BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Mei 23, 2009
Novel : Benci Bilang Cinta 19
Nama Pena : Misz_Waniey

BAB 19

Pagi itu Anisah menyediakan sarapan untuk Amsyar. Selesai sahaja mandi, Amsyar segera ke dapur untuk membantu Anisah. Bau nasi goreng membuatkan perutnya terasa lapar. Terbit rasa rindu Amsyar dengan masakan gadis itu. Hampir dua tahun lebih rasanya.

Amsyar mendekati Anisah yang sibuk menyedok nasi goreng ke dalam mangkuk nasi. Lelaki itu segera melingkari tangannya di pinggang Anisah lantas dikucup pipi isteri kesayangannya itu. Anisah terkejut dan malu dengan perbuatan Amsyar.

"Abang.. kan Nisa tengah cedok nasi, ni..!" marah Anisah manja. Amsyar hanya ketawa.

"Abang rindukan sayang.." balas dia. Anisah menjeling. Segera dia meminta dirinya dilepaskan dan membawa makanan ke ruang makan. Amsyar hanya mengekori sahaja jejak Anisah.

Seusai sahaja di hadapan meja makan, Amsyar segera duduk. Nasi goreng di hadapan matanya membuatkan dia terliur. Anisah hanya tersengih lalu menghulurkan sepinggan nasi goreng kepada Amsyar. Amsyar menyambut dan segera mencapai sudu.

Suasana sunyi sebentar. Masing-masing melayan perasaan dan menghayati rezeki di hadapan.

"Petang ni Nisa balik rumah kita?" ajak Amsyar. Anisah diam. Amsyar mengangkat mukanya memandang Anisah apabila ajakannya tidak bersambut.

"Kenapa sayang? Nisa tak nak pulang ke rumah kita?" tanya Amsyar lagi.

"Nisa masih lagi kekok la, bang.. Dah setahun Nisa tinggalkan rumah tu. Terlampau banyak memori yang tak boleh Nisa lupakan.." ujar Anisah.

Amsyar mengeluh. Makanan di mulut dikunyah perlahan.
"Nisa masih marahkan abang?"

Anisah segera menggelengkan kepalanya. "Bukan.." jawab dia.

"Habis tu?"

Anisah masih terdiam. Nak diluah rasa bersalah.. Bukan kerana memori di rumah itu tapi..

************************

"Abang takde dekat rumah? Dia ke mana, makcik?" tanya Melisa ketika dia melawat Amsyar dan keluarganya pagi itu. Niatnya untuk mengajak Amsyar keluar tapi..

"Entah la. Malam semalam dia kata nak keluar kejap. Tapi sampai pagi tak pulang lagi. Makcik tak tahu.." jawab Datin Faridah. Melisa mengeluh. Niatnya terbantut. Ke mana lelaki itu pergi?

Tiba-tiba..
"Assalamualaikum.." ucap seseorang dari luar rumah..

"Waalaikumussalam.." jawab Datin Faridah. Dia segera bangun dan bergerak ke pintu.
Agak terkejut apabila dia melihat Amsyar berjalan beriringan dengan Anisah. Wanita itu gembira melihat menantu kesayangannya pulang ke sisi.

"Anis.." hanya itu yang mampu diluahkan. Terlalu gembira baginya apabila melihat Amsyar dan Anisah berpegangan tangan mendekatinya.

Anisah segera memeluk ibu mertuanya erat. Dia sayangkan wanita itu. Sudah lama dia menganggap wanita itu seperti ibu kandungnya.

Sebaik mereka menjejakkan kaki ke ruang tamu, mata masing-masing tertancap ke arah Melisa. Gadis itu kelihatan agak terkejut. Timbul rasa tidak senang di hati Anisah. Begitu juga Amsyar.

"Err.. Mel cari Sya tadi.." ujar Dati Faridah membuang rasa kekok antara mereka. Melisa masih kaku tidak bergerak. Dia masih terkejut.

"Bila Mel sampai?" tanya Amsyar. Anisah cuba memaniskan mukanya walaupun dia tahu gadis itu sudah mula membencikan dirinya. Melisa mencebik.

"Patutla Mel call abang tak angkat. Rupa-rupanya sedang bermadu asmara dengan betina ni..!" marah Melisa membuatkan suasana menjadi tegang. Paling terkilan adalah Anisah apabila dirinya dicap sebagai 'betina'.

"Melisa, kenapa cakap Anis macam tu?" tegur Datin Faridah. Dia juga agak terkilan. Tidak sepatutnya Melisa berkata sedemikian. Anisah bukan pelacur.. Dia isteri Amsyar yang sah.

