BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Mei 23, 2009
Novel : Cinta tak di duga 5
Nama Pena : miss carrot

" Awak nie siapa?berkerut dahi Nadrah,kenapa lelaki tahu pasal dirinya."


" Saya abang Tengku Khairafique. Nama saya Tengku Zukarnain dan kalau Nadrah nak tahu bilik Q,Nadrah jalan straight kemudian jumpa satu bilik.Haa…itulah bilik Q."


" Owhh…abang Tengku Khairafique rupanya.Kalau begitu saya minta diri dulu."

Sebelum berlalu Nadrah sempat senyum kepada Tengku Zukarnain.Nain hanya memerhatikan langkah Nadrah yang menuju ke bilik adiknya itu.

Tok3…

"Boleh saya masuk?" kali ini dia betul pasti yang ini adalah bilik Tengku Khairafique.


Tiada sahutan…Dia ketuk buat kali kedua.Tok3…Tak sampai 5 saat selepas itu pintu bilik dibuka dengan keras disertai satu suara,


"nak apa?" terjengul muka Tengku Khairafique.


Muka Tengku Khairafique berubah menjadi kemerah-merahan kerana menahan marah.Dia marah kerana dia sedang tidur dan pantang baginya ada orang yang berani menganggu tidurnya.Melihatkan muka Nadrah yang pucat ketakutan,Q berkata,


"kau rupanya…ada apa datang cari aku?"


sambil lewa sahaja pertanyaan Q,dia lansung tidak bertanya keadaan Nadrah. Sama ada sudah sihat ke belum?makan ubat ke belum?

Nadrah memandang Q dari atas ke bawah, alamak…Q hanya memakai seluar pendek.Eee…jantan nie,tak malu betul dah la kasar dengan perempuan.


"Saya datang sebab saya nak minta handbag saya,sayatertinggal dalam kereta awak semalam," terang Nadrah.


"O0ooo,handbag tu…kejap aku pergi ambik."


"Nah..ambil handbag awak ni" Q menghulurkannya kepada Nadrah.

"Thanz…satu lagi,thanz sebab selamatkan saya semalam.Kalau awak tak datang entah macam mana nasib saya,"Nadrah cuba berbuat baik dengan Q.


"Tak payah berterima kasih sebab semalam aku terpaksa selamatkan kau takut nanti orang cakap aku ni tak berperikemanusiaan pula.Kalau tak malas aku nak ambil peduli pasal kau,"tenang Q berkata.


" Ok…baru saya tahu yang bakal tunang saya ni kejam orangnya,"balas Nadrah pedas.


"Bagus la kalau kau tahu,lagipun aku terpaksa bertunang dengan kau.Kalau bukan sebab mama aku yang suruh,aku takkan nak bertunang dengan kau.Aku boleh cari perempuan yang lebih lawa daripada kau dan tak kolot macam kau la."Begitu kejam kata2 yang keluar dari mulut Q.


"Okey fine!Nadrah terus berlalu dari situ dengan linangan air mata.Inikah yang mak dia mahu?Di hina oleh bakal tunang sendiri.Memang nasib aku agaknya." Nadrah terus menuju kearah dapur,dia mahu berterima kasih kepada Mak Cik Temah kerana telah menjaganya. Selepas itu dia mahu terus pulang.



RUMAH SEWA NADRAH…



Assalamualaikum…


"Nadrah !!Kau kemana kelmarin sampai tak balik rumah?" sergah Rina dari belakang.


"Ye la Nadrah,lagipun semalam kau tidur kat mana?bukan ke kau keluar dengan lelaki hensem ke kelmarin?"Kali ini pertanyaan daripada Myra.


"Wo4! Sabar2,aku rasa aku macam artis popular la pula.Hahaha…Rilek r babe,first skali aku nak ucap thanz coz bimbang pasal aku.Korang memang kawan sejati.Okey,aku memang keuar dengan kawan lelaki kelmarin,kitorang ada hal sikit.Pasal tidur kat mana semalam korang tak payah risau sebab aku tahu jadi diri aku.Eh,aku nak pergi mandi dulu k daa~."


" Nadrah tunggu,aku ada sesuatu nak cakap kat kau"lantas Fifi menarik lengan Nadrah supaya tidak terus beredar.


"Ye Cik Fifi…ada apa?"

"Tadi En.Ashme Nazme ada cari kau dan tanya pasal kau,"jelas Fifi.

