BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 15, 2009
Cerpen : Aku kenal kau lagi ke?
Nama Pena : Q.deonly

"Gila kau!" Hana tinggi suara. "Kahwin dengan kau buat ape?!"

"Whoa~ cool down babe! Aku baru acah je." Kimi menjauh dari meja. Minah ni pun, siapa nak kahwin dengan kau kak?

"Dah tu! Tanya soalan species pelik-pelik, kau ingat aku ape? Barang lelongan ke pertukaran sama nilai?" Berapi punya pedas Hana berkata-kata. Ni la laki. Memang padan betul dengan tittle stupid kuasa 23!

"Kkkkk… aku mintak maaf." Kimi merapatkan kedua-dua belah tapak tangannya, macam patik-patik zaman Majapahit menyembah Sultan. Muka tu masih sengih lagi. ni mintak maaf memain ke apa? "Ye, aku tau kau nak kahwin dengan sape…" rendah aje volumenya berbicara.

"Tau, tak pe." Hana dah rasa boleh turun sikit takat didihnya.

Somewhere in UK...

Teringat perbualan aku dengan Kimi masa form 4 akhir tahun. Memang masa tu kalau mata aku boleh terjojol keluar macam minah mata terjojol guines world record, memang aku dah terjatuh terus mata tu. telinga pun terasa macam nak tertanggal dari kepala. Gila ke apa Kimi tetiba keluar bab munakahat, dengan aku pulak tu! tak ke gila hangguk kepala lutut tu? Siap kata

"Kalau kau kahwin dengan aku pun best gak en…"

Takkan macam tu punya… sebab aku dah kata, "Kau tetap kawan baik aku. Tittle tu takkan berubah sampai bebila. Lagipun, kau dah kenal aku atas bawah luar dalam, aku kenal kau pun sama. Segala benda pasal kau aku dah boleh agak, boleh baca. Kalau aku masuk kuiz "Anda kenal sungguh dengan kawan baik anda?" sure aku menang johan tempat pertama. Kau, riwayat hidup kau, ada kat hujung jari aku je." Kimi hanya memandang sambil mencebik. "Dan tak mungkin lah kita ada apa-apa, sebab aku nak soulmate aku tu orang yang aku tak pernah kenal. Ada paham?"

Dan Kimi hanya, "Sure ke kau kenal aku sangat…" dengan pandangan mata yang tak dapat nak dibaca. Heh. Paper jela kau Kimi.

Kalau diikutkan, tahun ni, hari ni, dah genap 18 tahun 7 bulan 26 hari aku kenal Kimi. Lama tak lama? Dari darjah satu berhingus, terkencing dalam seluar, sampai dah nampak macam bapak orang sekarang ni. Bibir tergelak kecil seketika. Kimi, dah lama tak jumpa kau… Apa la agaknya rupa kau sekarang? Betul ke macam bapak orang? Tah tah macam muka orang GS mana tah.

Hana menyimpul rambutnya sebelum meng’lock’ rambut dengan sanggul china. Badan ditegakkan di kerusi belajar. Mata terfokus pada jadual kelas yang tertampal di notice board meja study. Huh. Enough la asyik fikir pasal mamat tu, Hana. Mata dipejam seketika. Get back to work! Ganbatte! Hai! Mata dibuka semula sambil kedua-dua belah tangan digenggam. Semangat! Eheh… tapi teringat Asyraf…
xxxxxxxxxxxxxx

"Tahniah!!!" Suara Kimi macam halilintar memetir kat telinga.

"Woi! Pecah gegendang telinga aku!" Hana jerit balik semula dekat handphone.

Orang sekeliling dah pandang macam apa. Apa ke gila minah ni jerit-jerit tengah crowd?

Terus di tariknya handsfree dari telinga. Dan meng unplug kan dari telefon. Matanya masih tertumpu pada jalan. "Woi! Aku tak de duit nak gi jumpa doktor telinga la!" Kimi balas jerit balik.

