BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 15, 2009
Cerpen : Hati Buat Gadisku
Nama Pena : ladyninie_fahmiey

"Kau gila!Kau gila Isa."Jerit Darwina. Lengannya terasa perit dicengkam tali guni yang mengikatnya di kerusi.
"Aku sayangkan kau Wina,Ariel tak cintakan kau. Dia cuma nak mainkan kau. Dia cuma nak ambil kesempatan dengan hati suci kau." Ucap Isa.
"Diammmm. Lepaskan aku Isa. Kau gila.." jerit Darwina. Air matanya bertakung kembali. Terasa berat empangan itu.
"Aku sayangkan kau…"ucap Isa sayu jauh dipelusuk dinding duduk sambil memeluk lutut.
"Itu je ke yang kau mampu cakap Isa. Itu je ke.."
"Tak,aku nak cakap yang aku tak rela kau jadi milik Ariel. Aku tak sanggup tengok kau kecewa. Aku mati bila kau terluka. Aku cintakan kau lebih dari hidupku."
"Kalau kau cintakan aku kenapa kau buat aku macam ni. Aku nak balik Isa. Aku nak balik.Aku takut.."
"Kau tak boleh balik Wina. Kau kena tinggal di sini. Selagi Ariel hidup,kau tak boleh keluar.Nanti dia akan luka kau.Kau jangan takut wina,aku sentiasa ada disisi kau temankan kau." Isa jalan perlahan menghampiri Darwina. Sampai dihadapan Darwina,wajah gadis yang sedang menangis didepannya ditenungnya lama.
"Kau sangat cantik Wina."ucap Isa. Wajah mulus Darwina diusapnya perlahan. Diseka air mata yang membasahi pipi gadis kesayangannya.Darwina terus menangis semahu-mahunya.

Riuh rendah kedengaran dari balik rumah banglo milik encik Helmi dan isterinya puan Syima. Semenjak misteri kehilangan anak gadis tunggal mereka 3 hari lalu,rumah itu tidak pernah sunyi dengan kunjungan rakan-rakan dan sanak saudara memberi sokongan.Tidak kurang juga pegawai-pegawai polis dan polis peronda yang meronda di kawasan perumahan.
"Sabar kak.Insya-Allah Wina tak apa-apa hendaknya." Pujuk Shuhada adik kepada puan Syima. Kakaknya yang masih bertelekung dipeluk sayu. Puan syima tidak henti-henti menangis.
"Siapalah yang sanggup culik Darwina. Wina gadis lemah Shu. Hati akak risau sangat orang ape-apekan dia. Dia tak tahu melawan."Lemah Puan Syima bersuara.
"Sabar kak. Sabar.."Hanya itu yang mampu diluahkan. Walau sedar hakikatnya mulut hanya mudah dan ringan berbicara tetapi yang memikulnya hanya terasa berat dan menyeksa.Encik Helmi muncul dimuka pintu.Puan Syima dan Shuhada serenta memandangnya.
"Ada apa-apa berita tentang Darwina abg Helmi." Tanya Shuhada.Encik Helmi hanya mengeleng berat. Bibir katil menjadi persinggahannya melabuhkan diri. Dia tunduk menekup muka.Suasana bilik sunyi tenggelam dengan bunyi esakan halus seorang bapa.

