BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Jun 09, 2009
Cerpen : Bini aku gangster
Nama Pena : T2

Seorang gadis berskirt hitam dan berblaus lengan pendek putih turun daripada kereta mercedes benznya lalu memasuki bangunan lama itu.Dibelakangnya terdapat beberapa orang konco-konco yang setia mengikut ke mana sahaja dia pergi.Didalam bangunan itu seorang lelaki tersenyum sinis tatkala melihat tunangnya tiba.

"Huh Danny,apa halnya yang kau nak jumpa aku sangat ni Daniel?"Soal Vee sambil berpeluk tubuh.

"Vee,dah berapa kali aku cakap jangan masuk campur urusan aku.Kau dengan hal kau sudah la,lagipun ni urusan aku dengan mereka."Daniel memegang bahu Vee.

"Hey,kau tahu tak diaorang yang cari masalah kat tempat aku.Aku tak akan marah kalau mereka tak buat hal kat tempat aku.Kau ni,masalah kecil pun nak besar-besarkan!"Suara Vee sudah meninggi.

"Okay,aku yang salah.Vee aku just tanya je,kau jangan la marah."Daniel memegang pipi Vee,cuba memujuk tunang kesayangannya itu.Vee hanya tersenyum,dan memeluk Daniel.Tiba-tiba sahaja Daniel rebah,dibelakangnya terdapat kesan tembakan.Sah,Daniel ditembak dengan pistol yang tidak mengeluarkan bunyi.Dalam masa itu juga,orang-orang Daniel berlawan dengan konco-konco Vee.Vee kehairanan,tetapi dia juga perlu berlawan dengan mereka.Tiba-tiba sebutir peluru telah terkena pada bahu kiri Vee,dalam kesamaran malam itu Vee melihat David iaitu anak buah papanya memegang sepucuk pistol.Alan menarik Vee kearah tempat tersembunyi membiarkan yang lain berlawan.

"Vee,lari.Jangan pedulikan kami,kami akan cuba uruskan semua ni.Yang penting kamu kena lari,tinggalkan Malaysia." Alan menyuruhnya pergi.

"Tapi Alan,macam mana dengan projek tu?"Perit rasanya bahu Vee,dia hanya bisa menahan kesakitan itu.

"Itu tak penting,cepat lari ikut arah sana,kami akan cari kamu.Jangan risau,cepat."Vee tidak berkata apa-apa,dia segera berlari beredar dari tempat itu.

Pada malam itu,Datin Fouziah dan Dato' Halim baru pulang daripada menghadiri satu majlis kesyukuran.Mereka terkejut tatkala pemandu mereka menghentikan kereta.

"Kenapa Pak Leman?"soal Dato' Halim.

"Ada orang,terbaring kat depan tu Dato'.Budak perempuan tu,saya rasa dia baru lepas kena langgar tu Dato'."balas Pak Leman.Dato' Halim segera membuka pintu kereta.

"Bang,saya risau la."Datin Fouziah memeluk lengan Dato' Halim.

"Takde apanya Yah,orang perlukan pertolongan tu.Mana tahu ntah-ntah sekarang mak bapaknya tengah cari ke,apa ke.Jom tolong saya."Lantas kedua-duanya keluar dari kereta itu.

"Eh bang,budak ni kena tembak ni." Terkejut Datin Fouziah melihat bahu kiri gadis itu yang berdarah dan kelihatan seperti sebutir peluru menembusinya..

"A'ah.Rasanya macam bukan orang kita je,pelancong kot.Eh jom kita bawak balik dulu,biar doktor yang rawat dia kat rumah.Lagipun dah lewat malam ni Yah,baik kita rawat dia kat rumah."

"Ye lah bang,mana tahu kalau-kalau budak ni dicari orang jahat ke.Kalau diaorang dapat tahu tentang budak ni,lagi nahas."

"Hah,jomlah.Pak Leman tolong saya."pinta Dato' Halim.Dalam beberapa ketika Vee sudah berada didalam kereta ,Pak Leman segera memandu kereta itu.
……………………………………………

"Hah,macam mana doktor?"soal Datin Fouziah.

"Peluru pada bahu dia dah dibuang,Datin cuma perlu bagi dia makan ubat yang saya bagi dan suruh dia banyak-banyak berehat.Lagi satu saya nak tanya,budak ni baru lepas kena langgar ke?"soal Doktor Mukhriz.