"Yang kau jerit kat telinga aku pahal?!" Handphone ditangan tu bukan di letakkan di telinga. 1 inchi dari muka Hana, atau lebih tepat, 1 inci dari mulutnya yang berkata-kata.

"Yang kau jerit balik semula pahal?!"

"Apasal tak datang konvo aku?!"

"Kenapa aku kena datang?!"

"Uh, shut down." Dimatikan terus telefon bimbitnya. Kemudian membetulkan jubah. Kemudian mula menapak.

Semua pandangan mata orang sekeliling di laman Uni tertancap pada Hana. Eheh… dan dia hanya buat muka innocent.

Handphone mula memekak. Nama Kimi Kemot terpapar di skrin handphone. Heh mamat neh la, aku flying kick karang! Battery handphone samsung itu di bukak terus. "Bising!" Laju kakinya berjalan ke tempat familinya.


Hari konvo aku yang patutnya happy dengan famili, friends and best friend, lenyap terus sebab mamat ni. Apesal dulu OK sekarang dah KO? Lepas dapat call dari Kimi memang muka tu dah macam muka orang baru lepas mereject calon suami yang ke 158! Nasib baik la UK tu tengah musim berangin, padam la sikit api tu dengan angin sepoi sepoi bahasa inggeris. Dan tiba-tiba ada mamat mana tah mengaku dia Kimi, muncul kat belakang masa tengah makan-makan dengan ayah, ibu, abang dengan adik. Jantung aku masa tu dah terperosok dalam anus kot? Kimi ke tu? Bapak arh!

Betul ke tu Kimi? Kalau tengok mata dengan kening tu macam sama. Tapi takkan la… dulu bukan jerawat menjajah muka dia ke? ni datang kat belakang aku, dengan muka licin, dahi licin, rambut style Hero DBSK dalam MV Hug, nak buat aku cair meleleh ke apa mamat neh?

"Yes, may I help you mr…?" Hana mengecilkan mata. Sebelum itu, mamat tu mintak izin bawak Hana pergi jalan-jalan kat sekitar Uni. Masa tu pandangan Hana dah berapi macam apa. Aku nak makan paham takk??? Dah la ibu masak nasi impit dengan rendang! Rasa nak makan mamat tu sampai tulang!!

"Yes, roses for you my dear." Mister itu melutut sambil menghulur sejambak bunga ros yang besar.

Hana muka merah macam warna bunga ros tu. Ulat gonggok! "Gila! Aku tak main bunga la!" Betul ke ni Kimi? Kimi mana pernah main segala jenis bunga kat atas muka bumi neh!

"Ambil je la. Kau nak malukan aku ke?" Mister itu bersuara tanpa membuka gigi. Ceh, gaya cakap sama macam dalam telefon. Otak dapat mencerna mamat neh betul Kimi. Mangai~ bapak kac_k!

"Fair la. tadi aku dah malu sebab jerit kat telefon depan crowd." Tangannya memeluk tubuh. Angin sepoi yang meniup hujung tudungnya, tidak dihiraukan. Hana bercakap sama style dengan Kimi sambil tersenyum yang dibuat-buat. Sah la mamat ni…

"Salah kau la. yang kau jerit tu pahal?" Kimi masih seperti tadi. Mukanya dimaniskan. Dah. Dah. No doubt. memang betul ni Hakimi Johan, kawan baik aku. memang style bercakap dengan aku kasar tak pun miang gatal tetibe.

"ugh, shut down." Dirampasnya jambangan bunga ros dari tangan Kimi.

"Thank you my dear." Kimi bangun sambil membetulkan tie leher.

"Thank you my dear." Hana echo nada mengejek. "Macam mana boleh sesat kat sini?" Kakinya menapak ke bangku yang tersedia.

"Aku nak jumpa kau la." Kimi duduk disebelahnya.

"Jauh sikit boleh tak?" Hana memandang jarak antara mereka di atas kerusi.

"Oh, sorry." Kimi mengengsot ke hujung bangku tu. Malu la plak.

