BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Mei 25, 2009
Cerpen : Hargailah ketika dia ada
Nama Pena : Cahaya Naluri

"Assalamualaikum.."aku memberi salam..namun tiada sahutan...kemana la semua agaknya...Aku melangkah malas ke dalam rumah.

"Mak..oo..mak..."senyap.aik..kemana pulak mak aku ni..setelah puas aku keliling satu rumah..di satu sudut..

"Makk.."sergahku.."kat sini yer mak bersembunyi.."

"Hisy kamu ni Dina..satu hari tak buat mak terkejut..tak sah..ni apa ni tak pegi tukar baju ni..

"Ala mak ni..tak kasi chance betulla..yela..yela..Dina pergi tukar baju sekarang.."

Aku segera naik ke bilikku..sempat ku jenguk bilik my lovely bro..'tengah berada di alam lain rupanya..'

Aku tidak menukar baju sebaik sahaja masuk ke dalam bilikku tapi terus rebah di atas katil..fikiranku melayang mengingatkan peristiwa di sekolah tadi..

"Lisa..aku kawan ko..takkan aku sanggup biarkan ko dalam kesusahan..!!!"

"Arghh...ko hanya kawan aku..u know..KAWAN..not more than that..what i really need is sahabat..SAHABAT!!"

"kawan?sahabat?..ape yang ko mengarut ni..ape bezanye??"tanyaku kehairanan sambil tergelak-gelak.

"See!!aku dah cakap ko takkan faham...u find it by yourself.."katanya sambil berlalu meninggalkan aku yang masih terpinga-pinga.

Apa la yang Lisa maksudkan ni..kawan?sahabat?kawan?sahabat?..

"Aaaarrrrggghhhhhhh!!!!!!!"tanpa sedar aku menjerit melepaskan tekanan di dalam kepala ku..

Ketukan bertalu-talu di pintu mengejutkan aku ke dunia realiti..

"Masuk jela..."

"Dik..what is wrong with u??"erk..aku jerit kuat sangat ker..hehehe..terover plak..ampunn..

"Tak de pape la abang..."

"No..no..no..jangan nak tipu abang.."

"Serius tak de.."

"Tipu..jerit macam orang mati laki jer..."ha?melampau betul abang ni..ada ke kate aku jerit camtu..jeritan aku punyela romantis..perghh..

"Ok..tak nak share tak pe..abang tak pakse..sapela abang ni kan..."dia buat dah ayat sadis dia tu..

"yela..yela..meh sini duk sebelah kiter.."sambil tersenyum dia duduk di sebelah aku dengan bersandar ke kepala katil..

"So apa masalahnya..?"

Aku pun menceritakan dari A to Z tanpa tercicir satu patah perkataan pun..siap dengan memek muke..(dah layak jadi pelakon rasanya...)..dia pulak begitu serius mendengar persis seorang kaunselor yang tak bertauliah..huhu..

"Ooo..soalannya?"bagaikan memahami dia terus bertanya kepada persoalan yang muncul di benakku..

"Apa beza kawan dan sahabat?Dina tak faham nape Lisa begitu membeza - bezakan this two words.."

"Adikku sayang.."katanya seraya menarikku lebih rapat dengannya..

"Hurm.."

"Secara umumnya..kawan sentiasa bersama kita susah dan senang..."

"Yes..that what I am doing..be such a good friend to her..."pintasku

"Abang tak habis cakap lagi la..."katanya sambil mencubit pipiku yang montel ini.

"Ek..hehhe..k k..sambung-sambung.."

"Tapi sahabat pulak seorang yang sentiasa bersama kita dalam susah dan senang.."

"So what make it differ?"

"Adikk!!!"Opss..tersalah potong lagi...

"Oo..ok..ok.."sengihku lagi..

"dan sentiasa mengajak kita ke arah kebaikan dan melarang dari melakukan kejahatan.."

"Dina selalu je dengan dia susah senang..tak pernah ajak dia buat yang jahat-jahat.."

"Tapi..have U ever wonder what U never do for her?Think it wisely..U know Lisa better.."

"Erm..."sejenakku berfikir..

Lisa seorang yang periang dan peramah.Hidupnya kaya dengan kemewahan tapi miskin dengan kasih sayang.Kalau anak orang kaya lain mungkin sudah memberontak dan menimbulkan pelbagai masalah demi mendapatkan perhatian ibu dan ayah.Tapi tidak bagi Lisa..disiplinnya dan pencapaiannya dalam bidang akademik amat bagus sekali..kalah aku...kenapa?why?huhu..rumitnya...

