BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Mei 26, 2009
Cerpen : Naskah Sekeping Hati
Nama Pena : Kencana Merana

14 JANUARI 2007 : Rumah Pegawai Pertanian.

Kini, kami sekeluarga berpindah ke Perak. Negeri Perak belum pernah dijejaki sebelum ini. Aku terpaksa melupakan negeri kelahiranku yang terlalu banyak memberikan kenangan yang tak mungkin dilupakan.
" Tika ! " Suara mama membawa aku ke alam nyata.
" Mama...bila naik? " Soalku.
" Mana nak sedar, Tika duduk termenung dari tadi."
" Tak suka rumah ni? Atau tak suka sekolah baru?"
" Tak juga, dalam proses lah ni , mama ni, macam kita tak biasa kan."
" Jom turun makan, papa dah tunggu lama."
" Nanti Tika datang." Ujarnya lembut.
Mama turun ke bawah. Rumah yang disediakan pihak kerajaan itu memang besar untuk mereka tiga beranak memandangkan kakak dan abangku sudah pun menuntut di pusat pengajian tinggi.Rumah ini akan penuh bila tiba musim cuti semester.


18 JANUARI 2007 : Dataran Selamat S.M.K. Q

Hari ini merupakan hari keempat aku di sekolah baru . Seperti biasa aku dan kawan –kawan merupakan rombongan yang paling lewat sampai ke sekolah. Bas yang kami naiki mengambil para pelajar yang mempunyai jarak rumah yang jauh dari sekolah menyebabkan sampai lewat dari waktu yang sebenar.

Aku cuba berjalan pantas mendahului murid lain. Setiap hari perhimpunan pagi dilangsungkan selama 15 minit untuk memberi peluang guru-guru menyalurkan maklumat harian kepada pelajar. Aku beratur mengambil tempat di barisan belakang. Aku menarik nafas lega kerana tidak dipanggil oleh guru bertugas atau pengawas bertugas pada hari itu.

Jangkaan yang meleset sama sekali. Seorang pengawas telah datang . Matanya merenung tajam dan serius . Namun, ada sesuatu yang kukesan ! Kacaknya pengawas ni ! Namun, dia melihat aku sebagai pesalah .
" Dah tahu datang lewat kan, kenapa beratur kat sini.Sepatutnya beratur kat tepi padang sana." Kata pengawas lelaki itu dengan sedikit keras.
" Nak lepaskan diri lah ni ya?" Bentaknya sekali lagi.
" Emmm, saya.!! Saya!!..."
" Banyak cakap lah awak ni, ingat saya banyak masa ker?" Kata-kata sinis itu menghiris hatiku yang kecekalannya tinggal sedikit.

Aku bergerak ke arah sekelompok pelajar yang beratur di tepi padang .
" Nama siapa?" Tanya pengawas itu lagi.Kali ini ada dua lagi rakan lelakinya dan seorang rakan perempuan yang sedang menyelidik mereka yang datang lambat.
Sinaran matahari seperti menggigit wajah. Pengawas lelaki yang memakai ’name tag’ Luqman Afendi merenung wajah ku yang putih merah itu beberapa ketika. Aku teringat sesuatu . Cepat-cepat berpaling sambil mencari sesuatu.

" Nak cari apa tu?" Dia menyoal.
" Tanda nama " Jawabku perlahan antara dengar dan tidak. Baru tersedar tanda nama yang biasa ada pada tudung sekolah sudah tertanggal.
" Ni, awak punya?" Soal Luqman Afendi.
" Haa...tanda nama saya! " Kata Sofea Kartika lalu berniat mengambil tanda nama itu dari pegangan Luqman Afendi.

Luqman Afendi menarik tangannya tiba-tiba.Memegang erat tanda nama itu.
" Nama awak siapa?" Soal pengawas lelaki itu kembali.
Aku memandang sekeliling. Aku disoal siasat seperti orang salah. Tiga lagi rakan pengawas lelaki itu masih menunggu berhampiran mereka.
" Sofea Kartika ! " .
"Kelas mana?" Soalnya. Aku diam .
" Kelas mana?" Dia menyoal agak keras. Aku menjawab malas.
" 4 Melor "
"Boleh pun cakap ! Awak boleh tuntut tanda nama ni dari Unit Disiplin selepas pulang nanti. Boleh masuk kelas." Ujar Luqman Afendi lagi masih dengan wajah serius.

Aku membuka langkah. Sakit hati dengan pengawas itu. Aku akan ingat selajur nama ’ Luqman Afendi’ yang membuatkan hariku menjadi suram.Tanda nama itu tidak akan dituntut. Biar kan mamat berlagak tu rasai. Aku tak akan pergi berjumpa pengawas itu, semata-mata tanda nama itu. Sepuluh tanda nama lagi pun aku akan beli.


