BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Mei 13, 2009
Novel : Satu Pertemuan 7
Nama Pena : oRkId eDyLlYnE

"Sayang. Jangan nakal-nakal ye. Saya nak pergi kerja ni," pesan Hamka sambil menggosok-gosok kepala isterinya itu.

Rasa tidak sampai hati hendak meninggalkan Isya memandangkan baru dua hari lepas dia berkahwin. Disebabkan kerjanya menunggu, terpaksa jugalah dia balik ke Sungai Besi.

"Lama ke Hamka baru balik?" tanya Isya sambil memeluk mesra tubuh Hamka.

"Dua minggu sekali saya baliklah. Dengar cakap mama dengan papa tau," pesan Hamka lagi. Kepala Isya menjadi sasaran kucupannya berkali-kali.

"Nanti siapa nak nyanyikan Isya bila Isya nak tidur?" tanya Isya. Muka Hamka dipandangnya. Tubuh itu masih dipeluknya.

"Bik Tam kan ada," jawab Hamka memujuk Isya.

"Dahlah Isya. Nanti Nadmi tak boleh nak kerja nanti. Kan mama ada," kata Datin Mima memujuk menantunya itu.

Isya mula melepaskan pelukannya.

"Isya salam tangan Nadmi," arah Datin Inda yang masih tinggal di rumah keluarga Dato’ Ismad.

Hamka menghulur tangannya dan disambut mesra oleh Isya.

"Pergi dulu ye sayang. Jaga diri," kata Hamka dan satu kucupan hinggap di bibir Isya.

Isya melambai-lambai kepada Hamka yang sudah masuk ke dalam keretanya. Berat perasaannya apabila ditinggalkan.

Hamka tidak mahu membawa Isya tinggal di rumahnya di Sungai Besi kerana rumahnya di sana berkongsi dengan rakannya yang masih bujang. Tambahan pula Isya tidak pendai memasak. Jika dia pergi berkerja takkanlah Isya hendak berlapar semata-mata tunggu dia pulang untuk memasak.

"Janganlah sedih. Nanti Nadmi baliklah," pujuk Datin Inda setelah kereta yang dipandu Hamka hilang dari pandangan.



Sudah lima bulan perkahwinan Hamka Nadmi dan Nelly Nelisya. Dua minggu sekali baru Isya dapat berjumpa Hamka itu pun hanya sekadar hujung minggu sahaja. Selepas itu Hamka terpaksa pulang kembali untuk berkerja. Selama itu, Isya lansung tidak ada masalah untuk tinggal bersama keluarga mertuanya. Sepanjang peninggalkan Hamka juga membuatkan Isya semakin rapat dengan Nia, Datin Mima dan Dato’ Ismad begitu juga Nadia, Nurul dan Nuri yang seminggu sekali pulang.

Hari itu seperti dua minggu lalu, Hamka pulang mengejut.

"Ma. Mana Isya?" tanya Hamka apabila menjejakkan kakinya di dapur.

Dari depan sampai ke dapur tak ada orang. Pintu di birakan terbuka.

"Nadmi. Bila kamu sampai?" tanya Datin Mima sambil mengesat tangannya di kain lap yang tersangkut di tangkai pintu peti ais.

"Baru je," jawabnya ringkas sambil tangan mamanya di salam.

"Dah makan?" tanya Datin Mima lagi.

"Dah makan sebelum balik tadi. Isya mana?" tanya Hamka lagi setelah pertanyaannya yang pertama lansung tiada tanda-tanda untuk dijawab oleh mamanya.

"Ada dekat kolam tu agaknya. Tadi mama tengok siap pakai baju renang lagi," kata Datin Mima. Dia berlalu mendapatkan apa yang di masaknya tadi.

Hamka Nadmi pula berlalu. Kotnya dibuka dan disangkutnya di kerusi meja makan yang dilewatinya. Kakinya di atur ke kolam mandi. Rindu dia hendak bertemu buah hatinya.

Dari pintu dia sudah nampak Bik Tam duduk di tepi kolam. Berjaga-jaga. Semakin rapat dia dengan kolam, semakin jelas penglihatannya terhadap tubuh yang memakai baju renang berwarna merah jambu pekat separas setengah peha dan tanpa lengan itu sedang berenang dari satu hujung ke hujung yang satu lagi.

