BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 01, 2009
Cerpen : Benar Ke Dia Atiqah?
Nama Pena : nasyadh amirah azmi

nasyadh amirah azmi"Kau janji yang kita akan jumpa lagi?",soal Sarah mahukan kepastian.Berat rasa hatinya mahu berpisah dari satu-satunya sahabat yang amat disayangi.Atiqah,sahabat yang telah dikenali sejak di tahun 1 sehingga kini mereka menjangkau umur 15 tahun akan mengikut keluarganya berpindah ke England.

"Aku janji,Sarah..kita kan sahabat sehidup semati..",ujar Atiqah sambil mengukir sekuntum senyuman buat sahabatnya.

Sarah hanya tersenyum hambar.Namun dia yakin yang Atiqah akan menepati janji.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

3 TAHUN KEMUDIAN
"Sarah!"laung Pn.Suraya.

"Ya mak!Sarah turun la ni!,"balas Sarah dari dalam biliknya.

"Ish budak ni...dah pukul berapa ni..karang lambat lagi pergi sekolah.."bebel Pn.Suraya lagi.Sarah,putri sulungnya kini sudah menjangkau 18 tahun,dan masih belajar di tingkatan 6.Sarah menolak tawaran melanjutkan pelajaran di universiti atas sebab yang tidak diketahui oleh Pn.Suraya.Namun diikutkan juga ragam permata hatinya itu.Sejak temannya Atiqah,berhijrah ke luar negara,Sarah bagaikan tidak bersemangat dalam aktiviti hariannya.Berbagai cara dilakukan agar dapat mengembalikan senyuman di wajah Sarah,Sarah yang ceria dan sentiasa tersenyum girang.Namun tidak berhasil.Derapan kaki di tangga membuatkan Pn.Suraya tersentak dari lamunan.Lantas senyuman manis diukir buat putri tercinta.

"Mari makan dulu Sarah,sebelum pergi sekolah,"ujar Pn.Suraya lembut.

"Baik mak,"balas Sarah sambil tersenyum hambar.

"Sayang,malam ni mak,ayah dengan adik tak balik tau.Kami tidur di rumah nenek.Nenek tak sihat.Sarah tak boleh ikut sebab Sarah kan ada exam esok kat sekolah,"terang Pn.Suraya.

"Sarah tak kisah mak.Mak jangan risau.Sarah boleh jaga diri."ujar Sarah.

"Nanti kalau Sarah nak apa-apa,Sarah minta kat makcik Ita kat rumah sebelah ok?Mak dah pesan kat makcik Ita suruh tolong tengok-tengokkan Sarah,"kata Pn.Suraya lagi.

Sarah mengangguk lemah.Selesai makan,Sarah mengucup tangan Pn.Suraya lantas berjalan kaki menuju ke sekolah.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

"Hari ni genap 3 tahun Atiqah pergi.Dulu dia rajin hantar surat dekat aku.Tapi sekarang,langsung tak ada khabar berita,"ujar Sarah sugul.Ketika itu,dia di dalam perjalanan pulang dari sekolah.

"Em..nak masak apa ya?Mak bukannya ada...ah!Nanti la fikir...,"keluh Sarah lagi.Sesampai di rumah,Sarah langsung melabuhkan dirinya di atas sofa.Tanpa sedar,dia terlena.

Bunyi bising dari luar membuatkan Sarah terjaga dari tidur.

"Ha?Pukul berapa dah ni?12 tengah malam?Astaghfirullah...lamanya aku tertidur.Dah lepas waktu maghrib pun.Nasib baik sekarang ni aku tengah 'cuti',"ujar Sarah.

Ketukan di pintu membuatkan Sarah tersentak.

"Siapalah yang datang tengah-tengah malam ni..hisy.."bebel Sarah sambil menuju ke arah tingkap bagi mengintai gerangan yang datang itu.Bagai tersentap jantung Sarah apabila melihat siapa yang berdiri dihadapan pintu rumahnya.

"ATIQAH!,"jerit Sarah di dalam hati.

Lantas terburu-buru Sarah menuju ke arah pintu dan sebaik sahaja pintu dibuka,terus didakap sahabat yang amat dirindui sejak sekian lama.Sarah menghamburkan tangisan yang telah sekian lama dipendam.Namun Sarah pelik dengan kelakuan Atiqah.Atiqah hanya tersenyum melihat Sarah.Dan yang paling ketara adalah wajah Atiqah yang amat pucat.Namun Sarah tidak mengendahkannya kerana
terlalu gembira dengan kehadiran Atiqah.