"Tak tahu la doktor,kami pun jumpa dia terbaring tengah-tengah jalan.Luka dikepala tu pun nampak macam terkena hentakan je,malang betul nasib budak ni."

"Dato' ,Datin kemungkinan budak ni akan hilang ingatan.Saya pun tak tahu berapa lama,tapi tolong jangan bagi dia tertekan ya.Cuba-cubalah Bantu dia,jangan paksa dia untuk ingat kalau dia tak ingat.Ermm,nampaknya saya kena pergi dulu.Assalamualaikum" Lantas Doktor Mukhriz menyalami Dato' Halim.

"Terima kasih ye doktor."ucap Datin Fouziah.

"Sama-sama,Datin."
…………………………………………………………

"Mama,mana kakak cun tu?" soal Hakeam.

"Tuh,kat bilik tetamu tu.Tengah berehat." Jawab Datin Fouziah yang sedang menggubah bunga di ruang tamu.Hakeam Harfizy lantas menuju ke arah bilik itu.

"Hah,kamu jangan nak mengada-ngada.Mama tujing kepala kamu nanti,jangan kacau orang."Hakeam tersengih dan mengundur langkah menuju kearah ibunya kembali.

"Abang mana?"soal Hakem sambil duduk diatas sofa.

"Hmm,kat apartment dia la.Kenapa yang tanya pasal dia ni,kalau tak asyik gaduh je.Tak faham mama ngan korang ni."

"Ala,nak tunjuk kakak cun kat dia.Mama,muka kakak tu macam Farah Dhiya kan?Tapi dia nampak macam chinese-chinese lagi.Untung badan kalau dapat kakak ipar lawa,hehehe."

"Dah jangan nak mengarut,macam-macam la kamu ni." Omel Datin Fouziah.

"Apa yang macam-macam tu Yah?" kelihatan Opah Bedah datang lalu duduk disebelah Hakeam.

"Ni ha,cucu mak teringin nak dapat kakak ipar bukan melayu."

"Ye ke,ntah-ntah dia yang nak kahwin dengan orang bukan melayu kot.Dia putar-putarkanlah ke kakak ipar,ye Hakeam." Lantas mereka semua ketawa.Tiba-tiba mereka terdengar suara orang menjerit,segera mereka pergi kea rah bilik Vee.Datin Datin fouziah cuba menenangkan Vee.

"Tak de apa-apa,berehatlah dulu." Datin Fouziah mengusap-usap kepala gadis itu.

"Danny,mana dia?Mana Danny?"soal Vee kehairanan.Datin Fouziah memandang Opah Bedah.
……………………………………………………………………….

Danny Darwin memakirkan keretanya diperkarangan banglo mewah papanya.Ketika memasuki banglo itu,kelihatan keadaan sunyi sahaja.

"Ermm,mana mama ni.Tadi suruh kita datang,sekarang tak de pulak." Danny Darwin tercari-cari ibunya.Dari bilik tetamu kedengaran beberapa orang sedang bercakap,dia segera melangkah kaki ke arah bilik itu.

"Mama,kat sini mama rupanya." Lantas tangan ibunya disalam.

"Aa,ada apa ni?Ni siapa pulak budak perempuan ni?"soal Danny Darwin.

"Mama dan papa jumpa dia kat tengah jalan semalam,budak ni kena langgar.Sekarang dah hilang ingatan." Datin Fouziah seperti berbisik kepada Danny Darwin.Hakeam yang berada disitu tiba-tiba mendapat idea,lalu pergi kea rah Vee.

"Kak,..emm Kakkkk ape ek?Hah,Kak Sofea tu abang Danny dah datang dah.!"Opah Bedah yang berada disebelah Hakeam segera mencubit pehanya. "Auchh".

"Danny is it you,kenapa you lambat?"Lantas badan Danny Darwin dipeluknya,Vee teresak-esak menangis.Danny memandang kearah Datin Fouziah,Hakeam dan Opah Bedah.Datin Fouziah dan Opah Bedah kelihatan seperti orang kehairanan tetapi Hakeam masih boleh tersengih-sengih lagi.Siap ngko Hakeam,tahu la macam mana abang nak kerjakan ngko!

"Errk,Sofea you rehat dulu ek.You tak sihat ni,nanti sakit you bertambah pulak kalau you bergerak banyak sangat."Danny Darwin memimpin Vee dan menidurkannya diatas katil.Saat dia mahu melangkah pergi, tiba-tiba lengannya ditarik Vee.

