BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Mei 25, 2009
Cerpen : Untuk Apa Kata Cintamu
Nama Pena : Labyrinth

"Adiq, abang love you..." luah jejaka itu kepadanya suatu tatkala mereka menghabiskan masa bersama.
"abang....... adiq love you too..adiq nak bersama dengan abang selagi ada nafas ini" jawabnya ikhlas

Adiq dan abang, panggilan antara mereka, kalau orang yang tak mengenali mereka, mungkin ingat yang mereka dalah adik-beradik padahal mereka dalah pasangan kekasih, memang jarak umur antara mereka agak jauh, umur mereka berbeza antara 9 tahun tapi Winnie tak kisah pun, janji dirinya bahagia bersama lelaki itu sudah memadai bagi dirinya..

Winnie ingat lagi, detik perkenalan antara mereka bermula hanya dengan dunia maya, pertama kali berbicara dengannya, lelaki itu telah mengajaknya keluar bersama, sangka Winnie lelaki itu hanya bergurau, lalu diabaikannya ajakan lelaki tu, tapi rupa-rupanya tidak lelaki itu serius, dan akhirnya 9.30 malam hari yang sama, mereka telah keluar bertemu janji untuk pertama kalinya. Bukit Bintang itulah lokasi pertemuan mereka yang pertama.
Hazrie Danish, itulah nama si dia insan yang telah merajai hatinya kini. Winnie tertarik hati dengan bicaranya, jarang dia jumpa insan yang membuatkan dirinya rasa selesa bila berbual, tetapi dengan lelaki itu amat berlainan baginya. sementelah dirinya ini agak pendiam, tapi dengan itu ada sahaj benda yang hendak dibualkan.


"Winnie Marsyitah....!!

"kau termenung lagi, sudah-sudahlah, buat apa kau kenangkan lagi Hazrie tu, bukan kau sendiri ke yang mahukan perpisahan ini?" Nawal Syafiza menegur, sedari tadi dia memerhatikan temannya itu terlalu asyik dengan menungannya.
Dia menoleh, hembusan nafas berat dilepaskan, betul aku yang mahukan perpisahan ini, sepatutnya aku tak perlu tangisinya, tapi entah kenapa aku tak mampu menahan diri ini dari mengingati dia, daripada terus memikirkan dia, adakah dia juga seperti aku?.... ah tidak mungkin rasanya...... mesti dia bahagia dengan kehidupannya kini.


************

"Abang, sampai bila kita mahu hidup begini? hidup bergelumang dosa dan noda, saya tak tenag hidup begini" Winnie meluahkan bicara hatinya, sungguh memang tiada ikatan yang menghalalkan hubungan mereka, tapi mereka tidak seperti pasangan yang lain, mereka sudah terlanjur, bukan sekali tetapi berkali-kali. Winnie sendiri sudah tidak betah hidup macam ni, kadang-kadang dia segan menunaikan solatnya, sebab dia rasa tubuhnya terlalu banyak palitan dosa.

"Kenapa? adiq tak bahagia dengan abang? abang sayangkan adiq, adiq kena faham itu..." Hazrie menjawab perlahan sambil jari jemari kasarnya mengusap lembut jari jemari Winnie Marsyitah.

"Itu adiq tau abang cuma....... adiq tak tahan hidup macam ni tanpa ikatan yang sah, adiq rasa sangat berdosa.


"Habis apa yang adiq mahu abang lakukan untuk adiq..?"


"Abang kita nikah, adiq tak minta banyak dari abang, kita halalkan hubungan kita, selepas nikah terpulanglah pada abang, abang bebas jalani hidup abang macam dulu dan adiq takkan kongkong hidup abang" jawab Winnie ikhlas, sungguh dia sangat sayangkan lelaki itu dan sanggup lakukan apa sahaja demi lelaki itu.

"baiklah kita nikah" Hazrie Danish akhirnya memberi kata putusnya.

**************

"Adiq, abang harap adiq tak beritahu kawan-kawan kita tentang hubungan kita ni, cukuplah kalau mereka ingat kita hanya kawan biasa jea" beritahu Hazrie padanya suatu hari.

"Adiq tak kisah tapi kenapa abang? kan ke kita dah sah sebagai suami isteri? Winnie bertanya mahukan jawapan pada arahan itu.

"Abang tak bersedia lagi" ringkas jawapan lelaki itu.

