BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 29, 2009
Novel : Sweets Sours 15
Nama Pena : zarith natasha

"QIS, kau tengok ni. Abang Dong Wok kau…" Syazana menggerakkan majalah rapat ke meja Qistina menayang foto actor korea yang diminati ramai, Lee Dong Wok. Gadis itu buat tak endah je. "Hensem giler ar Qis. Hari ni baru aku sedar apsal kau boleh gila minat habes kat mamat korea ni." Tanpa ikhlas Syazana bagi pujian. Maklum la, nak tarik perhatian Qistina untuk bercakap dengannya. Sejak peristiwa kehilangan dia semalam, lima orang sahabatnya langsung tak bercakap walau sepatah dengannya. Qistina masih leka menulis sesuatu di buku latihan Bahasa Malaysia. Adeh… Syazana garu kepala.

Ditoleh ke belakang. Adif dan Nabil tekun membaca. Yang sayangnya, diorang bukan baca buku pelajaran tapi komik Naruto. Pe nak jadi ni? "Bil, balik sekolah karang, kau nak makan apa? Maggi asam laksa nak? Kita genk masak sama-sama?" cadang Syazana. Nabil masih fokus pada pembacaannya. Langsung tak kasi sekuman respon pun. Adeh lagi…

Mata dikalih ke arah Adif pula. Lelaki itu tenang bersandar di kerusi. Mukanya terhalang dengan komik. Haa… Adif mesti layan aku. Dia ni kan matured sikit dari diorang. "Dif." Panggil Syazana. Adif senget sedikit seraya komik ditangan diturunkan ke bawah.. Yes! Kan aku dah cakap, Dif mesti layan aku punya la. Syazana tayang lesung pipit di pipi kanannya. "Dif, petang karang…"

"Shah!" Adif kelui Shahfifi selaku ketua kelas mereka yang berada di hadapan meja Syazana.

"Apsal?"Lekaki itu toleh belakang.

"Aku nak gi toilet jap." Lalu Adif bangun melangkah keluar dari kelas.

"Aku ikut Dif." Nabil pantas membontoti langkah Adif. Syazana tergamam di tempatnya. Lorrh… Ingat kan nak layan aku tadi. Hampeh betol!

Kepala di toleh ke kiri meja Nabil. Fiqri tengah sibuk menyiapkan latihan add math. Darius pula benamkan wajahnya di atas meja. Tidur ar tu. "Fiqqq…" Syazana buat suara manja.

"Wani, soalan nombor lima kau buat camne?" Fiqri pusing belakang soal Awani.

"Sorry, aku tak buat lagi." Balas gadis kecil molek itu.

"Aku dah buat. Senang je. Meh aku ajarkan." Potong Syazana dengan muka tak malunya.

"Tu Syaza dah buat. Kau tanya ar dia." Awani memuncung ke arah Syazana.

"Haa… Aku dah dapat pun." Fiqri senyum pada Awani sekilas sebelum menoleh ke depan semula. Pelawaan Syazana tidak diendahkan. Apsal ni? Syazana semakin dihimpit perasaan.

"Dayus." Panggilnya bila dilihat tubuh Darius bergerak. Tak tidur rupanya mamat ni.

"Ye." Sahut Darius tanpa mendongak. Kepala masih terbenam di meja.

Syazana sengih lebar bila Darius bagi respon. Alhamdulillah. At least Dayus tak ignore kan aku."Jom kuar pekan?"

"Bila?"

"Esok."

"Nak buat pe?"

"Beli CD Linkin Park yang latest."

"Lagi?" Soal Darius. Dia masih belum mendongak.

"Cari CD Simple Plan sekali." Apsal kau tak pandang muka aku Dayus?

"Tu je?"

"Aa’ah. Tu je. Pastu kita gi tengok Transfomers nak?" Teruja Syazana menyoal.

"Tengok wayang ke?"

"Yup. Nak tak?"

"Boleh je sayang. Awak nak saya amek awak ke? Or nak pergi sendiri tunggu saya kat sana?" Dengan muka yang masih terbenam di meja, Darius menyoal dengan nada penuh romantik.

Erk? "Apa kau cakap ni?" Kening Syazana bertemu. Muka puzzled habes. Matanya tepat pandang Darius yang masih tidak mengangkat mukanya.