"Stay with me pleasa,I tak nak you tingggalkan I lagi."Mahu tak mahu Danny terpaksa duduk disebelah Vee.

"Danny kamu temankan,,erkk Sofea kejap.Mama keluar dulu,nak masak bubur kat dia.Hakeam sini,jom biar mama ajar kamu." Datin Fouziah menarik cuping telinga Hekeam sambil berjalan keluar dari bilik itu. "Adeh,sakitnya mama."

"Hah,opah pun belum sembahyang lagi.Kamu temanlah dia sampai dia tidur,lagi satu pintu tu jangan ditutup." Opah Bedah sudah mengangkat punggung untuk beredar dari situ.

"Tapi Opah,emmm tak pelah." Danny mengeluh.Hisy aku jugak yang kena.

………………………………………………………………………………..

"Alhamdullilah akhirnya dapat jugak Sofea khatam Quran ni ye.Cepat betul Sofea belajar."ujar Opah Bedah.

"Opah,lepas Sofea masuk Islam ni Sofea rasa tenang sangat.Tapi hairan ek macam mana Sofea boleh ingat Danny tunang Sofea padahal Sofea tak masuk Islam lagi waktu tu." Opah Bedah terkejut,tapi dia berlakon tiada apa-apa.

"Sofea mimpi bertunang dengan Danny la tu,waktu Sofea koma." Opah Bedah bergurau,Vee ketawa.

" Tapi opah,betul ke Sofea asal dari rumah anak-anak yatim.Sofea tak boleh ingat la." Vee melentokkan kepalanya diatas bahu Opah Bedah.

"Tapi tu la apa yang dicakapkan oleh Danny,kan Sofea yang bagitahu kat dia.Walaumacam mana pun mama dan papa Danny tu mama dan papa Sofea jugak.Tak pelah,jom kita turun ye."

"Hmm,okay."

Vee mengatur langkah menuruni anak tangga banglo itu,kelihatan Dato' Halim sedang berada di ruang tamu sedang membelek-belek barang antik kesayangannya.

"Papa."
"Eh,Sofea.Danny mana,tak keluar ke hari ni.Kata Danny ajak keluar hari ni."

"Hmm,kejap lagi dia sampai la.Eh papa,pedang tu cantik jugak ye?" Entah mengapa Vee tertarik dengan pedang yang terdapat didalam almari kaca itu.

"Pedang tu baru je sampai dari China,papa tempah kat kawan papa.Katanya pedang purba,tapi cantikkan reka bentuknya." Vee hanya mengangguk.Tiba-tiba mereka terdengar bunyi hon dari luar rumah.

"Eh papa,Danny dah sampai kot tu.Sofea pergi dulu ye."

"Ha,ye lah.Bagi tahu Danny hati-hati memandu."

"Okay,Assalamualaikum."

"Wa'alaikumussalam,"
…………………………………………………………………………………………
Petang itu Danny Darwin membawa Sofea bersiar-siar ditaman.Setelah 2 tahun mengenali gadis ini,akhirnya dia berjaya membuka pintu hati Danny.Sofea juga telah banyak membantu Danny disyarikat,malah dia lebih cekap menguruskan perniagaan daripada Danny.Lebih-lebih lagi Sofea boleh bertutur sedikit dalam bahasa jepun dan german.Walaubagaimanapun bahasa melayu Sofea tetap fasih.

"Sofea,betul awak cintakan saya?"soal Danny.

"Ye la,hei kenapa awak cakap macam tu?" soal Vee.

"Tak de la,takut-takut nanti awak terlepas ke tangan orang lain.Ye la awak tukan cantik."

"Ohh,awak pun kacak ape.Kalau tak tak keluar la dalam newspaper pasal Tengku Juwita bunuh model terkenal Dania Asyifia kerana Danny Darwin."

"Eh,siapa bagitahu awak?"soal Danny kehairanan.

"Mestilah Hakeam,adik saya yang boleh dipercayai tu." Ceh,tak guna punya adik.Aku putar kepala ngko nanti,desis hati Danny.

"Hakim,kenapalah saya masih tak boleh ingat tetang kisah lama saya huh?" Vee dan Danny duduk disebuah bangku.

"Sofea,kadang-kadang ada baiknya kita tak ingat kisah lau.Mungkin ia amat menyakitkan,siapa tahu.Tak pelah kalau awak tak boleh ingat,yang penting awak ada saya,mama dan papa,Hakem and Opah Bedah.Betu tak?"

