BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Mei 27, 2009
Novel : Hadirmu, Takdirku 5
Nama Pena : Kak Lyne

Bab 5
Hana berjalan keluar dari bungalow mewah itu, terhenti seketika di hadapan bungalow. Dia harus berfikir segera. Bagaimana hendak balik ke rumah? Dia cuma ada sepuluh ringgit dalam beg tangannya. Dia pun tidak tahu macamana nak balik, jalan mana nak di tuju untuk sampai rumah? Yang lebih sukar lagi, macamana untuk berdepan dengan Mak Chak? Mak Chak mesti syak sesuatu apabila melihat Hana pulang dengan keadaan begini. Baju hitam yang sendat dengan tubuhnya yang terdedah sana sini.

Walau apa pun dia mesti pergi dari situ, Hana mengorak langkah hendak keluar dari perkarangan rumah. Dia tidak nampak ada orang yang sedang duduk di salah sebuah kerusi taman di perkarangan rumah tersebut.
"Eh Hana!"
Hana terkejut lalu Hana menoleh ke arah suara yang memanggilnya.
"Abang Ramli!" Lega rasa Hana melihat Ramli yang tersandar di kerusi itu. Dia ingat Jeffry yang memanggilnya. Tidak sanggup dia bersemuka dengan Jeffry lagi.
‘Macamana Hana boleh ada di sini?" Ramli sebenarnya tidak cam Hana, bila Hana sudah dekat baru dia perasaan gadis yang pakaian hitam pendek dan ketat itu ialah Hana.
"Panjang ceritanya, Abang Ramli kenapa duduk di sini?"
"Dapat jemputan, Abang datanglah."
"Tetapi kenapa duduk di luar."
Ramli sebenarnya berapa tidak gemarkan majlis-majlis seperti ini. Selalunya dia datang untuk tunjuk muka. Kalau keadaan majlis tidak di gemarinya, dia akan angkat kaki. Dia baru sahaja sampai, dia datang selepas sembahyang maghrib. Tetapi melihat keadaan sekeliling dengan minuman haram dihidangkan dan kelakuan para tetamu yang menjolok mata membuat dia meluat. lLantas dia tidak tunggu lama terus beredar keluar. Ramli sedang ambil angin di luar rumah dan telah membuat keputusan untuk beredar dari situ.
"Bukan jenis majlis yang sesuai untuk abang. Kenapa ni Hana? Hana nak ke mana?"
Hana mendiamkan dirinya. Tidak tahu bagaimana hendak memberitahu Ramli apa yang berlaku. Hana malu dengan Ramli.
"Kenapa Hana berpakaian begini. Hana datang dengan siapa?"
"Dengan Jeff."
"Mana Jeff?"
"Hana tak tahu. Hana nak balik."
"Hana nak balik dengan apa?"
"Tak tau . Teksi ke, bas ke?"
"Susah nak dapat Bas kat sini Hana. Ini kawasan orang mewah. Semua berkereta."
"Tak apalah Hana nak balik juga!" Hana mula mengorak langkah.
"Nanti dulu Hana!"
"Hana tak mahu tunggu sini lama-lama. Air matanya mula deras mengalir. Tolonglah Abang Ramli. Hana nak balik. Hana jalan kaki pun tak apa."
"Nanti! Nanti dulu!" Ramli meninjau di pintu depan bungalow itu, entah-entah Jeffery keluar mencari Hana. Ternyata tidak ada siapa pun yang perduli.
"Biar abang hantar okay. Mari ikut abang."
Ketika itu juga pintu depan di buka dan beberapa orang keluar mengambil angin malam. Ramli dan Hana berjalan tanpa memperdulikan mereka yang baru keluar itu.
Tiba di motorsikalnya, Ramli membuka kunci mangga yang memegang kedua-dua topi keledarnya dan menyerahkan yang satu lagi pada Hana. Sementara itu dia memakai topi keledar yang satu lagi. Kemudian dia menanggalkan jaket hitammnya lalu di berikan kepada Hana.
"Nah pakai jaket ini. Tak manis anak gadis berpakaian begini malam-malam ni."
Malunya Hana, tetapi dia tidak marah Ramli. Malah bersyukur dapat jaket hitam itu utk melindung tubuhnya yang terdedah itu.
Hana membonceng motor Ramli dan Ramli pun terus beredar dari situ. Mereka yang berada di porch tadi cuma melihat sahaja apa yang berlaku tanpa berkata apa-apa.