"Macam mana boleh sesat sampai sini?" Hana bertanya lagi, soalan yang sama tanpa memandang Kimi. Matanya pada bunga ros di riba. Eh, kad!

"Aku visit pakcik aku kat sini. Tersama waktu pulak dengan konvo kau. Datang je la pastu. Bukan kau tanya ke tadi apasal tak pergi konvo kau?" Kimi memandang Hana yang senyap je dari tadi, tunduk memandang sesuatu.

Hana memejam mata. Ya ALLAH, berikan lah aku kesabaran. "Ambik balik bunga kau ni." Dia bangun dan meninggalkan jambangan bunga ros itu tanpa berpaling langsung.

"Weh!" Kimi terpinga-pinga.
xxxxxxxxx

Back to Malaysia... (dah abes ijazah and masters)


"Tolong la, Jiha. Menggelabah!" Ada ke dia kata Kimi dah handsome? Hana merenung jauh ke arah lain. "Aku tak rasa aku kenal dia dah sekarang. Beza gila." Tangannya mencapai gelas watermelon juice tanpa berpaling.

Jiha tergelak. "Dah 8 tahun tak jumpa. Kau expect dia masih pakai baju sekolah lagi la, ambik SPM?"

Hana memandang Jiha. "Kau ni… betul-betul la."

"Betul-betul la ni." Jiha sambung gelak.

"Tak de la… kau gelak-gelak, kau expect aku fikir kau serius la?"

Jiha berhenti gelak. Mak aih, serius semacam je kawan aku neh. Mukanya berubah serius juga, mengikut riak wajah Hana. "Semua orang berubah. 8 tahun dah mendewasakan aku, kau, Kimi. Kau pun sekarang dah berubah. Dulu duduk kat kelas ganas, kangkang, sekarang dah sopan. Dulu jalan bunyi tapak kasut kanvas sekarang dah bunyi kasut B.U.M. 8 tahun. Banyak yang kau, dia, aku belajar." Ujar Jiha sambil memandang tetap ke dalam anak mata Hana.

Hana tidak memberi respon. Ceh, dia kutuk aku duduk ganas? Bayam merah betul!

Jiha meraih tangan Hana di atas meja. Lembut dia berkata, "Pa’in, 8 tahun dah cukup untuk dia matang. 8 tahun cukup untuk dia menjadi dewasa. 8 tahun cukup untuk dia berubah." Hana menunduk, memandang meja. "8 tahun cukup untuk dia buat rawatan muka dekat Dr. Murad, skin solution." Jiha memandang Hana, melihat riaksi.

Eh? Doctor Murad? Skin solution?

"Ulat gonggok! Kau buat lawak!" Hana pecah gelak. Tau la muka Kimi dah licin. Ade ke kaitan dengan Doctor Murad? Haha.

Jiha turut sama.

Orang sekeliling tak pandang.
xxxxxxxxxxxxx

Hana menghempas tubuh ke katil. Jiha memang la. aku serius, dia memain. Aku memain dia lak serius macam singa. Hana memejam mata sambil tangan kanannya di rehatkan di atas dahi.

Will you marry me?

Tergambar sekilas tulisan dalam kad jambangan bunga ros Kimi masa konvo hari tu. tu memang tulisan Kimi. Aku kenal sangat. Ala-ala tulisan hieroglif ke piktograf yang agak-agak sakit mata, tulisan dia la tu. Gila!

Kerja gila lagi yang Kimi tu buat, last week. Rombongan meminang untuk Hakimi. Aku tengah on the way balik ke rumah dari kedai, ibu suruh beli perencah nasi baryani. Sampai rumah, tengok penuh kereta depan rumah. Terlintas terus sesuatu yang tak baik. Takkan lah ada kematian. Tau la Fina punya semput hari tu masih tak surut-surut lagi. Tapi pagi ni dia elok je main PS II dengan abang. Takkan lah… Takkan Fina kut…

"Ha! Itu dia tuan punya badan." Sejurus selepas memberi salam kedengaran suara ayah yang gembira. Semua biji mata pandang aku.