Winnie hanya mampu diam mendengar alasan lelaki itu yang telah sah menjadi suaminya semenjak seminggu yang lalu. Hatinya dilanda pilu, kadan-kadang dia terfikir, untuk apa ungkapan cinta lelaki itu padanya jika masih menafikan haknya sebagai seorang isteri dikhalayak?

"Risya i sayangkan you sayang...... i sanggup buat apa saja untuk kita, jangan tinggalkan i sayang,"

Winnie tersentak, bukan sekali dia mendengar igauan lelaki itu, dan bukan sekali dia mendengar lelaki itu menyebut nam yang sama, malah pernah dia mendengar lelaki tersilap memanggil namanya dengan panggilan Risya... Hatinya dipagut luka lagi.. ah... abang kata abang dah lama lupakan dia, tapi kenapa namanya tak pernah lekang dari bibir abang, sehingga dalam lena pun abang masih mengingatinya. Matanya sudah panas, bila-bila masa sahaja air matanya akan gugur.

"Abang..." digeraknya tubuh lelaki itu perlahan...."abang mengigau ni.."


**********


"Hai Hazriekan? lama kita tak jumpakan?" tiba-tiba terasa bahunya ditepuk.

"Hai Ranzo, how are you friend?" Hazrie tersentak, senyum lebar terukir dibibirnya, tidak disangka hari ini setelah hampir 7 tahun, dia akan bertemu semula dengan sahabat lamanya setelah sekian lama terputus bicara.

"Aku baik-baik jea, kau apa cerita sekarang? masih dengan Risya ke? dah berapa orang anak sekarang?"

"Abang......! kat sini rupanya, penat adiq cari tau..." belum sempat dia menjawab soalan Ranzo, Winnie Marsyitah telah muncul.

"Hai Risya, lama tak jumpa? you masih macam dulu tak berubah.... awet muda ke?" Ranzo bertanya, membuatkan dia tersentak, pandangan matanya dihalakan ke arah Hazrie Danish, inginkan penjelasan.

Hazrie melepaskan nafas perlahan,

"Dia bukan Risya, Ranzo, aku dengan Risya dah takda apa-apa, kami dah berpisah.. ini Winnie, my friend"

Ranzo tercengang mendengar jawapan temannya. Sungguh sukar sekali mencari perbezaan antara Risya dan Winnie, kembarkah mereka?

"i\'m sorry 4 u friend, aku ingat kau masih dengan dia, tapi betullah kawan kau ni sebiji tak ubah macam Risya"

Winnie Marsyitah terpana mendengar ungkapan lelaki itu, fahamlah kini kenapa Hazrie masih tak mampu melupai Risya, sebabnya adalah kerana dirinya sendiri, kebetulan atau takdir dia sendiri tak pasti, sebab seperti Ranzo kata yang dirinya tak ubah macam Risya, tapi dia bukan Risya itu kenyataannya. Jangan-jangan Hazrie mendatanginya kerana membayangkan dirinya Risya, jangan -jangan ungkapan cinta yang selalu diberikan padanya adalah ditujukan pada Risya. Winnie menelan air liur, terasa pahit, aku hanyalah pengganti perempuan itu rupanya. Dia mendekati aku sebab aku ada iras perempuan itu. Seabknya di hati hanya tuhan sahaja yang tahu, dadanya serasa mahu pecah, terburai isinya tatkala dia mengetahui letak duduknya perkara yang sebenar.


**************


Winnie bersandar kepenatan, seharian dia berfikir kemanakah titik noktahnya hubungan mereka kini. Dan keputusannya, dia mahu berundur, untuk apa bersama lelaki itu sedangkan bukan dirinya yang lelaki itu inginkan. Dia sedar dirinya hanya pengganti buat lelaki itu, pengubat rindu lelaki itu pada kekasih hatinya yang meninggalkannya kerana cita-cita. Tak mustahil suatu hari nanti lelaki itu akan meninggalkannya dan kembali kepada kekasih hatinya semula. Sebelum hari itu tiba, lebih baik dia yang berundur dulu, lagi pun dia sudah penat managih kasih lelaki itu. Ikatan hanya pada batinnya, sedangkan lelaki itu tak pernah ambil tahu keadaan dirinya, sihatkah dia, cukupkah wangnya di kampus. Lelaki itu hanya tahu memberi arahan pulang ke rumahnya bila dia rasa memerlukan tubuh Winnie, selebihnya dia tak pernah ambil tahu pasal Winnie, jika mesej dihantar, jarang dibalas, alasannya sibuk dengan kerja, tapi berapalah sangat masa yang perlu diambil untuk membalas mesej.