"Bik," tegur Hamka setelah berdiri di sisi Bik Tam yang memerhati Isya.

"Hamka. Dah balik?" tegur Isya yang sudah berhenti berenang. Senyuman kerinduan mula terpancar di mukanya.

"Naik sayang," pinta Hamka sambil menghulurkan tangannya untuk di sambut Isya.

Isya juga menghulurkan tangannya. Belum sempat tubuh kecil Isya di angkat naik, tubuhnya di tarik membuatkan dia tergelincir jatuh ke dalam kolam.

Isya puas dapat mengenakan Hamka yang sudah basah bermandikan air kolam.

"Sayang. Sini," marah Hamka sambil memeluk tubuh Isya supaya jangan menjauhinya.

Ketawa Isya masih lagi kedengaran walaupun tubuhnya sudah dipeluk erat.

Berkali-kali bibir Isya dikucup membuatkan tawa Isya berhenti. Matanya yang bundar itu ditambah bulatkan.

"Padan muka. Dengki saya. Kan dah," kata Hamka.

"Kenapa lambat balik?" tanya Isya.

Bik Tam berlalu masuk ke dalam rumah dengan cawan minuman Isya yang sudah kosong dan tuala Isya disangkutkan ke kerusi rehat yang terdapat di sebelah kolam.

"Ada hal sikit. Esok sayang daftar kolej ye? Mesti duduk asrama ke?" tanya Hamka sambil membetulkan rambut Isya yang sesekali mencelup kepalanya ke dalam air.

"Syarat yang tulis dekat situ, tahun pertama wajib duduk asrama," jawab Isya selamba.

"Beratnya syarat dia," rungut Hamka. Mukanya seakan hampa.

"Hamka," panggil Isya di telinga Hamka dengan senyuman.

Hamka tidak menjawab. Mukanya dipalingkan kepada Isya yang berenang-renang di sebelahnya.

"Sebenarnya Isya tipu je," kata Isya lagi di telinga Hamka sambil jarinya menari-nari di telinga Hamka.

Hamka melihat muka Isya dengan kegeraman.

Penipuan perlu di balas dengan denda. Getus hati Hamka.

"Hamka. Dekat dalam poket seluar Hamka tak ada apa-apa ke? Kenapa berendam lama-lama," beritahu Isya lagi sambil berlalu untuk menaiki tangga kolam yang terletak tidak jauh dari mereka.

"Sayang!" jerit Hamka sambil dengan pantas tubuhnya di baling naik dari dalam kolam.

Dikeluarkan semua isi di dalam poketnya. Telifon bimbit, dompet dan segala kertas yang berada di dalam poketnya basah. Nasib baik jam tangannya water prove. Kalau tidak mati dekat situ juga. Denda untuk penipuan kini sudah tidak bermain di fikirannya. Kini hanya denda untuk merosakkan harta bendanya pula menjadi tumpuannya.

Isya berlari menjauhi Hamka yang mukanya kian merah kegeraman kerana barang kesayangannya sudah lemas kerana dia berendam lama di kolam tadi.

"Sayang. Jangan lari," marah Hamka sambil mangejar jejak Isya yang tidak sempat mencapai tualanya dah lari lintang pukang supaya tidak di tangkap. Dan jika ditangkap, dia tahu apa hukumannya. Cium sampai nak pengsan macam selalunya dia mendengki Hamka.

"Taknak. Siapa suruh jatuh," balas Isya sambil berlari dan berhenti seketika semata-mata untuk menjelirkan lidahnya kepada Hamka.

Kebasahan kaki Hamka dan kelicinan lantai bermar-mar membuatkan kakinya susah untuk berlari dan asyik tergelincir.

"Sayang saya dah tak nak kejar. Penat," kata Hamka memberi alasan sambil duduk di lantai ruang tamu dengan baju basahnya mengharapkan Isya tertipu dengan helahnya.

Kelibat Isya sudah tidak kelihatan.

"Abang bila balik? Terjerit-jerit. Terperanjat Nia," kata Nia yang baru melangkah turun dari tangga yang bertentangan dengan tempat duduknya.