"Err, assalamualikum." Sebab gelabah sangat, aku bagi salam buat kali ke dua.

Semua menjawab salam aku. plastik perencah nasi baryani tu, sorokkan dekat belakang. mata tak dapat nak cam muka-muka tetamu yang hadir.

"Cantik budaknya…" Ada suara-suara berbisik.

"Hana, mari sini duduk sebelah ibu." Ibu mengarah. Aku pun merendahkan la diri sambil berjalan di belakang tetamu-tetamu dan duduk sebelah ibu. Mana Fina dengan abang? Mata meliar dalam ruang tamu rumah semi-D dua tingkat tu. Eh? Fina? Pakai baju kurung? Eh, abang! Abang duduk sebelah… Kimi? Otak masih tak dapat figure out apekenda semuanya ni?

"Kami nak bertanya, Hana Farahin ni, dah berpunya ke belum?" Pak Cik Johan bertanya.

"Huh?" Hana muka berkerut plus terkejut beruk.

Ibu berbisik di telinga. "Ayah dah setuju. Tinggal Hana je. Cincin pun tinggal nak sarungkan je." tapi mata ibu tu macam dah bagi warning, ‘jangan tolak.’

Ya ALLAH……………… ape benda semua ni? Telinga rasa panas. Mata macam dah nak pecah dengan air mata. Hati dah keluar asap. Apehal tak tanya Hana dulu ayah??? Ibu???

Tapi dah terjadi jugak. Seminggu lepas tu, ada lagi orang datang bertanya. Rombongan untuk Asyraf! Terasa hati bagaikan disayat dengan pisau yang tumpul. Sakitnya ALLAH je yang tahu. Asyraf! Asyraf tu! orang yang Hana admire dari form 4. Kimi pun dah tau. Dah tau betapa bergetarnya hati kalau Asyraf lalu ke pandang ke. Dah masak sangat. Tapi kenapa...?
Hana berpaling ke kanan. Air matanya bertukar arah. Kali ke berapa dah ni... asyik nangis memanjang. Jiha tak tahu pun dia dah bertunang dengan Kimi tu.

Kimi, kenapa la…

Hana, say, "I have ALLAH."

I have ALLAH!
xxxxxxxxxx

"Weh bukak la pintu ni…" Kimi ketuk-ketuk pintu bagai nak pecah.

Hana buat pekak. Baju kahwinnya dah bertukar dengan pijama sailormoon. Kaki dan tangannya direntangkan luas-luas di atas katil kahwin yang berhias indah warna peach itu. Tidur kat luar la mister…

"Hana! Ayah nampak nanti macam mana?" Kimi masih berada di luar. Tiada jawapan dari dalam.

Kimi mengeluarkan handphone sambil mendail. Meng. Dah 1.30 pagi. Semua dah tidur. Handphone dibawa ke telinga. "Hello."

"Nombor yang anda dail…"

Kureng punya budak!

Terpaksalah tidur dekat sofa depan rumah yang bersepah. Huuhh,,, x pe kau Hana!
xxxxxxxxx

"Balik lagi sekali mesti dah berdua tau Hana." Ibu senyum mengusik.

"Huh? Kebenda?" Berdua? Berduet? Ape nie.... blank.

Kimi disebelah menyambut. "Insya ALLAH... kalau ada rezeki..."

Huh?
xxxxxxxxx

"Weh, bangun ah. Dah taknak pergi kerja ke?" Hana melihat jam dinding sekilas. Tah hapa entah. Ada ke tidur lepas subuh? Dah la gap waktu syuruk dengan pergi kerja 45 minit je. Kimi digerakkan sekali. kemudian dia berpaling hendak melangkah.

Uik! Terasa aliran cas-cas elektrik menjalar ke dalam badan apabila tangannya di sambar.

"Hana, I need you…" Suara Kimi bagai mendayu di telinga. Hana menelan liur. Mengigau nama aku kot? Tapi ade ke mengigau sampai boleh sambar tangan orang?

