selapas itu terus solat Isya’..apabila kedengaran azan....Selesai solat...Alisya menyalami tangan suaminya dan mencium tangan....Kemudian Alisya pun menyatakan apa yang di fikirkannya... "Abang...Lisa rasa....lebih baik kita berpisah buat sementara waktu...dah abang pun tidak percayakan apa yang Lisa cakapkan...Lisa..akan balik rumah abah...buat sementara waktu ni...Luqman Lisa bawa bersama...Lisa tak leh berpisah dengan Luqman...".... "ok...kalau itu keputusan yang Lisa buat....abang trima...tapi...Luqman abang tak benarkan Lisa bawa...Lisa ingat...Lisa je takleh berpisah gan Luqman...abang pun sama..."...Jawab Hasrul kepada Lisa... "Baiklah...itu yang abang nak...Lisa ikut je...tapi Lisa nak datang jenguk Luqman tiap-tiap minggu...". Hasrul menganggukkan....

Keesokkan pagi Alisya bertolak ke rumah abahnya...sebelum pergi Alisya sempat memohon maaf kepada Hasrul dan mencium Luqman anak mereka....Sesampainya Alisya di rumah...mama sudah menunggu di depan rumah...Aku terus memeluk mama...aku menangis semahu-mahunya...mama turut sama menangis...abah turut sama bersedih...kata mama dan abah....Inilah asam garam kehidupan...Kalau takde tak sedap hidup ini...Lisa sabar la banyak-banyak...Tawakal banyak-banyak...mohon kepada Allah...moga-moga di buka pintu hati Hasrul...untuk mengetahui kebenarannya...InsyaAllah...Lisa...

Di rumah Hasrul pula sekarang...tinggal Mak dan adik Hasrul, Hanim untuk menjaga Luqman di rumah... Di samping itu, Kartika juga...dengan muka tak malu pergi ke rumah kami....Mak dan Hanim tak suka pada Kartika....Bagi mereka...Kartika lah punca...segala-galanya berlaku....

Mak dan Hanim...selalu marahkan Hasrul...supaya pergi pujuk Alisya kembali ke rumah ini...Aku akan pergi melawat Luqman semasa Hasrul tiada di rumah...aku tak nak berlaku situasi tegang lagi...Lagipun...sekarang sedang sarat mengandungkan anak kami yang kedua...aku tak nak baby dalam kandungan ku ini...terganggu...Kandungan ku kini...sudah melepasi 7 bulan hendak masuk 8 bulan...Aku mengetahui aku mengandungkan anak kami yang kedua selepas aku keluar dari rumah hari tu iaitu pada keesokkan harinya...aku tiba-tiba pengsan....dan abah dan mama terus membawa ku ke Klinik...Aku di sahkan mengandung 2 bulan...aku sendiri tidak sedar....bila tarikh haid aku tak datang kerana terlalu sibuk....Hasrul belum mengetahui pasal kandungan ku ini...Aku meminta mak dan Hanim merahsiakan dulu kepada abang Hasrul....Tetapi mak dan Hanim tak sanggup mereka memberitahu juga kepada Abang Hasrul... "Abang tahu tak..sekarang ni kak Lisa sedang mengandungkan anak kedua abang...pasal apa abang tak mau pi pujuk kak Lisa ..."... "Hanim rasa...lepas kak Lisa lahirkan anaknya...lebih baik abang cerai kan saja kak Lisa...dah abang pun dah tak mau kat kak Lisa...biaq la kak Lisa bebas juga...cari pasangan lain yang boleh bagi kebanhagian dan kasih sayang kat dia dan anak yang bakal lahir tu..."...Hasrul terkejut mendengar adiknya menjawab macam tu... "Tidak...tidak...abang tak kan cerai kan kak Lisa..."...Jawab Hasrul... " Pasal apa pula...abang kan dah tak sayangkan kak Lisa..."... "Sapa cakap...abang tak sayang kak Lisa...abang sayang kak Lisa sepenuh hati abang...tak dak sapa yang boleh ganti....hanya kak Lisa dalam diri abang..."... "Dah tu..."... "Belum masanya lagi Hanim..."... " Ok...Hanim percaya dekat abang..."