Disatu banglo lama yang tersembunyi sepi dihujung bandar.
Selepas mengunci pintu utama banglo using itu,lelaki itu terus menuju ke satu bilik ditingkat atas. Walau langkah yang diambil perlahan namun bunyi tapak kasut yang dihasilkan jelas bergema diseisi rumah. Bunyi tapak kasut milik Isa menganggu kententeram hati Darwina yang sememangnya sedang tersesak .Hari ini sudah masuk hari keempat Darwina di kurung di rumah usang tanpa penghuni itu,cahaya terik matahari cerah memancar menembusi cermin. Darwina sudah tidak menangis lagi. Dia sudah penat untuk menangis. Sebaik Isa muncul dimuka pintu,wajah gadis itu ditatapi dengan segaris senyuman.
"Darwina,Isa belikan Wina sarapan." Tegur Isa. Bungkusan nasi lemak diletakkan diatas meja kayu lama yang ditinggalkan menunggu reput. Darwina memandangnya kosong tidak bermaya.
"Kenapa diam aje Wina. Wina marahkan Isa lagi ke. Isa buat semua ni untuk Wina. Isa sayangkan Wina." Ujar Isa. Sebesen air bersih dan kain lembab dibawanya kearah Darwina.
"Kau nak buat ape nie Isa.." Darwina bersuara lemah. Wajah Isa dipandangnya. Anak mata mereka bertemu.
"Isa takkan ape-apekan Wina. Percaya la. Setelah semuanya selesai,Isa akan bebaskan Darwina." Ucap Isa.Kain basah yang direndam dengan air tadi diperahnya. Kain itu dibawa dekat ke wajah Darwina.
"Pasti Wina lagi selesa lepas ni." Ucap Isa sambil tersenyum. Besen dan kain tadi dibawa pergi meninggalkan Darwina.
"Nak Isa sikatkan rambut Wina?Dah cuci muka kena la sikat rambut pulakkan." Ucap Isa. Sikat ditangannya menyisir rambut Darwina lembut. Darwina hanya diam tanpa kata sejak tadi.
Dia masih terpana dengan tindakan Isa. Di sangkanya Isa ingin membunuhnya tapi ternyata andaiannya salah. Isa hanya mencuci mukanya dengan kain basah tersebut.
"Darwina,maafkan Isa ye sayang." Ucap Isa. Darwina terasa hangat ciuman Isa di kepalanya. Selesai menyikat rambut Darwina,Isa menyuapkan Darwina sarapan. Gadis itu hanya menurut tanpa melawan. Isa tersenyum-senyum gembira apabila Darwina mula menyenanginya.Hari dihabiskan hanya denga mendegar cerita-cerita Isa. Bagaimana dia jatuh cinta pada gadis yang diculiknya.
"Kenapa Isa tak pernah berterus terang yang Isa suka Wina?" Tanya Darwina. Dia terasa seperti Isa patut diberikan peluang menjelaskan keadaan sebenar.
"Isa tak berani. Takut Wina tak sudi." Jelas Isa dengan senyum malu-malu. Darwina tersenyum buat pertama kalinya dengan riak wajah Isa.
"Kenapa Isa culik Wina? Wina tak suka tinggal dekat sini. Tangan Wina sakit." Darwina memberanikan diri bertanya sebab dirinya diculik. Namun Isa tiba-tiba berdiri dan berlalu meninggalkannya. Darwina kaget. Kerisauannya ternyata benar. Emosi Isa terlalu sukar difahami. Isa muncul dengan sebilah pisau tajam berkilat.
"Apa Isa nak buat ni Isa.." Tanya Darwina. Air mata mula bertakung kembali. Isa tidak membalas pertanyaannya,tetapi semakin dekat menghampirinya.
"Ya Allah bantu lah hambamu ya Allah." Doa Darwina didalam hati.
"Isa,tolong Isa. Apa Isa nak buat ni.Tolong Isa jangan buat Wina macam ni." Darwina merayu. Air jernih mula membasahi pipinya.
"Wina duduk diam-diam. Isa janji takkan sakitkan Wina." Ucap Isa. Darwina terus menangis dan merayu supaya Isa taidak mengapa-ngapakan dirinya.