"Hana sudah makan?"
"Belum"
Ramli sudah agak jawapan Hana kerana Hana nampak cemas dan kepenatan. Ramli pun belum makan lagi. Tidak selera dia hendak makan dalam rumah yang penuh dengan kejadian maksiat itu tadi.
"Okay, kita singgah dekat McDonalds dulu. Abang belanja makan okay."
"Hana takut nanti Mak Chak marah, hari sudah semakin lewat. Hana ingat kami keluar sekejap aje."
"Tak pe. Nanti abang Ramli hantar balik dan jumpa Mak Chak sekali supaya dia tak marah."
Hana mengangguk perlahan, syukur ada Abang Ramli
"Cuba Hana cerita apa yang belaku. Hana bergaduh dengan Jeff ye?"
Hana memandang muka Abang Ramli dengan tepat sekali.
"Hana tidak mengerti apa yang berlaku. Abang Ramli kawan Jeff. Mungkin Abang Ramlilah yang boleh cerita dengan Hana apa yang sebenarnya terjadi."
"Abang tak mengerti."
"Betul abang tak tahu apa-apa? Bukankah Jeffry minta abang kenalkan Hana dengan dia?"
"Tidak. Abang tak tahu pun Hana berkawan rapat dengan dia sehingga ikut dia keluar malam."
"Abang tak tahu pasal pertaruhan mereka mereka?"
"Masya Allah! Ya Allah! .. Hana ke? Hana ke yang yang menjadi barang taruhan mereka selama ni?" Ramli menepuk dahinya
"Jadi abang tahu pasal pertaruhan itu?"
"Abang ada dengar mereka sibuk cakap pasal pertaruhan tu. Tapi sumpah abang tak tahu mangsanya adalah Hana. Kalau abang tahu, abang mesti menghalangnya. Abang ingat bet di kalangan mereka sahaja. Abang memang tak perduli. Kebanyakan mereka memang sudah rosak akhlak."

Ramli rasa bersalah, baru dia sedar selama ini dia digunakan oleh Jeffry supaya dapat berkenalan dengan Hana. Ini semua untuk mengenakan Hana.
Muka Ramli menunjukkan rasa bersalah yang amat sangat.
"Memang abang tahu pasal bet itu Hana."
"Apa pertaruhannya?," tanya Hana dengan tenang.
"Itu abang tak pasti. Kalau tahu Hana yang jadi mangsa pertaruhan itu, abang mesti akan menghalangnya."
"Jeff ada buat sesuatu yang buruk pada Hana ke ?"
"Hana terdiam, malu hendak di ceritakan. "Tidak."
"Jeffery ada…..... Hana ke?" Tidak sanggup Ramli bertanya apa yang hendak di tanyanya. Lega rasanya bila Hana cepat-cepat dia menggelengkan kepalanya, menafikan Jeffry telah merosakkannya.
"Dia pukul Hana ke?"
Hana mengelengkan kepalanya. Ramli takut Jeffry telah berbuat sesuatu kepada Hana. Bagaimana hendak dia berdepan dengan Mak Chak, kalau sesuatu yang buruk berlaku pada Hana.
"Apa hadiahnya kalau menang?" tiba-tiba Hana bertanya.
"Jeffry akan dapat Lily balik. Lily akan buat apa sahaja yang Jeffry hendak dia lakukan. Mona akan belanja kami semua satu kelas makan di salah sebuah restoran."
"Kalau kalah?"
"Jeffery kena belanja sat kelas menginap 3 hari 2 malam di Genting Highland."
Hana terdiam. Banyak betul yang di petaruhkan. Semua orang untung. Cuma Hana seorang sahaja yang menjadi mangsa.
"Kenapa Abang Ramli? Sanggup Jeff buat Hana macam tu? Hana di perbodohkan oleh Jeff cukup-cukup dan dia tidak ada rasa bersalah pun." Hana menangis perlahan-lahan.
"Hana sedikit pun tak sangka Jeff akan berbuat begitu. Hana ingat dia iklahs berkawan dengan Hana. Rupanya dia nak buat Lily cemburu dan kembali pada dia".
"Maaf Hana, Abang tak tahu."
"Tak pa... tak apalah .... Bukan salah Abang Ramli," kata Hana, tetapi Hana terus menangis perlahan. Hancur harapannya selama ini.
"Hana sedar siapa Hana ni Abang Ramli."
Ramli menyerahkan tisu kepada Hana untuk menegsat air matanya.
"Jadi Jeff dah kembali pada Lily kat dalam tu tadi." Hana mengangguk.
Ramli mengeleng-gelengkan kepalanya. Mereka memang couple yang intim, sudah sekian lama sebenarnya.
"Hana tak tahu. Abang."
"Tak apalah. Bukan salah Hana. Mereka yang harus dipersalahkan. Makanlah dulu Hana, lepas ni abang hantar Hana balik."
Hana mengangguk. Dia ambil burger yang terhidang di hadapannya lalu menjamah sedikit. Dia memang sudah lapar benar. Sejak tengahari tadi dia tidak menjamah apa-apa makanan pun.
"Sudah lah Hana, lepas ni Hana beringatlah. Jeff bukan macam abang. Dia anak orang senang. Abang di sini kerana dapat biasiswa. Abang bukan anak orang senang. Sekarang Hana dah lihatkan beginilah kehidupan budak-budak dari keluarga berada. Fahamilah dan jangan Hana terikut cara mereka".
"Abang tahu Jeffery seorang yang ego-sentrik. Hana tengok sahaja cara dia makan, dan juga lain-lain juga, dia amat cerewet sekali. Dia anak manja, anak tunggal dari keluarga yang berada. Dalam dunia Jeffery dia sahaja yang penting".

