BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Mei 23, 2009
Novel : 4 Plus One Jadi Kita 9
Nama Pena : LeaQistina

Babak 9 Angau
Lokasi: BROTHERS Club House

Suasana:


Azim memang bersikap lebih tak tahu malu berbanding tiga lagi sahabatnya. Selamba tenuk dia pergi ke pantry dan membancuh jus lalu dihidangkan kepada ahli F4 yang lain. Alah, milik Haritz adalah milik mereka semua juga. Itulah bukti keakraban F4. Kelab istimewa milik Haritz hadiah dari bapa sahabatnya sempena hari lahir beberapa tahun lalu dan kini menjadi kubu kedua bagi kumpulan mereka. Haritz tak kisah berkongsi kemudahan bersama sahabat yang disayanginya. Apatah lagi untuk dijadikan sarang pertemuan F4. Asalkan tidak dijadikan sarang tikus, sarang ular, sarang tenuk, sarang judi, maksiat dan kongsi gelap sudah. Haritz bukan sahaja tidak keberatan untuk berkongsi rumah kelab eksekutif tiga tingkat yang serba mewah perhiasannya ini dengan sahabat-sahabatnya namun Haritz juga telah sepakat untuk menjadi sponsor utama sut bergaya mereka apabila mereka perlu menghadiri sebarang acara rasmi yang membosankan itu. Dan BROTHERS pula akan bertindak sebagai almari ajaib mereka. “Ting!! Tadaaa… Comelkan?” Itu merupakan slogan almari ajaib mereka dan buat masa ini slogan itu sentiasa menepati janjinya untuk memastikan bunga berempat ini sebagai si bunga comel sentiasa.


Dzikri memandang sahaja lenggok Azim yang sedang menghidangkan minuman yang diambilnya dengan kebenaran sendiri di meja ruang tengah. Sedikit ayu. Macam lagak Mak Inang Dara pelayan Sultan Mansur Mangkat Dijulang pun ada. (Erk? Betul ke Mak Inang tu pelayan Sultan Mansur? Hurm…) Gelas di meja dicapai lalu disua ke mulut. Arhh!!! Bunyi lega terhasil apabila minuman yang sejuk dan segar itu menuruni kerongkongnya. Setelah perut sedikit kembung akibat minum air tanpa kebenaran tuannya barulah Dzikri perasan akan 'ketiadaan' Haritz.


Dzikri: Zim, Haritz mana? Baru aku perasan akan 'kekosongan' dia? Mana dia pergi? Tadi cakap dahaga sangat… (Penuh musykil dan prihatin dia bertanya)


Namun di satu wajah terpancar aura penat-nak-geleng-kepala. Kang silap-silap ada juga yang tersampuk sindrom angguk-angguk-geleng-geleng si Haritz. Setiap kali cakap mesti ada salah. Kalau DBP dengar mesti nangis sampai leleh hingus nih! Adoi…


Azim: Hmm… (sedikit mengeluh) Biasalah, bila jiwa dia tengah kosong mana dia nak duduk-duduk dengan kita ni Dzik. Biar kita rasa K.E.H.I.L.A.N.G.A.N. asal bukan hati dia rasa kekosongan. (penuh gaya sarkastik Azim membalas. Siap eja perkataan kehilangan. Moga kau dipertemukan hidayah la Dzik. Penat aku nak tegur kau nih. Isk!)


Dzikri tayang muka jelik. (Mamat ni suka sangat la nak betul-betulkan ayat aku. Sket-sket ejaskan ayat aku. Macamlah salah!!!)

Dzikri: Dia ke sana ke? (keningnya digerak-gerakkan… Bukan apa, dah lama tak dirapikan keningnya itu, dirasakan bagai ada kutu sudah bersarang di situ)


Azim: A'ah. Dia ke sana la. Ke mana lagi?


Dzikri: Owh, ke sana… (Dzikri menganggukan kepalanya macam burung belatuk out of time untuk siapkan tempahan mengukir) Err.. tapi ke sana tu mana ek?


Tokk!!


Adoi!! Jerit Dzikri apabila Azim melastik kepalanya menggunakan getah dan kertas yang telah digulung mampat tepat menuju ke dahinya. Pantas tangannya menggosok dahi. Nasib baik tak lekuk, kalau tidak muncul lesung batu satu lagi kat wajah aku yang tampan ini, ngomel hati Dzikri sambil mencerlun tajam ke wajah Azim.



Azim: Mangkuk punya ketua. Angguk dah mengalahkan pungguk patah skru tengkuk, skali tak tau rupanya. Hampeh punya ketua. Mesti la dia kat bi…


Dzikri: Er, Zim. Betul ke Pungguk? Bukan Belatuk?