"Abang Winnie pergi dulu, tak perlulah abang cari adiq lagi, sebab adiq tak rasa yang abang cintakan adiq." perlahan dikucupnya dahi lelaki itu yang masih lena dalam tidurnya. Malam ini malam terakhir mereka bersama, itu keputusannya. Buat apa menagih pada yang tak sudi? akhirnya nanti dia sendiri yang terasa sakitnya bila kasih yang ditagih tidak mampu dimilikinya.

Sekeping nota ucapan selamat tinggal beserta sedikit luahan hatinya diselitkannya ke dalam diari peribadi milik lelaki itu.


**************


"Winnie jomlah masuk ke dalam, tak elok orang mengandung berembun" Nawal Syafiza menarik lembut tangan Winnie yang sedari tadi begitu asyik memandang langit, katanya mahu melihat bintang.

"Kejap lagilah, aku tak puas lagi tengok bintang-bintang tu" perlahan dia menjawab.

"Nawal, tau tak? dulu waktu aku dengan Hazrie kami selalu menghabiskan masa di balkoni memerhatikan bintang-bintang di langit malam, sebab Hazrie katakalau kita lihat bintang boleh hilangkan stress"

"Winnie, macam mana kau nak lupakan dia? sedangkan setiap masa kau sentiasa ingatkan kenangan dengan dia"

"Aku tak boleh lupakan dia sebab anak ini Nawal, aku belajar lupakan dia tapi aku tak boleh, aku rasa sangat sakit bila tiap kali cuba lupakan dia, dia dah jadi sebahagian dari aku" lemah jawapannya.

"Kalau begitu, hubungilah dia, beritahu pasal anak ini, dia tak tahu kau mengandungkan?

Winnie hanya menggeleng kepalanya menjawab soalan temannya itu.

"Untuk apa aku hubunginya sedangkan dia sendiri tak pernah hubungi aku? aku rasa seolah aku yang terhegeh-hegeh hendakkan dia, maruahku pun perlu dijaga juga"


*************


Hazrie Danish termenung panjang di balkoni kondo mewah itu, kesunyian sekali lagi menghuni ruang hidupnya lewat ini. Ego yang merajai hatinya menghalang dia daripada menghubungi wanita itu. Jika dulu memang dia selalu membayangkan Winnie sebagai Risya, tapi kini baru dia sedar dia mendatangi wanita itu kerana dia adalah Winnie bukan seperti Risya seperti yang disangkanya.

Untuk apa kata cintamu? teringat dia akan bait-bait kata dalam nota terakhir Winnie kepadanya...

"Untuk adiq sayang, abang cintaka adiq, bukan sebab adiq seperti Risya tetapi sebab diri adiq itu sendiri" dia mengeluh perlahan, kalaulah tika itu Winnie Marsyitah ada di situ, itulah jawapan yang akan diberinya.

Telefon bimbitnya berdering tiba-tiba, pantas dicapainya, diperhatikan nombor yang tertera, tapi tak bernama, ah... angkat je lah...

"hello Hazrie, saya Nawal Syafiza, kawan Winnie, boleh awak datang ke selayang GH sekarang?"


**************


Hatinya berdebar-debar ketika mula tiba di situ, belum sempat apa-apa dia telah diterpa oleh seorang gadis yang pada kiraannya adalah Nawal Syafiza gadis yang telah menelefonnya sebentar tadi dan akhirnya telah membawanya ke sini.

"sorry, saya tak tahu nak hubungi sesiapa kacuali awak" Nawal Syafiza memohon maaf.

"Apa yang sebenarnya berlaku cik Nawal?" hatinya mula rasa tak sedap.

"Begini Hazrie, saya nak minta tolong awak tandatangan surat kebenaran untuk menyelamatkan kandungnan Winnie, hanya awak sorang jea yang mampu selamatkan Winnie, saya minta sangat-sangat, kalau awak tak sayangkan Winnie sekalipun takpa tapi fikirkan nyawa anak yang dikandung oleh Winnie, anak awak"

Winnie mengandung? dia terkejut, kenapa Winnie tak memberitahunya?