"Pragggg…" Bunyi kaca pecah dari dapur mengejutkan Ariel yang sedang sibuk dengan agendanya bersama Risya. Mereka sama-sama berpandangan.
"Ariel,you nak pergi mana?"tanya Risya sewaktu Ariel mencapai tuala membalut tubuh. Ariel menunjukkan isyarat diam kearah Risya. Gadis yang tidak berpakaian tanpa seurat benang itu pantas mendapatkannya dan memeluknya dari belakang.
"I takut ni. You nak pergi mana?"tanya Risya perlahan. Ariel ketawa kecil dengan lagak gadis yang baru dibawa pulangnya.
"I pergi tengok honey. Just stay here ok."
"Taknak! I nak ikut jugak.."pujuk Risya dengan suara manjanya. Ariel mengangguk. Risya mencapai selimut untuk dibalutkan ketubuhnya.Tangan Ariel digenggam kuat.Mereka beriringan bergerak ke dapur.
"Sial,siapa punya kerja ni!" marah Ariel apabila mendapati cermin tingkapnya pecah. Pintu dapur dibuka dan dia keluar memerhati keadaan sekeliling.
"Siapa buat ni,Ariel?"tanya Risya sebaik Ariel masuk semula dan mengunci pintu.
"Keje sape lagi. Kat belakang nie port budak-budak rempit tak sedar diri.Diorang punya keje la tue. Tak berpelajaran,macam tue la jadinya. Menyusahkan orang lain." Marah Ariel. Risya menarik nafas tenang.
"Ala sayang,rilek la. Jom ke bilik nak. I akan redakan kemarahan you." Ucap Risya dengan senyuman mengodanya. Ariel senyum penuh makna,matanya liar menjamah tubuh Risya yang sudah tidak berbalut selimut. Risya berlalu menuju ke bilik dan Ariel mengekorinya tanpa sedikit pun terlepaskan dari memandang lenggok lentok gadis bukan muhrim didepannya.
Di bilik suram yang hanya diterangi lampu tidur ,kedengaran suara ketawa manja Risya apabila Ariel mengusiknya. Tanpa mereka sedar ada sesuatu sedang memerhatikan mereka dari balik tirai tingkap. Memerhati dan terus memerhati sambil menunggu waktu yang tepat untuk menerkam mangsanya.
Risya terbaring kepenatan disebelah Ariel. Ariel meraba pehanya. Risya menepis manja.
"Sabar la,penat tau." Kepala Risya melentok ke bahu Ariel. Masing-masing yang kepenatan menunggu masa untuk terlena. Baru sahaja ingin terlelap Ariel dan Risya dinganggu dengan satu suara.
"Diam! Diam! Ariel cintakan Wina. Ariel hanya cintakan Wina. Dia dah berjanji,selepas tamat belajar dia akan nikahi Wina. Dia takkan curang pada Wina. Dia takkan. Kau menipu! Menipu.Kau cemburukan kebahagiaan Wina dan Ariel." Suara Darwina menjerit-jerit dalam tangis jelas kedengaran di seluruh bilik. Ariel terkejut. Risya kuat memeluknya.
"Ariel,,ape tue. I ta…takut.." Risya bersuara terketar-ketar.
"Hei.. kau siapa ha??" jerit Ariel dengan berani. Sesuatu yang sedang memerhatikan mereka tersenyum lebar menyaksikan ketakutan kedua manusia itu.
"Kau kenal suara gadis tadi Ariel??" satu lembaga hitam serupa manusia muncul diahadapan mereka. Risya menjerit ketakutan.
"Kau diam perempuan sial!" pekik lembaga itu. Risya terdiam kerana terkejut dan ketakutan.
"kau…kau siapa hah…" tanya Ariel tergagap-gagap.Peluh membasahi dahinya.
"Aku malaikat maut kau Ariel." Balas lembaga itu dengan ketawa.
"kenapa? Apa kau nak ha?"
"Aku inginkan hati kau untuk dihadiahkan kepada gadis pujaan aku."balas lembaga itu. Ariel mengigil ketakutan.Sebilah parang bersinar didepan matanya.
"Kenapa kau nak bunuh aku. Kau bunuh perempuan ni. Dia yang mengoda aku untuk curang kepada Darwina." Tubuh Risya ditarik Ariel kedepannya. Terpinga-pinga gadis itu. Lembaga itu hanya ketawa.
"Nyawa perempuan ini tak standing dengan nyawa kau Ariel. Aku inginkan nyawa kau!hahaha" Ariel menolak Risya kearah lembaga manusia didepannya hingga terjatuh tersungkur gadis itu terhatuk buju meja. Risya terjelepuk jatuh ke lantai. Dahinya berdarah.
"Kau bunuh dia Ariel.."kata lembaga itu mengacah Ariel yang terkejut dengan tindakkannya.
"Tak..Tidak..Aku tak bunuh dia. Aku tak kenal dia!" ucap Ariel.
"Kau tak kenal dia,tapi kau boleh berasmara dengan dia. Kau tak layak untuk Darwina!" luah lembaga itu. Dia semakin dekat menghampiri Ariel.
"Tak,aku tak kenal dia. Aku taknak mati! Aku taknak mati..Arragggghhh!!!" jeritan Ariel kesakitan disusuli dengan ketawa kuat lembaga hitam itu. Tuala disumbat kedalam mulut Ariel.
" Kau sakiti hati aku setiap kali kau bawa perempuan asing bersama kau. Kau cakar hati aku setiap kali kau curang pada Darwina. Sekarang kau rasa pulak sakitnya hati aku selama ni.hahahaha" hujung parang tajam it uterus menghiris kulit di dada Ariel sehingga darah membuak-buak keluar dari tubuh itu. Mata Ariel terbeliak,jelas menunjukkan dia didalam kesakitan. Lembaga ituterus ketawa. Penyeksaan itu berhenti apabila Ariel tidak lagi mengelupur. Ariel yang sudah tidak bernyawa dibiarkan terus bermandi darah. Lembaga itu terus menghilangkan diri..