Azim terdiam. Berjuraian air matanya di pipi secara tiba-tiba. Pantas dia berlari dan mendapatkan Dzikri. Dia memeluk Dzikri erat.


Dzikri: Syhh.. Syhh.. Napa nangis ni? Tak mo nangis-nangis nanti tak comel… (pujuk Dzikri lembut seolah-olah sedang memujuk anaknya yang meragam. Tangannya pula mengusap lembut belakang Azim)


Azim menyedut panjang hingusnya yang mula terasa meleleh.


Sroot!! Eww.. geli plak rasanya.


Azim: Aku terharu Dzik. Akhirnya kau berjaya juga. Tahniah mere bête. Syabbash!!


Terharu di hati tak dapat dibayangkan apabila akhirnya Dzik mampu menegur kesilapan bahasanya dengan betul buat pertama kalinya. Agaknya inilah perasaan guru-guru apabila melihat anak muridnya berjaya. Oh!! Guru, sungguh mulia jasamu… (Tiba-tiba Azim berada dalam mood bangsawan)


Peettt!! Itik plastik yang berwarna kuning itu tiba-tiba menjerit apabila kaki Azim terpijaknya. Lantas, segalanya pulih seperti sedia kala. Pelukkan Dzikri lantas diuraikannya. (Eh apa ni, tak macho la peluk-peluk cenggini)


Dzikri terpinga sekejap. Kemudian riak mereka kembali seperti sedia kala.


Azim: Mangkuk la ko ni Dzik. Haritz tu kat bilik kesayangan dia la. Sukma Cinta.


Dzikri yang sedang kembali meneguk air tiba-tiba tersedak. Betapa punya jiwang la mamat sorang ni. Hurm.. Ingat lagi sewaktu mereka sama-sama memikirkan cadangan nama untuk bilik 'istimewa' itu. Dzikri mencadangkan supaya bilik tersebut dinamakan bilik Kenangan, Azim pula bilik Ketenganan tetapi Nashriq pula muncul dengan idea yang agak unik iaitu Sudut Impian. Tetapi semua cadangan mereka itu ditolak mentah-mentah oleh Haritz. Sepanjang tempoh cadangan diberikan dia asyik mengangguk sahaja. Hah! Kalau bagi orang lain mungkin sudah gembira tapi bukan reaksi itu yang mereka nantikan daripada Haritz.



“Hah!! Sukma Cinta” jeritan secara tiba-tiba itulah yang menyebabkan Azim tergolek sambil melatah panjang. Apabila mereka semua terbahak-bahak menggelakkan cadangannya, Haritz menghentakkan kaki merajuk lalu meninggalkan mereka semua. Adalah hampir tiga per empat hari dia mogok lapar (pada hal bukan mogok lapar pun, Cuma saja nak penuhi tempoh minima tidur 15 jam.. wahaha..) akhirnya ahli F4 sepakat untuk menerima sahaja cadangan Haritz itu walaupun agak lucu rasanya. Akhirnya bilik 'istimewa' itu dinamakan Sukma Cinta. (Hiss!!! Sikit punya jiwang daa…)


Keh.. keh.. keh.. Azim dan Dzikri kembali ketawa apabila mengenangkan kenangan itu. Sebenarnya setiap kali nama bilik 'istimewa' itu disebut, setiap kali itulah mereka akan ketawa. Ini nasib baik Nashriq tak dapat sertai F4 hari ni sebab ada kelas tulisan Khot, kalau tidak makin gamat la jawabnya.


Uhuk! Uhuk! Uhuk! Tengah asyik ketawa tiba-tiba Dzikri tersedak. Habis merah mukanya. (Pergh!! Sakitnya tekak bila tersedak…)


Azim ketawa lagi.


Azim: Ada orang mengutuk ko tu Dzik…(tersengih-sengih tanpa sebarang rasa simpati)


Dzikri: Siapa yang berani mengutuk aku hah? Sebut je nama aku semua kecut tau… (wajahnya penuh bangga)


Azim: (Angkat-angkat kening yang memberi maksud – Lu piker la sendiri!!)


Nashriq: Siapa lagi kalau bukan Cik Intan tersayang. Wahaha… Betul ke Dzik dia gerun bila dengar nama ko? Ke ko yang kecut bila dia angkat kaki nak tendang bontot ko… (ucap Nashriq yang muncul secara tiba-tiba bersama shuffle di kaki… Dah habis kelas agaknya)


Azim hanya ketawa sambil melakukan slap high-five.


