BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 15, 2009
Cerpen : Takdir Kita
Nama Pena : yushy pinky

Pranggg!! Bunyi gelas kaca yang terjatuh dari meja mengejutkan lamunan mimpi indah Rexx. Dia terus terjaga. 'Siapa pulak yang mengganggu tidur aku ni.' Katanya dalam hati. Tiba – tiba dia terasa kepalanya berdenyut-denyut.Baru dia teringat yang malam tadi dia telah meneguk air setan dan terus mabuk sampai tertidur.Dia terus menyarungkan t- shirt hitamnya.Matanya terus tertancap pada jam tangan di pergelangan tangannya yang sudah pun menunjukkan pukul 10 pagi.'Alamak aku dah lambat nih.Bos mesti mengamuk.!'Rexx terus bergegas keluar sambil memperbetulkan rambutnya yang kusut – masai itu.Dia langsung tidak teringat akan peristiwa yang berlaku malam tadi.Dia hanya ingat dia mabuk sahaja.Tanpa menyedari bahawa di atas katilnya terdapat seorang gadis yang menangis teresak – esak sambil selimut menyelimuti badan gadis itu.Gadis itu mengutuk Rexx dalam hati kerana tindakan Rexx malam tadi benar-benar menakutkannya.Kudratnya tidak upaya melawan kekuatan Rexx.Akhirnya dia terpaksa membiarkan dirinya ternoda tanpa rela.Dia menangis semahu-mahunya setelah menyedari yang Rexx sudah meninggalkan bilik tersebut.'Aku dah tak suci lagi.!' Raungnya.Dia teringat peristiwa malam tadi yang dia telah di hantar kerumah pelacuran itu oleh ayah tirinya yang kejam.Ayah tirinya bertindak sedemikian setelah ibu kandungnya pergi menghadap Ilahi.Dia masih ingat yang Rexx menarik tangannya sebaik sahaja ayah tirinya menjualkannya kepada rumah tersebut..Dia tidak menyangka Rexx yang mempunyai raut wajah yang persis kacukan arab mempunyai nafsu yang rakus.

************************************

"Rexx!! Aku tahu kau mabuk malam tadi.tapi jangan la sampai kau lewat datang meeting kita nih..Kau tahu tak misi kita kali ni adalah misi yang sangat penting." Marah Smith kepada ank buahnya yang paling di percayainya."Sorry la boss. Malam tadi aku tidur kat rumah Zint. Sebab tu lah aku lambat sket." Kata Rexx. "Kau tidur dekat rumah pelacuran tu ke? Patut la kau lambat..Aku faham." Kata Smith sambil tersenyum. Rexx hanya mendiamkan diri kerana dia tidak sedar pun apa yang dilakukannya malam tadi. "Ok. Sekarang ni aku nak kau dan Ben bunuh lelaki dalam gambar nih. Dia merupakan pemegang sindiket penjualan pelacur yang terbesar. Aku memang dah lama nak bunuh dia kerana aku nak rebut takhta tu. Aku harap kau dapat jalankan misi kita dengan baik ok??" kat Smith sambil memegang bahu Rexx. Rexx pulak hanya tesenyum dengan permintaan Smith itu.Dia sememangnya sangat arif dalm aktiviti pembunuhan kerana dia merupakan antara pembunuh upahan yang paling cekap diantara pembunuh upahan yang lain.Dia bolah dikatakan pembunuh yang paling profesional.

***********************************

Lisa masih lagi membayangkan apa yang berlaku terhadapnya malam itu. Dia sudah tak sanggup lagi hidup di dalam rumah yang penuh maksiat itu. Dia juga takut akan menghadapi perkara yang sama dengan apa yang berlaku malam antara dirinya dengan Rexx.Setelah seminggu perkara itu berlalu, Lisa mengambil tindakan untuk melarikan diri dari rumah pelacuran itu.Malam itu, dia secara senyap – senyap telah keluar dari rumah itu tanpa pengetahuan Cik Leyyah.Hatinya benar – benar kecut sebelum dapat meloloskan diri dari rumah itu.Kalau lah dia tidak dapat melarikan diri, habis dirinya dipukul Cik Leyyah. Sebaik sahaja kakinya berjaya melepasi tingkap rumah itu, Lisa cepat-cepat turun dan melajukan langkahnya. Namun dia masih resah kerana dia tidak tahu kemana arah tujunya. Dia hanya mengikut langkah kakinya...

*****************************

Rexx mencapai pistol yang ada di dalam poket bajunya dia terus menunjukkan isyarat tangan kepada Ben. Ben mengangguk lalu mengacukan pistol kearah sasaran. Rexx turut mengacukan pistol dan terus melepaskan tembakan. 2 das tembakan tepat mengenai sasaran. Rexx tersenyum puas kerana misinya berjaya.Ben bergegas meninggalkan tempat kejadian kerana ada lagi agenda lain yang perlu di bereskan.Rexx pulak masih lagi ditempat kejadian sambil merenung tajam kerana musuhnya yang sudah kaku. "Awak!!" mulut Lisa terlopong melihat kejadian yang baru berlaku di hadapannya.Matanya bulat memerhatikan Rexx.Sudah sebulan dia menetap di rumah kosong itu. Hidupnya tak tentu arah. Dia amat takut untuk keluar kerana takut di kejar bodyguard Cik Leyyah ataupun bapa tirinya. Rexx terus terkejut kerana tidak menyangka yang tindakannya dilihat oleh seseorang.Lisa kaku disitu dan mukanya pucat kerana dia tidak pernah melihat kejadian yang sekejam itu.Rexx terus menuju ke arah Lisa dengan keadan yang marah.Dia tidak mahu sesiapa pun tahu akan aktiviti yang dilakukannya selama ini.Belum sempat Rexx mengacukan pistol kearah Lisa, tiba-tiba Lisa pengsan dan badannya menghempap bumi. Wajah Lisa kelihatan sangat pucat. Kali pertama Rexx melihat wajah gadis yang secantik itu.Tiba-tiba Rexx berasa simpati dengan gadis itu. Dia terus mengangkat tubuh Lisa dan segera membawanya ke hospital.Tindakannya itu adalah tindakan yang paling mulia baginya. Dia tidak sampai hati membiarkan gadis itu terbaring seorang diri.Dia memasukkan Lisa ke dalam kereta BMW nya.

