BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 29, 2009
Novel : Benci bilang cinta 20
Nama Pena : Misz_Waniey

BAB 20

Hati Anisah sekali lagi remuk apabila melihat kedua mempelai bersanding di atas pelamin. Rakan-rakan di sisi begitu memuji di atas kesabaran dan kebaikan dirinya yang sanggup bermadu. Kelihatan Amsyar terpaksa memaniskan wajahnya di hadapan tetamu yang hadir. Dia tahu, lelaki itu tidak sudi. Namun di atas ketegasannya demi kebaikan, dia terpaksa.

'Abang mesti kahwin dengan Mel..' pinta dia suatu ketika dulu. Dia khuatir andaikata Amsyar betul-betul tekad untuk memutuskan pertunangan mereka, Melisa akan bertindak melakukan perkara yang bodoh lagi. Mujurlah dia dapat diselamatkan pada hari itu.

Anisah terpaksa berkorban kini. Demi kebahagiaan semua orang, dia perlu memilih jalan kedua. Walaubagaimanapun, Amsyar masih lagi suaminya yang sah. Cuma bezanya kini, dia perlu berkongsi kasih dengan wanita lain yang bergelar isteri.

**************

"Sya, mana Mel?" tanya mama sewaktu mereka bersarapan pagi.

"Dia ada dekat atas, ma. Masih tidur lagi. Katanya penat semalam tak hilang lagi.." jawab Amsyar. Anisah di sebelah hanya mendiamkan diri. Selesai sahaja majlis perkahwinan Amsyar dan Melisa, sukar untuknya bertemu dengan suaminya. Melisa sedaya upaya cuba menjarakkan hubungan mereka. Setiap kali Amsyar ingin merapati Anisah, pastinya Melisa ikut bersama. Cemburu apabila melihat kemesraan dia bersama Amsyar.

"Nisa nyenyak tidur semalam?" tanya Amsyar. Anisah hanya mengangguk perlahan. Terpaksa melemparkan senyuman walaupun agak sukar.

"Hari ni hari cuti, kau bawa la Anis ni keluar..Sya.." ujar Datin Faridah memberi cadangan. Datuk Azhar hanya mengangguk sahaja tanpa kata. Dia leka membaca surat khabar di tangan.

"Kita keluar tengahari nanti ye?" ajak Amsyar kepada Anisah.

"Takpelah. Abang bawa la Mel keluar. Abang dengan Mel kan pengantin baru?" tolak Anisah. Kunyahan Amsyar terhenti apabila mendengar bait terakhir dari mulut isteri kesayangannya.

"Walaubagamana sekalipun.. Nisa tetap abang sayang.." ujarnya jujur. Kalau tak kerana desakan Anisah agar dia memperisterikan Melisa.. tentunya dia takkan mengahwini gadis itu. Cukup la Anisah seorang tapi.. sudah suratan hidup.. aku terpaksa bermadu.

Sekali lagi Amsyar mengeluh..

*******************

Anisah keluar dari klinik. Dia tersenyum pahit. Diusap perutnya lembut. Berita gembira yang baru didengarinya sebentar tadi betul-betul mengejutkan. Tak sangka, dia hamil 2 bulan.

'Perlukah aku memberitahu Amsyar mengenai perkara ini?' tanya dia di dalam hati. 'Hmm.. minggu depan Amsyar dan Melisa nak pergi ke Sabah, honeymoon. Rasanya aku perlu rahsiakan perkara ini untuk sementara. Kalau beritahu dia, tentunya Amsyar terpaksa membatalkan honeymoon mereka. Kesian pula dekat Mel..' putus dia. Anisah segera bergerak ke keretanya. Dia tekad untuk merahsiakan perkara itu sehingga Amsyar pulang dari honeymoon.

********************

Anisah sibuk membantu orang gajian mamanya membuat air di dapur. Dia leka membancuh sampai tidak sedar Melisa berada di sebelahnya. Gadis itu mengetap bibir memandang Anisah.

"Kau buat apa?" tanya Melisa.