"Jumpa esok ye, sayang. Daaa… Miss you…" Darius angkat muka. Tangan kirinya menekan punat merah pada henfon. Lalu dimasukkan ke dalam poket seluar. Lalu dia kembali membenamkan muka di atas meja.

Syazana ternganga luas. Mata hampir terkeluar. Am I misunderstanding? Soalnya sendiri. Geramnya!!!!!!!!!!!!!! Pantas Syazana berdiri mengatur langkah laju keluar dari kelas. "Ladies jap Shah!" Sempat dia maklumkan kepada ketua kelas mereka yang berdedikasi itu sebelum dia melepasi pintu kelas. Masa itu jugak dia terserempak dengan Nabil dan Adif yang berjalan masuk. Tubuh kedua-dua lelaki itu dirempuh kasar tanda protes.

Adif dan Nabil mengambil tempat masing-masing. Qistina toleh belakang. Fiqri dan Darius toleh kanan. Masing-masing pandang antara satu sama lain dengan kening yang terangkat. Senyuman nakal lebar di bibir lima sahabat itu. Serantak ibu jari mereka terpacak. Akhirnya ketawa pecah jugak.




"OIT. Takpe ke kita buat macam ni? Korang tak rasa kejam ke?" Qistina pandang muka empat lelaki didepannya.

"Tak. Rilex ar. Sikit je tu." Nabil suap nasi ke mulut.

"Kita kan nak kasi instructions sikit sama dia." Sudu mencedok mee kari. Memang favourate food Adif tu…

"Memang la. Tapi aku tak sampai hati ar nak pulau kan Syaza lagi." Qistina kuis bihun goreng dengan garfu. Dia mempamerkan wajah simpati.

Darius pegang cawan berisi air sirap. "Don’t worry ar Qis. Sekejap je kita pulaukan dia. Balik sekolah nanti kita kawan balik ar dengan Syaza."

"Kau ingat ni budak-budak tadika punya story ke? Sekejap kawan, sekejap gadoh. Pastu kawan balik." Qistina menjeling Darius.

"Weyh." Empat kepala menoleh ke arah Fiqri. "Korang kalih kanan. Fokus mata kat pokok kelapa hujung kantin." Serentak mereka ikut arahan Fiqri.

"Tengok. Ni yang buat aku jadi sayu ni. Rasa cam nak nangis pun ada." Ujar Qistina sayu bila dilihatnya Syazana keseorangan di bawah pokok kelapa yang jaraknya lebih kurang 20 meter dari mereka. Sahabat mereka itu sedang menjamu selera sorang diri.

Nabil pandang Qistina." Kalau dah memang pompuan kan…"

"Memang sensitif gila." Sampuk Adif.

"Pompuan…pompuan…" Fiqri tergeleng-geleng.

"Aku pun rasa sayu jugak ni. Tak sampai hati la pulak." Tambah Darius. Fiqri, Nabil, Adif pandang Darius serentak. Ni apa kes pulak? Sensitif jugak ke?

"Lelaki…lelaki…" Qistina pula mengeleng-geleng kepala sambil memandang sinis Nabil, Adif dan Fiqri. Terus tiga lelaki itu tertunduk rapat.




"MANA Syaza? Tak masuk-masuk kelas lagi pun. Time rehat dah 10 minit habes. Dia tak muncul-muncul lagi." Qistina cemas melirik jam di tangan.

"Rilex ar. Dia ke toilet kot." Nabil bersandar kekenyangan di kerusi. Tangan menggosok perut.

"Dia dah lupa ke yang skang ni time subjek yang boleh buat kita semput? Miss Ai Ling tu… Jangan coba cari pasal." Qistina menongkat dagu dimeja Adif yang berada dibelakang mejanya.

Adif capai komik Naruto."Rilex ar… Jap lagi…"

"Qis!" Wawa, budak kelas sastera tiba-tiba jengul depan pintu. Serentak pelajar kelas itu menoleh. "Syaza…"

Qistina terus berdiri bila nama Syaza keluar dari bibir gadis yang sedang termengah-mengah itu."Apsal dengan Syaza?"

"Apsal?" Darius jugak tersentak.

"Dia..dia.."

"Apa?" Nabil sudah berdiri.

"Dia… Kat blok lama…"

"Buat pe?" Adif lempar komik Naruto ke dalam beg.

"Dia berdiri kat atas benteng kaki lima kat level 3."

"What!!?" Lima pasang mata terbeliak.

"Dia cakap nak terjun bangunan."

