BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Jun 09, 2009
Cerpen : Jika dia itu cinta
Nama Pena : ria abadi

"Dia perempuan gila. Abang takkan balik dengan dia, percayalah sayang. Dia gila!" Dengan penuh perasaan Amin meyakini kekasih hatinya kini. Bekas teman wanitanya itu kurang betul. Pernah suatu hari, bekas teman wanitanya itu mengajak Amin bertemu untuk berbincan masalah mereka. Tiba di tempat pertemuan, bekas teman wanitanya menghulurkan sebilah pisau. "Bunuh aku!" Cinta bekas teman wanita Amin yang bernama Lizi itu sangat kukuh buat Amin sehingga mampu membunuh dirinya. Lantas, untuk tidak merbahayakan sesiapa Amin merampas pisau tersebut dan membuangnya di dalam kolam ikan.

"Abang! Lizi tak suka! Lizi tak suka!" Amuk Lizi dari jauh sejurus selepas habis peperiksaan apabila melihat Amin dan Aza berjalan bergandingan. Apabila menghampiri Amir, di pukul-pukulnya badan Amir penuh perasaan. Aza memberi isyarat dia ingin pergi dulu dan tidak ingin terlibat dengan masalah tersebut. Aza member ruang pada Amin dan Lizi.

"Maafkan abang." Amin menghantar pesanan ringkas kepada Aza. "Tak mengapa, bukan salah abang. Abang dah makan?" Balas Aza cuba memahami. "Belum. Abang tak da mood selepas kejadian tadi." Amin dalam kesedihan lagi, malunya seakan tahap dunia ke 99. Dia malu diserang perempuan gila yang menagih kasihnya. Dia malu pada rakan-rakannya. Dia malu. "Janganlah macam tu, abang makan ya. Za temankan abang, kejap lagi kita jumpa kat café." Za berusaha memujuk Amin dan cuba untuk membuatkan dia melupakan kejadian yang memalukan sebentar tadi.

‘Pak!’ tamparan deras sampai ke pipi Za. Puas hati Lizi, sepuas-puasnya dapat mengerjakan perempuan bodoh yang terpedaya dengan kata-kata manis lelaki bangsat itu. Namun, sebelum sempat Lizi menyerang dengan lebih hebat, Amin memegang tangan Lizi dan menghalang dia dari terus mengerjakan Aza. "Kau lindungi dia!" Jerit Lizi penuh gila. "Kau ni kenapa?! Apa kau nak?!" bentak Amin dengan keras. "Kau lindungi dia! Penipu!" Dengan wajah menyinga, Lizi berlalu pergi seperti di bawa bersama ledakan gunung berapi yang sedang membuak-buak.

"Maafkan abang." Amin memohon maaf sekali lagi pada Aza. "Saya nak laporkan benda ni pada Polis." Aza tidak tahan diperlakukan seperti itu. "Abang mohon sangat pada Aza jangan laporkan benda ni, kalau tak kita semua akan susah, abang akan susah, Aza nak abang susah?" Rayu Amin pada Aza. "Za tak laporkan pasal Za sayangkan abang. Abang ingat tu. Tapi, kalau dia buat lagi. Za tak teragak-agak nak laporkan pada polis. Macamana dia nak jadi cikgu kalau dia tak dapat tahan sabar? Kesian budak-budak sekolah nanti." Walaupun marah, Za masih sempat berfikir masa depan. Kasihan pada Amin, dia pasti akan di heret kalau Za melaporkan kejadian itu pada Polis.

"Aza, Lizi minta maaf pasal kejadian semalam." Setelah puas hati mengerjakan Aza, begitu mudah Lizi mengucapkan kata maaf. "Aza maafkan." Pantas Aza membalas dengan senyuman.

"Sebenarnya, Lizi ugut abang. Dia nak laporkan pada polis yang abang rogol dia. Dia juga bersumpah akan pastikan hidup Aza merana. Dia akan buat kita sakit. Sebab tu abang takut. Sebab tu keadaan abang tak menentu. Aza, kita jangan berjumpa dulu buat masa ni. Abang harap Aza sabar tunggu abang. Abang betul-betul taknak Lizi. Dia gila. Abang takut. Aza kuatkan semangat ya." Disebalik kejadian, rupanya ada yang Amin takutkan. Ada ugutan bertubi-tubi buat amin. Amin takut. Takut masa depannya musnah. Takut masa depannya berkecai. Takut dia akan memalukan ibu bapanya. Takut dia akan memusnahkan harapan keluarganya. Amin lantas membuat keputusan untuk mengubah nombor telefonnya agar tidak diganggu oleh Lizi lagi. Dia jua meminta Aza menukar nombor telefon agar Lizi tidak mengganggunya lagi.
"Abang baliklah dengan dia. Dia jadi gila pasal abang. Pasal tak dapat memiliki abang. Mungkin bagi dia, abanglah segalanya. Jangan risaukan Aza. Aza kuat. Aza boleh hidup. Yang penting abang tak tertekan. Yang penting abang bahagia. Yang penting abang tersenyum. Dari dulu Aza bagitahu abangkan? Aza sentiasa doakan abang. Ketenangan abang adalah keutamaan Aza. Abang pergilah pada orang yang lebih memerlukan Abang. Sumpah kita pada Quran, abaikanlah. Doa pada Allah banyak-banyak agar kita dimaafkan. Taubat." Luah Aza pada Amin. Aza sedar, dirinya hanya pendatang. Dia sedar, Amin masih menyayangi Lizi dan Lizi amat memerlukan Amin dalam hidupnya. Aza sedar, dan cuba untub bersabar dan melepaskan Amin pergi darinya untuk kepentingan hawa lain. Hawa yang lemah jiwanya. Hawa yang mahu memiliki. Hawa yang boleh melakukan apa sahaja yang diingininya untuk memiliki, termasuk membunuh.