Hari kelima.
"Wina,terima kasih temankan I semalam. I rasa bahagia walaupun hanya untuk sementara." Ucap Isa. Tangan Darwina diciumnya. Darwina hanya tersenyum.
"Maafkan Isa kurung Wina. Isa cuma nak dengan Wina sebelum Isa pergi." Dahi Darwina berkerut mendengar kata-kata yang keluar dari bibir Isa.
"Isa nak pergi mana? Isa kita kan boleh jumpa lagi di kolej nanti?" tanya Darwina.Tangan Isa digenggamnya.
"Isa nak ke Uk." Balas Isa pendek.
"Tapi nanti Isa pasti balikkan?" tanya Darwina dengan senyuman. Wajah lelaki didepannya diamati. Sejak semalam Isa lembut melayannya. Pisau digenggaman Isa diingatnya untuk membunuh rupa-rupanya untuk membuka ikatan tali di pergelanggan tangannya. Sejurus ikatan dibuka,kesan-kesan ikatan ditangannya dicium-cium Isa dengan rasa bersalah Isa.
"Maafkan Isa buat Wina sakit. Isa tak bermaksud. Isa takut Wina lari sebelum Isa jelaskan perkara sebenar." Sekali lagi kesan itu dikucup Isa namun kali ini dengan titis jernih dari mata Isa.
"Kenapa ni Isa?" tanya Darwina pelik. Sisa air mata dipipi Isa diseka. Isa menggeleng.
"Darwina,pasti keluarga Wina akan datang bila-bila masa sahaja dari sekarang. Isa terpaksa pergi tinggalkan Wina di sini." Jelas Isa. Darwina genggam tangan Isa kuat.
"Isa nak pergi mana. Temankan Wina. Wina akan jelaskan pada mama dan papa nanti. Wina janji Isa takkan di apa-apakan. Wina akan cakap Isa yang menyelamatkan Wina." Pujuk Darwina.
"Tak boleh Wina. Isa perlu pergi. Maafkan Isa buat Wina tersesak. Isa terlalu sayang dan cintakan Wina.Isa tak sanggup biar Wina terus disakiti." Darwina mengangguk walau hakikatnya dia sendiri tidak memahami kenapa Isa selalu menyatakan dia disakiti dan dicurangi.
"Darwina jaga diri dan hati Wina untuk Isa ye." Pesan Isa. Di telapak tangan gadis itu diletakknya sepucuk surat putih sebelum berlalu pergi meninggalkan Darwina tanpa menoleh kebelakang lagi.
" Darwina Gadisku,
Assalammualikum,Darwina sayang. Isa terpaksa pergi. Tapi mata hati Isa tetap bersama Wina. Isa akan jadi mata hati Wina untuk setiap lelaki yang menghampiri Wina.Isa tahu,Isa takkan dapat miliki cinta Wina tapi tiada lelaki yang dapat miliki wina jika mereka permainkan Wina. Isa akan pastikan lelaki itu kehilangan hati mereka bila mereka sakiti hati wina. Isa memohon maaf dengan pemergian ini. Maafkan Isa. Cinta Isa selamanya hanya pada Darwina. Walau Isa jauh,Isa akan sentiasa memerhati dan menjaga Darwina.Itu janji Isa selagi Isa bernyawa dimuka bumi ini. Bahagialah Wina untuk Isa. Salam Sayang..
Mohammad Isa"
Darwina mengenggam helaian surat terakhir itu. Air mata terus mengalir tidak berhenti.Terasa ingin dikejar Isa yang telah pergi,namun dimana harus dicari.
Kemunculan kereta papa di halaman rumah usang itu disambut dengan tangis esaknya. Terasa begitu hiba kehilangan insane yang benar-benar mencintainya. Mama memimpin Darwina ke kereta. Disitu bukan lah tempat terbaik untuk bersoal tanya. Beberapa saat selepas itu dua kereta polis tiba ditempat kejadian menyerbu rumah usang yang meninggalkan seribu memori di hati Darwina dan Isa. Darwina tidak lepas memandang rumah itu buat kali terakhir, matanya tertumpu di tingkap bilik dia dikurung Isa mengharap lelaki itu ada menghantar pemergiannya,tetapi lelaki itu tiada disitu. Namun dari jauh sepasang mata tetap setia menemani sehingga kereta encik Helmi hilang dari pandangan.
Sebulan berlalu…
Darwina mencampakkan memori chip digenggamnya ke dalam marak api semarak api amarahnya pada Ariel.Jelas sudah segala-segalanya diruang minda. Selepas dua hari setelah Darwina pulang,dia menerima berita kematian ngeri Ariel yang penuh misteri dimana mayatnya ditemui berulat diatas katil tanpa hati.Berita itu sekali lagi mengugat kekuatannya. Kehilangan Isa dan Ariel menyebabkan Darwina seperti setengah mati. Namun apabila surat dari Isa sampai padanya,segalanya terungkai. Memori chip yang dihantar Isa menjelaskan segalanya. Darwina senyum didepan cermin.
"Isa,terima kasih.." ucap Darwina..