"Subhanallah…" Seru Qistina perlahan. Kakinya lemah tiba-tiba.

"Kau jangan pengsan skrang, Qis. Pape pun kita gi cari Syaza dulu. Pastu kalau kau nak koma sekali pun kitorang tak halang." Selamba Nabil berkata seraya kaki dihayun laju keluar dari kelas. Adif dan Fiqri ikut dari belakang.

"Ceh! Perli aku pulak." Qistina tarik muka masam mendengar kata-kata Nabil.

"Jom. Takde masa dah kau nak tarik muka." Darius menarik lengan Qistina mengikut langkah tiga lelaki dihadapan.




"WEYH! Kau dah gila ke?" Sergah Nabil bila melihat Syazana dengan rilexnya berdiri di atas benteng di kaki lima aras 3 itu.

"Memang aku gila pun." Balas gadis itu tanpa menoleh.

"Syaza…" panggil Adif lembut. Perlahan-lahan dia menapak mendekati Syazana. "Kau jangan ar buat camni. Berdosa besar oow."

Fiqri pula tengah susun ayat. "Syaza… Apsal ni? Cuba kau story kat kitorang. Kau ada problem ke? Sampai nak terjun bangunan. Kes gila berat ni."

"Sebab korang ar!" Bentak Syazana.

"Sebab kitorang pulaukan kau ke?" Nabil menyoal lembut.

"Syaza! Please don’t!" Empat kepala serentak menoleh. Qistina sedang pecut menghala ke arah mereka. "Syaza, kau takyah ar buat camni. Kitorang memain je." Termengah-mengah Qistina berkata. "Ni semua korang punya pasal! Kalau tak, Syaza takkan acting macam orang takde akal. Semua salah korang!" Qistina jegil pada empat lelaki yang jelas mempamerkan riak terkejut dengan sergahannya itu.

"Apa kes pulak ni?" Nabil pandang Adif.

"Ntah." Adif jungkit bahu.

"Ni sape yang tengah acting macam orang takde akal ni?" Fiqri tayang muka pelik.

"Aku confuse." Darius picit dahi.

"Hak alorrh… Taknak mengaku pulak. Kau tau tak Syaza, semua idea tak bernas nak pulaukan kau diorang yang rancang." Qistina mencekak pinggang. Syazana yang tengah pamer muka puzzled habis masih berdiri di atas benteng.

"Weyh, kau pun…"

"Stop it!" Adif, Nabil, Fiqri,Darius dan Qistina toleh serentak ke arah Syazana. "Pe korang bising-bising ni? Korang nak aku terjun betul-betul ke?"

"Taknak!" Jawab meraka serentak.

"Pasni nak pulaukan aku lagi?"

"Janji tak!"

"Kalau aku cakap dengan korang lagi, korang nak buat pekak lagi macam tadi?"

"No!"

"Promise?"

"Promise!"

"Kalau… Arrgghhh!!!"

"Syaza!!!" Lima kepala menoleh serentak Syazana. Tubuh gadis itu terus hilang.

"Ya Allah…" Qistina sudah terjelupuk diatas lantai.

"Syaza…." Nabil, Adif, Fiqri dan Darius sudah lemah lutut. Mereka tergamam.

"Syaza!" Jerit Qistina dengan pipi yang sudah dibasahi air mata.

"Woi!! Tolong aku!" Terdengar satu jeritan dari seberang benteng.

"Syaza?" Empat lelaki itu terus berlari ke arah suara tersebut.

"Dia belum jatuh lagi." Ujar Nabil seraya menjengul kepala ke bawah. Syazana sedang bergayut pada sebatang pokok yang tingginya sama dengan aras dua.

"Cepat la weyh! Tangan aku dah sakit ni!" Pekik Syazana dari bawah.

"Okay okay. Kau tahan jap. Kitorang turun skrang!" Nabil dan Adif pantas mengatur langkah menuruni anak tangga.

"Oit Qis. Syaza still selamat ar. Jom turun." Fiqri menepuk perlahan pipi Qistina yang masih trauma itu.

"Qis!" Darius terpaksa menjentik hidung Qistina bila kawannya itu masih berada di dalam dunianya sendiri.

Qistina tersentak."Sakit ar!" Bentaknya.

"Tau pun! Kau tu khayal sangat. Jom turun!"

"Syaza mana?"

"Tengah bergayut."

"Hah?" mata Qistina membulat. Fiqri dan Darius sudah berlalu meninggalkannya.




