BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Mei 27, 2009
Novel : Gadis Kasanova 2
Nama Pena : delaila andrew

Suasana kelas Dash 1 aliran tasawwur islam dan kimia di Violet High School bising sekali.Ada budak-budak lelaki yang sibuk menari tarian shuffle di belakang kelas sambil diperhati seisi kelasnya kecuali Hana yang sibuk membaca buku Sejarah .

Baginya , tarian itu seperti beruk nak beranak sahaja!

."Lebih baik membaca daripada aku melihat tarian beruk itu.Macam mana dia orang boleh tertarik tarian

ni…terutama si Shark dengan Hakim!Best sangat ke huh?" getus suara hati

Hana.Kalau dicakap begitu depan-depan , nahas pula!

"Weh , baik korang duduk! Karang cikgu datang , mampus

korang! Yang lain, baca la buku! Buat apa tengok dia orang ? "

Tiba – tiba Hakim mencelah
"Apa la kau ni , cikgu tu kan MC.Enjoy la.Baca la kemudian.Jom la tengok aku

menari Hana." kata Hakim sambil menari di hadapan Hana.

Hana meluat melihat Hakim sebegitu dan terus membaca buku. Tiba-tiba, terdengar bunyi hempasan buku di

kelasnya.Rupanya Cik Nazurah , cikgu sejarahnya sudah ada dihadapan!

"Hoi,kamu tak reti ke ha nak bagi salam?! Sibuk shuffle sampai tak nampak cikgu ni! Berdiri semua! Kecuali Hana dengan Vanessa duduk! Kamu baca terus Bab 3 dengan 4. Kejap lagi cikgu

bagi latihan!" marah Cik Nazurah sambil memerhati anak-anak muridnya yang berdiri itu.

Hana terus pergi duduk bersebelahan Vanessa dan berbincang

dengannya.

"Hehehehehe, padan muka korang!Sibuk lagi buat

tarian beruk tu!" sambil memandang Hakim yang sedang dimarahai Cik

Nazurah.

"Hakim…kau memang macam ni kan?" Vanessa melihat Hana tersenyum

sorang-sorang hanya menggeleng sahaja.

"Aduyai , dah suka cakap ajela !" getus hati Vanessa.













Selepas tamat sekolah , Hana terus ke bilik Encik Hazami.Smabil berjalan , Hana

memikirkan strategi untuk memberi alas an mengapa lewat ke sekolah.

"Agaknya Cikgu Hazami nak tanya pasal Daniel ke?Entah-entah aku aje perasan cikgu nak marah aku pasal pagi tadi tu.Apela aku ni…." Hana tersenyum sorang-sorang lagi.

Sesampainya di bilik Encik Hazami , Hana terus memberi salam dan duduk di kerusi yang telah disediakan.

" Hana , cikgu nak tahu , Kenapa Daniel asyik rapat aje dengan si budak-budak lelaki lain mengalahkan perempuan miang terutama kat Hakim.Hakim pun cikgu tengok pun dia dah naik rimas.Sebijik gatalnya macam kamu Hana! "senyum Encik

Hazami sambil memandang Hana.

Hana mencebikkan mukanya kerana cikgu itu

menggelarnya perempuan gatal."Cikgu ni teruk betul! Ada ke kata aku miang macam Daniel!" Hana hanya tersengih-sengih dan geram mendengar usikan Encik Hazami.



" Cikgu , saya pun tak tahu nak cakap apa kat Daniel, cikgu. Dia dah macam tu dari kecil.Kalau marah dia ke , nasihat agama ke , dia tak nak dengar pun , Cikgu. Saya pun meluat dah cikgu!"

Hana hanya mampu mengeleng-gelengSudah banyak kali Daniel

sebegitu.Dari kecil hingga besar kini , itu cara Daniel.Terlalu banyak rakan perempuan dan cuma menggatal pada kaum sejenisnya sahaja.Bagi Daniel , dia tidak kisah asalkan dia dapat berseronok di dunia yang dianggap indah ini.

" Hana , kamu cakaplah elok-elok kat Daniel.Bagitahu dosa-dosanya.Kamu tu ada ilmu agama lebih." Hana hanya membisu seribu bahasa.

Memang benar dia mempunyai ilmu agam ynag lebih sedikit kerana dia pelajar kelas tasawwur tetapi bagaimana hendak dia berbuat begitu kalau Daniel tahu

melenting sahaja?Hana memang sayang pada adiknya tetapi sudah hendak buat macam mana , itulah kenyataannya sekarang. Encik Hazami hanya terdiam dan memandang Hana dengan wajah yang serius.Berfikir bagaimana ingin memberitahu anak muridnya yang gatal ini bahawa Daniel sudah pandai bercium dengan kaum sejenisnya sendiri pada hari Rabu iaitu hari kokurikulum sekolah itu.Encik Hazami terus duduk dan terpaksa

memberitahu hal itu keapad Hana dan ternyata Hana sedih kerana tindakan adiknya itu.