"Dina..Dina..."Buzz...

"Erk..yer..apa ni abang.."

"kemana tadi?"

"Mana ada p mane-mane..molek ade je kat sini.."

"Huh!Abang panggil Dina sampai rumah jiran 3 batu dari sni leh dengar tau..Tak de respon pun..."Hisy..hiperbola betul abang ni..padahal suara cam mat romeo..ade hati nak cakap suara cam halilintar..poorraahhh...

"Oiii mak abang ku suara pondan.."latahku bila disergah..

"Oooo..ngumpat abang yer..meh sini dik..meh.."aku terus berlari dan berlaku la sesi kejar mengejar petang tu..

"Man..Dina..apa bising-bising tu..."

"Oppsss...hahahha..."

********************************

Esoknya di sekolah, Lisa memandangku sepi. Aku bagaikan tidak wujud walhal kami duduk bersebelahan aje..di manakah silapku..'Lis, apa la yang ko nak dari aku ni..janganla wat hal camni..kita dah nak spm ni sayang oii..'

"Lisss.."kaku tiada respon..aduh apa aku harus lakukan ni..

Tiba-tiba Lisa bangun dari duduknya..dan melangkah keluar..aku bingung..lalu aku mengambil kertas warna warni yang sudah di gunting kecil. Ku tuliskan kata-kata buat teman untuk harini seperti biasa yang aku lakukan..namun hal ini tak diketahui Lisa..

Hari semanis madu,

Hidup penuh pengorbanan

Pengorbanan perlukan perjuangan

Perjuangan perlukan ketabahan

Ketabahan perlukan keyakinan

Keyakinan pula menentukan kejayaan

Kejayaan pula menentukan kebahagiaan

DF

*******************************

Seminggu sudah berlalu..namun keadaan aku dan Lisa masih tidak berubah..bukan aku tidak cuba..tapi dia yang tak sudi..bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi..

"Liss.."aku mencuba nasib lagi hari ni..

"Lis..sekali jer..bercakap la dengan aku.."namun tetap sama..Kaku.

"Apa salah aku Lis..?"

"Please..talk to me.."aku takut tiada peluang lagi.Aku mesti cakap jugak dengan dia harini.

"Shut up!!"aku tersenyum hambar..cukuplah walaupun sepatah..betapa aku rindukan saat kitorang bergelak ketawa..menangis bersama..

******************************

Malam itu, aku dan keluargaku bersama-sama menonton televisyen. Fokus yang diberi kalau mak mertua lalu kat belakang pun memang tak pandang..pencuri masuk pun memang tak sedar.. Tiba-tiba..

"Mak..abah..abang...Dina nak masuk tidur dulu ya..Maafkan Dina kalau ada salah silap sepanjang Dina menjadi ahli keluarga ni..Halalkan makan minum Dina ya.."kataku sambil menyalami dan mengucup pipi keluargaku.

"haisshh..adik ni..apa yang melalut nie..nak tido..tido jela..yang pegi buat ayat-ayat terakhir tu kenapa.."kata abang ku sambil membaling bantal berbentuk love kepada ku.

"Abangg..."tegur ibuku..Aku hanya tersenyum sambil menunjukkan tanda peace..dan terus berlalu ke bilikku..

Lewat malam..aku terjaga apabila mendengar pintu bilikku terbuka..aku ingin lihat siapa orang itu..tapi aku takut untuk membuka mata..derap kaki semakin hampir..

"adik..abang tak tahu kenapa..Abang sayang adik...selamat malam.."lantas dia mengucup dahiku perlahan..dan kemudian menapak keluar dari bilikku..tanpa sedar aku mengalirkan air mata keharuan..'adik sayang abang jugak..' ucapku di dalam hati..

Aku tidak dapat menyambung tidur lalu ku mengambil keputusan untuk membuat ulangkaji..'Hurm..baik aku tulis kata - kata yang nak bagi kat Lis esok..aku nk betulkan hubungan ni..exam tak lame je lagi ni..aku cakap dia tak nak dengar..tulis surat..agak-agak dia baca tak ek..cuba jela..esok aku mesti bagi..'