"Hmm,betul jugak.Okay la.jom balik."

"Jom."
……………………………………………………………………………..
Setahun kemudian..

Danny memakirkan kereta fiat lineanya dihadapan banglo itu.Dia dan isterinya, Nurul Sofea memasuki rumah Dato' Halim.Sampai sahaja dimuka pintu tiba-tiba kepala Danny dipukul sesuatu.Lelaki itu rebah disitu.Vee segera mengelak daripada pukulan seterusnya terkena pada dirinya pula.Entah bagaimana tiba-tiba datang satu kekuatan dalam dirinya,segala serangan dapat dielakkan.Kini ada dua orang yang sedang menyerangnya,tetapi Vee masih tetap bertahan.Satu tumbukan dilepaskan kepada salah seorang penjahat itu,akhirnya dia pengsan.Seorang lagi masih lagi cuba berlawan dengan Vee,penjahat tersebut cuba menyerang Vee dengan menggunakan pisau dan akhirnya……………………………..

Sejam kemudian,….

"Abang bangun."Vee memegang pipi Danny.Mesti sakit sangat hentakan kat kepala tu.Danny membuka matanya.,sakit rasanya kepala Danny.

"Sofea,tadi.."

"Shhh.."Vee meletakkan jari telunjuknya pada bibir Danny.

"Abang rehat dulu,nanti kita cerita." Ujar Vee.

Petang itu Danny datang ke banglo papanya.

"Isteri kamu tak datang ke Danny?"soal Datin Fouziah.Entah mengapa hari itu mereka sekeluarga berkumpul bersama-sama diruang tamu.

"Kejap lagi sampai la dia ma,katanya ada kerja kejap." Datin Fouziah mengangguk.

"Abang,mana kak Sofea balajar teknik mempertahankan diri tu.Habis kami semua diikat penjahat tu,bibik Minah pun sekali.Hamm,abang tak payah cakap la,tak sempat bagi salam dah buk sekali."Hakeam tersengih,Datin Fouziah memulas cuping telinga Hakeam."Adei,sakit mama."

"Tu la yang abang nak bagitahu senua ni."

"Apa dia?" Serentak soal Dato Halim,Datin Fouziah, Hakeam dan Opah Bedah.Danny ketawa melihat perlakuan mereka.

"Sebenarnya kak Sofea kamu tu nama sebenar dia Veronica Albert Lee.Pemilik syarikat
di luar Negara,dan anak ketua…errr ketua gangster."

"Hah,gangster!"serentak lagi mereka berkata.
"Tapi Sofea tak sampai tahap membunuh,papa dia jaga dia macam orang biasa.Sofea sendiri tak tahu papa dia seorang gangster.Tapi papa dia ada bagi bodyguard kat dia,start dari tu dia macam suka jadi ketua.Bekas tunang dia pun gangster jugak,Sampai satu hari waktu dia jumpa tunang dia berlaku satu pergelutan.Tunang dia mati,Sofea cuma kena tembak."

"Ooo,jadi.." Datin Fouziah berkata..

"Hmm,malam tu la.Sebenarnya papa Sofea ada jumpa Danny,dia suruh Danny jaga Sofea elok-elok.Semua hasil perniagaan dan harta dia dah diserahkan kepada orang-orang yang memerlukan.Sekarang dia dah tak de kat dunia ni lagi,sebab dia dah menyerah diri dan dijatuhkan hukuman gantung.Jadi tak mengapalah kalau Sofea tak ingat masa lampau dia.Semua ni pun Danny tahu dari penyiasat,so sebab tu Danny tak fikir panjang masa mama suruh Danny kahwin ngan Sofea.Danny tahu Sofea bukan isteri orang." Mereka mengangguk mendengar penjelasan Danny tapi masih sempat tersengih.

"So,kakak ipar Hakeam is a gangster?" Hakeam menyoal.

"Amboi,sedapnya ngko panggil bini aku gangster.Aku mintak bini ngko nanti monster,baru ngko tahu." Hakeam hanya tersengih.

"Dah,sekarang kita tutup buku lama dan buka buku baru.Biarlah Sofea dengan Sofea yang sekarang." Ujar Dato' Halim.