Anisah terkejut. Dia tersenyum. "Oh, Mel.. Akak tengah bancuh air ni untuk minum petang.." jawab Anisah lembut. Sejak mereka bermadu, Anisah lebih senang menggelarkan dirinya 'kakak' kepada Melisa walaupun dia tahu gadis itu tidak akan memanggilnya dengan perkataan itu. Panggilan 'kau-aku' lebih selesa bagi diri Melisa.

"Orang gaji kan ada.. suruh aje la diorang yang buat.. Kita bayar gaji diorang, kan?" rungut Melisa. Anisah hanya tersenyum.

"Akak dah biasa. Lagipun setakat buat air tak menjadi masalah pada akak.." malas Anisah nak bertekak dengan Melisa. Gadis itu memang sengaja nak mencipta ketegangan antara mereka. Baik dia beredar sahaja. Anisah segera ke sinki untuk membasuh tangan. Sedang dia leka, Melisa dengan sengaja menolak teko berisi air teh o itu sehingga jatuh ke lantai. Serpihan air panas yang tertumpah terkena sedikit di kaki Melisa. Melisa menjerit membuatkan semua orang di ruang tamu terkejut. Begitu juga Anisah. Dia segera mendekati Melisa. Dia melihat kaki gadis itu melecur.

"Kenapa Cik Puan?" tanya Shahida, orang gajian mereka. Dia agak kelam-kabut.

"Takde apa-apa. Teko ni jatuh tadi.. Mel tak apa-apa?" tanya Anisah.

"Macam mana kau buat kerja ni? Nak tunjuk rajin pun tengok-tengok la orang..!" bentak Melisa berbohong. Shahida memandang Anisah.

"Kenapa ni?" tiba-tiba Datin Faridah dan Amsyar tercegat di pintu.

"Mama.. Abang.. sakit.." Melisa merengek. Kakinya betul-betul merah.

"Kenapa boleh jadi macam ni?" tanya Amsyar. Dia agak terkejut apabila melihat teko air pecah di atas lantai. Apabila dia mendekati Melisa, kaki gadis itu merah macam biji saga kerana melecur.

"Ida.. lap air yang bertaburan ni. Nanti bersemut pulak!" arah Datin Faridah. Shahida terkedek-kedek mengambil kain lap di sinki. Anisah pula terkaku.

"Akak Nisa ni, bang.. Tak tahu nak buat kerja. Sengaja dia tolak teko ni jatuh ke lantai bila Mel kata tak sabar nak pergi honeymoon dengan abang minggu depan.. Cemburu la tu!" bohong Melisa. Amsyar memandang Anisah.

"Betul ke, Nisa?" tanya Amsyar. Nisa diam.. lidahnya kelu untuk berkata-kata. Sungguh! Sampai hati Melisa mereka-cerita. Amsyar mengeluh apabila soalannya tidak berjawab. "Kenapa Nisa buat macam ni? Kan dah melecur kaki Mel, ni.." tegur Amsyar.

"Nisa.."

"Kak Nisa sengaja je. Tak boleh dengar kalau kita bahagia.." sampuk Melisa. Anisah hanya menggeleng. Bukan dia yang buat..!

"Sya.. angkat Mel ke depan. Tuamkan kaki dia tu. Nanti melarat pulak.." arah Datin Faridah pula. Amsyar segera mengangkat Melisa untuk dibawa ke depan. Shahida pula sibuk mengelap air yang tumpah tadi di atas lantai. Datin Faridah mendekati Anisah.

"Anis.. lain kali Anis jangan buat kerja orang gaji ni. Anis berehat, ok?" tegur Datin Faridah lembut.

"Tapi mama.. Bukan Anis ~.."

"Mama tahu Anis cemburu kan Melisa. Isteri mana yang tak cemburu bila melihat ada gadis lain yang suami kita sayang. Lebih-lebih lagi bila kita bermadu. Takpe kalau cemburu tapi jangan sampai mencederakan orang lain" nasihat mamanya lagi. Anis diam. Tak perlulah untuknya mempertahankan diri.. pastinya mereka tidak akan percaya.