" Tak sangka la cikgu , Daniel macam itu jauhnya! Macam mana ni?"

kata Hana sambil menangis teresak-esak.

" Cikgu rasa cikgu kena jugak bagi tahu hal Daniel kat mak kamu , Hana. Ini dah tahap dosa ni.Dosa tak boleh dibuat main-main.Kita pun susah nak cegah Daniel daripada buat macam itu.Serius sangat ni…"

suara Encik Hazami begitu perlahan sekali. Takut didengari pula staff – staff lain.

"Tak apa la cikgu…Tahula saya nak ajar dia! Susah benar saya sula aje dia!" bentak Hana.

"Hana , tak baik macam tu. Hana sabar aje la ye? " lembut Encik Hazami pada Hana.

Hana tidak sampai hati melawan pada guru disiplin itu.Baginya,guru itu banyak memantau keadaan Daniel dan dirinya juga.

Mungkin Hana harus mancari jalan untuk megubah adiknya itu.

"Baik, cikgu.Terima kasih cikgu sebab faham keadaan saya dan sudi pantau keadaan Daniel." Encik Hazami hanya tersenyum.

" Tak apa , Cikgu ikhlas buat untuk kebaikan kamu berdua."

Hana terus salam pada gurunya dan terus pulang ke rumahnya.Takut ibunya risau.Encik Hzami

hanya memandang Hana dari jauh.

"Kasihan Hana ni…terpaksa hadapi konflik macam ni di usia muda macam ni…Moga-moga Daniel berubah.."

Encik Hazami terus sambung membuat kerjanya.















Di rumah , Hana terus mencampak beg galasnya ke katilnya dan baring.

Sambil itu , Hana terus menguatkan radio dibiliknya.Sengaja berbuat begitu agar dia

tenang.Malas memikirkan hal Daniel.Sudah berjuta-juta kali rasanya dia sudah menegur kelakuan Daniel.

"Maafkan Hana , cikgu . Hana tak mampu nak berbuat apa-apa lagi untuk megubah Daniel.Daniel dah ‘rosak’ , cikgu. " bisik Hana.

Dia teringat kembali bagaimana ibunya menegur sikap Daniel apabila Daniel berani memeluk erat seperti pasang kekasih pada sepupunya , Kairol sehingga Kairol dilanda trauma. Daniel tidak mengaku dan terus meninggi suara pada Mak Liha.Mak Liha hanya mampu menangis dan Hana menenangkan Mak Liha.Dato’ Adam tidak mampu memarahi Daniel kerana dia merasakan itulah sifat semula jadi Daniel.Akhirnya , selepas insiden itu , Mak Liha tidak mampu berbuat apa-apa untuk megubah Daniel.Mereka sekeluarga terpaksa menerima hakikat bahawa Dania sudah benar-benar menjadi terlalu lembut!


"Hana, kamu dah balik ye?" Kaza berdiri di hadapan pintu bilik Hana dan memandang Hana..

Hana pantas menutup radio dan Kaza terus duduk bersebelahan Hana.

" Kamu dah makan?Kalu belum Cik Kaza dah sediakan kat ruang tamu tu." Hana hanya diam dan mengangguk sahaja.

" Kamu ada masalah ke Hana? Berkaitan Daniel lagi?" tanya Kaza lagi sambil megusap kepala Hana.

Baginya , Hana sudah seperti anak sendiri.Baik dan hormat pada sesiapa sahaja. Cuma sifat brutal Hana tidak disenanginya tetapi sifat

kelakar pada diri Hana itu menyebabkan Kaza menyayanginya.

"Ya,Cik Kaza.Tapi Daniel dah melampau!Dia bercium pulak!Dengan budak lelaki tingkatan 2.Saya dapat tahu yang Daniel paksa budak tu layan dia!Mana nak letak muka ni , Cik Kaza?Kalau budak tu


beritahu satu sekolah adik Hana macam tu,malu Hana!Satu sekolah kenal Hana dengan Daniel!Semua kenal papa dengan mama!"

Hana mula menangis dan Kaza memeluk Hana dengan erat.

"Hana, kamu bersabar aje la. Satu hari nanti , Daniel akan sedar dan akan

bertemu cinta sejatinya jugak.Sabar ya?"

pinta Kaza sambil memeluk Hana dengan erat.Hana hanya mampu mengangguk dan melepaskan kesedihnya disitu.