"KORANG jangan dongak la! Aku tak pakai seluar panjang hari ni!" jerit Syazana dari atas pokok. Kakinya sedaya upaya dikepit rapat.

"Lorrh… Takdenya kitorang teringin nak tengok." Balas Darius.

"Kau terjun ar cepat. Jangan takut ar. Kitorang sambut kau!" Sampuk Fiqri.

"Aku tak berani!"

"Jangan takut, Syaza. Terjun cepat!" Pekik Adif pula.

"Aku taknak!"

Qistina berdiri betul-betul di bawah pautan Syazana. "Syaza! Kau pejam mata then kau lepaskan tangan kau slow-slow! Buang perasaan takut kau tu!"

"Aku…"

"Kau buat je macam yang Qis cakap tu. Kitorang janji kau akan selamat!" Sampuk Nabil.

"Betul ke aku akan selamat?" soal Syazana.

"Betul!" lima suara bergabung.

"Aku nak terjun ni…"

"Terjun je. Kitorang sambut kau." Yakin Darius bersuara.

"Qis, kau ke tepi. Biar kitorang berempat je sambut dia." Fiqri tarik lengan Qistina jauh dari sasaran terjunan Syazana.

"Weyh! Aku dah ready ni!"

"Okay! Terjun cepat. 1…2…3!"

"Papa!!!"mata terpejam rapat. Syazana lepaskan pegangannya dari dahan pokok. Tubuhnya terasa ringan je ditarik oleh graviti. Ya Allah, selamatkanlah aku…

Gedebukkk! "Adoi!" jerit Empat lelaki itu bila Syazana sudah selamat mendarat di atas mereka.

"Syaza!" Qistina berlari memeluk Syazana.

Mata yang terpejam rapat dibuka perlahan-lahan. "Qis!" pelukan Qistina dibalas.

"Patah tangan aku…" Adu Darius.

"Gila berat pompuan ni." Nabil kilas pinggangnya ke kiri dan ke kanan.

"Jari aku cam terseliuh je.." Sela Fiqri.

"Aku lagi teruk." Adif sudah terlentang di atas rumput. Mau taknya Syazana betul-betul terjun diatasnya.

"Sorry, guys…" Pinta Syazana manja. "Thankss. Aku pikir aku dah nak mati tadi. Nasib baik umur panjang lagi. Alhamdulillah…"

"Lain kali buat ar lagi." Jeling Darius.

"Nasib baik orang lain tak nampak. Kalau tak, dah confirm kita kena menghadap pengetua. Kes berat ni. Silap-silap boleh masuk paper." Fiqri melunjur kaki. Tangan dikibas melonggarkan otot yang terasa tegang.

"Aku tak sengaja." Syazana sengih lebar.

"Kau ni kan…" Pantas Qistina piat telinga Syazana.

"Adeh…" Adu gadis itu.

"Semalam kau buat gempak benda lain. Hari ni benda lain pulak. Melampau betul. Kau betul-betul nak buat kitorang sakit jantung."

"Rilex ar Qis. Aku sebenarnya gimmick je nak buat korang cakap dengan aku. Tapi tak sangka pulak aku betul-betul terjun macam ni." Syazana cuba menepis jari Qistina yang masih melekat ditelinga kanannya.

"Tapi kau tak sepatutnya buat benda tak waras macam ni. Tu kalau mati tadi, camne? Bebel Qistina.

"Aku minta sorry. Lepas ar Qis. Sakit woi…"

"Tau sakit. Time kau buat kau tak pikir pulak. Kalau ar…"

"Better kau janji kau takkan buat lagi, Syaza." Potong Nabil.

"Please ar Syaza. Kau janji cepat." Sela Darius.

"Tolong lah, Syaza." Pinta Adif.

"Sungguh telinga kitorang dah hampir-hampir nak bernanah dengar si Qistina mulut murai ni kasi ceramah. Tolong lah, Syaza." Fiqri buat muka bosan. Serius. Ain Qistina ni kalau membebel memang sangat susah nak berhenti. Dah tak sanggup nak dengar dah. Huhuhu…

"Weyh!" Si mulut murai membeliakkan mata."Mengata aku nampak."

"Dah memang betul kan." Selamba Darius membalas.

"Korang ni kan…" Mata Qistina semakin membesar bila lima sahabatnya terus berpaling melangkah tinggalkan dia dibelakang. "Woi!" Pekiknya seraya berlari mendapatkan mereka.