"Ooo…kalau pasal En.Ashme tu aku tahu,mesti dia tanya pasal kehadiran kan,betul tak?kau cakap apa kat En.Ashme pasal aku?" dia dapat membayangkan wajah En.Ashme pada saat itu.Pensyarahnya itu begitu sukar skali untuk mengukirkan senyuman.Yeah…maybe saraf muka dia dah naik tegang sebab lama tak senyum.

"Aku cakap kau demam…sorry r sebab tipu dia pasal kau.Aku tak tahu apa yang aku harus cakap.Hanya itu yang terlintas dalam fikiran aku masa tue.Satu lagi,minggu depan ada test k."


"It’s ok.Bagus jugak kau cakap aku demam sebab sekarang ni pun aku rasa macam tak berapa sihat.Macam nak demam jer."


"Apa?Kau tak sihat? Nak aku hantarkan ke klinik tak?" pelawa Fifi.Bimbang dia melihat keadaan Nadrah yang tidak bermaya itu.

"Tak apa.Lagipun tadi aku da makan ubat da.K r,aku nak pergi mandi dulu biar badan nie segar sket."Nadrah terus berlalu ke bilik air.


Fifi tidak mampu berkata apa2 lagi.Kalau itu keputusan Nadrah,dia tak boleh membantah.Lagipun temannya itu keras kepala.


"Nadrah…aku tengok kau bukan main masam lagi muka kau sejak kau pulang tadi.Ada apa2 ke yang boleh aku tolong?Atau kau lapar? Biasanya kalau kau lapar muka kau akan masam sepanjang tempoh kau lapar tu.Kalau kau lapar aku boleh tolong masakkan kau mee goreng.Mee goring yang aku buat sedap tau! Mak aku sendiri yang cakap,"kata Fifi.


"Fiey,mak kau kata mee yang kau masak tue sedap? Betul ke kau nie…macam susah nak percaya je."
"Hahaha…Dia dah makan ke belum?" tanya Myra.


"Betul laa,tapi mak aku tak sempat makan sebab dia ada kerja masa tue tapi mak aku kata apabila dia bau je mee yang aku masak tue dia dah dapat agak mee aku sedap,"jelas Fifi panjang lebar.


"Fiey…mak kau nak ambil hati kau je tu…dia buat2 ada kerja sebab dia nak mengelak daripada makan mee yang kau masak tue.Tak sanggup dia makan,hahaha…"kata Myra.Dia memang sengaja menyakat Fifi.
"Mana ada….."kata Fifi.Sayu bunyinya.


"Sudah la tue Myra,kau memang suka la kan menyakat si Fifi nie.Terima kasih je la Fifi…bukan aku tak nak makan mee yang kau nak masak untuk aku tue tapi aku betul2 tak ada selera.Sekarang aku nak study coz minggu depan kan ada test dan aku nak buat yang terbaik.U know me…"


"Okeh…!No prob…"


Baru jer 5 minit Nadrah start study,handphonenya pula berbunyi.


"Siapa yang call aku time aku syok study nie.Kacau daun betul la."

Nadrah melihat skrin handphonenya itu tentera nama Tengku Khairafique,memang pada mulanya dia letak nama orang gila tapi selepas mengetahui itu adalah nombor Tengku Khairafique dia tak sampai hati pulak nak letak nama orang gila,jadi dia edit balik dan tukar ke Tengku Khairafique.
Nadrah melihat handphonenya itu,Tengku Khairafique still calling…lalu ditekannya butang letak ganggang.


"Arghh…puas hatinya.Yezza…….."


Kalau ingat2 balik peristiwa pagi tadi boleh sakit jiwa dia dibuatnya.Dia terpaksa akur dengan permintaan ibu bapanya supaya bertunang dan kemudiannya bernikah dengan Tengku Khairafique.Semua ini terjadi disebabkan janji2 dahulu,dulu ibu bapanya dengan ibu bapa Tengku Khairafique kamcing sehingga sampai satu ketika apabila ibu bapa Tengku Khairafique mendapatkan Tengku Khairafique dan mereka telah berjanji untuk jadi besan suatu hari nanti.

Walaupun kalau ikut taraf keluarga aku dengan keluarga Tengku ni agak jauh berbeza.Keluarga aku hanya dari golongan sederhana sedangkan keluarga Tengku Khairafique daripada kalangan orang berada yang pada diorang duit hanyalah mainan diorang.Tapi keluarga ibu bapa Tengku Khairafique tidak sombong.Mereka juga merancang untuk meneruskan apa yang telah mereka rancang sejak dahulu lagi.Itulah sebabnya aku menjadi mangsa janji diorang.Tak apalah kalau demi ibu bapa aku.