*****************************

"Tahniah encik. Isteri encik disahkan mengandung sebulan.Tapi encik harus menjaga isteri encik dengan baik kerana badannya begitu lemah." Kata doktor yang merawat Lisa. Rexx terkedu mendengar ucapan dari doktor tersebut. 'Apa yang aku buat nih.' Dia bertanya sendiri di dalam hati. "Sekarang encik boleh menjenguk isteri encik." Kata doktor tersebut.Rexx melangkah longlai menuju ke arah blik Lisa.Dia melihat wajah Lisa yang masih lagi tidak sedarkan diri.' Siapa kau ni?.Kenapa kau muncul dalam hidup aku?' Rexx berkata dalam hati ini.Tiba-tiba Lisa membuka matanya. " Kat mana saya ni?".Lisa kelihatan bingung.Dia sekali lagi terkejut kerana lelaki yang memusnahkan masa depannya ada dihadapan matanya.Rexx cuma mendiamkan diri tanpa sepatah kata. Lisa memandang wajah Rexx., " Awak!! Awak yang bunuh lelaki itu." Lisa berkata sambil menunding jari kearah Rexx. Tetapi dia tidak dapat memarahi Rexx tentang trajedi malam itu kerana badannya masih terlalu lemah untuk bergerak dan malu untuk mengingati peristiwa tersebut.Dia cuba untuk bangun namun perutnya tiba-tiba terasa sakit." Aduh sakitnya!" Lisa mengaduh.Rexx hanya membiarkan Lisa terkial-kial disitu. "Tutup mulut kau.Siapa kau ni sebenarnya? Kenapa kau ganggu urusan aku?" Tanya Rexx dengan muka yang serius.Lisa hanya mendiamkan dirinya.Dia cuba untuk duduk setelah dia gagal untuk berdiri menjauhi Rexx. "Nama saya Lisa. Nama awak?" Lisa menggigil-gigil untuk menjawab soalan Rexx. "Aku Rexx. Aku rasa aku dah tak da apa- apa urusan dengan kau.Tapi...
Tiba-tiba doctor yang merawat Lisa tadi datang kearah mereka. " Ok encik. Encik dah boleh bawa pulang isteri encik. Saya harap kamu dapat sama- sama menjaga bayi dalam kandungan itu." Pesan doctor wanita tersebut sambil tersenyum. Lisa tiba-tiba rasa dunia ini kelam. Dia tidak menyangka peristiwa malam itu telah memusnahkan seluruh hidupnya.Rexx terus memapah Lisa masuk kedalam kereta setelah mendapat nasihat dari doctor supaya Lisa perlu dijaga serapi yang mungkin kerana badannya tidak begitu stabil lagi. Rexx memandu selaju yang mungkin.Dia perlu bertindak sebelum orang lain mengetahui hal yang sebenar.. "Encik. Encik nak bawa saya pergi mana?" Lisa berkata sambil memegang kepalanya yang masih berdenyut. "Diamlah. Aku tak mau dengar suara kau!" Tengking Rexx..Lisa hanya mendiamkan diri setelah ditengking oleh Rexx. Tiba-tiba dia terasa ada air hangat mengalir ke pipinya.Dia menangis teresak-esak. " Aku kata diam!.Kau tak faham bahasa ke?" sekali lagi Rexx menengking Lisa. Lisa cepat-cepat menekup mulutnya.Namun dia masih tidak dapat berhenti menangis..
Mereka tiba diperkarangan rumah yang begitu mewah.Rumah itu dilengkapi halaman yang indah berserta taman kecil. Lisa bingung. Dia tidak tahu apakah rancangan Rexx membawanya ke tempat itu. "Aku nak kau jangan bersuara. Aku nak kau ikut semua arahan aku."Begitu keras sekali amaran Rexx. Lisa hanya mampu memandangnya sayu. " Kenapa kau tercegat lagi? Cepat ikut kau masuk dalam.!" Kata Rexx dengan nada yang tinggi kerana dia menyedari Lisa tidak mengikutnya.Tiba-tiba Lisa berasa sakit di bahagian perut.Dia menekan-nekan perutnya.Matanya berair kerana menahan sakit.Dia hanya mampu tertunduk. " Kenapa dengan kau ni?" Tanya Rexx yang risau dengan keadaan Lisa. " Saya tak tahu.." Kata Lisa yang masih lagi menahan sakit sambil menggeleng kepala. Rexx terus menuju kearah satu bilik yang terletak bersebelahan dengan biliknya. " Ini bilik adik aku. Tapi dia dah meninggal. Buat sementara waktu ni kau tinggal dulu di bilik ni." Kata Rexx sambil berlalu. Lisa melangkah masuk kebilik yang indah dan kemas itu.Dia dapat merasakan ada aroma yang wangi menerjah ke hidungnya. Dia terus melabuhkan punggungnya di atas katil yang empuk itu.Lalu dia terlena dibuai mimpi yang panjang setelah sebulan tersiksa di rumah kosong dahulu.

**********************************

" Lisa! Lisa! Bangun makan. Aku rasa kau tak makan sejak kau masuk hospital tadi. Sebab tu kau sakit perut kot." Kata Rexx. Meskipun dia tidak menyenangi kehadiran Lisa dalam rumahnya, namun jauh disudut hatinya amat terpesona dengan wajah Lisa..Namun tahap keegoan yang tinggi tidak dapat dia menunjukkan rasa kasihannya secara luaran. Dia lebih mementingkan egonya dari menunjukkan sifatnya yang sebenar.Lisa menggosok matanya dan terus mengikut Rexx ke meja makan.Dia dapat melihat bermacam- macam makanan dan lauk –pauk sudah terhidang di atas meja yang besar itu. "Kau makan la dulu.Bila kau sudah habis makan ,datang ke ruang tamu. Aku nak cakap sikit dengan kau." Kata Rexx sambil menuju ke ruang tamu.Lisa hanya menurut kata Rexx dan terus menikmati makanan yang tersedia di atas meja tersebut.Sudah lama dia tidak makan makan yang sesedap itu.Setelah habis menelan bermacam-macam jenis makanan, dia terus menuju ke ruang tamu.Dia terus menghadap kearah Rexx. "Lisa. Aku tak kenal kau siapa. Tapi aku terpaksa menahan kau supaya tinggal disini Sebab kau menyimpan rahsia besar aku. Tapi aku nak pesan kat kau supaya jangan seskali- kali keluar rumah. Faham?!" Kata Rexx sambil memerhatikan wajah Lisa. Lisa hanya lesu memandang Rexx minta di belas kasihan. Dia tidak tahu apakah perasaannya sekarang. Hatinya bercampur aduk. Dia tidak tahu sama ada hendak gembira atau bersedih. Kalau gembira kerana dia dapat pelindungan disini. Tapi yang sedihnya dia terpaksa terkurung disini bersama dengan lelaki yang pernah menghancurkan hidupnya. 'Dia tak cam aku ke?' Lisa hairan kerana Rexx langsung tidak bercakap mengenai peristiwa malam itu.