Kini hari bersalin Alisya telah tiba...Alisya mengalami kesusahan untuk bersalin kerana tali pusat anak-anak yang dalam kandungannya tersimpul dan Alisya dah terlalu sarat untuk bersalin...air ketumbannya telah pecah dan telah banyak keluar...Alisya tidak boleh melahirkan anak secara normal...dia perlu segera dibedah...doktor memerlukan tandatangan suaminya....Abah terus sahaja menghubungi Hasrul memberitahu keadaan Alisya dan memerlukan tandatangan Hasrul segera....Dengan tergesa-gesa....Hasrul berlari keluar dan terus memecut keretanya ke hospita Lisa di tempatkan...Dia terus mendapatkan bapa mertuanya....Kemudiannya doktor datang... " Siapa suaminya...Alisya..."... " Saya.."...Jawab Hasrul...Hasrul terus sahaja menandatanggani.....Mereka semua menunggu di luar bilik pembedahan....Selama lebih kurang 2 jam...mereka tunggu...Akhirnya...pintu bilik pembedahan terkuak...doktor keluar dan Hasrul terus berlari meluru kepada doktor... " Macam mana keadaan isteri dan anak-anak saya doktor..."....Tanya Hasrul... "Semuanya selamat....encik mendapat sepasang anak kembar perempuan..."....Semuanya mengucap syukur ke hadrat ilahi...Lisa selamat melahirkan sepasang bayi perempuan....

Hasrul memasuki bilik yang menempatkan isterinya...Hasrul menatap seraut wajah isteri yang dirinduinya selama ini...sedang leka tidur...Alisya tersedar dari tidur dan dilihatnya suaminya berada dihadapannya iaitu orang sangat dirindui...semasa Alisya tahu yang dia akan di bedah...di dalam ingatannya...hanya memikirkan pasal Hasrul sahaja....Dimanakah dia...semasa aku memerlukan dia di sisi ku...

Kini...menjadi kenyataan Hasrul berada dihadapannya.... " Abang.."...Panggil Lisa lembut... " Lisa nak minta maaf kat abang...Lisa berdosa gan abang...".... " Tak...Lisa tak salah...abang yang patut dipersalahkan...kerana mendengar hasutan si Ika tu...abang telah bertindak di luar kawalan..."... "Lisa...Abang sayangkan Lisa dan anak-anak kita...kita bina hidup baru na..."... "Lisa pun sayangkan abang dan anak-anak kita...Lisa tak leh hidup tanpa abang...Lisa rindukan abang siang malam....kandungan Lisa lah yang menjadi teman Lisa..." . Hasrul terus memeluk Lisa dan mencium ubun-ubun isterinya...

Kini...kebahagian milik mereka...tiada siapa yang boleh memisahkan mereka....Hanya ajal dan maut sahaja yang memisahkan mereka...

Si kembar mereka di beri nama Nur Aminatul Saadah bt Hasrul Ridwan dan Nur Aminatul Aisyah bt Hasrul Ridwan....Hasrul dan Alisya hidup bahagia di samping anak-anak mereka iaitu penyeri lagi rumah tangga mereka....
posted by Penulisan2u @ 1:33 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:
  • At 9/6/09 5:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh...
    bosan giler cite nie...
    ayt pn skema...

     

  • At 9/6/09 7:29 PG, Blogger Nazif said…

    ayt skema bkn masalah..
    tpi bhg hujung tu down la..
    awl2 dh steady jer..
    bgus gk idea.. improve writing nie.

     

  • At 15/6/09 12:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    :) ne first time ke ko buat neh?
    Aq bce ok je,, Pi tolong jangan banyak kan sngat perkataan2 mcm maksud aku jgn ckp dye nk g mne... buat ape.. ccbe ko banyakakn percakapan.. :) bru best... aq bkn ckp aku ne bgs sngt kn,, tpi aku bgi 4 out 10.. tpi aku yakin ko pandai BM,, sbb bler aku bce karya ko neh kan,, mesti ko dlm A dlm bm penulisan kn? haha ;) aku rse la.. tpi klu ko nk buat novel ne.. its not ur thing kut?? x pe.. best gak! :)

     

  • At 15/6/09 12:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hm.. saye x bce karya awk ne sbb saket mate,,... panjang sngt.. lgi stu klu awk nak bercakap cb awk buat mcm
    " oh ye ker?"
    " iye.."
    cb awk buat space.. tak la sket mte.. huhu..
    by the way sye setuju org yg comment kt atas sye ni

     

  • At 21/6/09 10:01 PG, Blogger ~imia nuriz~ said…

    pelik...
    ayt skema salah!
    ayt sms salah!
    dah tu??
    nk suruh gne ayt ape??
    hrrmmm??

     

  • At 1/7/09 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    KIRA OK LA CITE NI , TAPI BAB HASUTAN KARTIKA TU YANG AKU MENYAMPAH..........

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group