Tapi kan.. mulut Tengku Khairafique tue memang betul2 kurang ajar,tak pandai jaga hati orang dan cakap ikut sedap mulut je tanpa pedulikan perasaan orang lain.Agaknya dia ingat dia tue raja yang memerintah rakyat yang setia dan lurus bendul semuanya.Sekarang buku bertemu ruas..

"hua3,aku takkan tunduk dengan permintaan dan perangai kau tu wahai anak Tengku yang sombong plus berlagak!"


Tiba2,"aduh sakit pula kepala aku fikir pasal ni.Baik aku tidur,kan esok ada kelas pukul 9 pagi." Tambahan lagi kena pergi jumpa En.Ashme lagi,leceh betul laa.Kalau dia nak belanja aku makan tue tak pe la juga walaupun kena jumpa dia tiap2 hari.Hmmm…



UNIVERSITI MULTIMEDIA DAN TEKNOLOGI


"En.Ashme nak jumpa saya ke? Ada apa2 yang boleh saya tolong ataupun ada apa2 yang tak kena dengan assignment saya?" gerun dia memandang wajah pensyarah muda itu.

Memang dia akui pensyarahnya itu hensem tapi dia tidak berani menaruh perasaan terhadapnya kerana bimbang perasaannya itu tidak berbalas lebih2 lagi En.Ashme itu sangat tegas orangnya.Tapi tegas jauh lebih baik daripada kurang ajar.

Lama aku menanti kata2 yang keluar dari mulut En.Ashme…

Akhirnya…


"Awak sihat ke tak ni? Kelmarin kawan awak cakap awak demam,betul ke?" tanya En.Ashme lembut.
Nadrah seperti tidak percaya yang En.Ashme bercakap lembut dengannya hari ini.

"adakah disebabkan dia tidak sihat?"


"Terima kasih kerana mengambil berat. Memang saya demam tapi takkan saya nak skip kelas juga hari ini.Kan kelmarin saya dah skip beberapa kelas. Kalau saya skip lagi,nanti saya ketinggalan pulak dalam pelajaran.Lagipun minggu depan kan ada test.Hmm.."


"Macam mana nak belajar kalau badan tak sihat Nadrah…Mari saya hantar awak ke klinik dan soal test minggu depan tue,saya akan buat kelas untuk awak nanti dan saya janji awak takkan ketinggalan dalam pelajaran."


"Tapi En.Ashme..."


"Dah,tak da tapi2 lagi.Awak nak saya marah ke?" Nami cuba mengugut.


"Baiklah saya ikut.Nadrah tidak mampu berkata apa2 lagi.


Dia terpaksa akur dengan permintaan En.Ashme itu.Dalam diam dia berfikir,kenapa En.Ashme beria2 ingin menghantarnya ke klinik?"


"Hahaha..biarlah,aku gembira asalkan En.Ashme ambil berat pasal aku."


Semasa Nadrah melalui lorong2 menuju ke tempat parking kereta,semua peajar yang berada di situ memandang dengan dahi yang berkerut.


"Kenapa erk?Aku ada pakai baju terbalik ke?atau sandalku lain sebelah?" Nadrah cuba memandang pakaian dia dari atas sampai bawah.


Aneh,aku pakai ok je tak ada apa2 yang ganjl. Apa yer? Kemudian dia memandang ke tepi,okey fine. Aku faham. Aku sedang berjalan dengan seorang pensyarah yang diminati kebanyakan pelajar perempuan dan pensyarah yang ditakuti oleh orang yang selalu buat kesalahan.

Pensyarahnya itu macam tiada reaksi lansung atau dalam erti kata lain macam tak da perasaan lansung dengan situasi ini. Dia buat selamba ja. Ha…itu juga salah satu sebab kenapa ramai pelajar perempuan meminati beliau.Cool memanjang.


Nadrah semakin tidak selesa dengan situasi sekarang.Gelisah dibuatnya lalu ditariknya lengan baju En.Ashme lalu berkata,

"En.Ashme,kita tak payah pergi je la klinik tu,semua orang tengok pelik la kita jalan berdua,nanti apa pula kata diorang,En.Ashme juga yang akan malu nanti."