********************************************

Malam itu, Rexx tidak dapat memejamkan mata kerana masih mengingati apa yang telah dilakukannya petang tadi.Dia masih lagi bingung. Sewaktu kali pertama dia melihat wajah Lisa, dia dapat merasakan seperti pernah berjumpa.Dia merasakan seperti Lisa pernah hadir dalam mimpinya.Tetapi, dia cepat-cepat menyedarkan dirinya. Dia terus terlena dibuai mimpi. Di kamar yang dihuni Lisa, pula kelihatan Lisa gelisah di atas katilnya masih lagi berfikir bagaimana dia nak menjalankan hidup dengan lelaki yang bukan muhrimnya.Lagipun dia tidak dapat membayangkan perutnya yang bakal membesar. Apa tanggapan masyarakat terhadapnya.Dia takut memikirkan semua itu.Hatinya tak tentu. Dia harus meminta sesuatu yang bernilai dari Rexx..Esok pagi-pagi dia harus memintanya dari Rexx.Dia harus menjadi yang halal di dalam rumah itu.Walaupun dia sendiri tidak rela, namun, dia terpaksa. Dia tidak kisah walaupun Rexx tidak menganggapnya isteri.Dia hanya harap ada perhubungan yang halal diantara dia dan Rexx kerana dia takut perkara yang sama seperti malam itu, akan berlaku lagi..
Pagi-pagi lagi Lisa bangun. Dia berasa begitu segar sekali. Sudah lama dia tidak tidur dengan nyenyak. Dia bingkas bangun dan membersihkan dirinya. Sebaik sahaja sudah mandi, dia terus mengambil kain batik dan dilipatkan menjadi telekung. Walau apa pun yang terjadi, dia mesti tunaikan tanggung jawabnya sebagai orang Islam.Setelah selesai solat, dia terus mengambil tudung dan disarungkan di kepalanya.Dia melihat wajahnya di cermin solek. Ditatap wajah yang selalu ditimpa malang itu.Dia memegang wajahnya yang penuh dengan kesedihan itu. 'Aku mesti memberitahu sesuatu kepada Encik Rexx.' Dia berkata sendiri. Setelah selesai memperkemaskan diri, Lisa terus keluar dari biliknya. Kelihatan pintu bilik Rexx tertutup rapat. 'Mesti dia tak bangun lagi' Desis hati Lisa.Dia menuju ke dapur untuk menyediakan sarapan pagi. Dia mengambil barang – barang dapur yang terdapat didalam peti ais. Perlahan-lahan dia memasukkan bahan-bahan ke dalam kuali.Dia perlu membuat kerja dengan senyap kerana takut akan menganggu tidur Rexx.Aroma dari masakannnya jelas terasa. Dia memang dah biasa dengan kerja memasak kerana sewaktu arwah bunya masih ada, ibunyalah yang banyak mengajar tentang bermacam-macam jenis masakan. Tiba-tiba " Apa kau buat nih?" terdengar suara Rexx memecah kesunyian. Lisa tersentak kerana terkejut dengan tengkingan Rexx. " Sa..saya Cuma nak sediakan sarapan..." kata Lisa tersekat-sekat. Hatinya kecut kerana melihat muka Rexx yang menyinga. "Sudah. Tak payah kau nak susahkan diri sediakan sarapan!" kata Rexx. "Lisa hanya tertunduk bisu. "Kan aku dah pesan buat kerja yang aku suruh sahaja.!" Rexx memberi amaran . Sebenarnya, dia takut Lisa membuat sesuatu yang tidak diduga. Dia menyimpan terlalu banyak rahsia didalam rumah itu.
" Ha..Lagi satu aku nak tanya. Kenapa kau pakai tudung dalam rumah ni?. Aku rimas kau tahu tak?" kata Rexx sambil menunding jari ke arah tudung yang dipakai Lisa. "astaghfirullah hala'zim.." Lisa mengucap panjang. Lantas dia mendongakkan kepala dan memandang Rexx. " Awk pun orang Islam kan? Saya harap awak faham. Saya pakai tudung ni sebab saya tak mahu aurat saya terdedah kepada awak." Lisa memberanikan diri untuk bersuara. " Kau baru nak cakap soal aurat ke? Heh..macam mana pulak dengan anak haram hasil penzinaan kau tu? Baru sekarang kau nak bercakap soal aurat?" Rexx berkata sambil tersenyum sindir. Dia menuduh Lisa sembarangan. Tiba- tiba ada mutiara jernih mengalir lesu dipipi Lisa.Dengan linangan air mata, Lisa bersuara, "Biarlah apa awak kata. Tapi percayalah saya bukan perempuan murahan yang awak fikirkan. Saya pun tak minta semua ni terjadi. Kalau boleh saya memang tak nak anak ni!" Kata Lisa dengan suara yang tersekat-sekat kerana menahan tangis.Dia terus berlalu meninggalkan Rexx. Rexx berasa menyesal kerana keterlanjuran kata sebentar tadi.Dia menggaru-garu kepalanya. 'macam mana kau boleh tersilap cakap ni' sesal Rexx.Lisa berlari- lari kebiliknya sambil teresak-esak menahan sebak.Dia tidak sangka Rexx sanggup menuduhnya bukan-bukan.
Perut Rexx tiba-tiba bernyanyi minta diisi. Rexx terus menuju ke meja makan dan melihat begitu banyak makanan yang di masak Lisa terhidang. Dia terus menjamu selera dengan makanan tersebut. Dia memuji masakan Lisa dalam hati.Dia tidak menyangka Lisa begitu pandai memasak bermacam-macam masakan.Tiba-tiba dia teringat yang Lisa masih terperap dibilik dan belum menjamah makanan sejak mereka bertengkar tadi.Dia terus ke bilik Lisa sebaik sahaja menghabiskan minumannya.Sebaik sahaja dia tiba dibilik tersebut, dia terus memulas tombol pintu itu. 'Emm..tak berkunci' desisnya dalam hati.Dia melihat Lisa tertidur dengan muka yang disembam dengan bantal.Diselak bantal itu dan dia dapat melihat dengan jelas mata yang bengkak kerana menangis. 'Maafkan aku.Aku tak berniat nak sakitkan hati kau.Tapi ego aku yang tinggi membataskan segala-galanya.'kata Rexx dalam hati.Tiba-tiba Lisa... "Encik! Tolong jangan apa-apakan saya lagi.Saya merayu kat encik.."Lisa meracau-racau.Rexx tiba-tiba terkejut dengan kelakuan Lisa. Dia terus memegang Lisa dan cuba mententeramkannya.Lisa meronta-ronta minta dilepaskan. 'Lagi?' Rexx bingung. "Hei..Lisa! Lisa! Ni aku lah.! Ni aku Rexx!!" Rexx cuba menyedarkan Lisa. Rexx menarik Lisa ke dadanya yang sasa. Dia memeluk Lisa erat supaya Lisa tak meronta lagi. Dia dapat merasakan yang dia pernah mengalami perasaan aneh ketika memeluk Lisa. 'Anehnya.macam aku pernah memeluk perempuan seperti ini.' Desis Rexx dalam hati. Lisa terus membuka mata.Dia menolak Rexx kebelakang.Dia terkejut kerana berada dalam pelukan Rexx. "Kau meracau tadi. Aku cuma nak tenteramkan kau." Rexx cuba menjelaskan situasi sebenar. " Encik saya merayu dekat encik.Kalau encik nak buat sesuatu yang tak elok, saya rela menjadi yang halal bagi encik." Dengan hati yang berat terlafaz juga kata-kata itu. Biarlah dia bernasib malang kerana terpaksa hidup bersama Rexx. Tiba-tiba Lisa rasa begitu menyesal kerana terlibat dalam masalah ini. Dia tidak menyangka yang kebetulan dari tembakan itu membawanya ke rumah ini. Rexx hanya terdiam tanpa kata. Dia tidak menyangka Lisa meminta sesuatu yang dia tak pernah fikirkan. Dia terus berlalu dan membiarkan Lisa termangu di atas katil. 'Kenapa ini yang kau mintak?' desis Rexx dalam hati.