Selesai menulis, kedengaran suara azan subuh berkumandang..segera aku kebilik air untuk berwudhu'..dan aku terus menunaikan kewajipanku sebagai seorang hambaNya..

************************************

"Adikk....turun makan.."tiada balasan..

"Dina.....!!!"

"Hisy..budak bertuah ni tak bangun lagi ker..abang pegi kejut Dina tu..!"mak menyuruhku.

"Baik mak.."aku pun menuju ke bilik adik kesayanganku itu..

Aku mengetuk pintunya berkali-kali dan memanggil-manggil namanya..namun tiada sahutan..lalu aku terus membuka..ku lihat adikku sedang sujud di atas sejadah..

'Aiikk..terbabas subuh ke adik aku ni..'lama kubiarkan dia begitu..tapi setelah 5minit tidak jugak berganjak dari posisinya..aku rasa tidak sedap hati..

"Dina.."aku memanggil sambil menepuk-nepuk bahunya..tiba-tiba dia terjatuh ke dalam pangkuan ku..ku pegang tangannya..sejuk..

"Adikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

"Abang..kenapa...."mak muncul di muka pintu bersama abah..

"Adik mak..adik..."tak tertahan lagi rasa sedih di dalam hatiku..mak sudah terkulai di depan pintu..nasib baik abah sempat memaut bahu emak..

*******************************

Sementara itu,di sekolah...

"Woi Lis..mane kawan ko Dina?"

"Mane aku tahu.."

"Eii..ko dengan dia ape hal ha..dulu macam belangkas..sekarang ni masing-masing wat hal sendiri jer.."

"ko peduli ape.."

"malas r nak layan ko..tanya leklok pun tak boleh.."Sya pun berlalu..'haiz..nape Dina tak datang ek..argghh gasak la.."aku menarik pensel case aku dari laci meja..tiba-tiba sehelai kertas warna biru terjatuh..aku mengutipnya..hee..sape punya kejala hari-hari hantar kata-kata kat aku..

Realise things before its too late

Have a lots of friend before you are alone

Accept things rather then deny them

Love people before you loose them

Life comes just one

Love it before you live it..

DF

Tiba-tiba suara Cikgu Arif bergema di speaker sekolah..

"Pengumuman..pelajar yang bernama Nur Faradina Salleh telah meninggal dunia pada subuh tadi..oleh itu..marilah kita sama-sama menyedekahkan Al-Fatihah buat arwah."

Kenyataan itu menyentap hatiku..aku terus berlari keluar dari perkarangan sekolah..dan terus menuju ke rumah Dina yang terletak tidak jauh dari sekolah..aku lihat ramai orang sudah berkumpul di rumahnya..'Tidak..tidakk....'

Aku menjejakkan kaki ke dalam rumah.Kedatanganku di rumah itu mengejutkan semua hadirin yang ada..

"Dina.."dan aku terus rebah..

**************************************

"Dinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...."jeritku sebaik sahaja sedar..

"Sabar nak..Arwah dah selamat dikebumikan siang tadi.."jelas ibu kepada Dina sambil mengusap-usap belakangku..

"Siang tadi??sekarang ni...."

"dah malam..adik ni Lisa ke?"entah siapa pula jejaka yang menegurku ini..abang Dina kot kerana wajahnya ada iras-iras Dina sikit..

"Yes..saya..kenapa?"

"Saya abang Dina..Arwah ada tinggalkan sekeping surat tuk Lisa..abang ambil atas meja arwah pagi tadi.."aku menyambut hulurannya..mereka sekeluarga keluar dari bilik yang ku duduki..mungkin memberi ruang kepada ku untuk bersendirian..

Assalamualaikum sahabatku Lisa yang dekat tapi jauh,

Aku tak tahu nak mulakan macam mana..nak tanya khabar kau..aku tengok kau sihat aje..boleh aje hidup tanpa aku kan..Lisa..sampai sekarang aku tetap rindukan saat kita bersama..masih adakah kesempatan aku untuk itu semua..

Lisa,

Bila aku fikirkan punca pertelingkahan kita..aku nak gelak pun ada...juz sebab kawan dan sahabat..aku tanya abang aku makna dua perkataan ni..aku faham..tapi aku tak mengerti kaitannya dengan kau dan aku..tapi semakin lama aku memikirkannya..aku dah dapat jawapan..that why aku tulis surat ni..sebab aku tak reti face to face..aku kan pemalu..hahaha..