"Sayang, abang tak mau. Abang tak mau, tolonglah. Kita tempuhi benda ni sama-sama. Abang tak mau dia lagi. Abang nakkan Aza. Dia orang gila. Abang benci dia. Percayalah. Ini janji abang. Kita akan bersama. Aza je lah yang abang ada. Percayalah sayang." Rayu Amin pada Aza bersama linangan air mata lelakinya. "Abang, benda ni takkan berakhir selagi dia ada perasaan pada Abang. Selagi abang ada perasaan pada dia. Benci juga satu perasaan. Belajarlah memaafkan. Maafkan dia. Abang sekelas dengan dia bertahun lagi abang akan menghadap muka dia. Bersabarlah. Jangan risaukan Aza. Aza boleh hidup sendiri." Pujuk Aza, berharap tiada di hati Amin mengusung benci sepanjang umurnya. Kerana benci itu bukan sesuatu yang elok. Benci itu penyakit. Dan penyakit itu adalah virus yang akan menular. Ubatnya hanya diri sendiri, dan sikap pemaaf. Ubat itulah yang cuba Aza bentuk dalam diri Amin. Maafkan.

"Abang dah bakar semua barang dia." Amin cuba menyakinkan Aza. "Hilangnya barang-barang dari pandangan mata, tak semestinya melucutkan rasa dijiwa." Luah Aza pada Amin. "Percayalah sayang. Aza sahaja yang abang nak. Aza baik pada abang. Aza orang yang paling baik pernah layan abang. Abang sayangkan Aza. Aza seorang perempuan yang mencuba untuk memenuhi keinginan abang yang tak tercapai sewaktu abang kecil. Aza yang terbaik." Amin cuba untuk memujuk Aza lagi. "Jikalau satu hari nanti Aza jahat pada abang. Aza dah tak baik pada abang, dah tentu abang tak mahukan Aza lagikan?" Amin kini terdiam membisu. Tiada kata-kata yang terucap dibibirnya sejenak. "Janganlah jahat dengan abang." Dalam nada sedih, perlahan dia berkata. Mungkin dia sedar, cintanya pada Aza bukan cinta sejati. Tetapi lebih kepada kasihan dan dia terpaksa bertahan kerana dia tidak mahu kehilangan seorang yang begitu baik melayani dirinya. Hakikatnya seorang lelaki seronok di layan dan di belai. Tidak mampu Amin menyangkal lagi.

"Kenapa kita tak boleh berada dalam satu team drama? Sedangkan cikgu mengizinkan. Bukan saya nak pecah belahkan group tu cumanya saya berminat. Cikgu baru mempelawa saya menonton drama tersebut, dia belum menugaskan saya memikul apa-apa tanggungjawab. Baru datang tengok sahaja. Tengok dan lihat. Kenapa awak dah awal-awal nak menarik diri dari pasukan drama? Apa yang awak takutkan sebenarnya? Manusia atau Tuhan yang menciptakan awak? Kenapa awak pengecut macam ni? Kita bukannya ada apa-apa lagi. Kita di atas satu pentas yang sama pun masalah ke?" Aza sedih dengan sikap Amin kepadanya. Sedangkan di awal perkenalan mereka Aza sudah awal-awal memberitahu pada Amin, jikalau ada apa-apa berkaitan drama, beritahulah padanya dan usulkan minatnya pada pihak yang sepatutnya. Tapi tidak, Amin langsung tidak berusaha memberitahu pihak berkaitan. Permintaan Aza dipendamnya sendiri. Langsung dilupakan, bila cikgu memberi peluang pada Aza. Amin membantah, dan mengugut untuk menarik diri dari pasukan dan menuduh Aza sebagai individu yang hendak memecah belahkan kumpulan. Masalahnya, cikgu menjemput. Mengapa Amin pula yang mati-mati berkeras menghalang?

Aza sangat sedih dengan sikap Amin. Aza terasa seperti di tikam tikam dari dalam. Oleh hatinya sendiri. Pedih dan sedih. Hanya Tuhan sahaja yang tahu. Dua hari dua malam, airmata sedihnya mengalir. Tanpa henti, matanya sudah kelihatan bengkak seperti di tumbuk tumbuk. Kesedihan yang paling maksimum dirasakannya sejak beberapa tahun lalu. Orang yang dia harapkan, orang yang dia sayangi itu sendiri merobek-robek hatinya dan sepertinya rasa di tikam dari dalam.