p/s:: huhu tamat la sudah cerpen pertama saya. Sila lah berikan komen dan pendapat ye pada kekurangan dan cacat cela cerpen ini. Terima Kasih sudi membaca.
posted by Penulisan2u @ 3:12 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
35 Comments:
  • At 15/6/09 4:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kejamnyee...

     

  • At 15/6/09 5:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best weh kalo ada smbngn lg syok

     

  • At 15/6/09 8:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kejam gle...
    ptotny bia wina jtoh cnte kt isa

     

  • At 15/6/09 2:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kejam la..kot ye pn jgn la smpai mmbunuhh..huhuuu
    org baik utk org baik org jht utk org jht gak..biar Tuhan yg hukum...

     

  • At 15/6/09 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok..
    cite yg agak best..
    cme yg last tu mcm nk cpt je..
    klu leh,,tmbhkn lg bia sedap..

    ade smbungn ke??

     

  • At 16/6/09 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    story bunuh membunuh.. Tapi mesti ada cont kan? Cinta Isa ngan Darwina xkan abis dah kan??? Mesti ada cont ni.. ;-)

     

  • At 16/6/09 1:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best laa...gile bapak punye cintan si isa tu..huhuhuhuhuuuu

     

  • At 16/6/09 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku ingtkan da gila psyko da si isa tuh...haha tpi wahhh tataw la sma ada nk takut ke nk suka ke kt isa tuh..bahaya pon bhya gak...adehh apesalla smpei mbunuh polis tgkap kang

     

  • At 16/6/09 9:39 PTG, Blogger cutebabys said…

    tak de sambungan ke?
    penghujung cite tlalu cpt...

     

  • At 16/6/09 9:40 PTG, Blogger cutebabys said…

    best cite ni
    tkde smbgn ke
    penghujung cite terlalu cepat untuk diabis kn

     

  • At 16/6/09 9:47 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    wah..dasyhatnyer bile bcinta smpi kena membunuh ni..
    dan citer unik sikit dr yg lain..
    tp perlu ke kite mbunuh untuk mghukum org bersalah tu..?
    hope citer ni ader sambungannye..