"Macamana abang boleh baik dengan dia?"
"Abang tahu dia baik dengan abang sebab abang boleh tolong dia belajar. Abang ingat abang sudah berjaya mengubah Jeff. Tapi nampaknya abang tidak berjaya. Dia masih sangat pentingkan dirinya sendiri."
Hana cuma terdiam, mungkin ada kebenaran dalam kata-kata Ramli. Cuma Hana buta kepada semua kelemahan Jeffery kerana dia suka sangat dengan Jeffery. Mungkin kerana wajahnya yang tampan yang membuat Hana terpaut kepadanya. Malahan Mak Chak sudah selalu menasihati Hana, pun Hana tidak mahu melihat kebenaran itu. Yang Hana tahu dia sayang dengan Jeffery.
Kemudian mereka terdiam, terus menjamah makanan sehingga selesai. Setelah perutnya di isi. Hana rasa lega sedikit. Perasaannya kembali tenang. Mereka berbual perkara-perkara lain seperti kampong halaman dan sebagainya.
"Hana masih muda lagi. Kenapa Hana tidak mahu sambung belajar?" Tanya Ramli
"Emak Hana orang susah. Dia suruh Hana datang KL kerja dengan Mak Chak. Boleh bantu dia kat kampung."
"Keputusan SPM Hana macamana?"
"Boleh la tapi tak dapat masuk IPTA, Hana tak mampu masuk IPTS."
Jalan yang paling baik ialah kerja. Sekarang ini Hana kerja sementara mencari pengalaman dan untuk kumpul duit. Lepas ni, Hana mungkin cuba dapatkan mana-mana kursus kemahiran. Hana hendak meringankan tanggungan emak.
"Hana boleh belajar sambil kerja tau. Hana tau tak?"
"Ye ke? Macamana?" Lagipun Hana tidak ada duit. Hana tak tahu macamana?" ujar Hana.
"Nanti abang cuba tolong Hana."
Hana mengangguk.
"Baik, habiskan kentang goreng tu, lepas ni, Abang hantar Hana balik."
***********************
Jeffery berada di bilik Mona dengan Lily. Lily tersenyum mesra. Lily sememangnya seorang yang cantik dan jelita. Berwajah kacukan, hidung mancung dengan kulit yang putih dan mulus kerana emaknya berketurunan inggeris. Bertuah sesiapa yang dapat menawan Lily. Itu yang sering di katakan oleh kebanyakan orang yang mengenalinya.

Itu sebab Jeffery rasa dia mesti menang pertaruhan itu. Dia kena menang pertaruhan dan buat Lily tunduk pada dia. Baru dia boleh buktikan dia jaguh. Kini dia gembira, egonya tidak tergugat. Malahan kembali utuh. Dia sudah capai apa yang dikehendakinya. Semua orang kini tahu yang Lily sebenar gilakan dia, cuma nak buatkan dia cemburu. Jeffery puas hati dia telah berjaya dalam misinya kali ini. Lily sedang duduk di atas katil sambil memerhatikannya sambil meneguk minuman dari tin beer yang di pegangnya. Kemudian Lily tersenyum sedang mengoda dengan lirikan matanya. Kelihatan pahanya yang putih melepak terdedah apabila skirt pendeknya terangkat sedikit.
"Ok You menang… so …, apa you nak?.. You nak Lily? Tanya Lily. Lantas Lily mengenyitkan matanya kepada Mona. "Kalau nak we all dua-dua sekali pun boleh."
Mona tersenyum. Matanya bersinar.
Jeffery tersenyum gembira. Tidak sangka boleh ada orang lain yang berhajat akan dirinya.