****************************************

Rexx baring di atas katilnya yang empuk. Dia masih lagi berfikir tentang permintaan Lisa.Ada kebenaran apa yang diminta oleh Lisa itu.Rexx berfikir jika dia tidak mengahwini Lisa, bagaimana kehidupan mereka seterusnya.Kalau dia melepaskan Lisa, bermakna dia turut melepaskan semua rahsianya ke tangan polis. Ini tidak sama sekali Rexx biarkan. Adakah dia dapat mengawal nafsu lelakinya setelah saban hari melihat wanita cantik yang tinggal satu bumbung dengannya.Namun, dia harus merahsiakan perkara ini dari Smith kerana Smith telah berpesan kepadanya supaya jangan terlibat dengan perkahwinan dan percintaan kerana semua itu boleh melalaikan dan merosakkan semua urusannya sebagai pembunuh.Bagi Smith cinta itu umpama pembunuh kepada pembunuh.Rexx pagi-pagi lagi dah membuat keputusan tentang permintaan Lisa. Di ketuk bilik Lisa. Lisa yang baru memakai baju tergesa-gesa mengambil tudungnya. 'nasib baik aku kunci pintu.' Desis hatinya. " Iya encik. Ada apa ?" Tanya Lisa dengan suara yang lemah sekali. " Aku boleh mengahwini kau. Tapi dengan satu syarat. Aku nak kau gugurkan bayi itu." Rexx berkata dengan nada yang keras. Lisa tergamam mendengar syarat Rexx. Dia sebenarnya takut untuk menjalani proses pengguguran itu. Dia tidak pernah terlintas untuk membuang anak ini meskipun dia tidak rela menjaganya. "Kau dengar tak aku cakap? Aku tak nak jadi pak sanggup kau." Kata Rexx lagi. Mata Lisa bulat memandang Rexx. "Awak jangan salah anggap. Saya minta awak kahwin dengan saya bukan kerana anak ni. Saya nak elak maruah saya dari penghinaan" Lisa menahan getar di dada.Rexx terdiam dan memandang tepat ke wajah Lisa. "Baik. Kalau kau tak nak gugurkan, aku akan tetap kahwin dengan kau. Tapi, aku tak akan bertanggungjawab atas anak ini. Kau faham maksud aku?" kata Rexx sambil menunding jari ke muka Lisa. Lisa pula hanya tunduk dan kaku. "Aku nak kau bersiap esok. Aku akan buat majlis yang ringkas sahaja. Semuanya aku akan uruskan." Kata Rexx sambil berlalu pergi. Seperti yang dirancang, Rexx berpakaian baju Melayu ungu dan begitu juga Lisa. Dia Nampak anggun dengan baju kurung moden ungu yang dibelikan oleh Rexx dibutik Nona. Rexx terpaku melihat kejelitaan Lisa. Namun dia cepat-cepat menyedarkan dirinya.
" Aku nak tinggal dibilik aku macam biasa. Kau boleh tinggal dibilik aku kalau kau mahu. Sebab kita dah jadi suami isteri. Jadi tak salah kalau kau mahu sebilik dengan aku." Kata Rexx dengan senyuman yang berbisa. Lisa hanya mengetap bibir menhan marah. 'Ingat aku teringin sangat nak bersama kau?!' dia hanya mampu mengomel didalam hati. "Tak pe lah encik. Saya lebih suka tinggal dibilik saya sekarang. Dan saya tak akn mengganggu hidup encik." Kata Lisa. "tapi syarat aku kau mesti patuhi. Aku tak akan benarkan kau keluar dari rumah ini tanpa izin aku. Faham?!" Rexx member larangan kepada Lisa. Lisa hanya mengangguk lemah.
Masuk kali ni, dah 3 kali Lisa keluar masuk bilik air. Dia berasa mual tiba-tiba. Mungkin ini kesan kandungannya. Dia berteka-teki didalam hati. Badannya lemah dan tak bermaya. Dia rasakan semua isi perutnya sudah pun habis diluahkan. Sehinggakan hanya air sahaja yang keluar dari mulutnya. Kepalanya rasa berdenyut-denyut tanpa henti. Langkahnya longlai menuju ke katil. Dia terus baring di atas katil itu. Dia tidak berdaya untuk bagun lagi.Tiba-tiba dia rasakan badannya amat panas.Dia cuba untuk tidurkan dirinya supaya demamnya kebah. Rexx yang baru terjaga dari tidur berasa berang sekali kerana dia sudah terlambat untuk hadir ke meeting dengan Smith. Dia terus menuju ke bilik Lisa untuk memarahi gadis itu kerana tidak kejutkannya. Dia sudah pesan supaya mengejutkannya dari tidur malam tadi. "Lisa! Lisa! Bukak pintu ni!!" Rexx mengking Lisa dari luar. Dia cuba memulas tombol pintu dan dia dapati pintu bilik Lisa tak berkunci. Rexx tersenyum kerana dapat memasuki bilik itu dan akan menghamburkan marahnya kepada Lisa.Apabila Rexx sampai dibilik itu, " Hei! Lisa! Kau pekak ke? Aku panggil kau dari tadi tak menyahut!" suara Rexx meninggi. Lisa yang sedang berperang dengan sakitnya terus berpaling kearah Rexx. "Kenapa encik?" Lisa berkata dengan suara yang tersekat dan muka yang pucat. Bibirnya tak merah seperti selau. Rexx perasan ada perubahan di wajah Lisa. Dia menghampiri katil Lisa. " Kau...kau..kenapa muka kau pucat sangat ni?" ada kerisauan diwajahnya. " Saya tak apa-apa encik." kata Lisa sambil memicit kepalanya yang pening. Dia cuba untuk bangun. Namun Dah.gagal untuk menguatkan dirinya. Rexx terus meletakkan tangannya di dahi Lisa." Panasnya!" Rexx berkata dengan suara yang mengendur dan tidak suara tinggi seperti tadi. "Tak pe encik saya ok ni." Lisa menolak tangan Rexx. Tiba-tiba dia berasa mual dan terus bangun dengan lemah menuju ke bilik air. Sekali lagi mlutnya hanya menghamburkan air ke sinki. Rexx hanya memerhatikan Lisa. Timbul perasaan kasihan melihat keadaan Lisa. Dia cuba memapah Lisa ke katil semula. Dia terus merangkul Lisa kemas dan menuju ke keretanya. Lisa hanya kaku kerana tidak terdaya melawan. Rexx memecut laju ke Klinik Intan yang terletak berdekatan dengan banglonya. "Encik jangan risau. Ini hanya permulaan kesan kepada kandungan Puan Lisa. Apabila sudah mencecah bulan kelima, semuanya akan seperti sedia kala." Kata doctor yang merawat Lisa. Rexx hanya mengagguk. Semasa dalam perjalanan pulang Lisa hanya mendiamkan diri.Dia tidak sangka Rexx sebenarnya begitu mengambil berat akan dirinya. Sedikit demi sedikit hatinya mula berputik rasa sayng kepada Rexx. "Aku dah cakap, gugurkan bayi tu. Tapi kau degil. Tengok sekarang siapa yang susah. Kau jugak kan?" Rexx berkata sambil memandu.

