BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 29, 2009
Novel : Pergilah Air Mata 33
Nama Pena : Hanni Ramsul

"Berapa hari?,"
Badrul tunduk merenung roti di tangan. Nada suara ibunya tidak begitu enak singgah di telinga. Pasti selepas ini, bingit dengan leteran.
"Dua hari,"perlahan dia menjawab.
Datin Hamidah mengeluh panjang. Wajah Badrul yang menunduk, direnung lama.
"Mama tak berapa suka dengar benda-benda macam ni. Suruh sajalah Dayana tu berhenti kerja. Tak pun, tukar kerja yang lebih sesuai,"
"Alaa…. Mama. Bukan selalu pun. Sesekali saja. Lagipun, bukan jauh. Dia pergi JB saja,"
"Dia bukan lagi macam dulu. Dia dah kahwin. Sepatutnya dia lebihkan rumahtangganya. Suaminya. Bukan asyik fikir pasal kerja saja. Ni, tiba-tiba saja pergi outstation. Patutlah malam tadi, lepas Maghrib, terus berkurung dalam bilik. Takut mama Tanya pasal Dayana ya?,"
Badrul tersenyum kecil. Pandai pula ibunya meneka.
"Bukan takut, mama. Cuma, malam tadi, tak ada mood nak dengar mama berceloteh. Pagi ni, mood tu dah datang,"
Datin Hamidah mencerlung tajam. Badrul tersengih.
"Abah setuju dengan cakap mama kamu tu. Cadangkan pada Dayana. Kalau dia nak kerja, carilah kerja yang sesuai sikit dengan status dia sekarang,"Datuk Hamidi mencelah tiba-tiba.
"Tengok dululah, mama…abah,"
"Sampai bila kamu nak tengok? Abah lagi suka kalau dia tak bekerja. Duduk saja di rumah. Jadi suri rumah sepenuh masa. Bukan kamu tak mampu nak sara dia,"
"Mana boleh macam tu. Dia nak kerja. Biarlah. Lagipun, ini bukan soal mampu atau tidak mampu, abah. Ini soal minat. Dah memang Yana suka dengan kerjaya dia sekarang. Saya tak mahu halang. Lagipun, saya tak kisah abah…mama,"
"Oh… minat? Tak mahu halang? Kenapa Sabrina kamu halang?,"
Badrul diam. Memandang wajah serius bapanya.
"Sabrina lain. Dayana lain. Lagipun, kerja apa yang Sabrina tu tahu? Agaknya dia tu Cuma tahu ikut cakap kekasih dia saja. Kerja cari mangsa sebab nak hidup senang dengan cara mudah,"
"Apa kamu cakap ni?,"
"Tak ada apa-apalah. Malas saya nak cakap. Cukuplah saya saja yang tahu,"
Datuk Hamidi menggeleng perlahan sambil menolak cawan kopinya yang sudah kosong. Malas mahu mencungkil cerita Badrul yang tergantung.
"Abah pergi pejabat dulu, mama. Bad, sebelum pergi kerja, tengok Sabrina. Abah tengok teruk juga bengkaknya malam tadi. Kalau tak reda juga bengkaknya, bawa Sabrina ke klinik dulu,"
Badrul kaku mendengar arahan itu. Senang saja mulut itu memberi arahan. Tapi, tanpa disuruh pun, memang dia mahu menjenguk Sabrina dahulu sebelum ke pejabat. Ingin melihat keadaan gadis itu. Bia setuju dengan kata-kata bapanya. Kaki Sabrina kelihatan teruk. Lebam, bengkak dan luka. Semua di tempat yang sama.
"Kamu dengar tak?,"Datuk Hamidi bersuara apabila melihat Badrul membisu seribu bahasa.
"Ya… saya dengar. Saya pergi. Saya bawakan sarapan sekali untuk dia. Okay, abah?,"Badrul bersuara geram sambil memberi isyarat pada Jamilah yang lalu di hadapannya bersama dulang makanan. Dia tahu itu sarapan untuk Sabrina.
"Biar saya yang bawa, Kak Milah,"dia bersuara sambil mengangkat punggung. Jamilah terkebil-kebil. Menghulurkan dulang tanpa banyak bicara.
"Okay, abah?,"Badrul bersuara lagi sambil memandang wajah Datuk Hamidi.
"Bagus…,"selamba Datuk Hamidi menjawab. Buat-buat tidak Nampak wajah Badrul yang sudah sedikit kelat. Badrul menjeling. Datin Hamidah pula menggeleng. Tidak berminat mahu masuk campur agenda tunjuk perasaan dalam diam , ayah dan anak itu.
"Milah, kemaskan semua ni,"akhirnya dia Cuma memberi arahan pada Jamilah. Jamilah mengangguk sambil terus maju ke meja.