"Oh my!....You pun ada hati dengan I rupanya…?" Jeffery makin tersenyum lebar. Ingatkan dia akan dapat satu habuan jika menang malam ni. Rupa-rupanya dua dalam satu habuan yang menanti dia. Jeffery bangun menghampiri Mona, lantas dia merangkul pinggang Mona. Mona ketawa keseronokan. Memang sudah lama dia menyimpan hati dengan Jeffery. Tetapi Jeffery tidak pernah pandang pada Mona. Dia cadangkan dengan Mona agar malam ini, biarlah mereka berkongsi tubuh Jeffery. Sesuatu yang dia inginkan sangat sejak dahulu.

Jeffry kemudiannya mengasak Mona menghampiri pintu, kemudian dengan tidak di sangka oleh Lily dan Mona, dia menolak Mona keluar. Mona terpinga-pinga di luar bilik.

"Next time maybe. Not this time," kemudian dia menutup pintu bilik di depan muka Mona. Mona sangat marah dirinya di perlakukan sedemikian oleh Jeffry.
"Shit you! How dare you…..!!" teriakan Mona kedengaran di luar bilik.
Jeffery dan Lily ketawa geli hati mendengar sumpah seranah Mona.

Lily menghampiri Jeffery, sambil mendakap nya. Jeff memandang sahaja kemudian menolak Lily ke tepi. Fikirannya melayang seketika ke satu tempat yang dia begitu selesa sebentar tadi ketika di ruang tamu. Dia ingin ke sana lagi. Jeffery tidak ada mood untuk melayan Lily. Lily tidak mudah di tolak begitu sahaja. Lantas dia menarik Jeffery untuk duduk bersamanya di sofa. Mereka kemudian duduk berdua-duaan di sofa sambil menonton televisyen beberapa ketika.
"Mari kita turun ke bawah," kata Jeffery. Dia mahu semua orang lihat yang dia sudah kalahkan keegoan Lily.
"Marilah kita duduk duduk di sini dulu. We have a lot to catch up. I really miss you... you know."Kata Lily manja.
Jeff sudah dapat menangkap maksud Lily dan kehendak Lily. Selama ini Lily yang selalu jual mahal. Anehnya malam ini Lily macam hendak menyerah diri pada Jeffery. Tetapi Jeffery pula dia kurang berminat.
"Mari kita turun bawah dan lets dance," kata Jeff sambil bangun, dia menarik Lily bangun, memeluk pinggang Lily untuk berjalan keluar dari bilik Mona.
"Nantilah dulu..." Lily sudah melekapkan dirinya pada Jeffry. Mahu tidak mahu Jeffry melayan kehendak Lily. Kenapa agaknya Lily terlalu menyerah malam ini. Pada hal selalu dia tidak semurah ini. Sejak mempunyai hubungan dengan pilot itu agaknya Lily sudah benayk mempelajari benda baru. Jeffery menundukan bibirnya untuk mengucup bibir Lily. Mereka berada dalam keadaan begitu buat seketika, Lily semakin mendesak dan membuat Jeffery rasa jemu. Dia tidak bersedia untuk berikan apa yang Lily hendak.

"Mari kita turun. I nak menari," Lily nampak kehampaan tetapi dia ikut sahaja Jeffry.
Apabila semua orang melihat dia merangkul tubuh Lily semasa menuruni tangga, rakan-rakan mereka semua bersorak. Jeffery bangga dengan kemenangannya ini. Mereka semua bertepuk tangan melihat pasangan itu. Selepas itu semuanya terus berdansa. Malam itu Jeffery betul-betul puas hati. Baru semua orang tahu siapa Jeffery anak Datuk Hisham. Sorakan ramai buat dia bangga dan lupa diri. Dia betul-betul bergembira malam ini. Malam ini Jeffery mahu menari sehingga dia puas.