**********************************

Lisa mula berkira-kira untuk membeli pakaian bayi. Dia sudah mengagak yang kandungannya sudah mencecah 5 bulan. Dia akan menggunakan duit yang diberikan Rexx pada setiap bulan.Dia pun bersiap-siap untuk ke kompleks membeli-belah. Dia mengenakan pakaian mengandung yang dibelikan Rexx tempoh hari. Kadang-kadang dia bingung kerana layanan Rexx kepadanya sekejap baik dan sekejap dingin. Namun dia bersyukur kerana sebenarnya hati Rexx sangat mulia dan baik. Cuma Rexx tidak dapat menunjukkan kasih sayangnya secara luaran. Lisa masih teringat ketika dia sedang tidur-tidur ayam, Rexx memasuki biliknya dan mencium dahinya sambil menyelimuti badan Lisa. Dia masih ingat lagi Rexx mengatakan bahawa dia terpaksa mengheret Lisa ke dalam masalahnya. Lisa tahu sebenarnay Rexx sayangkannya kerana kakalu tidak masakn Rexx bersusah payah mneghantarnya ke klinik ketika dia sakit dahulu. Namun sehingga sekarang dia tidak dapat mengagak mengapa Rexx membunuh lelaki itu. Dia juga tidak tahu apakah pekerjaan Rexx selama ini. Lisa terus menuruni anak tangga perlahan-lahan. Rexx yang kelihatan baru keluar dari keretanya terus menghampiri Lisa. "Kau nak kemana nih?" Tanya Rexx. "Saya nak ke shopping mall. Nak belikan baju baby." Kata Lisa.Sebenarnya dia takut juga kerana Rexx pernah memberi amaran supaya jangan keluar dari rumah tanpa arahannya "Kau nak pergi dengan apa? Takkan naik bas. Susah la." Kata Rexx lagi.Lisa lega dan terkedu mendengar kata Rexx. 'Sah. Dia memang ambil berat pasal aku.' Desis Lisa dalam hati. "Saya naik bas la encik. Mana saya ada kenderaan lain lagi." "Tak pe lah. Biar aku hantarkan kau. Dah masuk dalam kereta." Arah Rexx. Lisa hanya menurut kata Rexx. Dalam hatinya berbunga-bunga kerana Rexx bukannya kejam seperti sangkaannya pada mula-mula. Setelah mereka sampai di tempat yang ditujui. Lisa pun keluar dari kereta. Kelihatan ada sebuah kereta hitam tidak jauh dari kereta Rexx. Didalam kereta tersebut kelihatan seorang lelaki sedang memerhatikan Lisa dan Rexx. "Bos. Saya tengok ada seorang gadis yang sedang hamil bersama Rexx. Tapi tak pasti apakah hubungan mereka." Kata lelaki itu menerusi telefon. Dia terus memecut laju keretanya selepas mendapat arahan dari bosnya supaya beredar.Smith meletakkan gangang telefon. 'Patut la Rexx berperangai pelik kebelakangan ini. Rupanya ada seseorang dalm hidupnya. Aku tak boleh biarkan dia terus terhanyut dalam percintaan itu. Aku mesti hapuskan perempuan itu. Dia hanya menganggu pekerjaan aku.' Kata Smith sendirian.
Lisa turun dari kereta itu. Dia terus menuju ke kedai pakain bayi. Rexx hanya memerhatikannya dari jauh. Namun dia tidak sampai hati membiarkan Lisa membawa barang-barang seorang diri. Dia terus turun dari kereta dan mendapatkan Lisa yang sedang memilih pakain.Lisa terkejut kerana Rexx tercungap-cungap mneghampirinya. "Eh!. Encik. Kenapa ni?" Lisa bertanya kehairanan. Setahunya Rexx telah beredar sejak dia memasuki kedai pakain itu. "Tak. Aku nak temankan kau. Nanti banyak pula barang-barang yang kau kena bawa. Jadi aku datang la." Rexx cuba menyembunyikan perasaan ambil beratnya terhadap Lisa. Lisa hanya tersenyum. Dia dapat mengagak Rexx begitu mengambil berat tentangnya. Lisa memilih-milih baju sambil diperhatikan Rexx. Mereka kelihatan mesra. Rexx menggeleng-geleng kepalanya apabila Lisa memilih baju yang tidak menjadi pilihannya.Rexx kemudian mengambil baju yang lain. Lisa hanya tersenyum. Manis sungguh senyuman itu. Dia sudah lama tidak tersenyum semenjak kematian arwah ibunya.