"SERIUS, lutut aku dah nak tercabut." Adu Fiqri.

"Lutut aku dah longgar sebelah pun aku still maintain lagi."Mulut bersuara riak tapi muka dah terpamer kesakitan yang jelas. Darius meggerakkan sedikit kakinya.

Adif tarik nafas panjang."Aku dah semput ni."

"Aku rasa kepala aku dah senget sebelah. Cuba kau tengok, Qis. Nampak senget tak?"Nabil toleh kanan. "Ya Allah! Pe jenis riak muka yang kau tayang ni Qis?" dia tergamam dengan riak yang tertayang pada muka Qistina.

Qistina mendengus kasar." Ni namanya riak sakit hati tahap nak mampos!" Bentaknya geram.

"Sakit hati betul kan, Qis? Geramnya aku kat Miss Ai Ling tu." Tutur Syazana.

"Kau diam! Ni semua kau punya pasal." Qistina menjeling Syazana yang berada disebelah kanannya.
"Sebab kau ar kita kena denda macam ni. Tak pasal-pasal kena melutut kat kaki lima. Pastu siap dengan kena junjung 5 buah buku teks pulak tuh. Mau senget kepala aku. Dah tu, dapat malu free je." Marah Nabil."

"Kalau kau tak buat gempak tadi, takdenya kita nak masuk lewat ke kelas. Takdenya nak kena denda yang tersangat memalukan macam ni. Habis jatuh saham aku."Darius mengomel panjang.

Syazana sengih." Sorry ar friends. Aku ingat Miss Ai Ling meeting tadi coz Fiza budak Akaun cakap Miss Ai Ling tak masuk kelas diorang hari ni. Tak sangka pulak time kelas kita dia ada. Totally sorry." Terangguk-angguk meminta maaf.

"Isyh…" Qistina hela nafas." Sampai bila kita nak kena melutut macam ni? Dah setengah jam pun. Aku yakin lagi sepuluh minit mesti aku rebah kat sini."

"Eh jangan rebah. Aku merayu tolong jangan." Pintas Adif.

"Apsal?" soal Qistina dengan kening bercantum..

"Sebab kat sini takde kereta surung. Kau tu dah ar berat.Hahaha…" Serentak lima suara bergabung ketawa. Wajah Qistina bertukar jadi merah. Geram dengan usikan Nabil itu.

"Kena denda pun happy jugak ke?" Tiba-tiba Miss Ai Ling muncul dengan wajah bengis. "Saya tambah time denda awak lagi setengah jam!" Guru itu berlalu ke dalam kelas semula.

"Hah!?" Enam sahabat itu terlopong.





"BIL! Tolong jawab fon!"Jerit Syazana dari dapur bila telefon rumahnya berdering. Tangannya penuh dengan air sabun.

"Aku busy ni! Tengah fokus drive! Kau jangan kacau!" Balas Nabil dari dalam bilik.

"Tak habis-habis dengan PS2 kau tu! Tolong ar, Bil! Aku tengah cuci pinggan ni. Papa ke masjid. Mira tengah mandi!" Sebiji pinggan digosok lalu dibilas dengan air.

"Aku tengah darurat ni! Kau jawab je la!"

"Heeii!! Nak kena belasah dah budak sekor ni." Syazana membilas tangan lalu dia berjalan ke ruang tamu. Telefon masih setia berdering minta dijawab. "Hello, Syazana’s speaking."

"Apsal lambat jawab?" Sergah suara lelaki diseberang sana.

Erk? Sape ni? Salam pun tak kasi Tiba-tiba nak marah-marah pulak. " Sape ni? Nak cari sape?" Suara Syazana masih boleh dikawal.

"Nak cari orang la. Takkan nak cari haiwan kot." Selamba insan itu menjawab.

Ya Allah. Memang nak uji tahap kesabaran aku ni. " Yela nak cari orang. Orang tu sape? Nama apa?"

"Awak peduli apa sape nama orang yang saya cari ni. Awak takyah amek tau." Balas lelaki itu lagi.

Memang aku dah takleh tahan." Dengar sini ye insan kurang ajar diseberang sana! Kalau setakat nak call orang cakap benda yang tak bermoral macam ni baik takyah. Buang duit je. Gila! Sengal! Bodoh! Bengap!" Terus talian dimatikan. Puas hati aku. Kring kring!! Sekali lagi telefon berbunyi. Syazana hanya pandang sekilas ke arah telefon sebelum dia melangkah menuju ke bilik Nabil.