"Jom masuk!Aku sorang je kat rumah.Jom naik bilik aku.Aku ada banyak benda nak cerita dengan kau!,"ujar Sarah kegirangan lantas memimpin tangan sahabatnya ke tingkat atas menuju ke biliknya.Tanpa membuka lampu terlebih dahulu,Sarah menghenyakkan dirinya di atas katil.Namun Atiqah hanya berdiri dan merenung Sarah.

"Atiqah,jom la duduk dengan aku dekat sini.Yang kau duduk tercegat kat situ buat apa?"soal Sarah dengan ketawa yang masih bersisa.

Tiba-tiba...

"KRING,KRING,"kedengaran bunyi telefon dari aras bawah.

"Isy,siapalah pula yang telefon malam-malam ni?Em..mesti mak.Nak bagi macam-macam pesanan lah tu..."bebel Sarah.

"Em..Atiqah,aku turun kejap ya,nak jawab telefon,"jelas Sarah.

"Sarah...nanti lepas kau turun,boleh tak kau janji yang kau akan naik atas balik?"sayu suara Atiqah kedengaran.Walaupun aneh dengan sikap yang ditunjukkan Atiqah,namun Sarah tetap tersenyum seraya mengangguk memandang Atiqah.

"Aku janji,"ujar Sarah.

Lantas langkah kaki di atur laju menuju ke arah telefon di aras bawah.

"Assalamualaikum,Sarah bercakap,"ujar Sarah sambil tangannya memintal-mintal wayar telefon.

"Waalaikumsalam..Sarah?Ni aunty Tina.."ujar si pemanggil dalam nada suara yang sayu.Aunty Tina merupakan ibu kepada Atiqah.

"Aunty Tina?haha!Aunty!Rindu sangat dekat aunty!Kenapa balik tak beritahu?Atiqah ada dekat.."kata Sarah langsung terhenti apabila aunty Tian tiba-tiba bersuara.

"Atiqah dah tak ada sayang..Atiqah kemalangan petang semalam.Dia meninggal di dalam kejadian,"sejurus kemudian terdengar esak aunty Tina dari corong telefon.Bagai tersentap jantung Sarah mendengar berita tersebut.

"Atiqah dah tak ada??"rintih hati Sarah pula.Bagai tidak percaya dia mendengar perkhabaran itu.Satu-satunya sahabat dan jua teman yang paling disayangi sudah pergi meninggalkn dunia.Pergi yang takkan kembali.Tanpa sedar airmatanya menitis.Tiba-tiba dia teringat sesuatu,

"Kalau Atiqah sudah tak ada,jadi siapa yang duduk dalam bilik aku tu?"soal Sarah di dalam hati.Tangannya sudah mula menggeletar.Peluh sudah mula membasahi dahi.

"Aku dah janji yang aku akan naik.Aku akan kotakan janji aku.Aku perlu pastikan apa yang aku nampak!"bisik hati kecil Sarah.

Lantas Sarah mengatur langkah mendaki anak tangga.Sambil fikirannya ligat memikirkan pelbagai kemungkinan.Ketika sampai di hadapan pintu biliknya,Sarah bagaikan terkaku.Hatinya berbolak-bagi sama ada mahu membuka tombol pintu bilik tersebut atau tidak.Lantas,dengan tangan yang dibasahi peluh,Sarah memulas tombol pintu secara perlahan-lahan.Sarah tekejut apabila melihat 'Atiqah' sedang berdiri di depan katil dengan matanya masih tajam merenung Sarah.

"Sarah..aku rindu sangat dekat kau.."rintih 'Atiqah'.

"Ini bukan suara Atiqah.Suara Atiqah lembut,tapi Atiqah yang ada depan aku ini suaranya serak.Argh!Dia bukan Atiqah.Atiqah dah meninggal semalam!Tapi jasad yang berdiri depan aku ni jasad Atiqah.Wajah dia milik Atiqah.Wajah yang amat aku rindui.Tidak!Kenyataannya,Atiqah dah tak ada!Atiqah dah pergi menghadap Illahi!"bisik hati Sarah.Sarah bagai berperang dengan perasaannya sendiri.

"Er..A..a..Atiqah,a..a..ku turun kejap ya...aku nak k..e..dapur buat air..,"ujar Sarah dengan suara yang menggigil.'Atiqah' hanya merenung Sarah dengan pandangan sayu.Lantas laju langkah Sarah diatur menuju ke arah dapur.Tangannya menggeletar tatkala membuka peti sejuk.Otaknya semakin ligat berfikir.