"Aza, ,maafkan abang." Kata maaf Amin mudah sahaja diterima. Lembut hati Aza kerana sayangnya pada Amin. Geram, tiada benci. Namun, sakit ditikam masih terasa. Pasti akan hilang namun bekasnya tetap bercalar.

"Aza, izinkan abang menjadi lelaki sebenar-benar lelaki. Abang ni doa selamatpun tak hafal, macamana abang nak bimbing keluarga. Abang lemah, Aza jaga diri elok-elok. Abang sayangkan Aza. Tolong jaga diri Aza. Abang takkan bercinta lagi selepas ni. Percayalah." Pinta Amin kepada Aza. Lemah. "Maafkan abang. Terasa seperti Aza perempuan simpanan abang. Tapi bukan ini yang abang mahu. Abang harap Aza bersabar. Nantikan waktu itu. Pasti masa itu akan tiba untuk kita. Abang yakin pada Aza. Abang yakin pada Kita. Abang harap Aza dapat bersabar." Amin cuba memujuk Aza lagi, dengan harapan Aza dapat setia menantinya. Walau apa pun yang berlaku.

Mungkin segalanya telah di atur oleh Illahi. Hidup di dunia seperti roda, sekejap di atas dan sekejap di bawah. Langit cerah tak semestinya kekal sentiasa, kadangkala angin meniupkan awan gelap menutup kecerahan lagit. Lalu, menurunkan hujan dan membasahi bumi. Kadangkala, airmata yang menitis bukan kerana kesedihan tidak dapat menatapi langit biru lagi, tetapi airmata itu ialah airmata kesyukuran akan jatuhnya hujan membasahi bumi. Hujan yang menghidupkan dedaunan dan tumbuh-tumbuhan yang menghiasi bumi. Lantas, memberikan senyuman pada si pemerhati yang menikmati kehijauan dunia.

Amin, maafkan Aza melukakan. Aza bukan perempuan simpanan. Aza punya hati namun Aza bukan perempuan simpanan. Diperlukan bila dimahukan. Ditinggalkan bila tidak diingini. Jangan layan Aza begini. Jika kesilapan yang Aza lakukan pada Amin adalah kesilapan terbesar. Maafkan Aza. Tapi hikmahnya dalam hidup Aza juga sangat besar. Walaupun Aza kehilangan Amin, Aza mendapat hidup Aza kembali. Tiada hidup yang lebih indah dari hidup dalam dakapan Illahi. Tiada hidup yang lebih tenang dari pelukan Ar-Rahman. Kini, Aza sendiri. Memegang janji. Hanya dari jauh memerhatikan Amin. Agar Amin hidup gembira. Hidup tenang. Yang pasti ketenangan Amin adalah keutamaan Aza. Biarpun, Lizi gila, tapi jika itu cinta Amin. Aza mendoakan yang terbaik agar keindahan hidup melingkari ruangan masa Amin. Tiadalah terdaya kiranya hati Aza untuk membenci, kerana sayang itu melebihi. Jika dia itu cinta, bergembiralah. Mata Aza akan memerhatikan dari jauh dengan sekelumit doa agar Adam dan Hawa itu terpelihara dari dosa. Agar mereka dilindungi, hanya doa Aza mampu menemani. Jika dia itu cinta, berbahagialah.
posted by Penulisan2u @ 1:39 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 9/6/09 5:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x habis bce pn...
    jaln cite x menarik...

     

  • At 9/6/09 7:47 PG, Blogger Nazif said…

    aku bce smpai hbis..
    tp ending dye kureng lar..
    nk ckp hepi pown x, sad pown x..
    50-50 jer.. btw, good job..
    gud luck 4 writer :D

     

  • At 9/6/09 7:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy tak faham tak syok cerita nie..

     

  • At 9/6/09 8:13 PTG, Anonymous rien said…

    sorry but i don't get the story behind it....
    jln citer x berapa clear...
    starting ok but then it starts to go downhill a bit...
    hrp dpt diterima komen ni dgn terbuka ye....
    byk bleh diperbaiki lg nih...

     

  • At 10/6/09 2:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pde pnulih...amek kmen kteowg kt cnie tok wat prubhan k....
    jgn mare tp soe 2 say r iter nie mmg beblet tp stil bezzzz....kot...
    huhuhu...

     

  • At 10/6/09 3:14 PG, Anonymous Labyrinth said…

    nway gud try writer..
    idea da ada..

     

  • At 12/6/09 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak berapa best....berbelit2...cite ada...penyusunan xde

     

  • At 16/6/09 1:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    to me..cite ni ok laa..mcm lebih pd luahan ati penulis jek..i rase i phm pe yg penulis tulis..sakit gile putus cinta bebbb.....

     

  • At 23/6/09 2:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku xphm...
    someone plzz help!!

     

  • At 6/7/09 6:11 PTG, Blogger princess_diary said…

    cerita ni macam luahan hati penulis je..
    betul ke..
    dahsyat tol watak si lizi..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group