BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 15, 2009
Cerpen : Jangan Pernah Berhenti Mencintaiku
Nama Pena : Azrin

Kepalaku terasa berdenyut-denyut. Sakitnya terasa menjalar ke seluruh urat sarafku. Kemunculan lelaki yang dihadapanku ini yang menyebabkan kepalaku terasa begini. Berat memikirkan tentang dirinya yang benar-benar menganggu-gugat kehidupan kini. Ah! kacau.
"Awak nak apa lagi?" Tinggi nada suaraku menyoalnya. Ketenangan yang terpamer diwajahnya, tidak langsung membuatkan perasaanku tenteram. Malah makin memarakkan perasaan amarahku.
"Tak boleh ke awak bagi saya peluang lagi?" perlahan nada suaranya menyoalkan. Malah pandangannya diredupkan memandangku. Terusik perasaanku seketika. Namun pantas kuusir jauh perasaan itu.
"Sudahlah Muaz! Saya dah berikan awak peluang tu. Tak mungkin saya akan ada lagi peluang itu untuk awak. Sekali awak buang saya dalam hidup saya, tak mungkin saya akan kembali dalam hidup awak lagi."
Dia menggeleng-geleng perlahan. Bagai menafikan kata-kataku. " Aira...dengar dulu apa penjelasan saya..."
Aku mengeleng-geleng. Pantas mula mengatur langkah meninggalkannya. Tidak betah berlama-lama bersama berhadapan dengan lelaki ini.
"Awak langsung tak beri saya peluang Aira..." kedengaran sayu suaranya.
"Tak mungkin awak dapat peluang tu," aku menlafazkan kata-kata ini seraya berjalan meninggalkan dirinya yang masih terpaku di situ. Ah! Tidak akan ada peluang untuk awak Muaz!
Sampai sahaja di rumahku, aku terus berkurung di dalam bilikku. Perasaanku benar-benar kacau saat ini. Ah, sebenarnya perasaanku menjadi kacau semenjak kepulangan Muaz ke tanah air, tiga minggu yang lalu. Setelah hampir enam tahun berada diperantauan, Muaz kembali ke tanah air yakni kembali semula ke kampung halaman kami ini.
Kenapalah dia kembali setelah aku hampir melupakan dirinya? Mengapa saat aku sudah hampir berjaya mengubati luka yang ditinggalkannya, dia muncul semula dalam hidupku? Ah! kenapalah lelaki bernama Wan Muaz bin Wan Tajuddin ada dalam hidupku? Lelaki yang benar-benar telah meninggalkan kesan luka yang cukup menyakitkan dalam hidupku.
Kalau dia setia pada cinta kami, sudah pasti aku begitu teruja menyambut kepulangan dia ke sini. Kalau dia benar-benar mengotakan segala janji yang telah dilafazkan padaku dulu sudah pasti aku sendri yang akan menyambut kepulangannya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Tetapi...ah! dia sendiri yang memungkiri janjinya.
Buat kesekian kalinya aku berjanji, bahawa aku tidak akan memaafkan Muaz! Itu janjiku.

"Takkan kau tak boleh bagi peluang pada dia, Aira?" tersentak aku dengan pertanyaan Rahila, sepupuku.
"Kau nak aku bagi peluang? Setelah apa yang dia dah buat pada aku? Kau sendiri tahu kan apa yang dia dah buat pada aku?" Bertubi-tubi soalan aku luahkan pada Rahila yang sememang mengetahui kisah aku dan Muaz.
"Ya. Aku tahu Aira. Aku tahu betapa kau kecewa, tapi..." belum sempat Rahila menghabiskan kata-katanya, segera aku memintas.
"Aku takkan beri peluang pada dia. Takkan!" ulangku dengan nada tegas.
Huh! Mana mungkin aku maafkan dia. Aku bukanlah seorang yang kejam, tetapi Muaz sendiri yang telah menjadikan aku kejam pada dirinya.
"Yang sudah tu sudahlah, Aira. Kalau kau tak terima dia sekalipun, maafkanlah dia." Perlahan sahaja suara Rahila menasihati aku.
Mana mungkin aku memaafkan dia. Percintaan yang dibina sejak kami di Tingkatan Empat lagi, berlarutan sehingga kami menyambung pengajian di universiti terputus tiba-tiba di pertengahan jalan. Hubungan kami tiba-tiba menjadi dingin sewaktu aku berada di tahun dua pengajianku di Universiti Putra Malaysia. Sebab hubungan dingin itu akhirnya terlerai apabila tiba-tiba ibu Muaz datang untuk bertemu umiku.
"Dia nak kahwin Jah. Dia dah nak kahwin! Semalam dia telefon beritahu saya." Hanya tuhan sahaja yang tahu betapa luluhnya hatiku saat mendengarkan berita itu daripada ibu Muaz.
"Ingatkan bolehlah kita berbesan Jah," kata-kata kesalan ibu Muaz itu membuatkan aku terasa agak terkilan. Ah! tidak ada gunanya lagi, berkali-kali aku mengingatkan diriku.
Dua minggu selepas berita itu kuterima, Muaz selamat diijabkabulkan dengan seorang gadis yang berasal daripada bumi Kanggaroo itu. Aku tidak ambil peduli lagi dengan berita-berita itu. Akhirnya terjawab sudah kenapa Muaz sudah jarang untuk berbalas email mahupun berbicara melalui Yahoo! Messenger denganku lagi.
Tiada kata perpisahan, malah tiada juga kata-kata maaf daripada Muaz. Mula daripada saat itu, aku mengajar diriku bahawa Nur Shaira binti Abdul Hadi tiada lagi dalam hidup lelaki yang bernama Wan Muaz bin Wan Tajuddin. Biarpun luka yang ditinggalkan cukup menyakitkan, namun perlahan-lahan aku mula bangkit daripada kesakitan itu. Namun hari ini? Ah! aku tak mungkin maafkan dia!