"Anis minta maaf.." itu sahaja yang mampu dia katakan. Dia segera menyeka air mata di kelopak mata sebelum ia jatuh ke pipi. Dia kini bagaikan orang asing di rumah mak mertuanya sendiri.

***********************

Anisah hanya memandang sepi rancangan televisyen di hadapannya. Semua orang di dalam rumah itu sudahpun mengulit mimpi. Hanya dia yang masih belum terasa mengantuk. Anisah memandang ke arah perutnya. Dia tersenyum.. Dia mengusap lembut perutnya. Sehingga kini tiada siapa yang tahu dia hamil..

"Baby.. mama sedih. Kenapa satu-satu masalah menimpa mama? Nanti kalau baby lahir, mama akan pastikan baby gembira selalu. Mama tak mahu baby hidup susah macam mama.. Mama janji.." ujar Anisah berbisik. Matanya masih tertancap di hadapan tv.

"Nisa tak tidur lagi?" tanya seseorang di dalam gelap. Nisa menoleh. Amsyar tersenyum lantas duduk di sebelahnya. Amsyar segera merangkul bahu Anisah. Dahi gadis itu dikucup lembut. Sudah lama dia tidak memberikan kasih sayang sepenuhnya kepada gadis itu..

Anisah tersenyum..

"Nisa belum mengantuk lagi. Abang? Kenapa tak tidur lagi? Esok kan abang kerja?" tanya Anisah pula.

"Abang rindukan sayang.." jawab Amsyar. "Abang cari Nisa dekat bilik tadi tapi Nisa takde. So abang rasa Nisa ada dekat bawah sebab abang dengar bunyi tv.." tambah Amsyar. Anisah ketawa.

"Nisa pun rindukan abang.." balas dia. Tiba-tiba hatinya sebak. Benar.. dia rindukan belaian suaminya.

"Mari kita tidur? Hari dah lewat malam. Esok pun Nisa kerja, kan?" ajak Amsyar lantas dia bangun.

"Mel macam mana?" tanya Anisah..

"Sayang.. usah difikirkan tentang Mel.. Fikirkan tentang diri sayang.. Mari.." Amsyar menghulurkan tangannya kepada Anisah. Anisah senyum lantas segera mencapai huluran tangan suaminya. Peti televisyen ditutup dan mereka segera menaiki anak tangga ke atas.

***********************

Semasa mereka bersarapan pagi.. Melisa hanya mendiamkan diri sahaja apabila melihat Anisah dan Amsyar turun bersama. Dia mengetap bibir. Benci melihat kemesraan mereka berdua.

"Mama dan papa belum turun lagi, Mel?" tanya Amsyar.

"Belum" jawab Melisa acuh tak acuh. Sempat dia mengerling tajam ke arah Anisah. Anisah gugup.

"Datuk dan datin awal-awal pagi dah keluar Encik Amsyar" jawab Shahida.

"Eh? Diorang ke mana?" tanya Amsyar. Jarang kedua ibubapanya membuat sesuatu tanpa pengetahuannya.

"Mereka kata nak pergi belajar tai-chi dengan Miss Yong sebelah rumah kita ni" jawab Shahida jujur. Amsyar hanya mengangguk. Anisah mengambil pinggan lalu diletakkan
bihun goreng di atasnya. Kemudian, dia memberi pinggan itu kepada Amsyar. Amsyar tersenyum lantas mengambil huluran pinggan dari Anisah. Melisa cemburu. Dia tak mahu terlepas peluang melayan Amsyar. Belum sempat Anisah mengambil teko air di atas meja, dia dah mendahuluinya.

"Mel tuangkan air untuk abang, ye?" kata Melisa. Anisah diam. Amsyar hanya mengangguk tersenyum.

"Bahagia abang dapat dua isteri yang pandai melayan abang.." puji Amsyar. Melisa hanya tersengih. Anisah hanya tersenyum. "Macam mana dengan kaki sayang tu? Dah ok?" tanya Amsyar kepada Melisa.

"Hmm.. beransur sembuh, bang" jawab Melisa.

"Mel jangan banyak bergerak sangat. Duduk rumah rehat. Kalau ada apa-apa, minta aje pada Ida dan Kak Mah" tegur Amsyar.