Hana berpaling sambil tangannya mengungkai pegangan tangan Kimi. Nasib baik longgar. Dilihatnya mata Kimi masih terpejam rapat. Wah~ tak sangka mamat ni handsome kalau tak pakai spek mata. Dia mendekat. Tangannya mula naik, hendak menyentuh pipi Kimi.

Tiba-tiba Kimi membuka mata dan dengan satu gerakan yang pantas, Hana dah berada dalam pelukan Kimi, di atas katil.

"Wei, lepas ah!" Hana rimas. Gila ke apa? Aku dengan dia, tak ada jarak, atas katil, dia peluk aku? "Jerit karang!" Gertaknya.

"Jerit la." Kimi mengukir senyuman. Matanya dipejamkan. Eheh... seronok rupanya peluk isteri... Tangannya menyelak rambut Hana.

"Wei!" Hana dah meremang bulu roma. Irama jantung yang berdegup dah berantakan.

"Shhh... jangan bising." Kimi mengemaskan pelukan.

Masalah la mamat neh. "Kimi,, tak suka la!" Dia cuba memboloskan diri dari pelukan yang melemaskan itu.

Kimi buat dono.

"Kimi...!"

Ish! Kacau tol! Kimi merungkaikan. "Dah tu kau suka la aku tidur luar hari tu?" Mata Hana dipandangnya tajam.

Memang suka! Hana bangkit dari baring. "Dah tu kau fikir aku suka sangat la kahwin dengan kau?" tidak mahu mengalah. "Memang gila betul la!" Dia mengomel sendiri.

Kimi turut bangkit. "Ye! Aku fikir kau suka kahwin dengan aku. so what?"

Hana tersenyum mengejek. "Masalahnya encik Hakimi, aku tak pernah suka langsung kahwin dengan kau." Hana bangun meninggalkan katil. Kimi tidak dipandangnya langsung. "Aku dah pernah cakap dekat kau en..." rendah volume suaranya. Kita tetap kawan baik sampai bebila.. tapi sekarang aku rasa aku dah tak kenal kau..

"Hana!"

"Dah dah. Pergi kerja." Hana berlalu keluar dari bilik. Pintu bilik Kimi ditutup. Saat itu, air matanya mengalir.
xxxxxxxxxxxxx

"Cepat la weh,,," Kimi mengarah dari dalam kereta. Cermin kereta dinaikkan semula.

"Sabar ah." Hana mengunci pintu pagar rumah. Mengada! Buat aku macam maid suka hati die je eh. "Bising!" Pintu kereta di buka dari luar. Dia masuk kemudiannya.

Kereta dah berada 1 km dari KLIA. Dari tadi sepatah perkataan pun x terkeluar. Cuma radio je berlagu mengisi atmosfera kereta camry itu.

"Pak cik kau balik Malaysia?" Hana membuka bicara. Laju gila mamat ni bawak. 180 km/j kot? Tau la dah malam. Lepas isyak. Tapi laju uh agak-agak la.

"Sapa kata?" Kimi membalas tanpa memandang Hana. Camry meluncur laju masuk ke tempat parking.

"Yang kita pergi KLIA ni kenapa?" Hana memandang Kimi, for the first time dalam kereta tu.

Kimi menarik handbreak. Kereta berhenti. "Kita nak pergi honeymoon." Kimi merenung Hana. Nyata wajah Hana mempamirkan muka tak percaya plus terkejut plus sakit hati plus menyampah plus geram plus marah. Kimi, kau dah gila ke apa? Satu helai baju un tak bawak! Entah negara mana tah dia nak bawak aku!

Kimi keluar dari kereta. Hana tak berganjak dari tempat duduk. Rasa macam nak nangis. Apa buat keputusan tak tanya aku dulu? Kenapa macam ni? Dulu kita boleh je jadi kawan... yang sangat baik... yang sangat memahami... teringat kata-kata Kimi dulu...

"Sure ke kau kenal aku sangat..."