"Makcik.. kenapa dia ada dekat sini?" tanya Melisa. Dia mendengus. Rasa geram menular. Dia benci Anisah. Kedatangan gadis itu kali ini betul-betul bakal meruntuhkan tembok kebahagiaan dia bersama Amsyar. Pastinya Amsyar sudah tidak peduli akan dirinya selepas ini.

"Salah, ke?" Amsyar menyampuk. "Dia isteri abang.."

"Habis? Mel ni siapa, bang?" bentak Melisa lagi. Matanya tajam memandang Anisah. Anisah hanya diam membisu. Adakah Amsyar dan Melisa sudah berkahwin?

"Mel hanya kenangan abang.." jawab Amsyar tanpa segan silu. Melisa mengetap bibir dan menggeleng kepala..

"Sampai hati abang buat Mel macam ni? Mana janji-janji abag dulu nak jaga Mel seumur hidup abang?"

"Maafkan abang, Mel. Dari dulu sampai sekarang.. cinta abang hanya untuk isteri abang."

"Tapi Mel ni masih tunangan abang. Mel sayang dan cintakan abang.. Jangan buat Mel macam ni, bang!" rayu Melisa.

"Cinta Mel hanya untuk Zarif bukan abang.."

"Dan Zarif itu adalah abang.." balas Melisa. Amsyar diam. Anisah juga turut diam. Inilah perkara yang membuatkan dirinya tawar hati untuk pulang ke rumah. Kedatangan Melisa dalam hidup mereka membuatkan Anisah rumit untuk menyelesaikan masalah. Perlukah dia menarik diri untuk kesekian kalinya?

Anisah sudah penat mengharungi segala masalah yang menimpa dirinya sejak mengahwini Amsyar. Dugaan demi dugaan yang datang mengajar dirinya supaya lebih bersabar dan matang. Namun dia sudah penat. Kalau benar jodohnya bukan dengan Amsyar, dia rela tarik diri. Melisa juga telah banyak berkorban untuk lelaki itu. Masakan dia mahu mengecewakan perasaan gadis yang menyayangi Amsyar sepenuh jiwa itu?

"Hei perempuan..! Berani kau datang sini lagi, ye? Berani kau nak rampas tunang aku dari aku.. Dasar perempuan tak sedar diri..! Lebih baik kau berambus je la dari rumah ni..!" herdik Melisa. Anisah hanya mengetap bibir. Secara spontan satu tamparan hinggap di pipi Melisa. Gadis itu terpana manakala yang lain terpaku. Masiing-masing terkejut dengan reaksi Amsyar. Lelaki itu bermuka tegang memandang Melisa. Mata Melisa mula berair. Pipi mulusnya mula terasa sakit.

"Abang.." Melisa tidak mampu untuk berkata-kata. Matanya tidak dikalih ke mana-mana. Hanya wajah Amsyar yang tegang diperhatikan. Anisah pula hanya berdiam diri. Tidak mahu bercampur tangan dengan urusan mereka walaupun dia berhak. Berdiam diri adalah cara yang paling baik dari mencetuskan lagi persengketaan antara mereka. Biarlah Amsyar yang putuskan.

"Mulai dari hari ini.. kita putus tunang..~! Abang akan hantar parents abang jumpa ayah.." usul Amsyar serius. Mama, Anisah dan Melisa terkejut. Masing-masing tidak percaya..

"Abang.. sampai hati abang buat Mel macam ni?" Melisa masih berharap. Dia tidak bersedia untuk kehilangan Zarif dalam hidupnya. Dia begitu sayangkan lelaki itu lebih dari nyawanya sendiri.

"Abang dah ada isteri, Mel. Terima la kenyataan. Dan abang tak mampu nak memiliki dua wanita dalam hidup abang sekaligus. Sayang abang hanya untuk Nisa. Sejarah kita dah lama luput dalam ingatan abang.. Mel masih muda. Masih jauh lagi masa depan Mel.. Abang doakan agar Mel menemui jodoh yang sepadan dengan Mel" ujar Amsyar panjang lebar.

Melisa menggelengkan kepala tidak percaya. Langkahnya ke belakang.. Dia meraung di situ. Dia tak mahu kehilangan Amsyar. Musnah segala pengorbanannya selama 2 tahun menjaga hati Zarif. Namun, ini balasan yang dia dapat. Sia-sia sahaja perngorbanannya selama ini. Melisa menekup mulutnya. Air mata tak henti-henti mengalir. Dia segera berlari meninggalkan rumah Amsyar. Panggilan mama tidak diendahkan. Bayangan Melisa hilang dari pandangan.

"Abang.." Anisah mula berkata-kata. Sejak dari tadi dia berdiam diri. Rasa serba salah menerpa. Amsyar hanya tersenyum.