Badrul pula, melangkah malas bersama dulang di tangan. Tiba-tiba terpaksa menjadi pelayan Sabrina pula. Melangkah laju meniti anak tangga menuju ke bilik Sabrina. Pintu diketuk perlahan. Tiada jawapan. Sekali lagi dia mencuba. Juga diam tidak bersahut. Tombol pintu dipulas perlahan. Tidak berkunci. Daun pintu ditolak sambil dia menjengah ke dalam. Katil kosong. Dia menapak masuk. Memandang ke arah katil yang sedikit berselerak. Matanya kemudian meliar di sekitar ruang bilik. Kemas walaupun sedikit kosong. Bilik ini kurang hiasan. Dinding kelihatan kosong tanpa sebarang bingkai gambar. Baru dia sedar akan kekurangan itu. Bilik tamu yang Cuma tersedia katil , meja kecil dan meja solek. Cuma sekeping bingkai gambar pemandangang yang menghiasi kepala katil. Perlahan dia meletakkan dulang ke atas meja kecil di tepi katil. Hatinya tiba-tiba tertanya-tanya, tidak bosankah, Sabrina bersendirian di bilik ini? Memang masa gadis itu banyak dihabiskan di bilik ini.
Sedang dia melayan lamunnya, dia tersentak mendengar jeritan dari bilik air. Laju dia berlari menuju ke arah bilik air yang tertutup rapat. Tangannya laju menolak pintu bilik air. Membuat satu lagi jeritan yang lebih kuat, pecah di bilik itu. Jeritan yang membuat dia tergamam. Terkebil-kebil seketika. Pantas tangan Sabrina menarik tirai tub mandi.
"Aku tak Nampak apa-apa,"
"Diamlah! Siapa suruh awak buka pintu?,"Sabrina menjerit marah. Badrul tersenyum lucu sambil menutup perlahan daun pintu. Betul-betul satu kesilapan dia membuka pintu tanpa keizinan.
"Kau kenapa? Okay ke?,"soalnya sambil memegang tombol pintu.
"Aku Tanya ni. Kau tak apa-apa? Kenapa kau menjerit?,"
Diam.
"Sabrina. Kau nak aku buka pintu ni, ke?,"
"Saya okaylah. Tak apa-apa. Pergi keluarlah,"
"Aku tunggu kau kat sini,"
"Tak payahlah. Saya tak apa-apa,"
"Cepat keluar. Aku tunggu di sini lima minit. Kalau kau tak keluar, aku masuk,"
Sabrina merengus marah. Menyentuh pipinya yang membahang. Malu! Betul-betul malu. Dan betul-betul terkejut dengan kemunculan Badrul secara tiba-tiba. Nasib baik dia sudah selelsai mandi. Nasib baik tubuhnya bertuala. Kalau tidak? Dia pejamkan mata. Tidak sanggup membayangkan kemungkinan itu.
"Sabrina…,"
Sabrina menarik muncung. Sakitnya yang menyerang seakan hilang seketika dek marah yang bertandang. Dia terduduk di birai tub mandi apabila kakinya terlanggar tab tersebut. Cuba fokuskan pada kakinya. Sakit. Memang tersangat sakit. Air mata kesakitan menitik tanpa sedar.
"Sabrina. Aku masuk ni,"
Pantas tangan Sabrina mencapai jubah mandi yang tergantung. Segera mengenakan jubah mandi tersebut. Sekali lagi dia cuba bangun. Cuba abaikan rasa berdenyut dan sakit yang mungkin akan mengganggu langkahnya. Belum sempat melangkah, pintu sudah terbuka. Kepala Badrul sudah terjengul di balik pintu.
"Kau kenapa?,"
Sabrina menggeleng perlahan. Tunduk sambil melangkah perlahan. Melihat kebisuan itu, Badrul merengus perlahan. Bergerak pantas merapati Sabrina.
"Boleh jalan ke ni?,"
"Boleh…boleh…,"laju Sabrina menjawab.
"Ada pun suara. Ingat dah bisu,"Badrul bersuara sambil memegang bahu Sabrina. Memimpin Sabrina melangkah perlahan keluar dari bilik air.
"Dah tahu tak boleh jalan, buat apa masuk bilik air?,"Badrul bertanya sambil mendudukkan Sabrina ke katil.
"Tadi boleh…,"
"Aik. Aku masuk aje, tiba-tiba terus tak boleh jalan? Nak bermanja dengan aku ke?,"
Sabrina menjeling. Badrul tersenyum panjang. Senyum yang membuat wajahnya terasa lebih membahang. Malu dituduh begitu. Langsung tiada niat untuk dia bermanja dengan lelaki itu.
