BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 29, 2009
Novel : Bila Harus Memilih 15
Nama Pena : ladyninie_fahmiey

Episod 15

" Amirul,lama aifa tak datang ke rumah jenguk2 mama. Rindu mama pada si Farish. Ada kamu telefon dia??" Tanya mama. Tangannya masih laju mengait lapik meja.
"Abang sibuk la ma. Tahu la dia datang jenguk mama nanti. Mungkin sekarang nie dia pun tengah sibuk. Dah hujung-hujung tahun ma." Balas Amirul. Mama mengangguk2 setuju.
"Ma,kawan aifa yang pergi overseas dulu tue apa namanya ma?" Tanya amirul tiba-tiba. Mama kelihatan terkejut. Terlepas benang kait ditangan ke lantai kerana terkejut dengan pertanyaan anak sulungnya.
"Kenapa kamu Tanya Amirul?" Tanya mama kembali.
"Saje. Rasa macam abang nampak budak tue semalam." Balas amirul bersahaja. Mama tergamam seketika. Terasa deras jantung mama berdenyut.
"Apa namanya ma..?" Tanya amirul lagi dengan nada separuh memaksa.
"Shahaizat anak dato Hasyim.." jawab mama nak tak nak. Hati mama kerisauan . Wajah anak perempuannya bermain diruang mata. Wajah Amirul diamati seribu tanda tanya.
"Shahaizat,,, Kau dah kembali.."bisik dihati Amirul.Drama semalam yang masih segar diingatannya kembali mengulang tayang di kotak fikiran.
"Mirul,Itu bukan Aifa ke?Dia buat ape sorang2 dekat situ?"Tanya fiza pada amirul. Amirul laju menoleh ke jalan seberang. Kelihatan jelas susuk tubuh Aifa bersendirian sambil berbual ditelefon.
"Maybe dia tunggu Hakim kot." Jawab amirul bersahaja.
"Jom la pegi tegur dia. Kita awal lagi nie." Ajak Fiza. Pantas meraih tangan Amirul untuk menyeberang jalan.Amirul hanya menuruti langkah Fiza kekasih hatinya. Tetapi belum sempat mereka melintas,langkah mereka terhenti. Mata terpaku apabila terpandang sepasang kekasih sedang berpelukkan.Wajah Amirul sudah mula berubah..
"Amirul…" panggil Fiza. Fiza kaget denga perubahan wajah Amirul.
"Fiza balik office dulu. Nanti saya menyusul." Suruh Amirul perlahan.
"Tapi.." jawab Fiza teragak-agak..
"BALIK!!"tiba-tiba Amirul menengking. Fiza akur. Langkah diatur pelahan meninggalkan Amirul.
Amirul melangkahdengan hati-hati menghampiri pasangan itu. Dia menpoloskan diri disebalik dinding. Pasangan itu tidak lagi berdiri tetapi mangambil tempat duduk di Secret recipe. Si lelaki sedang kejap mengenggam jemari adiknya sambil berbicara.Sedang enak menjamu selera dan berbual tiba-tiba Aifa bingkas bangun seperti ingin berlalu pergi dari tempat itu. Amirul kaget. Mungkinkan kehadirannya telah dikesan adiknya. Dari balik dinding dia dapat melihat Aifa sedang menuju pantas kearahnya.Namun tiba-tiba nama Aifa dipanggil. Amirul menarik nafas lega. Kesempatan itu diambil untuk berlalu pergi namun api amarahnya sedang membara diahati."Aifa. Kau melampau!!" hatinya mengumam marah.

Di rumah Hakim dan Aifa kedengaran jelas gelak tawa Farish. Entah apa yang menjadi bahan gelaknya.
"Mama,Farish boring la main sorang je. Mimi ngan Azwan ada kawan kat rumah. Farish pun nak kawan jugak mama." Pinta Farish tiba-tiba. Membulat mata aku mendengarnya.Hakim juga turut sama terkejut dengan permintaan anaknya.