"Kita takyah pergi ye?" katanya buat kali kedua.


"Awak jangan nak mengada," kata En.Ashme lalu memegang tangan Nadrah tanpa sekelumit rasa malu dan berlalu dari situ.


Nadrah kaget. Okey,rilek Nadrah.Dia cuba mententeramkan dirinya.Mungkin En.Ashme terpegang tangannya.


"Tapi kalau terpegang,kenapa dia masih tidak melepaskannya?"


"Masuk Nadrah…"arah En.Ashme setelah membukakan pintu kereta untuknya. Wah,macam pasangan romantik pulak aku rasa.Terima kasih.



Sebaik sahaja sampai di perkarangan KLINIK NORA,cepat2 En.Ashme keluar daripada keretanya seperti sedang dikejar seseorang,perlahan pintu aku dibuka…


"Aik? macam mana boleh terbuka pintu ni? Aku rasa aku tak buka lagi tadi?" kata Nadrah perlahan.Baru aja dia hendak melangkah keluar dari kereta itu tapi langkahnya terhenti kerana dihadapannya berdirinya En.Ashme sambil memegang pintu kereta.Owh…rupanya dia yang tolong bukakan pintu untuk aku.


"Tapi kenapa En.Ashme boleh berubah sampai macam ni sekali erk?" perangainya pada hari ini tidak menggambarkan dirinya yang sebelum ini. Dia bingung nie? Kenapa ya?


"Nadrah,awak tak nak keluar ke?" tanya En.Ashme.


Nampaknya sudah lama dia berdiri diluar menunggu aku keluar,tapi aku pula sibuk berfikir.Hahaha..kesiannya kat En.Ashme.


"Maaf…"kataku lalu keluar dari kereta kemudian masuk ke dalam klinik.


Tiba2 aku terpandang satu kelibat yang aku rasa aku tau siapa. Bukan ke itu Tengku Khairafique yang bongkak itu. Dia kemudiannya berpaling kearah ku dan En.Ashme. Aku buat2 tidak kenal dan mencebek kepadanya. Tidak cukup dengan itu aku menjelingnya tajam. Tengku Khairafique melihat ku dengan pandangan tidak puas hati. Aku dihampirinya.
posted by Penulisan2u @ 12:27 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 23/5/09 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nie x ada blog ker

     

  • At 23/5/09 4:29 PTG, Blogger lisa said…

    aah...
    x der blog ker??

     

  • At 23/5/09 10:51 PTG, Blogger ketiakmumasam said…

    salam..thanz coz bce citer nie..nie blog saye..

     

  • At 25/5/09 1:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x ada blog kew??...
    l8 ar tggu dkt sni...
    citer nie da ar best.....
    hehe...

     

  • At 30/5/09 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    napa x tulis cita dalam bog awak? lambat r tgu...

     

  • At 19/6/09 2:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm ...wah hebat gak si nadrah nie 3 jejaka hensem suke die...huuu...erm dah lame tggu...bile nak smbng lagi citer nie...cepatlah k....

     

  • At 19/6/09 6:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm..tlis r dlm blog..
    cpt sket..hee
    anyway, cite ni bes..

     

  • At 30/6/09 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lmbtnyer nk tggu n3 bru....kasik la blog

     

  • At 16/7/09 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape xde citer ni dlm blog writer....aduii letih la nk tggu n3 bru msk...
    lucy....

     

  • At 21/7/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    miss carrot...ble nk ade n3 bru ni...da lame tul tggu...

     

  • At 22/7/09 9:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduii...writer..bler la nk de n3 bru..da letih nk tggu.hr2 bukak nk tgk de n3 baru ke x tp...hampa nmpknyer.syg laa klau x smbng..citer ni best.nk biar camni jer? sian la kt pembaca yg duk tetunggu2 ni...

     

  • At 11/8/09 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alahai...rasenyer mcm mimpi jer nk tgk de n3 bru...klau camni baik penulisan tukar jer citer lain...kami ni da tetggu2 tp hampe la nmpaknyer....haaii..mane la miss carrot ni lupe ke die de citer best nih...

     

  • At 5/10/09 1:34 PTG, Blogger cik lubakpink said…

    maaf kpd sesiapa yg trtunggu2 smbungn cerita CINTA X DI DUGA..saye skang da msukkn cerite tue lam blog..kalu rajin,sile kunjungi blog saye tuk sambungn citer ni..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group