"Saya terlangar tub mandilah. Sakit tau! Kalau nak gelak, gelaklah kat luar. Janganlah gelak kat sini,"Sabrina bersuara geram. Sedikit sedih, apabila kesakitannya Cuma dianggap gurauan oleh Badrul. Kesakitannya Cuma menjadi bahan tawa Badrul. Perlahan dia menyapu air mata yang merembes ke pipi. Sambil hatinya mengutuk perasaan sendiri. Mengapa mesti dia menjadi sesensitif ini di hadapan Badrul. Tiba-tiba terasa benci pada diri sendiri, apabila air mata begitu mudah mengalir di hadapan lelaki ini. Dia tidak mahu lemah lagi di hadapan Badrul.
Badrul terdiam. Melihat wajah Sabrina yang jelas kesakitan.
"Sorry. Aku salah. Aku minta maaf,"
"Maaf…maaf… itu sajalah yang awak tahu,"
Badrul tergelak.
"Amboi! Ambil ayat aku, Nampak,"
Sabrina sembunyi senyum. Tidak tersedar, dia boleh keluarkan kata-kata yang menjadi mainan bibir Badrul.
"Sorry. Tak sengaja,"dia bersuara perlahan. Badrul Cuma tersenyum kecil.
" Macam mana boleh terlanggar ni? Nak kata tak Nampak, bukan main bulat lagi mata kau tu,"bebel Badrul sambil memandang mata bundar Sabrina. Baru dia perasan Sabrina memiliki sepasang mata bundar yang cantik.
"Tak tahu,"perlahan Sabrina menjawab.Mendengar jawapan itu, Badrul Cuma terus memandang wajah Sabrina yang basah. Jelas di matanya, air yang menitik di hujung rambut panjang milik Sabrina. Membasahi jubah mandi yang dipakai gadis itu. Membangkitkan gelora di jiwanya. Pantas dia mencapai tuala kecil di penyidai.
"Keringkan rambut kau tu,"
Sabrina mencapai tanpa banyak bicara. Mengesat rambutnya yang tidak sempat dikeringkan.
"Aku tengok kaki kau,"Badrul bersuara lagi sambil bergerak ke hujung kaki Sabrina. Sabrina tidak menjawab. Terus mengeringkan rambutnya sambil memerhati Badrul yang sedang menelek kakinya yang berbalut. Perlahan Badrul membuka balutan apabila melihat ada kesan merah di balutan itu. Sabrina menjenguk. Ingin melihat. Tetapi, yang dia Nampak Cuma kakinya yang membiru. Bagaimana keadaan luka di telapak kakinya, tidak dapat dia lihat.
"Apa awak buat di sini? Awak tak pergi kerja ke?,"Sabrina mengajukan soalan apabila menyedari Badrul sudah kemas berkemeja. Pasti sudah bersedia untuk ke pejabat.
"Tu….,"Badrul menjawab sambil memuncungkan mulutnya ke arah hidangan sarapan pagi yang terletak elok di atas meja. Mata Sabrina menurut muncung Badrul. Melihat jus oren dan roti bakar di atas meja. Badrul menghantar sarapan rupanya.
"Kak Milah mana? Kenapa bukan dia yang hantar?,"
Pandangannya dilarikan dari balutan luka yang hampir terlerai, ke wajah Sabrina.
"Luka kau dah berdarah semula ni. Agaknya dalam luka ni ya? Bengkak pun nampak macam makin teruk,"dia bersuara tanpa menjawab soalan Sabrina.
"Pagi tadi dah okay. Betul. Rasanya sebab saya terlanggar tub tadi tu. Itu sebabnya berdarah balik. Bengkak balik,"
"Kita pergi kliniklah,"saran Badrul tegas.
"Awak tak payah pergi kerja ke?,"
"Aku masuk lewat sikit,"
"Tak payahlah. Menyusahkan saja,"
"Cepatlah bersiap,"
Sabrina terkebil-kebil.
"Saya rasa nanti okay ni. Tak payah pergi dululah. Awak pergi kerjalah. Kalau petang nanti masih macam ni, baru pergi klinik,"
"Kau ingat aku nak dengar cakap kau tu?,"
Sabrina mengeluh lemah. Memandang Badrul yang sedang mengesat luka di kakinya. Tiba-tiba, hatinya tertanya-tanya, kenapa Badrul melayannya sebegini baik? Layanan sebegini hanya akan membuat jiwanya semakin terseksa. Rasanya saat ini, kebencian Badrul lebih membuat dia bahagia berbanding perhatian sebegini.