"Farish nak kawan?? Kat sekolahkan farish ramai kawan dah." Kata Hakim.Farish didukung dibawa ke riba besebelahanku.Aku mengusap rambut Farish sambil tersenyum. "Ada-ada je budak nie sorang.." bisikku didalam hati.
"Kawan macam mana lagi farish nak?? Tak cukup mimi dengan azwan jadi kawan farish??" Tanya hakim. Farish diam seketika seperti memikirkan jawapan terbaik untuk soalan papanya.
"Ala mereka tue kawan farish kat sekolah je. Kat rumah Farish takda kawan pun. Mimi ngan azwan kat rumah ada kawan lain. Haa mimi,mimi baru je dapat kawan baru mama dia kasi tau. Comel papa.." jawab farish lancar.

"Mama dia kasi??" tanyaku dalam nada terkejut. Aku pasti sangat dengan maksud jawapan Farish tadi. Pasti maksud Mimi dapat kawan baru dari mamanya ialah,mimi dapat adik baru.Hakim ketawa geli hati. Mungkin muka aku berfikir yang tersangat comel yang buatkan dia ketawa.Aku kemam bibir geram.Lengan Hakim menjadi sasaran cubitanku.Sesekali farish turut sama sibuk mencubit papanya. Hakim mengilai sakit dalam tawa membuatkan aku semakin laju mencubitnya.
"Aifa ni,ish kalau berfikir tue tak payah labuat muka-muka skali. Bila abang ketawa aifa marah." Kata Hakim. Ketawanya masih bersisa.
"Ish,malas nak layan abang.Aifa gi tidurkan Farish lagi baik. Jom Farish gi tido." Ajakku. Farish yang mendengar kata hanya menurut. Satu persatu anak tangga dipanjatnya. Aku meninggalkan Hakim sendirian. Sebelum berlalu pergi aku memandang Hakim. Hakim mengenyit mata padaku. Aku tersenyum menahan geli hati melihat muka ala-ala mengoda Hakim.
"Gatal la abang nie!" ucapku dengan nada serius.
"Abang tahu kenapa Aifa nak tidokan Farish cepat2.Takpe abang tunggu Aifa ok." Ucap Hakim. Aku yang lambat bertindak balas dengan bicara Hakim tertanya-tanya sendiri. Setelah aku dapat menangkap maksud kata Hakim. Dari tingkat atas aku menjerit kuat.
"Abang jangan mengada. Tido diam2. Tak nampak bendera jepun kat depan pintu bilik tue??"pekikku. Sengaja aku katakana bendera jepun. Padahal sembahayang magrib tadi kami berjemaah.Seketika kemudian kendengaran ketawa Hakim pasti dia tahu aku sengaja ingin menipu. Aku tersenyum sendiri.
"Mama bendera jepun tue ape?" Tanya Farish yang sedang berbaring ditepiku.
"Hah!! Bendera jepun?"sekali lagi aku tergamam dengan pertanyaan anak kecil nie. Peka sungguh dengan setiap perkataan2 baru yang kedengaran ditelinganya.
"Bendera jepun tue macam bendera negara kita la. Setiap negara ada bendera2 mereka sendiri. Tahu bendera Malaysia macam mana?" Tanya aku pula padanya. Sengaja aku mencari topik lain supaya dia tidak lagi bertanya yang pelik2 padaku.
"Tahu,ada belang-belang warna merah dengan putih dengan ada bulan dengan bintang.Betul tak mama?"jawab Farish. Aku mengangguk. Farish tepuk tangan gembira.
"Dah tido sayang.Pejam mata ye."pujukku sambil tanganku mendodoi Farish perlahan.Kami sama-sama diam. Hanya kadang2 kedengaran suara tv dari bawah.Sekian lama sunyi menjiwai ruang bilik tiba-tiba Faraish bersuara lagi..
"Mama,mama boleh bagi Farish kawankan?" pinta Farish. Wajahnya aku amati. Aku tidak membalas mahu pun menganggukkan kepala cuma senyum yang terlukis dibibir. Sebenarnya aku sendiri tak tahu handak menjawab soalan Farish bagaimana. Farish faham ke tentang rezeki?