     

  • At 16/6/09 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl tue bidadari cinta :-),kena ke sampai membunuh.
    Secara logiknya di dunia ni ada manusia yang sanggup buat ape2 je kan,janji bersebab.
    neway cite ni menarik..Hope ada sambungannya.

     

  • At 17/6/09 8:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite ni..menarik..tak jemu baca coz cite ni lain dari yg lain..
    cepat2 ler buat sambungannya nanti..nak tau gak apa yg jadi pada isa...apa kandungan memori chip tu...


    ~harith damia~

     

  • At 17/6/09 2:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ha'ahlah..cite ni sesuai ade sambungan...

     

  • At 18/6/09 1:39 PTG, Anonymous nurull said…

    bes2. teruskan menulis writer!

     

  • At 18/6/09 5:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x lngkp la. pa kndungn memori chip tu?

     

  • At 19/6/09 6:26 PTG, Blogger :-) said…

    tak semua yang kita impikan akan menjadi..datangnya seakan menguji..
    all the best

     

  • At 19/6/09 9:55 PTG, Anonymous ida said…

    x elok la wt citer cm ni..huhu.skang ni mkin rmai ilang pdoman kerana cnta

     

  • At 20/6/09 4:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Itu la tujuan writer.Menulis utk bkngsi cerita.Untuk pedoman bukan untuk ikutan. Btl tak??

     

  • At 20/6/09 1:12 PTG, Anonymous nini makaroni said…

    best la crita ni. tapi nape cinta isa ngan wina kejap sangat. sambungla lagi.plz.........
    i bayar rm100 kalu sambung ye. (gurau je)
    tapi sambung yek...........:( :)

     

  • At 21/6/09 1:15 PG, Anonymous Muzli6861 said…

    plot cerita ni agak menarik. cuma perlukan satu kedinamikan ketika mengakhiri cerita ni. cerita ni baru berkembang dan terus diakhiri. lagi bagus kalau cerita ni dipanjangkan dan ada satu kesudahan yang efektif. contohnya,sebelum kematian ariel tu, wina dapat tgok kecurangan ariel dan kemudian membibitkan cinta antara wina dan isa. apapun tahniah! satu permulaan yang baik

     

  • At 22/6/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite ni...
    tpi kadang2 takut gak kt isa tu..
    sanggup buat ape2 pun utk org yg dicintai meskipun membunuh..
    buat la sambungan cite ni..;p

     

  • At 23/6/09 5:20 PTG, Anonymous Hendra said…

    weh, good story...^^

     

  • At 24/6/09 11:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...good job n hasil yg best gak but...isi chip 2 de pe...trgantung..n so sweet isa 2 but xyah smpi bunuh org...

     

  • At 25/6/09 6:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wey bezznyer..bez lgi lau ade smbgn..huhu...

     

  • At 26/6/09 8:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!
    lain dari yg lain

     

  • At 28/6/09 11:15 PG, Anonymous aku.. said…

    crite nie srnklah...arap adew smbngan ..k...

     

  • At 29/6/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ehm..ending die tu buat org pening gak la..chip memory ape??camtu jerk..wina tau x ariel curang kat die????ending die jerk yg sepoil sikit. tapi xpe..
    keep trying.

     

  • At 8/7/09 6:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku fhm...hahaha..
    memori chip tu mesti ada video ariel yg xsenonoh ngan pompuan sial tu..msti isa rekod..nakal la jugak erk..

     

  • At 9/7/09 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih rrrr...
    tp knape sdih yerk pttnye suke..
    (^_^)

     

  • At 10/7/09 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Eee, citer nie mmg unik..
    tp xlogik la...
    ader ker ank org kaya nk dgn p'bunuh yg saiko?
    adoi, lain kali buat cerita yg logik skit..

     

  • At 15/7/09 2:20 PG, Anonymous Anut,ukm said…

    best jga cte kau ni..... kreatif2...

     

  • At 18/7/09 12:58 PTG, Anonymous ara.. said…

    bez..bez..
    whtever its..
    wish u luck ladyninie_fahmiey

     

  • At 14/12/09 1:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta mmg buta.....

     

  • At 19/10/10 8:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bodoh..
    how can you be that stupid ariel..
    pelahap sgt..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group