********************************

Rexx melihat jam tangannya tepat menunjukkan pukul 2 pagi. Dia segera mencapai jaket hitamnya.Dia telah pun memasukkan sepucuk pistol kesayangannya yang telah membunuh ramai orang. Malam ini dia ada misi khas. Dia mesti melakukan tugas yang diberi oleh Smith dengan baik. Rexx tidak pernah sekali pun memikirkan soal agama. Baginya semua itu tidak penting. Dia lebih gemar membunuh kerana baginya itu adalah satu kepuasan dan dia tidak pernah berkira soal wang yang bakal dia dapat. Dengan pantas, dia terus mencapai kunci kereta BMW nya dan memecut laju. Lisa terserempak dengan kelibat Rexx. Dia yang baru sahaja hendak turun tangga kerana kehausan, terfikir kemanakah Rexx pergi pagi-pagi buta itu. Tapi siapalah dia untuk mencampuri urusan Rexx. Dia membiarkan persoalan itu berteka-teki didalam hatinya.
"Kau nak kemana hah?!! Sudah lama aku menunggu saat ini. Aku memang dah lama nak tamatkan riwayat engkau Zack!!" kata Rexx dengan nada marah. "Kau tak payah la yakin sangat. Aku yang akan tamatkan riwayat kau dulu. Haha!!" balas Zack. Mereka terus berlawan didataran yang luas yang jauh dari bandar supaya tiada siapa yang menganggu pergaduhan mereka. Tiba-tiba tanpa Rexx sedari, ada seseorang dibelakangnya yang muncul secara senyap. Lembaga yang datang dari belakang Rex terus mengacukan pistol kearah lengan kiri Rexx.Nmaun Rexx tidak sedar akan kehadiran lelaki itu. Sebaik sahaja Rexx melepaskan tembakan kearah Zack, tiba-tiba satu das tembakan mengenai lengan kirinya. Rexx mengaduh kesakitan.Namun, dia tetap berpuas hati kerana Zack akhirnya mati jua ditangannya. Dia terus berlalu dengan lengan yang basah dengan darahnya yang merah pekat mengalir. Dia tidak dapat menoleh kerana suasana malam yang pekat membataskan penglihatannya. Dia terus memandu pulang. Jam tepat menunjukkan pukul 5 pagi. Lisa gelisah kerana Rexx belum melalui biliknya. 'Kemana lah dia pergi ni.Sampai sekarang pun tak balik lagi.' Desis hati Lisa. Namun, belum sempat Lisa hendak menutup pintu biliknya, dia ternampak Rexx terhuyung-hayang menuju ke bilik. Dia segera mendapatkan Rexx. Alangkah terkejutnya Lisa bila dia mendapati lengan Rexx berlumuran darah. "Encik Rexx! Kenapa nih?" Lisa cemas. Dia tiadak tahu hendak berbuat apa untuk membantu Rexx. "Ahh.! Kau tak payah sibuk. Ini urusan aku. Tak da kena-mengena dengan kau. Sudah, kau pergi masuk tidur." Rexx terus menolak badan Lisa yang cuba merapatinya untuk melihat luka dilengan Rexx itu . Lisa terdorong kebelakang dan terjatuh akibat tolakan Rexx yang begitu kuat. Tiba-tiba dia berasa sakit di bahagian perut."aduh.." Lisa mengaduh kesakitan.Rexx hanya melihat Lisa dan dia terus berlalu ke biliknya. 'Lisa. Maafkan aku.'..Lisa cuba untuk bangun dan mendapatkan Rexx.
Dia akan cuba sedaya upaya membantu Rexx kerana dia telah banyak terhutang budi pada Rexx. Dengan kesakitan yang masih bersisa, dia terus mendapatkan peti kecemasan yang tersedia didalam biliknya. Lisa cepat-cepat masuk kebilik Rexx dan memegang lengan RExx tanpa sebarang kata. Rexx terdiam dengan tindakan Lisa. Dia tidak menyangka Lisa mempunyai hati yang sangat luhur kerana sanggup membantunya walaupun dia sering melemparkan kata-kata yang tak elok serta memberi layanan buruk kepada Lisa. Lisa terus mengambil penyepit kecil untuk mengeluarkan peluru yang berada didalam salur darah Rexx. Dia mengambil dengan air mata yang berjuraiain. Tidak pernah seumur hidupnya melihat perkara yang seteruk itu. Tekaknya tiba-tiba terasa mual kerana bau hanyir darah yang menusuk ke hidungnya. "Sudah la Lisa. Kau tak payah la susahkan diri. Aku tahu kau tak tahan dengan bau darah ni." Kata Rexx sambil memandang tepat kearah Lisa. Lisa meneruskan juga kerjanya walaupun terpaksa menahan diri dari muntah. Rexx memandang Lisa dengan pandangan yang penuh tanda tanya. "Kenapa kau begitu baik terhadap aku? Sedangkan aku tak pernah melayan kau dengan baik.." Rexx bersuara. Lisa hanya diam dan terus menyapu ubat ke lengan Rexx dan membalut lengan tersebut dengan kemas. Air matanya tidak kering dari terus mengalir kepipi. Dia teresak-esak menahan tangis. " Encik Rexx kan suami saya. Kalau Encik Rexx tak ada, ke mana lagi arah tuju saya.? Saya tidak ada tempat lain untuk bergantung." kata Lisa dalam tangisan pilunya. "Sudah..sudah..tengok sekarang aku dah tak apa-apa kan? Sudah jangan menangis lagi." Kata Rexx sambil menarik Lisa ke dalam pelukannya.Lisa hanya menurut dan membenamkan mukanya ke dada Rexx yang bidang itu. Tangisannya masih lagi bersisa.