"Assalamualaikum..Eh semua kumpul kat sini?" Vee yang baru sahaja melangkah masuk menyalami Opah Bedah,ibu dan ayah mertuanya serta suaminya. "Kenapa semua pandang Sofea macam tu?"

"Tak de apa!" Serentak mereka semua menjawab.Sofea hanya ketawa.


Ni adalah karya ke-2 dari budak 15 taon lepas suram seri pengantin..Sorry tak memuaskan coz rush(ade la hal sikit,huhuhu...)Kalo rajin nanti saya akan buat yang lebih Elok dalam MY MOM IS A GANGSTER....
posted by Penulisan2u @ 2:44 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
44 Comments:
  • At 9/6/09 3:45 PG, Anonymous Alyaarissa said…

    Best r...lain skit dr yg lain...x boring bc...tahniah penulis....

    Ayupali

     

  • At 9/6/09 9:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hmm,,x der arr best
    sangat,....tp ley la,...

     

  • At 9/6/09 10:33 PG, Anonymous far_east said…

    yup...nmpk rush skit especially part papa sofia dtg jumpa danny tak dikembangkan sepenuhnya...neway gud luck writer cerita yg best.........

     

  • At 9/6/09 10:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okeeyyy...
    bes la jgk...

     

  • At 9/6/09 12:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla..seronok je baca..

     

  • At 9/6/09 1:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya!!besh!!

     

  • At 9/6/09 2:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    owh..
    PMR taon ney..
    buat baek2 neh..
    -sweetlavender-

     

  • At 9/6/09 2:16 PTG, Blogger Maria...sentiasa bersama anda.. said…

    good...

     

  • At 9/6/09 2:39 PTG, Anonymous ms.loly said…

    hurmm..not bad...
    tp crite die x brape sgt la..
    cam nk cepat habis jek..
    hihihi..
    btw gud job..

     

  • At 9/6/09 4:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sbnarny yg nie bknny bnda yg sy fokus,tp just macam opening tuk my mom is a gangster...kirenye nie intro la...hehehe,..emoih,emoih,emoih,emoih,....sebab tu ringkas,rush n redah jer,...kire 3R la,...keh,keh,keh
    =T2

     

  • At 9/6/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wehh,,I___...bersasikan matahari nak terbenam dan skateboard burok yang tengah ak pegang ni,...Ak T.Hafizy tak rela ang amek nama ak,,,weyyy mahal loolll,...Dah arr Hakim tu musuh ak,saper suh ang amek name dak tue,...Balik Penang nanti,siap ko,4 x 100 meter pon tak ckup tnah..ingatkn ko suh bkak citer ni psl pe,rpa2nya,...(*-*)

     

  • At 9/6/09 11:26 PTG, Anonymous eika said…

    best gak...

     

  • At 9/6/09 11:29 PTG, Blogger Labyrinth said…

    ekeke..
    amek insprasi dr cite my wife is gngster ek dik?
    ok lah ni...
    gud job...
    nice try..

     

  • At 9/6/09 11:50 PTG, Blogger akuBUTAseni said…

    cam cite my wife is gangster,..
    uhuhuu~~
    msti byk tgk tv nih..
    cuti2 skola..
    uh oh..
    xpe..
    pape pon.
    gudjob!

     

  • At 10/6/09 5:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni..
    ln dr y ln..
    gd job.......

     

  • At 10/6/09 9:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ok la...tapi bkn citer ni mcm filem Hong Kong yg dilakonkn Siu Ci tu ke? Tajuk filem dia pun My Wife is a Gangster.Mcm citer ni gak, bapak dia gangster, bela dia mcm org biasa, tapi Husband dia x brape tau dia gangster. Sebijik la...maybe secara kebetulan kot...
    Anyway still ok coz ni kira versi 1 Malaysia la...heheheh

     

  • At 10/6/09 11:56 PG, Blogger aqilah_95 said…

    salam..
    nice story..
    gud job (^_^)

     

  • At 10/6/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cite cam dalam movie je... ciplak ea. nk buat versi melayu.. ttpi pe pun this story best lah jugak walaupun copy.. all the best..

     

  • At 10/6/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    actually, i dont understand this story.. hehe, sorry..
    nice try!

    ~~PapaTul~~

     

  • At 10/6/09 6:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah bagusnya baru 15 taon dah pandai buat cerpen,ok god job &good luck for the next time.