Ye. Aku rasa aku dah makin tak kenal kau.

Cermin kereta diketuk dari luar. Kimi mengisyaratkan untuk keluar. Dan Hana hanya akur lemah. Tangannya diraih dalam genggaman tangan Kimi. Biar la pun, aku dah tak larat dengan mamat ni...

"Weh, tengok tu." Hana menggerakkan Kimi di sebelah.

"Apa?" Kimi menjenguk dekat tingkap pesawat yang Hana tunjuk.

"Tengok tu... lawa kan,,, bintang." Hana senyum sendiri. Matanya masih pada taburan bintang-bintang diluar. Rata-rata manusia dalam kelas bisnes tu dah masuk ke alam mimpi. Hanya dia dan Kimi je yang masih celik mta lagi.

Kimi landingkan tangan atas bahu Hana. "Cantik… macam kau."

Hana berpaling. Wajah Kimi direnungnya. Pecah gelaknya tiba-tiba. "Eheh. Ada orang tu mengaku muka budak ni cantik…" hmmm, betul la orang kata, kalau kita tukar dari tempat yang biasa, angin kita pun tukar jugak. Macam aku ngan Kimi ni ha. punya lah bergadoh macam apa kat rumah, atas kapal terbang ni elok je macam masa dulu...

Kimi sengih mengejek. "Bila masa?"

"Tadi tu. bukan dulu kau kata aku muka tak laku ke?"

"Bila masa?" Kimi gelak kecil. "Cantik je aku rasa kau dulu sampai sekarang." Hidung Hana dicuitnya.

Hana hanya tergelak. "Kembang nye aku... ni nak mintak apa ni bodek-bodek orang ni? Hmm?"

"Kalau aku mintak kau boleh bagi ke?" Kimi sengih nakal.

Hana saja buat muka blank. "Depends." Angkat bahu.

"Kalau…" Kimi berbisik di telinga. "… bagi kiss?"

Hana dah geli-geli dekat telinga. "Tak nak. Dan takkan bagi." Dia menjelir lidah.

"Iye?" Kimi merenung muka isterinya depan-depan. Pipi kanan Hana di tarik perlahan.

"Ye." Dengan yakinnya Hana menjawab. Tapi hati dia… dah hilang segala not untuk jantung berdegup normal; dari tadi lagi.

Kimi gelak je. "Tengok la nanti, bila kau dah jatuh cinta dekat aku, muka ni jugaklah yang kau kiss tau?" Kimi bersandar pada kerusinya.
Hana gelak jugak. Mungkin ke...? dia jatuh cinta dengan Kimi? Haha. Dia hanya mengangkat bahu.
posted by Penulisan2u @ 3:06 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
35 Comments:
  • At 15/6/09 10:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eh??hbis cm gni ke??xkn la kot..mcm tergantung je..

     

  • At 15/6/09 11:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana pnhnjngnya...mcm tergantung je..abiskan la cite ni

     

  • At 15/6/09 11:09 PG, Anonymous masyi said…

    ke ade smbungan nih?

     

  • At 15/6/09 12:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade sambungan x??cm syok je cte ni..huhu

     

  • At 15/6/09 4:58 PTG, Anonymous maryam said…

    best la criter ni....sambung la lg.....emm tp nape hana tu mcm kasr sket ek?....

     

  • At 15/6/09 5:36 PTG, Blogger nadiah_abdllah said…

    sabar je lah aku bace cite ni...
    nak lagi eh writer...

     

  • At 16/6/09 10:44 PG, Anonymous cantik said…

    lorh, apa da....
    mana ending nyer???

     

  • At 16/6/09 11:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'a aku pun tgh mensabarkan ati aku ni..

     

  • At 16/6/09 1:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheheheee...ntah pe2 ntah...cite ni mmg menarik..tp tak polite laa...sowii...