"Apsal kakak tak jawab call tu?" soal Amira ketika terserempak dengan Syazana.

"Takyah jawab. Tu mesti orang gila tadi."

"Orang gila mana pulak ni kakak? Biar Mira yang jawab ye."

"Up to you. Tapi kakak nak pesan. Kalau dia cakap yang bukan-bukan, Mira maki je dia. " ujarnya sebelum dia menghilang disebalik pintu bilik Nabil. "Kalau dah menghadap benda yang bazirkan masa ni, langsung kau taknak buat pape eh. Mintak tolong jawab fon pun taknak." Kepala Nabil diluku tiga kali.

"Sakit ar pompuan weyh! Kau ingat kepala aku ni kayu ke hah?"Marah Nabil dengan mata masih tepat pada skrin tv.

"Padan muka!" Ejek Syazana. Dia mengambil tempat disebelah Nabil. "Macam best je. Ni game baru ke?"
"Ha’ah."

"Bak sini. Aku pun nak try jugak." Game controller ditangan Nabil direbut.

"Weyh! Aku dah nak menang ni. Kau jangan kacau ar." Game controller balik pada tuannya.

Syazana mencebik. "Aku nak main jugak."

"Kau mana pandai main game ni. Kau main Super Mario jela." Sakat Nabil sambil tersengih jahat.

"Sape cakap? Kau jangan pandang hina kat aku,Bil. Jom kita lawan!" Tegas Syazana.

Nabil toleh kanan." Betul ke kau nak lawan? Yakin ke kau akan menang?" Keningnya diangkat sebelah.

"Just wait and see."

"Sape kalah Double Chees Burger dua."

"Chicken Fodovour tiga."

"Mak aii…Perut kawah ke kau ni?"

"Well… You know me…" Syazana angkat kening tiga kali sambil menggosok perut.

"Okay, fair. Kau amek game controller tu. Cepat pilih car yang kau nak."

Syazana buat seperti yang disuruh oleh Nabil." Okay. Done."

"Are you ready?" Nabil sudah bersedia menggenggam controllernya.

"Yes!" Balas Syazana dengan penuh semangat.

"Okay. 5…4…3…2… Start!." Vroom!!! Dua kereta megah beraksi di dalam skrin. Sekejap Nabil senget ke kanan, Syazana pulak senget ke kiri. Dan begitulah sebaliknya.Muka masing-masing tekun habis. Punya lah berjuang nak sandang pangkat juara.

"Weyh. Apsal kau nampak macam dah tinggal aku jauh je?" Soal Syazana dengan nada tidak puas hati.

"Well, you know me…" Nabil tayang gigi. Game controller kejap digenggam. Jari-jemari ligat memainkan peranan.

Syazana mendengus kasar." Tak aci ar camni."

"Pe pulak tak aci? Lain kali race macam aku ni. Sape suruh kau race macam race kereta lembu? Slow semacam je." Mata Nabil tepat pada skrin.

Syazana lempar game controller ke kaki Nabil. "Kau tu yang tinggalkan aku kat belakang."

"Oit cik kak. Dah nama pun race kan? Takkan nak main tungu-tunggu pesaing kot?"

"Lantak ar. Memang tak aci jugak." Syazana berdiri.

Nabil toleh seketika pandang Syazana." Kau dah surrender ke? Yes aku menang!. Jangan lupa McD Sabtu ni. " Dia senyum lebar.

"Sape cakap aku surrender? Kalau aku tak menang, kau pun takleh menang jugak." Tiba turn Syazana pula tersengih lebar.

"Kau nak buat apa?" Nabil sudah berasa tak sedap hati.

Syazana berjalan menghampiri tv. "Aku nak buat ni…" Papp! Skrin tv yang ceria warnanya bertukar menjadi gelap tiba-tiba bila suis ditutup. Pantas Syazana berlari keluar dari bilik Nabil dengan ketawa yang kuat.

"You are cruel! Totally cruel!!!" Bergema seluruh rumah dengan jeritan Nabil itu.
"KAKAK!" Panggil Amira bila terpandang Syazana yang berlari keluar dari bilik Nabil.

"Ye." Sahutnya dengan sisa tawa.

"Abang nak cakap."

"Abang?" Tawanya terus terhenti. "Nak buat pe?"