"Kau dah tahu kan?"tiba-tiba kedengaran bisikan halus dari arah belakang Sarah.Botol Coca-cola yang dipegangnya jatuh ke lantai.Kelihatan 'Atiqah' sedang duduk di atas tangga sambil kepalanya ditundukkan ke bawah.

"Kau bukan Atiqah kan?Atiqah dah tak ada!Kau siapa?!"menggeletar suara Sarah menyusun kata.Tiba-tiba,'Atiqah' menangis.Lantas 'Atiqah' mula berjalan mengesot di atas lantai menuju ke arah Sarah.

"Kau tengok Sarah,kaki aku dah tak ada.Pemandu tu gilis kaki aku dengan kereta.Aku sedih Sarah.Waktu tu,aku nak sangat pergi jumpa kau,"rintih 'Atiqah' lagi.

"Atiqah,aku pun rindu sangat dekat kau,"rintih Sarah sambil menangis teresak-esak.

"Sarah,kau sayang aku kan?Kita dah janji nak bersama-sama kan?Kita dah berjanji nak sehidup semati kan?Jadi kau pun kena mati juga!"tiba-tiba suara 'Atiqah' bertukar garau,wajahnya mula berlumuran darah,kakinya pula hancur dan cebisan-cebisan daging yang kehitaman sudah mula membusuk.'Atiqah' mula mengesot laju ke arah Sarah.Wajahnya menyeringai sambil tidak lepas memandang Sarah.

Sarah terjelopok ke lantai.Kakinya bagai terkaku.Sarah tidak mampu berbuat apa-apa.

"Atiqah,jangan..tolonglah Atiqah.."rintih Sarah lagi.'Atiqah' semakin hampir.Tiba-tiba,

"CUT!!"kedengaran suara Ahmad Adham dari kerusi direktor.

"Bagus-bagus!Nice cut!"girang suara pengarah muda itu kedengaran.

"Kita sambung shooting esok memandangkan semua dah penat ok..lepas kemas,semua boleh balik,"laung Ahmad Adham lagi jelas menunjukkan kewibawaannya sebagai seorang pengarah filem.

"Haha!Realla lakonan kau Sarah,"ujar Atiqah sambil menepuk lembut bahu rakannya.

"Alah,kau pun sama,"ujar Sarah sambil tersenyum.

"Tak sangka kan,kita terpilih jadi pelakon bagi filem terbaru Ahmad Adham,'SAHABAT SEHIDUP SEMATI'.Tak sia-sia kita pergi 'audition' kan?"ujar Sarah lagi.

"Ya!Mesti cita-cita kita nak jadi pelakon akan tercapai,aku yakin.."ujar Atiqah girang.

"Yup!"balas Sarah sambi tersenyum.
posted by Penulisan2u @ 12:52 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
37 Comments:
  • At 1/6/09 9:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh tol,dah tangkap seram dah baca.rupa2 lakonan je
    congrat,jalan cite yang menarik & ending yang tak diduga.
    Do more k..

     

  • At 1/6/09 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaha....serem....

     

  • At 1/6/09 11:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    geram pulak bile bce ending die...hahaha

     

  • At 2/6/09 3:14 PTG, Blogger my_za2l said…

    hah?
    aku kene tipu...
    kus smgt.
    best.
    :D
    ~myza2l~

     

  • At 2/6/09 3:34 PTG, Anonymous katak said…

    uwaaaaaaa kne tipu...

    tp best la...wt novel seram pon best gak ni
    kn2..hehe

     

  • At 2/6/09 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduss....
    ne msti da terjangkit2 ngan citer seram malaysia.....
    tp suspen beb...
    keep on going:)

     

  • At 2/6/09 5:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kesaspenan kebetulan......................
    ngat cite seram....
    lemah jntung ngat sarah pn mati....
    putus fius tol..
    good jub
    hebat
    mmbuat aq gelak
    nx tergolek pn ada.....

     

  • At 3/6/09 10:06 PG, Blogger TiNtA PuSaKa said…

    cis...nasib la aku kene tipu lambat sket..hampeh tul...tgh best2 nak suspen tetiba kene cut pulak...huhuh..

     

  • At 3/6/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    babi bt0llllllllllllllll

     

  • At 3/6/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Well..nice try. korang jangka ke ending dia cam tu??
    different than others.. apa pun aku mmg tak suka citer seram... eeeee

     

  • At 3/6/09 7:54 PTG, Anonymous nasyadh amirah binti azmi said…

    haha..korang ni...nnti aku wat cter sal kmbing lk au..hehe

     

  • At 3/6/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menging sngguh...
    mti2 igt btol...
    wat suspen je

     

  • At 3/6/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gilo...adey...aku baru je terbayangkan atiqah makan kaki sarah jgk...wawawa...