Teman,

Mungkin pada kau aku hanya la teman di kala susah dan senang..bukan sahabat yang membawa kau kepada kebaikan..tapi pernah tak terlintas dalam diri ko..ada tak aku mengajak ko kearah kejahatan?ada aku ajar ko bnde-bnde tak elok ni sume?

Kita kenal sejak tadika lagi..kau tahu perangai aku macam mana..aku tak reti nak berdepan dengan kau kalo nak tegur ke apa..aku rasa bersalah sangat...khilafku..aku hanya mampu mencoret kan kata-kata di atas sekeping kertas aje..aku pernah gtau ko dulu kan..ko ingat tak..

ha..kesempatan ini aku nk letak satu lagi kata-kata..hehehe..


~Gantungkan azammu setinggi bintang di langit DAN rendahkan hati mu serendah mutiara di lautan~

DF

DF?maknanya selama ni Dina la yang bagi kata-kata kat aku...What?Air mata yang mengalir di pipi ku semakin laju seperti tiada tanda untuk berhenti..aku menyambung lagi pembacaan ku..

Lis,

Akhir kata,

Aku tak tahu sehingga saat ini..layakkah aku menjadi sahabat mu..satu pinta ku..maafkan segala kesilapan ku sepanjang kita bersama...halalkan segalanya..terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca surat ini..aku sayangkan persahabatan kita..wassalam..

with love,

Dina Forever a.k.a DF

Dina..maafkan aku Dina..aku buta selama ni..kau memang sahabat aku...aku menangis dalam penyesalan..

Nun di sana,

Dina tersenyum memandang sahabatnya dari kejauhan...aku maafkan ko Lisa..
posted by Penulisan2u @ 1:52 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 25/5/09 2:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe motif nye citer ni...
    x paham ku...
    gado sbb m'psoalkan 'pe beza shbt & kwn'
    whatever laaaaa...
    tp all the best la...

     

  • At 25/5/09 3:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Dh kering idea agaknya penulis ni???x fhm apa motif cite ni...apa pun tahniah krn berani mencuba.....

    Ayupali

     

  • At 25/5/09 11:51 PTG, Blogger Nina Syafiqah said…

    weeiii!!...
    den pham...
    den phammm!!...
    huaaa..Lis...tu la...jangan terlampau memikirkan dri sndri je..
    wuaa...
    SaME sTrY...
    Cume AKu JE yG X matI lG...

     

  • At 26/5/09 2:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lisa, padan muke ko!
    tu je aku bole ckp...

     

  • At 27/5/09 1:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2
    yang duk sedap2 kate x paham tu...
    cube2 la paham...
    erti perahabatan tu kan luas...
    x pon bkk kmus dwan tengok..
    tahniah pada penulis...

     

  • At 27/5/09 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dari nayza...
    sdh cite ni...
    membuat kan saya sdh...
    god your job...
    semoga berjaya...

     

  • At 28/5/09 11:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez la citer ni..
    spe yg x fhm tu mmng x thu erti persahabatan...
    huhuh...sori to say;)
    god job!

     

  • At 29/5/09 9:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku fhm tp actually, dlm stiap cerpen yg jd AKU hnya penulis jer..... Dina mati sb apa ho?

     

  • At 29/5/09 7:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dina mati sebab xde SAHABAT kot...haha...susah wo nak cari SAHABAT...kalau ade pun dia bukan faham ape...dia tahu gunakan kita je pdhl dialah kita anggap SAHABAT...kwn aku le tu ha yg cam tu cis...



    (',') pena biru dakwat cair

     

  • At 29/5/09 10:52 PTG, Blogger Nur Fariena said…

    sdh r ct ny.
    mmbuakn sy trkng kwn sy dhlu.
    nth pa la khabar dy.

     

  • At 29/5/09 11:15 PTG, Blogger alna said…

    cte niy sweet...
    theme menarik;erti persahatan..
    cume x detail sgt sbb x tau npe dina meniggal..
    n boleh dikatekn penulis dy puitis berdaya sastera..
    tahniah..cume baiki ckit jew lg..

     

  • At 30/5/09 4:07 PTG, Anonymous Zare-T said…

    Best sgt c!te n!e..!!!!

     

  • At 17/6/09 9:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    satu soalan jer..
    naper dina mati???

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group