"Awak keluarlah. Nanti Kak Milah boleh tolong balutkan,"
Badrul mengangkat muka.
"Kenapa? Tak suka aku tolong?,"
"Bukan. Cuma, awak kan dah lambat. Lagi satu, Dayana tahu ke awak masuk bilik saya ni?,"
"Dia kat JB,"
Sabrina memandang wajah selamba Badrul tanpa berkelip. Patutlah lelaki itu berani masuk ke sini. Dayana tiada rupanya. Jawapan Badrul sedikit sebanyak merosakkan mood baiknya. Segera dia menggerakkan kakinya. Sakit. Tetapi, ditahannya. Tidak mahu Badrul terus menelek kakinya. Tidak mahu Badrul terus berada di situ. Pertolongan Badrul bukanlah seikhlas mana. Dia yakin, kalau Dayana ada, pasti Badrul tidak akan hiraukannya. Pasti.
"Diamlah. Janganlah gerak-gerakkan kaki tu,"
"Tak apalah. Awak keluarlah. Saya nak bersiap,"
"Macam mana kau nak bersiap. Luka ni, aku kena balut dulu. Kalau tak, darahnya mengalir terus,"
"Saya boleh buat sendiri. Awak keluar ajelah,"
"Cuba jangan degil! Macam mana kau nak buat? Nak gerakkan kaki pun tak boleh!,"
Sabrina terdiam. Suara Badrul sudah meninggi. Sudahnya, dia terus diam melayan perasaannya yang terbuku. Kenapa? Dia tidak tahu. Cuma, dia rasa sakit hati mengingatkan Badrul datang menghulurkan bantuan Cuma kerana Dayana tiada di sisi. Dia geram. Dan, lebih membuat dia berasa terseksa, dia tahu, dia tidak patut berasa geram. Dia bukan sesiapa pada Badrul. Kenapa dia seperti semakin lupa pada kenyataan itu? Itulah yang paling dia tidak faham.
"Aku balut guna kain ni dulu. Lepas ni, aku cari kapas and ubat luka,"
"Pergilah,"laju Sabrina menjawab.
Badrul menoleh. Sedikit hairan dengan tingkah Sabrina yang berubah-ubah.
"Menghalau nampak. Sebelum aku cari kapas dan ubat luka,kau nak pakai baju apa? Aku tolong ambilkan,"
Bulat mata Sabrina melihat Badrul bergerak menuju ke arah almarinya. Biar betul.
"Tak payah. Tak payah,"laju Sabrina melarang.
"Kenapa pula?,"
Sabrina bungkam. Takkan pakaian kecilnya pun Badrul mahu ambilkan. Malulah dia.
"Nanti saya minta tolong dengan Kak Milah,"dia cuba beralasan.
"Kak Milah…Kak Milah… Kak Milah. Cepat. Cakap. Kau nak pakai baju mana?,"
Sabrina diam. Badrul menarik pintu almari. Membelek baju yang bergantungan.
"Kau nak pakai blouse ke? Tak susah ke nak pakai seluar? Atau kau nak pakai dengan skirt,"laju Badrul mencapai sehelai blouse bercorak kecil berwarna hijau lumut. Kemudian mencapai skirt labuh kosong dari warna yang sama. Kemudian berpaling ke arah Sabrina. Sedikit hairan melihat wajah Sabrina yang kelat.
"Kenapa? Tak suka ke? Tak suka, aku pilih yang lain. Tak pun, kau cakap, aku ambilkan,"
"Suka. Tinggalkan saja kat situ. Nanti saya bersiap,"
"Kenapa nanti? Oh…aku lupa. Kau nak aku tolong ambil baju…,"
"Tak payah! Saya boleh ambil sendiri. Tolonglah keluar. Janganlah kacau saya!,"
Badrul tergelak riuh. Seronok melihat wajah Sabrina merah menahan malu. Juga seronok melihat wajah Sabrina yang masam mencuka. Juga dengan jeritan kecil Sabrina yang sudah agak lama dia tidak dengar.
"Okaylah. Aku keluar dulu. Aku panggil Kak Milah. Cepat sikit bersiap. Aku hantar kau pergi klinik dulu. lepas tu, baru aku pergi office,"
Sabrina Cuma memandang Badrul yang bergerak keluar dari biliknya sambil mengetap bibir. Geram. Geram pada Badrul. Geram pada dirinya sendiri. Perlahan dia pejamkan mata. Ternyata dia semakin keliru dengan perasaannya sendiri.
posted by Penulisan2u @ 3:43 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
11 Comments:
  • At 29/5/09 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    org pertama....
    best....cepat sambung ye...