Dzikri: Cis!! Berlahak sungguh kamu…!!!


Pecah sekali lagi ketawa Azim dan Nashriq. Mereka sama-sama geleng kepala. Dah malas dah nak betulkan tatabahasa mamat sorang ni. Nashriq melabuhkan punggungnya di sebelah Azim. Sebaik sahaja Nashriq duduk, Azim menebuk pahanya sekali sebelum dia bangun.


Azim: Nash, ko layan la abang kesayangan ko nih. Aku nak gi tengok mamat angau tu kejap (ucap Azim sambil tersengih…)



Di bilik Sukma Cinta…


Azim: Cakk!! (jerit Azim sebaik sahaja dia menjengulkan muka di bilik Sukma Cinta, namun Haritz hanya kaku tidak bergerak dengan matanya tegak 90 darjah menatap suatu wajah yang cantik terletak di poster besar di hadapan mereka)



Azim melabuhkan punggungnya di sebelah Haritz. Tiba-tiba Haritz melentokkan kepalaya. Manja. Hmm.. tengah parah angau la ni, bisik hati Azim. Kalau tidak tak adanya muncul watak manja-manja kucing nih!



Haritz: Aku rindukan dia. I miss her a lot. Mujhe pyar karti hu.. (entah betul atau tidak, dia main bantai jek.. Asalkan semua tu membawa maksud rindu.. keh.. keh.. keh.. beginilah Haritz bila dilanda rindu tahap dewa dewi bintang jula juli…)


Azim: Hurm.. Aku rasa dia pun rindukan ko Ritz…

Haritz: Ye ke? Tapi dah lama betul Ika tak contact aku tau. Agak-agaknya dia dah dapat kekasih baru tak?



Azim: Ish.. mana mungkin. Hasnim Zulaikha yang aku kenal sangat-sangaaaaaaaat la cinta dan kasihkan kau. Takkan la dia sanggup nak tinggalkan kau. Walaupun memang dia sedang tinggalkan kau tapi tu tak bermakna dia tinggalkan kau. (Erk? Apa aku cakap nih? Lost dalam tounge twister ke? Adoi…)


Ini pula adalah gelagat Azim setiap kali kalau dia cuba untuk menjadi penasihat cinta. Heheh.. last skali mesti semua pening kepala.


Nashriq: Dia akan balik nanti. Dia kan kekasih kau. Dia pun mesti faham perangai kau. Hasnim cuma terlalu sibuk. Jangan risau (sampuk Nashriq secara tiba-tiba)


Azim: Oppocot kambing mak kau yang aku cinta… (latah Azim. Argh!! Benci betul dia bila ada watak baru tanpa undangan. Kalau ya pun bagi la signal intermission macam dalam citer Hindustan tu… Boleh gak aku bersedia.. marah Azim dalam hatinya…)


Dzikri pula hanya mengangguk setuju sambil ketawa.


Haritz menggeleng pasrah. Namun, dalam asyik mengangguk matanya berubah kuyu sekuyu mata ikan puyu. Dia membetul-betulkan sedikit letak kepalanya di bahu Azim seolah-olah mencari posisi yang lebih selesa. Dan tiba-tiba …


Kroh.. kroh.. kroh..



F4: (Lah, dalam angau pun masih nak cukupkan kuota? Adoyai…)



Sementara itu kat kedai mamak.


Ane: Banyak rajin kerja punya Intan. Nanti saya kasi itu gaji naik aa.(bos dorang ni baik hati betul. Sebab Intan memang rajin)


Intan: Terima kasih la 'ane'. Ini macam senanglah saya punya hati. Hari-hari pun mau kerja la (suara dia gembira. Sambil lap meja sambil tengok astro awani 'Ane' pun prihatin pasal isu perang kat Palestin. Tiba-tiba astro awani jadi channel wajib, kalau tak duk ulang tayang pasang lagu-lagu Hindustan)


Liyana yang tengah lap meja tarik muncung. Saje nak usik tauke yang dipanggil 'ane'.


Liyana: Aik 'ane'? Naik gaji dia sorang je? Saya pun penat tau (buat-buat sedih)


Mata Intan terpaku kat TV. Pergerakan tangan yang ligat buat kerja serta merta terhenti. Dia macam duduk kat dalam TV sekali dengan wanita muda yang sanggup korbankan keselamatan diri untuk kanak-kanak Palestin. Duta Mercy Malaysia yang termuda. Bagusnya! Dahlah cantik, bijak. Sanggup bersusah untuk kurangkan penderitaan rakyat di Gaza. Hati Intan betul-betul tersentuh.