"Dah,pergi makan ya?"

Hana terus ke ruang tamu dan makan makanan yang tersedia di ruang tamu.







" Aku rasa la nak tegur dia kejap lagi.Dia ni dah lebih!Dah pukul 8.30 malam ni! Tak balik-balik lagi!"
marah Hana sambil duduk menonton TV di ruang tamu. Filem "Laskar Pelangi " terpampang di kaca TV.Dato’

Adam menempah filem itu dalam bentuk VCD dari Indonesia sebelum filem itu ditayangkan di Malaysia.

Tiba-tiba kedengaran bunyi loceng.

"Dah balik la tu Si Taliban pendek ni!! Nahas kau Daniel Bush!" bentak hati Hana.

Hana menggelarnya Bush kerana kejahatan adiknya seperti bekas presiden George W.Bush di Amerika Syarikat.Daniel muncul di ruang tamu dan Hana memandangnya.

"Hai pakcik Daniel Bush Bin Dato’ Adam.Tak reti balik awal

ke?Dah pukul berapa ni ? " sindir Hana sambil tersenyum.Danial merenungnya dengan penuh tajam.

" Sorry ya Cik Cerewet Binti Brutal.Nama saya Ahmad Jeremy Daniel Bin Dato’ Adam ya, bukan Daniel Bush…..bodoh!" Daniel menyinga dan terus meluru ke bilik tapi pantas dihalang Hana.

"Eh, Bush! Kau tak reti cakap elok-elok ke hah? Nama

aku Nur Michelle Farhana Binti Dato Adam! Bukan Cerewet Binti Brutal! Kau pergi mana tadi?"bentak Hana sambil merenung tajam pada Daniel.

"Eh,lantak aku la nak pergi mana-mana! Don’t you ever control my life! I hate it, okay?" kata Daniel sambil memuncungkan mulutnya.

"Ya Rabbi, gediknya Taliban pendek ni!! Tak boleh jadi ni1" desis hati Hana.

"Weh , kau kalau macam ni sekali lagi , aku tak teragak-agak nak halau kau!"

marah Hana sambil menolak adiknya ke sofa.Daniel pantas bangun dan menampar Hana.

"Hei perempuan, aku punya sukalah! Kau sibuk apahal? !" Hana memegang

pipinya dan pantas bangun.

"Kurang ajar kau,Taliban pendek! Berani kau tampar aku ya?marah Hana.

"Hoi,aku tak pendek ya!" lawan Daniel untuk mempertahankan dirinya."Dah pendek tak nak mengaku! Lepas tu

layan laki macam layan kekasih!Kau laknat dengan Tuhan tau tak?!" Daniel menangis.

" I hate you , Hana! Why you all hate me!?" dan dia

pantas ke biliknya dan terus meguncinya.

Hana menjerit dan menumbuk cermin tingkap rumahnya sehingga tangannya berdarah.Sama seperti hatinya yang

luka dan berdarah kerana sikap Daniel itu.
posted by Penulisan2u @ 12:10 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 27/5/09 10:48 PG, Blogger Salbie S said…

    Gay? aduhai...jauhkanlah dr bercinta sesama jenis.Allah laknat...

     

  • At 31/5/09 11:44 PTG, Blogger Milord JR said…

    xphm rr..

     

  • At 1/6/09 1:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keciannnn

     

  • At 2/6/09 1:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tragis jgak citer hidup dorang ney..starting citer dah tragis.. kLo terlampau heavy jLn citernya..hehe..bLey migrain 1 bulan jawabnya..

    Saper gadis kasanova??? adik cHana kot..hehe

    ~LaLaLaHuHu~

     

  • At 17/6/09 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bodo tol cerita ni

     

  • At 27/6/09 1:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte xpham...
    huhuhuhu

     

  • At 13/7/09 8:55 PG, Anonymous Angel Cute said…

    npe parents plak tkut ngan ank? mn blh mcm 2...
    klu daniel 2 melwn, ptutnya mak liha 2 lempang je. ni len plak jd...mkin tkut nk tgur kesalahn ank. mn blh jd ni...
    Dato' adam ptutnya m'ajar daniel 2. bkn biarkn je.
    isk xpuas ati aku.

     

  • At 19/11/10 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pape un ak t'hibur..all da best k...

     

  • At 22/6/11 7:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq bnci ngan daniel tpu best

     

  • At 28/7/11 8:26 PTG, Anonymous cuyunkkk aiesyh said…

    smbug arh agi............citer nie terrbaeekkk


    sbnanyer,,,,
    xlorhh.
    :):):)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group