    (',') pen biru dakwat cair

     

  • At 4/6/09 6:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah bagus ending yang x diduga,ok good luck.

     

  • At 4/6/09 10:01 PTG, Blogger arenie said…

    bagus3x

     

  • At 5/6/09 12:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ceh!!sengal btol..
    tertipu rupa2nya...

     

  • At 6/6/09 9:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh tol..
    buat saspen je
    hahhaha

     

  • At 6/6/09 11:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mak!!kite da kne tpu..
    huhuhu..
    wat saspens jerk la..
    bg0zz r cter nie..

     

  • At 8/6/09 1:07 PTG, Anonymous Bkan Kaki Novel said…

    HAHA!! Gila sungguh~ Berdebar-debar gue baca cita nih..tetiba kena CUT lak. Belakon rhupanye... adeh~~
    Sis2.. seram gila cita nih.. smpai saya pikir 2 kali nk truskn ka x.. adeh..
    Apa2 pun.. NICE WORK Sis^^
    Bila pulak nk lompat ke NOvel ek? hehe~ Kalau dh buat novel,bgtau saya ya Sis? Nie FAR^^
    Congrats 4 the nice Cerpen!

     

  • At 8/6/09 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oooooo,pancing ek.Tak pe,REDHAAAAAA JE LAAAAA!!!!!

     

  • At 8/6/09 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    peh~ tipah tertipuuuuu!!! bagus... bagus... cuba lagiiii

     

  • At 9/6/09 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice n kreatifff.gud luck untk next cerpeeen

     

  • At 9/6/09 10:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa..menakutkan..mula2 excited gila nak baca..sebab nama pon sama.last2..huhu..gud joB la writer..naek bulu rome cek neh!!..hehe

     

  • At 11/6/09 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ARGGHH!!!!
    gue terrtipu dong!!
    aduh~!

    best2..

    ~nEuR0 shEwAzni~

     

  • At 12/6/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku tertipu....
    adeh....
    tapi kan...
    story line yg seram tu mcm pernah dpt je dlm mesej...
    erm...

     

  • At 13/6/09 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hampeh tolla..
    aku tertipu...
    apa2 pun bst..

     

  • At 13/6/09 10:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    berjaya membangkitkan keSERAMan.............cayukkk!!!!

     

  • At 14/6/09 7:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...
    klakar kat cite ni 1 hal...
    pnyalh suspen aku bca ttba kna cut...
    magic2..ha3
    tp yg pling best bla tgk rmai sngat kna tpu...
    wakaka...gud luck wrter
    wat lg sspen lpas ni tau..ha3

     

  • At 18/6/09 10:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ternaik bulu roma akuu....sng2 jek kene tipu...buk!!! kene skali...ha3...
    atiqahhh...my nme...tkut la pulakk nk blik msia t..ha3

     

  • At 20/6/09 1:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    agk bangang tOl cter nie.. da lar bce tgh2 mlm..
    btw..,WAKENABEBE!!!!
    huahahaha... :)

     

  • At 24/6/09 8:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakakakaka..
    sume bace kne tifu..
    tmsklahh aq..
    kuikuikui..
    pe2 pn gud job writer..
    2 tumbss up..

    ~iq_tayum~

     

  • At 2/7/09 6:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tipah t'tipu t'tipah...
    ak pown tertipu gak..
    gud job writer..

     

  • At 7/7/09 10:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huahuahua..
    skit prut ak glak..siOt..
    bezz..bezz..hehehe
    gud job writer..

     

  • At 8/7/09 11:05 PG, Anonymous cempaka said…

    ceh! pnye la meremang blu roma ak,
    last2 die "CUT" plak..
    1 ending yg mgenakan org..
    ak jgk y trkene,huhu..

     

  • At 9/7/09 5:46 PTG, Anonymous black_starz said…

    perghhh...mati2 ingatkan cte hantu...
    last2 "cut"
    tahniah la kt writer ni sbb berjaya tipu smua org...
    cte u mmg bez...lain dari yg lain...

     

  • At 23/10/09 10:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la..tertipu rpenyer...
    sy da nk alih cerpen len da sbb sy x ske sgt cite seram..tetibe 'cut'plak..
    ishk2..x sngke tol...
    to writer: nice job...x pnh owg wat ending yg cm nie..
    kreatif sungguh


    (fatihah_aah@yahoo.com)

     

  • At 6/3/11 1:47 PG, Anonymous iqa said…

    kus smgt..huh!!
    btw best!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group