*******************************************

"Rexx! Aku nak cakap sikit dengan kau." Smith memulakan bicaranya. "Kenapa?" Rexx hairan melihat Smith. "Kau ada menyimpan perempuan ke dirumah kau.?" Smith bertanya. Rexx cepat-cepat buat seperti dia tidak mengetahui apa pun. "Hah? Perempuan? Aku tak da perasaan pun kat perempuan. Aku lebih suka tumpukan kerja aku."Rexx cuba menafikan kata-kata Smith. "Tapi, balutan yang kemas di lengan kau tu? Takkan kau yang buat sendiri?" Smith cuba memerangkap Rexx. " Jadi?? Kau lah yang menembak aku dari belakang tu hah?" Rexx naik berang kerana dia telah diperdaya oleh bosnya sendiri. "Ya..memang aku. Aku nak uji kau. Jadi betullah kan apa yang aku cakap ni kan?" kata Smith. Rexx hanya terdiam tanpa kata. "Aku nak kau hapuskan perempuan tu kalau kau nak terus bekerja di bawah aku."arah Smith. Rexx terkedu mendengar arahan Smith. "Ini adalah tugasan kau. Aku nak dalam minggu ni jugak kau hapuskan dia!" kata Smith sambil berlalu. Rexx tediam tanpa kata. Dia tidak tahu sama ada nak mengejar pekerjaannnya selama ini atau mengejar perempuan yang dia sudah jatuh cinta itu.Dia masih teringat tentang Lisa yang menegur nya tentang solat. Lisa telah banyak mengubah hidupnya. Lisa telah memberi Rexx satu kehidupan baru yang belum pernah dia rasa. Dia bingung...

***************************************

Lisa menyambut Rexx yang baru pulang. Rexx hanya memandang Lisa dengan pandangan yang penuh dengan kasih sayang. 'Aku tak sanggup membunuh perempuan ini.Aku tak sanggup!" buat kali pertama kalinya Rexx tidak sanggup membunuh orang. Jika sebelum ini dialah raja segala pembunuh. Dia akan membunuh sesiapa sahaja yang diarah oleh Smith. Rexx sudah dapat merasakan yang dia sudah mula menyayangi Lisa. Lisa memandang Rexx dengan tanda tanya. " Encik kenapa ni?" Lisa hairan melihat Rexx yang dari tadi merenungnya. "Eh..tak de apa-apa.."Rexx baru tersedar dari lamunannya. "Lisa, lain kali jangan panggil aku encik ye.. Panggil kau Rexx saja." Kata Rexx. Lisa hanya mengagguk sambil masih lagi berteka-teki dengan perangai Rexx yang pelik tadi.
Lisa akhirnya selamat melahirkan bayi perempuan. Rexx yang dari tadi berlegar-legar diruang hadapn dewan bersalin terus mendapatkan doctor. "Tahniah. Encik dapat anak perempuan." Ucap doctor sakit puan itu.Rexx tersenyum kegembiraan. Dia merasakan hidupnya bersinar-sinar. Dia terus meluru mendapatkan Lisa yang terbaring di atas katil. "Lisa. Kau macam mana.?" Tanya Rexx sambil memegang tangan Lisa. Lisa hanya tersenyum memandang Rexx. "Saya ok." Kata Lisa yang muka sedikit pucat itu. Lisa teus merangkul bayinya dan di tunjukkan kepada Rexx. "Comelkan? Macam ayahnya" kata Lisa. Rexx merasa hairan kerana Lisa begitu bahagia menyebut tentang ayah bayi itu. Dia juga hairan kerana wajah bayi itu saling tak tumpah wajah arwah adiknya ketika bayi. "Walaupun ini bukan anak aku, tapi aku teringin nak pegang dia." Kata Rexx.Lisa terus menghulurkan bayi itu kepada Rexx sambil tersenyum. Rexx terkial-kial memegang bayi itu. Dia mencium bayi itu dengan penuh kasih sayang. Dia dapat merasakan seperti ada pertalian dengan bayi itu. Dia memeluk bayi itu erat. Lisa hanya tersenyum. Dia merasa bahagia kerana anaknya itu berada dalam dakapan ayahnya.