Jam menujukkan pukul 12.00 malam. Parti masih sedang berjalan, tiada tanda akan tamat. Jeffery duduk sebentar sambil meneguk minuman. Lily di perhatinya sedang berbual dengan Mona dan Sherry. Sebenarnya Jeffery pun tidak ada apa-apa perancangan tentang perhubungan dia dan Lily. Dia tahu semua orang ingat dia dan Lily mempunyai perhubungan intim. Biarlah mereka berfikiran begitu. Lily pun sentiasa buat orang fikir begitu. Jeffery biarkan sahaja. Yang Jeffery tahu dia cuma mahu menang. Kini terbukti dia berjaya, hatinya puas. Soal Lily dan dia adalah soal kedua. Dia bukan terdesak sangat. Cuma Jeffery mesti sentiasa menang dalam apa jua hal. Malam ini, memang dia sudah memenang pertaruhan antara dia dan Mona.

Perkataan pertaruhan membuat dia teringatkan Hana, budak kantin yang dibawanya ke parti ini. Matanya mencari-cari Hana. Di mana pulak Hana ni?
"Aku terlupa langsung pasal dia. Entah-entah sudah hanyut dalam pelukan jantan lain. Sebab dia begitu mudah sahaja mengikut Jeffry, dengan orang lain pun mungkin macam tu." Tiba-tiba timbul rasa marah, perlahan-lahan rasa marah meresapinya mulanya terasa di tangkai jantungnya, lama-kelamaan naik hingga ke kepala.
"Dia ikut jantan mana pulak ni? Tadi dia jual mahal." Jantan mana yang memeluk tubuh Hana yang lembut kini? Sedikit pun Jeffery tidak rasa bersalah kerana meninggalkan Hana sendirian sudah hampir 3 jam.

"Eh! Mana Hana? Jantan mana yang dia ikut ni?"

"Kenapa Jeff?" kata Mona setelah di lihatnya Jeffery sedang tercari-cari.
"Cari budak kantin tu ke Jeff ?" Cebik Mona seperti menghina. Dia marah sungguh bila Jeffey menolaknya keluar dari bilik tadi. Jauh di sudut hatinya dia juga menaruh minat dengan Jeffery. Tetapi Jeffery tidak pernah memandangnya begitu. Dengan budak kantin tu pun Jeffery ada menunjukkan minat. Mona tidak laku langsung di mata Jeffry. Tetapi puas juga hati Mona bila dia dapat menyakitkan hati Hana semasa kejadian di bilik air awal malam itu.

Jeffery kurang senang dengan cara Mona berkata-kata. Dia tidak memperdulikan Mona, matanya terus mencari tubuh Hana dalam pakaian hitamnya yang sendat itu. Entah-entah tubuh itu berada dalam dakapan jantan lain.

"Dia sudah balik le.. Jeff. Awal tadi dia dah balik," beritahu Sherry. Sherry yang masih ada lagi nilai kebaikan dalam dirinya.
"Dia balik dengan siapa?"
Sebelum Sherry dapat menjawap, Mona mencelah dengan kasar.
"Dia dah di bawa oleh Ramli dengan motosikalnya."
"Diorang tu ada apa-apa ke? Atau budak kantin tu yang gatal, sapa-sapa pun boleh bawa ke hulu ke hilir." Tuduh Mona ingin memburukan Hana.
Sherry terdiam sahaja. Dia masih rasa bersalah kerana dialah yang memberitahu Mona, Hana balik dengan Ramli. Dia juga rasa bersalah dengan kejadian di bilik air tadi.
Perasaan marah yang menlanda Jeffery tadi timbul kembali kini lebih akut dari mula-mula tadi,
"Ramli telah bawak Hana pergi?"
Sherry menggangguk.
Tanpa banyak bicara Jeff bergegas bangun hendak keluar dari situ.
"Heh! Where are you going?" Jeff. Soal Lily, kecewa kerana nampaknya malamnya akan berakhir begitu sahaja.
"Out from here." ringkas sahaja jawap Jeffry, kemudian dia hilang.
posted by Penulisan2u @ 12:31 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
4 Comments:
  • At 27/5/09 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    geram ngan Hana. naive sangat. Bagi url blog

     

  • At 2/6/09 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bile nak wat sambungan?best cite nie.Tajuk pon best.

     

  • At 2/6/09 6:11 PTG, Blogger Wans said…

    salam k.lyne..
    best tau citer k.lyne nih...
    sy da gak sggah kt blog k.lyne...
    tp...xleh nk komen ar...
    paper pn, arap2 k.lyne upload cepat2 ye...
    x sbar nk tau...

     

  • At 14/6/09 9:33 PTG, Blogger lyne said…

    Terima kasih pada semua, pada wans Kak Lyne akan check apesal xleh komen dalam blog tu..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group