     

  • At 29/5/09 10:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cpt smbg...
    Cpt smbg....
    Best sgt2...

    Ayupali

     

  • At 31/5/09 11:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt smbung...xsbr nk bc nih...hehe
    best btul cite ni...

     

  • At 3/6/09 5:01 PTG, Blogger Quetim said…

    sgt suka pada awak punya cerita... br stat bace smalam... dr kul 11 mlm sampai 3 lebey biskan from 1st part till 33rd part...suka bangat cita awak... teruskan usaha... xsabar nk taw mcm mana boley terbongkar kejahatan maria tuh... n nk taw sgt apa jd dgn sabrina nanti..

     

  • At 4/6/09 2:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    abeskan cpt blh x...
    pjg sgt la...

     

  • At 4/6/09 11:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz gileeerr...!!!
    bace dari mula selama seminggu..!!
    hebat!! cume bile nak abis??
    jgnla wat pnjg2 sgt.. nnti pembace larii..
    ok?? keep it up!

    ~~PapaTul~~

     

  • At 6/6/09 9:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    http://www.manisnyakenangan.blogspot.com/
    nie blog kak hanni nie..
    kat blog ni dh smpi chapter 48 n ad special entry
    novel ni nak dibukukan

     

  • At 7/6/09 1:04 PTG, Blogger eis_mira said…

    best nyerrr citer nie...
    sya bru stat bca ari ni...
    soooo suwitttt...
    ske sgt2...
    cpt2 ea smbg....
    x sbr nk tggu...

     

  • At 9/6/09 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy suker sgt cter nih
    cpt2 la smbung...
    bler da bace bape hari lepas hari2 sy check da ade
    new episod ke x...
    cpt2 cntnue k
    x sabar

     

  • At 9/6/09 3:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    http://www.manisnyakenangan.blogspot.com/
    ne blog kak hanni..
    kat cini citer pergila air mata dh sampai
    episod ke 48...

     

  • At 15/6/10 9:44 PTG, Anonymous Isya Karina said…

    wah...ada prkmbangn dari badrul..Isya suka la wtak sabrina..
    smbg2...besh besh

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group