"Hermm takpe.. Good night mama." Ucap Farish hampa. Mungkin kerana aku tidak menjawab pertanyaannya tadi.
"Good night sayang." Ucapku. Pipi anak itu ku kucup. Sebelum aku berlalu meningglkan bilik Farish bangun dari baringannya.
"Farish tak kira,Farish nak juagak kawan!" ucap Farish separuh menjerit dengan muka masam. Aku ketawa kecil geli hati. Anak itu kembali kepada posisi tidurnya. Lampu biliknya aku tutup dan kembali ke bawah untuk mengemas dapur. Sekilas aku lihat Hakim sudah lena didepan tv.
"Abang ni kat mana2 pun boleh tido. Naik la ke bilik kalau ye pun nak tido." Gomelku didalam hati. Ku bawa langkah kaki kesingki dapur. Pinggan2 lauk sewaktu makan malam tadi aku basuh perlahan tanpa membuat bunyi. Kasihan jika tidur Hakim dan Farish terganggu gara2 bunyi bising yang aku buat.Cermin tingkap didepanku aku buka luas. Serta merta angin masuk menyapa muka.
"Kuat jugak angin malam nie. Seram la pulak.." aku berkata-kata sendirian. Sedang leka mencuci pinggan tiba-tiba terbang seekor lipas melintasi tangan. Nyaris terlepas pinggan ke lantai. Nasib baik sempat disambut kembali.
"kuss semangat. Lipas nie kan. Jaga kau."pantas tangan mencapai penyembur ubat nyamuk di almari. Mata ligat mencari kelibat lipas tadi. Terbongkok-bongkok aku dibuatnya.Diseluruh pelosok dapur aku jejaki sehingga terlupa kerja-kerja mencuci pinggan yang belum selesai.
"Mana lipas tadi nie. Perut dah la besar semacam. Beranak pinak pulak kang ko lipas kat dapur aku nie ha.. Mana kau lipas.. Keluar cepat!" arahku pada lipas. Dah la bercakap sendiri,gaya pulak dah macam FBI nak tangkap penjenayah. Dalam mencari-cari aku ternampak kelibat lipas tadi melintasi peti sejuk. Laju aku meluru ke situ. Mencangkung dan membongkokkan diri menjejaki ipas tadi.
"Buat ape tue?" tiba-tiba sergahan hakim mengejutkan aku.Melompat aku ke arahnya.
"Oi lipas beranak nak terbang!!" latah ku.
Hakim ketawa. Banyak sungguh ketawanya malam nie. Aku melepaskan tubuh Hakim. Muka ku masam mencuka. Jantung masih bedenyut laju kerana terkejut.
"Apa abang nie. Terkejut Aifa tau.Nasib baik takda sakit jantung." Rungutku sambil mengurut dada. Hakim menarikku ke pelukkanya dengan tawa yang masih bersisa.
"Sorry,abang minta maaf ye. Mana abang tahu isteri abang nie tengah berperang dengan lipas."Ujar Hakim.
"Hermm itulah. Lain kali bagi la salam dulu. Ni main sergah-sergah je." Rungutku lagi.Hakim tersenyum.Pipiku dicium lembut.
"Yela-yela,maaf tuan puteri. Abang tak buat lagi ye. Jom ye masuk tido." Habis sahaja berkata-kata Hakim terus mengedongku ke tangga.Aku sengaja buat muka masam lagi. Tapi tiba-tiba aku teringatkan sesuatu..
"Eh abang,pinggan tak habis basuh lagi la." Ucapku..Aku ingin memboloskan diri dari kendongagannya.
"Ah takpe.. Aifa ada kerja lain yang perlu dilakukan." Ucap Hakim pula dengan nada yang sengaja diseriuskan sambil tersenyum-senyum penuh makna.
"Nak buat lawak la tue.Tak lawak pun."kataku bersahaja.
"Takpe la tak lawak,kejap lagi aifa tahu la lawak ke tak." Balas Hakim. Langkahnya laju menaiki anak tangga sambil mengedongku ke bilik baradu kami.
posted by Penulisan2u @ 3:14 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
1 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group