"Tak tau. Cakap je la." Amira menghulurkan telefon kepada Syazana.
"Taknak la." Tolaknya.

"Lorrh… Cakap je. Nah.." Telefon diletakkan ditangan Syazana.
"Nak cakap pe?" soal Syazana.

Amira jungkit bahu sebelum dia berlalu dari situ.

"Mira!" panggilan Syazana tidak dihiraukan. Budak ni la… Lama telefon dipandang sebelum diletakkan ditelinga. "He… Hello…"

"Apsal tiba-tiba jadi gagap pulak ni? Tadi bukan main garang lagi." Ketawa kedengaran dihujung talian.

Syazana tarik nafas." Lorrh… Awak rupanya si gila tadi."

"Sape gila?"

"Awak ar. Sape lagi?"

"Weyh, mulut tu…. Sesedap rasa je nak kritik kita."

"Dah betul kan. Cuba awak belajar terima kenyataan."

"Sepatutnya awak kena nasihatkan diri awak tu."

"Apsal pulak? Dah ar. Kalau nak cari gaduh baik takyah cakap."Syazana semakin berang.

"Lorrh… Sape yang nak cakap dengan awak? Saya tak mintak pun."

"Fine. Kalau macam tu, bubye…"

"Eh kejap!"

"Nak apa?"

"Nak tanya."

"Hmm… Apa?"

"Awak ada buat something yang cruel tak kat adik saya?"

"Ada. Bukan something but many things."

"Pe awak dah buat? Dia tak ngadu pape pun?" Cemas Amirul menyoal.

"Because saya dah warning dia jangan bagitau awak. So, dia diam je la." Sengaja Syazana mengusik. Amek kau. Nak sangat cari pasal kan?

"Awak jangan main-main!"

"Saya betul-betul ni. Kaki kanan adik awak dah kudung coz saya tetak. Kedua-dua ibu jari dia dah hilang coz saya potong dengan pisau potong ayam. Mata kiri dia dah takde bijik mata coz saya dah cungkil. Lagi…"

"Berani la awak buat macam tu. Saya takkan lepaskan awak!" Ugut Amirul.

"Padan muka. Suka sangat kasi warning yang entah pape. Apsal pulak saya nak dera adik awak? Dia baik je dengan saya. Lagipun saya takde masalah dengan dia. Dengan awak, ye!" Syazana mendengus kasar.

"Nasib baik. Kalau tak…"

"Awak nak buat pe?" Sergah Syazana.

"Ada ar. Mana boleh cakap."

Syazana buat muka bosan." Dah ar. Malas nak layan awak. Waste my time and waste your money. Dah la jauh."

"Actually, saya pun malas nak layan awak. Ingat saya suka ke cakap dengan awak?" Balas Amirul sengaja nak tambahkan sakit hati Syazana.

"Awak ni kan… Saya nak letak dah ni!" Benci betul! Saja nak buat aku sakit hati.

"Letak je la. Ada saya halang ke?"

"Eeeiii!!! Bubye!" Syazana berkira-kira hendak meletak telefon.

"Awak!"

Mendengar panggilan Amirul yang kuat itu, Syazana merapatkan kembali gegang telefon ditelinganya."Apa lagi?" Dia mendengus kasar.

"Congratulations."

"For what?" Soal Syazana pelik.

"Coz awak berjaya menggemparkan satu kampung pasal kes kehilangan awak tu. Hahaha!" Amirul ketawa kuat dihujung talian.

Mata Syazana membulat." You…" Tut..tut..tut… Belum sempat Syazana menempiaskan kemarahannya, Amirul terlebih dahulu matikan talian. Gila! Bongok! Bengap! Tolol! Huh!...
posted by Penulisan2u @ 3:12 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
4 Comments:
  • At 29/5/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle...
    cpt la smbg
    xsbr nk bce...

     

  • At 7/6/09 1:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
    tttttttttttttttttttttttttttttttttttt sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ggggggggggggggggggggggggggg

     

  • At 7/6/09 3:53 PTG, Blogger zarith said…

    wah pnjg nyer comment.
    hehehe...
    zarith dh upload dah tp x kuar lgi..
    awk bca kt blog zarith la..
    kt situ dah ada smpai epi 22..

    http://zarithnatasha.blogspot.com/

    -zarith natasha-

     

  • At 26/8/12 5:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    skarang tak da puwn...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group