"Umi dah terima pinangan Mak Wan." Luah umi tatkala kami sedang menonton televisyen bersama.
Ya ALLAH, benarkah? Benarkah apa yang aku dengari? Aku pandang wajah umi, cuba mencari kebenaran kata-kata umi tadi. Namun saat umi mengulangi kata-katanya, terasa batu menghempap kepalaku! Terasa sesak nafasku!
"Umi! Kenapa umi terima?" Aku terjerit kecil.
"Eh, bukan ke dulu Aira dengan Muaz tu..." umi tidak menghabiskan kata-katanya apabila aku menggeleng-geleng.
"Mana mungkin Aira terima dia lagi umi. Umi tahukan apa dia pernah buat pada Aira? Lagipun dia pernah kahwin, umi." Suaraku mula mengendur.
"Yang lepas tu biarlah Aira. Lagipun dia benar-benar menyesal dengan kesilapan dia. Dia sendiri mengaku depan umi dan Mak Wan. Itu silap dia." Tersentak aku dengan penyataan umi. Patutlah, seminggu dua ini Muaz tidak mengangguku lagi, ada agenda lain yang dirancangnya.
"Aira tak nak." Getusku perlahan. Hatiku sudah bulat, nekad!
"Jangan macam tu Aira. Umi dah terima, takkan pula nak tolak pula? Jangan nak malukan umi, Aira. Mak Wan tu benar-benar nak buat kamu menantu. Dia tak mahu Muaz pilih orang lain." Kata-kata umi perlahan bagai memujuk. Ah, aku anak yang tak betah melawan kata-kata orang tua. Namun dalam soal yang satu ini? Ah! aku buntu!
Aku sendiri mula serba salah. Menerima lelaki itu sebagai suamiku? Berkahwin dengan dia? Bukankah itu janjinya padaku dulu? Dia akan mengahwiniku sebaik sahaja kehidupannya stabil? Itu dulu sebelum dia sendiri memungkiri janji itu. Sanggupkah aku menerima Muaz kembali? Banyak persoalan yang menerjah benakku. Aku perlu bertemu Muaz.
Keesokkan harinya tanpa bertangguh, aku terus menemui Muaz. Dia sudah setia menanti sebaik sahaja aku tiba ditempat yang dijanjikan. Tanpa salam aku terus berdiri dihadapan Muaz. Senyumannya tidak kubalas.
"Awak memang teruk kan? Terdesak sangat ke sampai gunakan orang tua kita? Hah?" suaraku melengking. Berbeza sungguh watakku apabila berhadapan dengan lelaki ini. Aku menjadi amat dingin dan pemarah.
"Susah sangat ke awak nak terima saya?" perlahan nada suaranya jauh benar dengan nada suaraku.
"Muaz, awak tak faham lagi ke? Berapa kali dah saya cakap? Saya takkan terima awak lagi. Cukuplah sekali dulu!" bentakku sebal. Hatiku cukup keras untuk menerima lelaki ini kembali.
"Betul ke Aira? Tak ada lagi ruang untuk saya?" kedengaran saya suaranya. Ah! kejamkah aku?
Aku menggeleng-geleng. " kenapalah awak perlu balik ke sini? Dulu hidup saya aman tenteram. Namun bila awak muncul semula, semuanya jadi kucar-kacir! Saya menyesal pernah mencintai awak, saya menyesal pernah kenal dengan awak!" entah dirasuk apa, aku meluahkan kata-kata itu.
Jelas kulihat Muaz tergamam dengan luahanku itu. Matanya sayu memandangku. "Sampai macam tu sekali awak bencikan saya Aira? Saya tahu saya dah buat kesalahan besar pada awak, saya tak tepati janji saya pada awak. Tapi saya boleh jelaskan semuanya. Awak kena beri peluang pada saya.."
Segera aku memintas kata-katanya, "Berapa kali saya nak cakap, saya tak mahu dengar penjelasan awak tu. Tolonglah Muaz, saya tak nak ada apa-apa kaitan dengan awak. Tolonglah jangan ganggu saya lagi Muaz." Rayuku. Suaraku berubah perlahan.
Terdengar keluhan Muaz menampar deria dengarku. "Baiklah Aira...kalau itu yang awak mahukan. Saya takkan ganggu awak lagi lepas ni. Maafkan saya. Tapi saya nak awak tahu yang saya takkan berhenti mencintai awak..." sayu kedengaran suaranya.
Saat Muaz melangkah meninggalkan aku, aku masih terpaku cuba mencerna kata-kata terakhirnya. ‘Saya takkan berhenti mencintai awak.’ Apa maksud kata-katanya itu? Ah! Pedulikan!