     

  • At 16/6/09 4:20 PTG, Blogger honeystars said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 16/6/09 4:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aiyaaa...
    sabar sabar.
    innallaha ma'assobirin..

    in the making la sambungan cter neh..
    huhu..
    neway, italy london ukraine ade smbgn no 3.
    nk bce visit le blog www.bintangdiamond.blogspot.com

    haah la... ble bce blek rse hana uh mmg x polite langsung kot.
    nnti nk sopankan la si hana tu

    honestly,
    Q

     

  • At 16/6/09 4:25 PTG, Anonymous e'EeQutE said…

    cter ape la nie..
    daa la ksar giler..huhuu..
    ending pn cmtu jerk?
    apedaa...

     

  • At 16/6/09 5:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh ada la pompuan cmtuh...(hanya aku yg taw)
    hahaha
    pastikan ada smbungan eh xdek siap aah aku bakar pesawat tuh
    hauhauah

     

  • At 17/6/09 3:18 PG, Blogger Ecah said…

    hbskn plz...

     

  • At 17/6/09 9:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer dah best...tapi abis camtuh jer..


    ~harith damia~

     

  • At 17/6/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x abish lagi la..korang nih, sabar ckit...Kite bagi penulis tuh ruang nak sambg balik.kang preasure die,terus xnak wat sambungan.

     

  • At 17/6/09 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq setuju...gambate writer!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 19/6/09 10:17 PTG, Blogger mimihamid said…

    hahaha...
    ad pe pompuan cam hana tu..
    ahahaha...
    besh33..
    arap smbgn die xlme eh??
    heh...heh...
    swit* jep diorg..agagagaga

     

  • At 20/6/09 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape point cte ni??
    law nk ckp a nk...ni tersenget2 ke mane ntah lencong..
    ley cbe ag k..
    nice workz!!

     

  • At 20/6/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    abiskan laaa...............
    nak tau jugak n ding dia.....
    kalu x mau buat n ding jngn start tulis cite bes

     

  • At 23/6/09 11:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saba la kawan2..mst ada sambungannya tuh..cepat ek penulis..hehehe

     

  • At 23/6/09 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter on the way!
    tinggal nk wat anding die jer..
    huhu..
    saba ye kawan2..

    -Q

     

  • At 27/6/09 1:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    woit!!!

    asal citer ni best n sempoi sgt???
    hehehe...

    good job writer!aku suka citer ni..lps ni smbg cpt2,k?

    congratez!

    saya chan

     

  • At 27/6/09 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best n siok

     

  • At 28/6/09 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending t'gntung laaaaaa.....

     

  • At 28/6/09 5:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakar la cite..hrp2 cite nie ade smbngan....

     

  • At 4/7/09 12:15 PG, Anonymous umi_syh@yahoo.com said…

    Q,
    ape link blog Q?

     

  • At 5/7/09 8:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bintangdiamond.blogspot.com
    Q

     

  • At 6/7/09 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh gak la cite ni
    tapi syg pendek sgt ar...
    cam tergantung je..
    papepon..gud luck kat writer..
    tulis lagi cite camni tapi pastikan
    tak terlalu pendek n tergantung mcm ni..
    wlopon aku snirik xpndai nk ngarang cite...
    hehehe...

    ~lizarazu~

     

  • At 15/7/09 5:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni cm tgantung jer..
    pas2, kdng2 cm xtau sama yg bckp...

     

  • At 18/7/09 11:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ngeeeeee!!!! nyirap btl. aku punye la teruja bce cte ni. ttbe abis. mang nk kne nih.

     

  • At 14/12/09 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wat la sambungan dye..cpt..

     

  • At 12/5/10 8:34 PG, Anonymous anisah said…

    lorhhhhhh!!!!!!!!!!!!!! abez die can tu jew ke? la tak syok la.

     

  • At 4/12/10 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mane ending nyer..???????
    tergantung la.... elok2 bace n ngah syok2 sekali abes mcm 2 jew????
    adoyai....!!! frust4 !!!!

     

  • At 15/5/12 9:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baru nk syok2 bace....
    ending xd..hmmm
    sedeyh!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group