"Baru tadi. Tak ada kelas?" tanya Hamka dan bangun dari tempat duduknya ketika adik bongsunya itu menghulurkan tangan untuk bersalam.

"Hari ni ahad lah abang. Sejak bila jadi pelupa ni? Lagi pun hari ni kan cuti semester. Abang main air ke dengan Isya?" tanya Nia sambil melihat abangnya itu atas ke bawah.

"Nadmi. Kenapa basah-basah ni? Kamu tengok tu. Habis basah lantai satu rumah," marah Datin Mima sambil jarinya menuding jalan yang di lalui Hamka tadi.

Basah. Macam siput. Bisik hatinya apabila melihat tempat yang mamanya maksudkan.

"Alah ma. Biasalah ni," kata Hamka memberi alasan.

"Kamu ni kalau balik tak buat benda-benda pelik ni tak boleh ke? Bik Akik. Tolong mopkan lantai ni," arah Datin Mima.

"Dah dapat isteri pelik nak buat macam mana," jawab Nia sambil berlalu ke dapur.

"Nia. Jangan cakap kakak ipar kamu macam tu," bebel Datin Mima. Marahnya tertumpu pada Nia pula. Hamka sudah tidak diendahkan.

Hamka pun apa lagi. Mamanya toleh kepada adiknya, kakinya melangkah naik anak tangga untuk mencari Isya yang dari tadi sudah hilang dan lansung tidak termakan helah lamanya itu. Mengikut lantai yang basah dilalui kaki Isya dia tahu yang Isya sudah masuk ke biliknya. Mungkin untuk mengganti pakaian.

Perlahan-lahan pintu dibuka. Kedengaran air mencurah dari pancuran dalam bilik mandi. Dia mula tersenyum nakal kerana dia tahu Isya tidak pernah mengunci pintu ketika mandi. Dia pun tanpa berlengah terus menerjah masuk ke dalam bilik air.

"Hamka!" jerit Isya.

"Apa budak berdua tu buat?" tanya Nia dengan muka peliknya.

Apa tidak peliknya. Suara yang kecil milik Isya boleh menjerit sampai ke ruang tamu.

"Nia abang dah bailk ke?" tanya Nuri yang mengambil tempat di sebelah Nia yang sudah membuka rancangan televisionnya.

"Kalau dah macam nak runtuh rumah tu apa lagi," seloroh Nia dengan nada malasnya.

"Nuri kamu pergi tengok apa yang dijeritkan Isya tu," arah Datin Mima yang nampaknya cemas. Risau akan jeritan menantu kesayangannya itu.

"Tak nak Nuri. Nanti nampak benda yang tidak sepatutnya. Serik Nuri setiap kali abang balik je jadi mangsa melihat perkara-perkara tidak sepatutnya," jawab Nuri dengan riak gelinya.

"Dia jerit sebeb abanglah ma," jawab Nia pula. Dia juga sering kali terkena dengan perlakuan abangnya itu.

Yang tidak pernah kena hanyalah Nurul yang gemar menyuruh Nuri yang sedikit lurus itu. Nadia juga turut sama pernah mengalami pengalaman tersebut kerana dia suka menerjah bilik abangnya.

"Budak-budak ni. Kalau tak memeranjatkan orang tak sah," rungut Datin Mima. Dia kembali melangkah ke dapur.

Itulah yang berlaku setiap kali Hamka balik. Dia lansung sudah tidak sama seperti dulu. Perangainya mula menjadi serasi dengan Isya. Dilayan sahaja rentak isterinya itu. Lansung tidak pernah bertegas. Semuanya dilakukan hanya untuk Isya. Dirumah sahaja dia seperti itu. Jika di tempat kerjanya, dia kembali tegas seperti dahulunya walupun kadang-kala terkeluar sifatnya yang memang tidak sepatutnya dia keluarkan di hadapan rakan kerjanya. Semuanya kerana melayan keranah Isya.



"Hamka. Mana Isya? Panggil turun dinner," tanya Dato’ Ismad sambil memandang anaknya yang baru melangkah masuk ke ruang makan.

"Tu," jawab Hamka ringkas sambil menoleh kebelakang melihat Isya yang memakai baju sama warna dengannya.