"Baik, sayang.."

Sebaik mereka selesai sarapan, masing-masing bergerak ke pintu utama.

"Abang hantar Nisa ke tempat kerja hari ni?" pelawa Amsyar.

"Takpe la, abang. Nisa ada kereta.. Nanti menyusahkan abang pula nak ambil Nisa." tolak Anisah lembut.

"Hmm.. ok. Drive elok-elok tau.." pesan Amsyar. Anisah segera menghulurkan tangan ke arah Amsyar. Perkara rutin yang mesti dilakukan setiap pagi. Itulah Anisah. Sebaik gadis itu mencium tangannya, Amsyar segera mengucup dahi gadis itu.

Kemudian, dia beralih ke arah Melisa. Perkara yang sama dilakukan.

Kereta berlalu pergi meninggalkan perkarangan rumah. Melisa melambaikan tangan ke arah mereka. Bayangan kereta hilang dari pandangan.. Melisa mengetap bibir.

"Nisa.. tak sangka Amsyar tetap sayangkan kau.. Takpe.. hari ni hari kau.. mana tau, esok lusa hari aku pulak~!" Melisa tersenyum sinis. Di dalam kepalanya timbul idea jahat untuk mengenakan Anisah..

*************************

Anisah masih terasa pening. Lagi dua hari Amsyar akan berangkat ke Sabah. Dia perlu bersabar. Dia tidak boleh menunjukkan yang dia hamil di hadapan lelaki itu.

'Biarlah mereka gembira dulu.. Kesian pula pada Melisa..' bisik hatinya.

Tiba-tiba..TUK! TUK! TUK!

Melisa mengangkat muka. Segera dia mengelap keringat yang mengalir di dahi. Mukanya segera di touch-up agar tidak nampak pucat.

"Masuk~!" arah dia. Daun pintu dikuak..

"Akak.." kelihatan Zikri sedang berdiri tercegat di hadapannya. Sejak kakak kandungnya berkahwin dengan Amsyar, Zikri tekad untuk memanggil Anisah dengan gelaran kakak walaupun dia masih menyayangi gadis itu secara diam.

"Eh, Zikri.." sapa Anisah.

"Boleh Zikri masuk?" pinta Zikri. Sejak bulan lepas, Zikri membuat keputusan untuk melanjutkan pelajarannya ke peringkat master di UIA. Sejak hari itu, dia selalu menziarahi Anisah di pejabat.

"Masuk la.." arah Anisah. Zikri segera menghadang pintu bilik itu dengan kerusi. Tidak mahu bilik itu tertutup. "Macam mana pelajaran? Ok?" tanya Anisah sebaik sahaja lelaki itu duduk.

"Biasa je, kak.. Kenapa muka akak pucat, ni? Akak tak sihat ke?" tanya Zikri risau.

"Akak takde apa-apa. Maybe penat kot.." bohong Anisah.

"Akak dah makan?"

"Belum lagi.."

"Kita pergi makan dulu?"

"Hmm.. boleh jugak~.."

Anisah mengekori Zikri ke cafe. Peningnya semakin kuat terasa. Dia cuba menarik nafas dan memejam mata untuk menghilangkan pening. Tapi.. Sebaik sahaja dia membuka mata, keadaan sekeliling seperti bergoyang-goyang.. dia rebah di situ. Panggilan Zikri didengari sayup sahaja. Kemudian hilang sedikit demi sedikit.

*********************

"Awak kena banyak berehat, Nisa. Kandungan awak tu perlu diambil berat. Saya bagi awak MC dua hari untuk awak berehat sepenuhnya.." nasihat doktor di hadapannya. Zikri di sebelah hanya terdiam.

"Terima kasih, doktor.."

Sebaik mengambil ubat dan membuat pembayaran, mereka segera keluar dari klinik.

"Kenapa akak tak beritahu Zik yang akak hamil 2 bulan?" marah Zikri.

"Akak ingat nak buat surprise untuk semua orang.." jawab Anisah menyedapkan hati.