     

  • At 11/6/09 8:09 PG, Blogger Nazif said…

    best la..
    aku nk wt cite lain..
    kekasih aku gangster..
    wakaka :D

     

  • At 11/6/09 9:10 PG, Anonymous ana said…

    ok ler...not bad!!

     

  • At 11/6/09 11:48 PG, Anonymous putry_smksu said…

    biase jer cte ni,xd pew y best pon...

     

  • At 11/6/09 12:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good, teruskn berusaha k gudluck.......

     

  • At 11/6/09 4:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm.biasa jer..confius gak bace citer ni..cam kelam kabut sikit..

    ~harith damia~

     

  • At 11/6/09 9:29 PTG, Blogger ^^Sheeszshira^^ said…

    Cerita ni okay laa...best cuma ada sedikit kekliruan jerk...
    anyway good luck for pmr...

     

  • At 12/6/09 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest..(* *) cite cam blur je. cra pnulisan pun sedikit kebudakan.mgkn sbb pnulis xmatang ag.jd penulisan pun xmatang.sedikit membosankan.klau boleh jgn ajar guna short form msa buat cerpen atau novel.klau chat tu bleh lah. tp novel @ cerpen ni ikut skima ag bgus. eja biar penuh.kau jgn ngko.jgn short form ya adik.

     

  • At 13/6/09 6:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak best lar....
    cam cte korea, my wife is a gangster 2...
    tukar la...
    ank aku gengster ke...
    ape2 pon,
    do u best in the upcoming exam!!
    chaiyok!!

     

  • At 15/6/09 3:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la cite ni..
    teruskan usaha anda

     

  • At 15/6/09 5:19 PTG, Blogger sh@r!p0p..aku orang biasa said…

    boleh tahan

     

  • At 20/6/09 11:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter cmni kanak2 je caye...
    ng0k ke pe...
    len kali tulis yg berberkuaaliti eaaa

     

  • At 4/7/09 3:52 PTG, Blogger lina said…

    ok lh tu............:)

     

  • At 5/7/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok lah...gud luck 4 pmr n sye plak nk ambk spm neh huhu...tniah

     

  • At 6/7/09 2:38 PTG, Anonymous fataliss said…

    usaha yang bagus. Ramai dah yang kata cerita ini sama dengan filem MWiaG tu. tapi saya nak tunggu, My mother tu pula. ganas ye mak dia tu.tapi tak faham kesudahannya. kalau boleh tamatkanlah cerita ni.

     

  • At 6/7/09 11:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple...but nice...congrates..
    ---sleepingcutie---

     

  • At 9/7/09 4:20 PTG, Anonymous mira sokong said…

    kire ok la 2 budak 15year wt cite,aku nie 18 year taw bace tp xtaw nk karang...tp pape pown blaja lg cm ne nk habis kn cite k.

     

  • At 14/7/09 11:22 PG, Anonymous muni said…

    jalan cerita blh tahan, walau penulis masih muda tapi ada mesej yang nak disampaikan.
    teruskan tulis cerpen ye, mana tau ada rezeki dapat tulis novel novel pulak.

     

  • At 16/7/09 1:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq suka citer ni... otai g2...
    cuma rush lah...
    papun bez... PMR senang...
    jgn stress..

     

  • At 19/7/09 11:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kepada yg mengutuk penulisan org lain tu...bagilah ulasan yg lbih membina...jngan main sedap taip je nak ngutuk org.cermin diri dulu...pandai ke x pandai mengarang...
    anyway all the best to u...

     

  • At 28/10/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgs pe cerpen nie.......
    x r boring sgt.....
    teruskan usaha untuk penulis.....

    -kelly-

     

  • At 8/11/09 9:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tajuk die nie macam penah dengor la...my wife is gangster cter korea kot kalo tak silap la...tapi jalan cter die len la...anyway, this story is very impressive..jalan cter menarik walaupon rush...anyway best of luck untuk cter my mom is gangster....mesti sambungan cter nie kan???

     

  • At 15/8/10 10:19 PTG, Anonymous paradize dremz_esya said…

    budak 15thn...
    cam xcaya...
    ape2 pun congrets sbb b'ani b'saing dgn org yg lbih dewasa utk tulis cerpen..
    penulisan dah bagus dah..

     

  • At 21/10/11 10:01 PG, Blogger MARNI AININ SYAHIRAH said…

    bagus menarik
    plot good
    is perceft

     

  • At 29/12/11 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    like ..like .. like
    Nice Story !!!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group