Aku terkejut apabila mendapat panggilan daripada seorang wanita yang ingin betemu denganku kerana ada hal penting untuk dicakapkan. Disebabkan kesungguhan wanita itu yang berkali-kali menelefonku, tidak sampai hati untuk aku menghampakannya.
Kini, wanita tersebut sudah berada dihadapanku. Alangkah terkejutnya aku melihatkan seorang wanita berwajah kacukan berada dihadapanku kini. Mata hazelnya jelas menatapku.
"Nur Shaira?" tanya padaku. Lantas aku mengangguk. Segera dia melabuhkan duduk dihadapanku.
"Siapa awak? Macam mana boleh kenal saya?" soalku bertalu-talu. Itulah persoalan yang berlegar dibenakku sejak mendapat panggilan daripada wanita ini.
"Saya Iyv Melissa. Bekas isteri Muaz." Ringkas pengenalan dirinya. Aku? Sungguh tidak menyangka. Inilah wanita yang telah merampas Muaz daripadaku! Wanita yang turut menghancur luluhkan perasaanku. Perlukah aku memaki hamun wanita ini? Huh! Tidak ada gunanya lagi.
"Saya nak minta maaf pada awak, Shaira. Saya tahu, saya dah buat salah pada awak." Perlahan kedengaran suaranya.
"Tak ada yang perlu saya maafkan." Ringkas jawapanku. Kalau boleh memang aku akan memarahi dan menghambur kata-kata amarah pada Ivy Melissa. Tapi bukan sebegitu sifat semula jadiku. Cuma dengan lelaki bernama Muaz itu agak berlainan sifatku.
"Apa yang awak nak cakapkan dengan saya? Kata ada hal penting?" soalku tanpa bertangguh lagi.
"Saya nak beritahu awak pasal Muaz..." tersentak aku dengan jawapan Ivy Melissa. Huh! Ada apa pula dengan Muaz?
"Kenapa dengan Muaz?"
"Erm...dia sebenarnya masih cintakan awak."
Amat menjengkelkan apabila aku mendengar kata-kata itu. "Muaz suruh awak pujuk saya ke? Ataupun minta awak jadi orang tengah?" sindirku. Kulihat, Ivy hanya tergeleng-geleng menafikan kata-kataku.
"Bukan macam tu Shaira. Muaz tak pernah minta saya untuk jumpa awak. Saya sendiri yang terpanggil nak jumpa awak." Tegas Ivy Melissa.
"Saya tahu, awak marah pada kami berdua. Tapi tolonglah dengar apa yang saya nak cakap dulu."
Aku diam. Tidak memberikan reaksi langsung. Huh! Macamlah aku berminat sangat nak tahu. Ivy Melissa mula berkisar tentang kehidupannya di bumi Kanggaroo yang agak terumbang-ambing, kemudian dia bercerita pula tentang kemunculan Muaz.
"Muaz memang tak pernah nak kahwin dengan saya. Dia kahwin dengan saya pun disebabkan tak mahu saya terus hanyut lagi. Papa saya pun beriya-iya mintak Muaz kahwin dengan saya.
Muaz pun akhirnya kahwin dengan saya. Tapi dia ada cakap pada saya yang dia memang tak cintakan saya. Dia ada kekasih di Malaysia, dia tunjuk pada saya gambar awak. Saya pun terima Aira, saya tahu dia kahwin dengan saya pun sebab nak membimbing saya. Dan alhamdullillah dia melepaskan saya saat saya dah berubah dan kami berpisah dengan cara yang baik Shaira."
Terkesima aku dengan kata-kata Ivy Melissa. Tapi benarkah? "Betul ke Ivy? Susah saya nak percaya."
"Demi ALLAH, Shaira. tak mungkin saya tipu awak." Jujur Ivy Melissa mengakui. Ah! kacau!
Sy xkan pernah berhenti mcintai awk.
Maaf sy xkan ganggu awk lg. Sy akn pg jauh dr hdup
awk.
Tersentak aku tatkala mesej itu kuterima tatkala aku baharu sahaja pulang daripada bertemu Ivy Melissa. Muaz! Segera aku memberhentikan kereta di bahu jalan. Segera aku menghubungi Muaz. Namun tiada jawapan. Dua kali aku menghubunginya namun tidak diangkat. Kali ketiga terus ada pesanan bahawa talian tidak dapat dihubungi.
Ah! kalut. Pantas aku menghubungi umiku. "Muaz dah pergi semula ke Australia, Aira!" saat mendengarkan kata-kata umi itu, kurasakan kelam seluruh duniaku! Aku bersalah kerana terus-terusan menyimpan rasa marah, benci dan dendam padanya. Mengapalah aku tidak memberi peluang untuk Muaz menjelaskan perkara yang sebenarnya?
Bukan salah Muaz sebenarnya! Malah aku patut berbangga memiliki cinta lelaki yang benar-benar mulia itu. Betapa kejamnya aku!
Kini, Muaz sudah kembali meninggalkan aku...ya ALLAH, kau tolonglah hambamu ini..Aku tidak tahu lagi apa yang harus aku lakukan...
Muaz, saya juga tak pernah berhenti mencintai awak...jeritku di angin lalu.
posted by Penulisan2u @ 2:33 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 15/6/09 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade smbgn x??gaye cm perlu dismbg..huhu..nice stry anyway