"Siapa lagi yang tahu akak hamil?" tanya dia.

"Takde siapa yang tahu..."

"Kenapa akak rahsiakan? Benda ni kan perkara yang baik?" tegur Zikri.

"Abang Amsyar dan kakak kamu kan baru je kahwin. Lagipun dua hari lagi diorang nak berangkat ke Sabah. Akak tak mahu kalau Abang Amsyar kamu tahu perkara ni, dia akan cancel honeymoon diorang nanti.."

Zikri menggelengkan kepalanya..

"Akak.. akak.. sampai bila akak nak berkorban? Akak mengandung tau.. Perlu ada orang yang jaga akak.. Soal honeymoon tu perkara lain. Akak lebih penting.." tegur Zikri.

"Zik janji jangan beritahu sesiapa.. Janji dengan akak?"

Zikri mengeluh. "Akak nak rahsiakan perkara ni sampai bila?"

"Sampai mereka pulang dari honeymoon.. Please Zik..." rayu Anisah.

Zikri diam. Kemudian dia mengangguk. "Baiklah! Tapi akak janji dengan Zik.. akak kena jaga kesihatan. Kalau tak sihat, beritahu Zik.."

Anisah mengangguk. Dia melepaskan rasa lega lantas memandang ke arah perutnya. Perutnya diusap lembut.

'Mama sayang baby..' bisik hatinya.

****************************
posted by Penulisan2u @ 3:18 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
9 Comments:
  • At 29/5/09 7:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe....jadi org pertama baca...
    tak sangka lak amsyar kahwin gan melisa...
    geram aku...
    jahat tol melisa...x bersyukur langsung..
    kalo aku baikan je melisa

     

  • At 29/5/09 11:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat sambung ye...
    x sabar rasanya...
    best....

     

  • At 30/5/09 10:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    makin menjadi-jadi lar si melissa ni!!!
    yang nisa ni pulak kesian sebab trpaksa berkorban..
    cepat sambung yer?

     

  • At 30/5/09 11:06 PG, Anonymous Alyaarissa said…

    cite ni best sgt2...satu arini aku xleh nk wat keja coz terlalu sakit ati kt mel ni!!!!penulis cepat ler sambg....n jgn lupa d akhir cite ni nti bg pembalasan skit kt mel ni!!!!melampau sgt2!!tahniah utk penulis...coz dh berjaya kasi aku sakit ati....dan membuktikan yg cite ni berkesan d hati pembaca....huhuhu...hidup amsyar & anisah...

    Ayupali

     

  • At 2/6/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepatlah sambung...

     

  • At 4/6/09 8:49 PG, Blogger Iggy Sachiko~ said…

    disebabkan saya dah sebaldi nangis dek baca novel ni dari 1 smpi 20.. umm cepat2 la sambung ek.. hehehe.. dah benci sgt da kat melissa tu.. tak sanggup rasa nak madu2 neyh.. sebut pun da bewapi.. fuhhh~ hahahaha.. ni ada 3 prasaan jer niyh yg dalam ati niyh.. 1 bencii thp gaban dkat melissa.. kesiann cipan2 dkat anisah.. terkilan sungguh2 dkat amsyar.. u did it.. hahahah~

    dari :
    Penglipur kurang betul~ ngehehe

     

  • At 8/5/10 12:46 PTG, Anonymous achik_ha said…

    menyampah btol la kt malissa tu..tp yg hairannya, knpa smua org cm suka je kt malissa tu..amsyar tu layan bkan main lg dkt malissa..kate x suka..ksian kt nisa time teko air tu jth, xde sape yg prcaya dkt die..

     

  • At 28/7/10 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung cepat plez...
    tak tenteram hidup aku x baca sampai abis,
    mohon sangat sambung cepat cepat......
    plez......plez.....

     

  • At 28/7/10 9:00 PTG, Anonymous miss carol said…

    tolong larh erk,...
    sambung cepat,...
    tak sabar ni,...
    geram tol larh aq ngan melissa,...
    menyampah aq,...
    kot ye pun jgn larh sampai sakitkan hati nisa,...
    ksian arh,...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group