"Nadia, Nurul bila balik?" tegur Hamka apabila lalu di belakang adik-adiknya. Satu-satu kepala adiknya itu disentuhnya.

"Dari petang tadi. Abang mana pernah perasan kalau Nadia balik. Lagi-lagi bila dah ada Isya yang menunggu kepulangan abang. Mamang tak nampaklah muka abang tu nak menjemput kepulangan Nadia," bebel Nadia dengan nada sedikit mengusik.

Nurul hanya memerhati gerak langkah abangnya dan Isya yang memang setiap kali memakai baju yang sama warnanya.

Isya hanya membuat muka tidak bersalahnya dan terus duduk di sebelah Hamka.

"Pening Nuri abang buat," kata Nuri tiba-tiba.

"Kenapa tak pasal-pasal pening pulak kau tu Nuri?" tanya Nurul yang duduk berhadapan dengannya.

"Hah? Akak Nurul dengar ke kata hati Nuri?" tanya Nuri dengan muka kebingunggannya.

"Mana ada kak Nuri cakap dalam hati. Nia pun dengar apa kak Nuri cakap tadi," bebel Nia sambil menyenduk lauk ke pinggannya.

"Anggap je lah Nuri cakap dalam hati," balas Nuri dengan muka merah. Selalu sahaja mulutnya terlepas cakap benda yang bermain di hatinya.

"Kenapa kamu pening dengan abang? Jealous ke? Nak abang carikan laki untuk kau?" tanya Hamka selamba mengusik adik ke empatnya itu. Yang sering kali termalu sendiri apabila terlihat dia bermesra dengan Isya tanpa dia sengajakan.

"Mana ada. Abang ni jangan," marah Nuri dengan muka cerahnya yang semakin kemerah-merahan.

"Jangan apa? Jangan tak carikan? Nak yang macam abang ke? Senang je nak cari," tambah Nadia sengaja mengusik lagi adiknya.

"Nia tak nak," jawab Nia tiba-tiba dengan nada gelinya.

Makan malam kali itu meriah dengan usik mengusik si Nuri yang semakin di usik semakin muka cerahnya bertambah merah.

Setelah selesai makan, seperti selalunya, keluarga Dato’ Ismad akan duduk berbincang dan berkongsi masalah dan cerita masing-masing.

Hamka masih lagi galak mengusik Nuri dengan sengaja membelai-belai Isya di hadapan Nuri.

"Nadia. Bila nak kahwin? Dulu kata tunggu abang kahwin dulu," soal Hamka selamba mengena tepat pada wajah Nadia.

"Dah ada calon tu cepat-cepat lah suruh dia meminang. Mama nak pula merasa dapat menantu lelaki," tambah Datin Mima.

"Mama ni dulu kata teringin nak menantu perempuan. Ni dah tukar pulak. Pelik betul," bebel Nuri sambil melihat air didalam gelas yang dipegangnya.

"Apa Nuri?" tanya Datin Mima sambil membesarkan matanya.

"Apa ma?" tanya Nuri balik dengan muka tidak bersalahnya.

"Cakap dalam hati lagi lah tu," seloroh Nia sambil menyinggul lengan Nuri.

"Dia tak keruan tu tengok abang macam tu. Dah-dah lah tu abang menyakat dia," arah Nurul sambil tersenyum-senyum.

"Abang buat apa?" tanya Hamka pelik.

Isya seperti biasanya, perbincangan keluarga Dato’ Ismad akan menjadi ubat tidur keduanya selain nyanyian. Sedap-sedap sahaja dia tidur sambil memeluk Hamka yang sering kali disangkanya pooh gemuknya. Bukan Hamka sengaja hendak menyakat Nuri. Malahan dari saat Isya tidur, dia sudah tiada niat untuk menyakat Nuri.

"Isya tidur pun kamu nak malu ke Nuri," celah Dato’ Ismad sambil memandang satu-satunya menantu dalam keluarganya itu.

Isya semamangnya begitu. Memang tiada rasa malunya kerana sifatnya yang sememangnya keanak-anakkan. Mana nak jumpa kanak-kanak yang pandai malu dengan orang. Semuanya tak tahu nak malu. Buat semua benda sesuka hati mereka. Yang malu orang lain.
posted by Penulisan2u @ 1:29 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group