     

  • At 17/6/09 3:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm..melepas lagi aira ni...

     

  • At 18/6/09 12:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsabar nk tunggu sambungan dia...cepat2 la sambung penulis..

     

  • At 18/6/09 9:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada smbgan lagi ea...
    cepat2 ar sambung...xsbr nak tahu nie...

     

  • At 18/6/09 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet nye citer nie...
    yup,biler ade smbgn die...
    xsabar nk tau kesinambungan nye...
    tp,kalau sy pon,akn wat cm aira tu gak...
    siyes citer yg menepati realiti kehidupan..

     

  • At 18/6/09 11:33 PG, Blogger aliFF azRIN said…

    terima kasih di atas2 komen2 anda..insyaALLAH, sy akn buat sambungannya demi permintaan kalian..terima kasih byk2!

    -aliff azrin-

     

  • At 18/6/09 12:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ad blog x?

     

  • At 18/6/09 4:13 PTG, Blogger sha said…

    wah..cite die dh kuar kt cni la..
    cngrats ek...
    sy pun xsaba nk tgu smbgn die..biase la, sume org nk hepi ending kn???
    wlupun realiti nye bkn sume cite hepi ending...;p

     

  • At 18/6/09 8:04 PTG, Blogger aliFF azRIN said…

    blog sy- azrusti12.blogspot.com.
    harap2 silalah jenguk...

     

  • At 20/6/09 3:49 PTG, Blogger Bie'z said…

    hihihi dia sahut cabaran.Bgs bgs...mmg bgs citer ni.Hah...apa lg org mintak smbg menyambung talian hayat tu, tunaikanlah.

     

  • At 21/6/09 12:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti sambung k! jgn x smbg...

     

  • At 28/6/09 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam bosan je cite ni....

     

  • At 3/7/09 10:57 PTG, Anonymous jiwang_kido said…

    quiet nice story..
    tp asal perkahwinan ivy ngan muaz berakhir atas dsr mmberikan didikan....?
    apkh presepsi ivy terhhdp bangsa yg dgn mudah melepaskan perkahwinan yg mne cinta ble di bentuk slps berkhwin??
    nk tau smbungannye...

     

  • At 8/7/09 2:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    npe tergantung...
    nk tau endingnyer....

     

  • At 9/7/09 4:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jangan la bt cite tergantung tak best la

     

  • At 9/7/09 11:29 PTG, Anonymous nisaa said…

    wah,hebat la laki2 ni...2 tndanya laki 2 syg sgt2 kt aira 2 kan...kt mne la nk cri laki camtu yek skrng???

     

  • At 19/7/09 6:28 PTG, Anonymous gadezz_wanie said…

    cerita ni best sngt.. kpada penulisnya,,,semoga berjaya GOOD LUCK!!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group