Liyana: Eyh? Kau kenapa macam nak nangis ni? (kuis lengan Intan bila tengok mata kawan dia merah)


Intan: Aku bukan nangis. Aku kesian dengan orang-orang kat sana. Bagus kan duta ni. Dahlah paling muda, tapi dia tak kisah nak jejak kaki kat tempat yang berisiko tinggi.(suara dah serak. Ganas hal lain, sensitif hal lain okey?)


Tiba-tiba 'ane' menyibuk kejap. Nak tahu apa dialog dia?


Ane: Banyak cantik itu perempuan. Tarak sayang muka dia ke pergi sana?(Budak dua orang ni geleng kepala, itu yang ane duk fikir. Ingatkan ape! Dorang rasa nak menyorok jap bawah meja. Malu dapat bos cenggini)


Intan sambung buat kerja balik. Walaupun letih. Dia kena kuat, lagi-lagi cabaran Dzikri tak harus dipandang ringan. Balik kang konpom dia tidur mampus punye. Huih..nasiblah!





Ane: Kesianlah sama kamu dua orang. Ini malam makin lewat. Sudah letih, balik dululah. Esok sambung lagi. (ane berdiri tegak di hadapan dua pekerjanya. Rajin betul budak dua orang ni wat OT)



Liyana: Wah! Banyak baik hati ane sekarang. Ada apa-apa ke? (gadis ini saja nak menyakat)



Ane: Mahu berjaga lagi ka awak? Tido sudahlah… (nasihatkan pekerja lah plak. Ane…ane…)

Intan: Terima kasih ye ane. Saya pun banyak letih. Nasib baik esok kelas petang. Saya tutup suis elektrik dulu. (pergi ke bahagian dapur untuk sidai kain lap meja. Pastu terus kemas beg dan tutup suis kipas dan TV)

Ane: Okey. Bangga ini hati sekarang kembang betul. Bagus ada pekerja macam kamu dua orang. Hati banyak senanglah (puji ane. Kembang kempis hidung Intan ngan Liyana kena puji


Di rumah Intan:

Intan mengeluarkan kunci pendua. Lampu rumah nampak terang. Takkan ibu dengan ayah tak tidur lagi? Satu kemusykilan ni…

Intan: Intan dah balik… (muke letih. Tapi tak nampak pun ibu dengan ayah. Biase dorang suka tengok TV)

Ibu: Intan! Datanglah dapur. Ibu buat makan lewat malam. Meh! (laung wanita bersuara halus itu dari dapur. Jelas kedengaran suara gelak ketawa ayah. Mesra betul ibu bapanya kalau tiba bab makan)

Intan campak beg atas kusyen. Dia senyum bila tengok ibu dan ayah tengah bersuap-suapan, makan cucur udang! Sedapnya!

Intan: Ha! Romantik nampak. Tak segan dengan Intan ke? (dia usik ibu dengan ayah. Tayang muka selamba sambil ambik cucur udang. Kunyah dengan penuh kelazatan)

Muka ibu dan ayah dia blush. Malu, lupa nak cover depan anak sendiri. Rupanya Intan diorang dah besar panjang, bukan lagi budak kecik.

Ibu: Makanlah lagi. Banyak ni

Ayah: Ye! betul tu. Intan kena banyak makan untuk bertenaga. (ibu suapkan cucur ke mulut dia. Ayah pun. Naik membelon pipi Intan. Dia suap ibu dan ayah. Tiga beranak ni makan penuh gembira. Sampailah Intan tiba-tiba menjerit.)

Intan: Argh! Intan tak solat lagi. (dia berhenti mengunyah. Mak ayah berpandangan. Tengok jek gelagat Intan yang tengah melangkah dengan penuh keazaman.)

Ayah: Anak kita nyaris buat abang tercekik.

Ibu: Takpe, air masak banyak bang. (teruskan adegan suap menyuap. Tiba-tiba Intan berpatah balik.)

Intan: Ya ayah, bertenaga! Kite mesti bertenaga untuk menentang musuh!” (Jari telunjuk dihalakan ke atas. Muka macam orang nak gi ke medan perang. Ibu ayah dia pulak yang naik cuak.)

Ibu dan ayah : Apa kena dengan anak kita? (ucap mereka sambil berpandangan)


Intan masuk ke biliknya selepas memeranjatkan mak ayah dengan jeritan tiba-tibanya serta kata-kata semangatnya. Dia membersihkan badan dan menunaikan solat. Lepas tu terus nak tidur. Fikir strategi untuk meruntuhkan 'kekebalan' F4. Terutama Dzikri! Habislah mamat tu!
posted by Penulisan2u @ 1:43 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
0 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group