"baiklah......"


***********


Dia kesal dengan apa yang terjadi, dia sepatutnya menjadi pelindung kepada isterinya tetapi kerana ego dan terlalu memikirkan kisah lalu, dia nyaris kehilangan isteri dan anaknya. Menurut Nawal, Winnie tergelincir dari tangga ketika mahu turun pergi ke kuliah. Kehilangan banyak darah membuatkan doktor mengambil keputusan mengeluarkan kandungan yang baru mencecah 7 bulan itu demi nyawa bayi dan ibunya....

Bayi kecil itu diperhatikan dari kejauhan, bertahanlah sayang.... kau lahir dari keperitan mamamu, kau mesti kuat seperti mamamu jua, jangan jadi macam papa yang terlalu ikutkan hati dan perasaan. Bisik Hazrie perlahan.

Seketika kakinya diatur ke wad yang menempatkan Winnie Marsyitah, lama matanya memerhatikan wajah pucat itu, sebelum langkah kakinya kembali dia tur untuk mendekatinya... Tangan Winnie dicapainya, terasa sejuk, hatinya di runtun pilu, kalaulah abang tak ego, mungkin adiq tak jadi macam ni.

Dia tunduk perlahan... membisik lembut di telinga Winnie Marsyitah "Adiq, kata cinta yang abang ucapkan, adalah untuk adiq, bukan untuk Risya, dan abang cintakan adiq bukan sebab lain, tapi sebab diri adiq sendiri, bangunlah adiq jangan tinggalkan abang dan anak kita.... maafkan abang" sebak terasa ketika mengungkapkan bait kata itu yang sememangnya datang dari hatinya sendiri, bukan kerana anak itu, bukan juga kerana rasa belas dan rasa bersalahnya.

Winnie Marsyitah membuka mata perlahan, "adiq dah lama maafkan abang, abang adiq sayangkan abang juga kerana abang adalah abang, dan adiq cintakan abang juga kerana diri abang sendiri" dalam kepayahan dia mengungkapkan kata hatinya yang selama ini dipendamnya.

Hazrie Danish terkejut, tak sangka yang Winnie telah sedar dan mendengar bisikannya tadi...

"terima kasih adiq sebab terima abang, maafkan abang dan cintakan abang....."


~THE END
~Ku kira ini cerpen yang paling sukar untuk aku siapkan, nway thnkz "s" 4 ur idea, "Cinta" itu kehendak bukannya keperluan, ntah aku pon tak fhm sgt bnda2 mlibtkan hti n perasaan ni, huhu... aku tak bmint pon dgn cinta2 sbb bg aku cinta jea pon tk ckup untk bhgia, n ramai anak2 haram yang tlhir knonnya ats dsr cinta n then akhirnya dbuang mrata-rata mcm xda nilai, teringt aku akn hadis nabi s.a.w yg bmksd gni lau tak silap aku "Dunia ini akan kekal sjhtera, selagi belum terlahirnya anak2 diluar pernikahan" tapi klau kita renungkan bjuta ank tak sah taraf lahir kedunia setiap tahun, hurmm dunia nk akhir zaman..~Labyrinth
posted by Penulisan2u @ 1:46 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
8 Comments:
  • At 25/5/09 11:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agk koya laaaa
    tp,its a nice story

     

  • At 27/5/09 2:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    what mean koya eh?

     

  • At 27/5/09 9:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    koya=poyo=perasan

     

  • At 27/5/09 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bukan mudah mlhirkn idea kpd sebuahcerita, kalau ni yg terbaik, it's ok, nxt time cube lg..

     

  • At 27/5/09 3:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak berat, n dah biasa sgt jln citer nyer. pape pun congrats..

     

  • At 31/5/09 7:45 PTG, Blogger Labyrinth said…

    ~Assalamualaikum wbt~
    Masyeh yg tukang komen, my b agak koya, but nxt i'll try do my best..
    Masyeh dgn komen2, masyeh sbb sudi bce karya yg ntah apa2 ni..
    Pliz visit my blog 2 view my cerpen
    ~tq~

     

  • At 11/6/09 8:26 PG, Blogger Nazif said…

    cerita ni agak brat..
    tp smooth jer..
    congrats labyrinth :D

     

  • At 6/4/10 12:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    COOL
    nangis arr baca nii

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group