"Melisa kena terima kenyataan sayang.." jawab Amsyar selamba. Anisah mengerut dahi. Rsa simpati kepada Melisa bertimpa-timpa. Tapi.. keputusan telah dibuat. Dia tak boleh berpatah balik. Perlukah dia berkorban lagi? Oh, tidak.. Begitu sukar untuk mengambil hati Amsyar dan baru kini dia memilikinya. Dia dah penat berkorban. Kadang-kadang dia perlu menjaga hati sendiri dari orang lain.

**********************

Sedang mereka sibuk menikmati makan tengahari bersama.. Datin Faridah bertanya sesuatu kepada Amsyar.

"Bila Sya nak mama dan papa berjumpa dengan ayah Melisa?"

"Err.. kalau boleh secepat mungkin mama. Sya dah malas nak fikir benda ni semua.." jawab Amsyar. Datin Faridah hanya mengangguk.

"Abang.. Nisa kesian dengan Melisa.." Anisah berterus-terang. Dia tidak sedap hati dari tadi.

"Nisa perlu kesiankan diri Nisa sendiri dari orang lain sayang. Nisa perlu kesiankan abang jugak. Tiada lagi rasa sayang abang pada dia. Masakan abang perlu kahwin dengannya sedangkan Nisa lebih berhak. Nisa isteri abang dan abang sayang Nisa sepenuh hati abang.."

"Tapi abang pernah sayangkan Melisa suatu ketika dulu, abang.."

"Itu semua dah jadi sejarah.. Mahukah Nisa bermadu? Cukuplah Nisa seorang dalam hidup abang.." jawapan yang ikhlas lahir dari mulut Amsyar. Anisah terharu. Dia hanya tersenyum pahit. Maafkan aku, Mel...

Tiba-tiba... krriiinggg..
Telefon bimbit Amsyar berbunyi..

"Helo, Zikri?" sapa Amsyar sebaik dia melihat nama Zikri tertera di skrin.

"Abang.. cepat datang ke hospital.." Spontan Amsyar bangun.

"Kenapa ni, Zik?"

"Kak Mel.. Kak Mel bunuh diri...~" kata-kata itu membuatkan Amsyar terkejut.

"Korang kat hospital mana?"

"Hospital Selayang..." segera Amsyar berlari ke ruang tamu. Jejak langkah Amsyar diikuti oleh Anisah dan mamanya.

"Kenapa, bang?" tanya Anisah.

"Melisa buat perkara bodoh. Dia ada kat hospital sekarang.."

"Astaghfirullahalazim.." ucap mereka.

"Jadi macam mana dia sekarang?" sampuk Datin Faridah..

"Dia masih dalam wad kecemasan. Sya perlu pergi jumpa dia.."

"Nisa ikut?" Anisah mempelawakan dirinya. Amsyar hanya mengangguk. Segera Anisah naik ke atas untuk mengambil tudungnya. Risaunya semakin menebal. Patut la sejak Melisa balik hatinya rasa tidak sedap. Mel.. Mel.. kenapa perlu lakukan perkara bodoh itu?..
posted by Penulisan2u @ 1:26 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
11 Comments:
  • At 23/5/09 9:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yap org pertama yg baca dulu....
    best dan makin menarik...
    sambung cepat ya...

     

  • At 23/5/09 10:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...blog misz_waniey ape yer??

     

  • At 23/5/09 11:30 PG, Blogger Nina Syafiqah said…

    peace...
    org ketige...hehehe!!
    eii...
    kenapela dgn mellisa nie..
    mengade2 sgt...
    bnyk lagi lelaki dlm dunia nie...
    wua...
    nape lah anisah ni baik sgt,,,!~

     

  • At 23/5/09 12:47 PTG, Anonymous fara said…

    biar dia mati,....lorat je kaco hidup org lain

     

  • At 24/5/09 1:43 PG, Anonymous alynn malynna said…

    emmm..besh2...
    korang yg nk abiskn cept sal cite neh...
    bukak la blog penulis neh...
    http://dunianovelcerpen.blogspot.com

     

  • At 24/5/09 10:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    time kasih sebab bagi tahu blog...
    jasa anda tetap dikenang...hehehe...

     

  • At 26/5/09 2:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tolong la, jgn selamatkan melisa tuh...bia die mati..cz kalo die still hidup die mesti berdendam ngan anisah punyer....baik die lenyap teros...hehe

     

  • At 27/5/09 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    blog tu btul ker...tak boleh bukak pon.....

     

  • At 28/5/09 12:43 PG, Anonymous alynn malynna said…

    kepda tnpa name di ats neyh....
    btoi la blog 2....
    http://dunianovelcerpen.blogspot.com/

     

  • At 28/5/09 3:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saye dah bace novel nih sampai abes, mmg best giler citer nih! tahniah buat penulis!!!!!!

     

  • At 22/4/10 11:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    4/5 star..haha
    ok jer~~layan

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group