**********************************************

Smith memerhatikan Rexx. Dia berang kerana Rexx tidak menghapuskan perempuan itu lagi. "Rexx! Aku dah bagi amaran dekat kau. Hapuskan perempuan itu.!" Kata Smith dengan nada tinggi. Rexx hanya mendiamkan diri. "Kau dengar tak? Kalau kau tak nak hapuskan dia, aku sendiri yang akan buat.Ataupun kau nak aku heret kau ke balai polis kerana kes pembunuhan yang kau buat selam ini!" Keras sekali bunyi amaran Smith. "Err..rr..Baik..Biar aku yang lakukan." Berat sekali ayat itu dilafazkan oleh Rexx.
Smith mengekori Rexx dari belakang. Dia memberi isyarat supaya Rexx mempercepatkan langkahnya. Rexx melngkah dengan hati yang berat. 'Betulkah tindakan aku nih' Rexx masih kebingungan. Rexx memasuki rumahnya perlahan-lahan diikuti Smith di belakangnya. Kelihatan rumahnya kososng. Dia terus menaiki anak tangga menuju ke bilik Lisa. Dia lihat Lisa sedang lena dibuai mimpi. Bayinya tiba-tiba menagis. Rexx menghentikan langkahnya. Lisa yang tersedar dari tidur terus memujuk bayinya. "Sayang jangan nangis. Ni mak ada. Jangan nangis sayang." Lisa terus memujuk bayinya itu. Tiba-tiba dia ternampak Rexx berdiri kaku di hujung katilnya. "Abang. Kenapa nih?" Lisa hairan melihat kelakuan Rexx yang pelik itu. "Emm. Tak ada apa-apa..Meh sini abang pujuk dia." Rexx cuba mengendong bayi itu. Dia tidak sampai hati membunuh ibu kepada bayi itu. 'Bagaimanakah hidup kau kalau mak kau dah tak ada sayang.' Rexx berkata dalam hati. "Rexx!! Apa kau tunggu lagi? Cepat hapuskan dia!!" Smith tiba-tiba muncul bersama 2 orang lagi bodyguardnya dari belakang. Rexx terus meletakkan bayi itu di atas katil dan mengacukan pistol ke arah Lisa. "Eh!! Abang kenapa ni? " Lisa terpinga-pinga melihat Smith dan pistol yang diacukan oleh Rexx. "Maafkan aku Lisa.Aku terpaksa membunuh kau. Aku terpaksa!" Rexx berkata dengan linangan air mata.
Buat pertama kalinya Rexx menangis kerana perempuan. "Rexx!! Cepat!" arah Smith. Rexx menarik picu pistolnya. Tiba-tiba "Abng saya nak berterus terang dengan abang." Rexx hairan melihat Lisa. Dengan air mata yang berjuraian, Lisa bersuara " Lisa redha dengan semua ini. Tapia bang tak kesian kah dekat anak ni? Sebelum abang bunuh Lisa, ingin sekali Lisa memberitahu abang bahawa Lisa sangat bahagia mengenali abang. Lisa tak pernah rasa sebahagia ini. Lisa nak abang tahu bahawa anak ini adalah anak abang. Abang jagalah dia dengan baik selepas ketiadaan Lisa." Kata Lisa dengan sedu-sedan.Rexx rasa seperti dunia sedang berpusing.' Betulkah apa yang kau cakapkan ni?' Rexx bertanya dalam hati. Rexx terus mengalihkan pistol kearah Smith dan beberapa das tembakan dilepaskan. Smith terbaring kaku dan bodyguardnya juga sudah berlumuran darah. Lisa terkejut dengan tindakan Rexx. Dia mengucapkan syukur kerana dirinya terselamat. Rexx terus menghampiri Lisa dan memeluknya erat. "Betulkah apa yang kau cakapkan tadi?" Rexx masih lagi memeluk Lisa. "Sebenarnya, malam tu, abang mabuk kan?" soal Lisa. "Malam abang tidur di rumah pelacuran Zint?" Tanya Rexx." Ha. Malam tu abang telah merogol Lisa." Kata Lisa dengan suara yang perlahan. "Hah! Betulkah? patut la abang rasa seperti abang tidur dengan seseorang tapi abang ingat itu mimpi." Kata Rexx. Lisa hanya mendiamkan diri. Rexx tersenyum memandang Lisa. "Maafkan abang sayang.!!" Rexx berkata sambil tertunduk. Dia sedar dia telah banyak menyusahkan hidup Lisa. Dia berjanji dia akan menjaga dan menebus semua kesalahannya."Tapi macam mana Lisa boleh tinggal di rumah kosong itu?" Tanya Rexx."Lisa larikan diri dari rumah Zint. Lisa dipaksa tinggal dirumah itu. Ayah tiri Lisa yang menjual Lisa di rumah itu." Terang Lisa. "Abang janji abang akan jaga Lisa dengan baik," kata Rexx. "Tapi abang janji dengan Lisa abang tak kan jadi pembunuh lagi." Kata Lisa sambil menghulurkan jari kelingkingnya. Rexx tersenyum dan menyambut jari Lisa dengan jari kelingkingnya juga. "Abang janji sayang," kata Rexx.Jari mereka pun bertaut. Tiba- tiba terdengar Dya Amira menangis. Mereka tersenyum dan sama mendodoikan anak mereka itu.
Rexx membuat laporan polis dan mengatakan bahawa Smith dan kuncu-kuncunya cuba menceroboh rumahnya. Kini hidupnya selamat dari sebarang ancaman. Dia berjalan-jalan di taman bersama isteri sambil mendukung anak kesayangannya. "Jadi hari tu, Lisa kata Dya cute macam ayahnya kan?" Tanya Rexx sambil tesenyum. "Eh..mana ada?" Lisa cuba menyembunyikan malunya. "Cakap je lah abang ni ensem. Apa la susah sangat." Kata Rexx lagi sambil memandang wajah Lisa. "Eleh perasan la tu." Kata Lisa sambil mencubit lengan Rexx. "Aduh sakitla." Rexx mengaduh manja. Lisa dapat rasakan ada sinar bahagia menantinya dihadapan sana....
posted by Penulisan2u @ 12:35 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 15/5/09 4:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adeyys...
    cite apa ni ?
    serabut sangat~
    terlalu terikut dgn action movie..
    aduyaiii

     

  • At 15/5/09 4:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adeh... nande?
    niat x menghalalkan cara, awak~
    mcm mr & mrs smith jer~

     

  • At 15/5/09 2:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gile fantasi tol...
    x mgkn rexx bole terlepas cam2 je...

     

  • At 15/5/09 5:57 PTG, Anonymous cantik said…

    ok gak,pembunuh pun ada gak perasaan halus....
    hehehe

     

  • At 15/5/09 10:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie best la...
    btul la kta org cinta i2 bta..
    smpaikn prsaan kjm pown bleh brtkr mnjdi
    perasaan yg pnh dgn ksih syg hnya krana cinta..hehehe

     

  • At 16/5/09 3:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte ape nie???serabut ckt jln cte tu..
    pastu cm xlogik pon de..xkn la pembunuh blh terlps cm tu jerk??ish3..
    sng ati hdp pembunuh tu kan??
    huhuhuh...

     

  • At 17/5/09 12:24 PTG, Blogger amirah PAtOSA said…

    okey la..pembunuh pon nak gak merasa mencinta dan dicintai.
    ^^

     

  • At 18/5/09 8:43 PTG, Anonymous ain said…

    thniah pde pnls die..mmg imaginasi...nvl nie mmg best..pmbnh pon ade prsaan ksh syng...ini mungkin 1 realiti ...

     

  • At 19/5/09 3:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok2, logik ke x tu belakang kire,yg penting jalan cerite nih best n very sweet..hehe..tahniah penulis!

    tp saye nak suggest, lebih baik tukar watak Lisa tuh sbg pempuan bukan Islam, maybe sensible if both Lisa ngan Rexx tuh non-Muslim.

     

  • At 12/8/10 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni best gak..
    lain dari yg lain...
    x la boring sgt...
    logik ke x blakang kire la kan....
    teruskan dgn penulisan anda...
    good job...

     

  • At 16/10/10 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet kodt cter nyh..... : )
    ^^

     

  • At 21/12/10 10:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer...
    cerite nie lain dari yg lain...
    bukan selalu sgt ikut rancangan movie...
    ape salahnyer...
    sekarang nie movie pulak yg ikut novel ngan cerpen...
    anyway good jobs...
    semoga mendapat idea yg lebih lagi untuk menghasilkan novel or cerpen..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group