22 MAC 2007 : Padang Sekolah, S .M .K Q

Latihan rumah sukan telah pun bermula.
" Prittt" Bunyi wisel menandakan semua ahli pasukan perlu berbaris mengikut tingkatan di hadapan padang.
" Saya nak semua pelajar berbaris mengikut tingkatan." Satu suara yang lantang memberi arahan. Semua pelajar mengikut sahaja arahan tersebut. Kemudian sesi ’checking’ pakaian sukan dilakukan.
" Awak, keluar baris sekarang! " Satu suara mengejutkan aku dari belakang .
Aku dan Amira serentak menoleh. Mamat ni lagi !! Apa lah malang nasib aku.
" Ikut saya ke depan. Awak! Yang baju putih." Tegasnya sekali lagi memberi arahan.
Aku dipaksa berdiri di hadapan barisan pelajar yang lain. Beberapa pasang mata memandang. Aku mengumpul kekuatan. Pelajar lain disuruh meneruskan latihan seperti biasa sementara dia menjadi bahan siasatan.
" Ada dua kesalahan awak ."
" Apa dia ? Awak biar betul?" Aku memandang ke wajahnya dengan berani.
" Saya pelajar baru dan baju sukan belum dapat lagi ." Aku menambah.
" Saya belum tanya awak dah jawab." Sekaligus pandangan kami bersatu. Dalam renungan yang lembut, damai , dan menikam jiwa. Tak boleh! Ini bahaya! Aku akan tewas nanti! Suara hati aku mengarahkan otak berkerja keras .
"Maafkan saya! " Ujarku lalu menunduk ke bawah. Aku akan mengalah. Kalau tak, aku yang akan cair nanti!! .Kenapa hati ni rasa bergetar bila kami saling berpandangan tadi?. Oh Tuhan, apa yang melanda hatiku ini.
" Hukuman awak, lari keliling padang 5 pusingan." Dia memberi arahan.
" Awak? Awak ni biar betul? Dah fikir habis?" Aku pula menyoal agak tinggi .
" Saya memang betul. Awak yang tak betul Sofea Kartika ! " Sebaris ayat itu menjerut hatiku seketika. Dia memanggil nama penuhku sekejap tadi.
" Baiklah. Tapi, apa kesalahan kedua saya?"
" Sebab tak tuntut tanda nama dari bilik disiplin."
" Saya dah beli baru! Yang lama tu awak simpan ." Aku menjawab sinis, dan memulakan larian. Dia tertinggal dalam persoalan. Biar! Padan muka dia! Nak kenakan aku .


10 APRIL 2007 : Kelas 6 Atas Budi

Aku dan Amira dah jadi kawan baik. Sangat rapat. Selalu juga dia datang lepak dan tidur kat rumah kalau hujung minggu. Mama pun suka kan Amira. Papa juga.
Mata pelajaran Bahasa Inggeris baru selesai. Cikgu Noriah baru keluar. Waktu rehat sudah bermula bagi tingkatan 4 dan 5 .

Cikgu Siti Reha memanggil kami berdua ke bilik guru.
" Tika, awak dan Amira pergi buat kutipan derma di kelas-kelas Blok C ya. Cikgu dah bahagikan kumpulan. Blok A, B , D, dan E , dah bergerak tadi." Beritahu Cikgu Siti Reha selaku guru bahagian kebajikan pelajar sekolah. Kutipan itu untuk rakan kami yang baru kematian bapa. Aku menerima tugasan dengan penuh dedikasi.

Kami bergerak ke Blok C dan baru melewati 3 buah kelas tingkatan 6 atas . Aku merapati kelas terakhir. Tingkatan 6 Atas Budi.
" Assalamualaikum Cikgu. Kami nak buat kutipan derma " Aku mengetuai kumpulan kami.Amira menurut dari belakang, selepas guru yang mengajar membenarkan kami masuk.
" Amira mula dari sana, dan Tika, kamu dari sini." Ujar Cikgu Rudin yang juga mengajar kami subjek ekonomi tingkatan 4 . Aku patuh dan bergerak ke barisan tepi tingkap. Beberapa orang pelajar memasukkan wang ke dalam tabung .
" Abang nak bagi kutipan derma?" Aku bersuara bila sampai pada giliran pelajar terakhir kelas itu.
" Manisnya bahasa! Bagi lah derma Eddy ! " Satu suara nakal membuatkan kelas tersebut ketawa.
" Sekejap ya ! Adik nama apa ?" Lain pula dia menjawab.

Dia bangun dan menyeluk saku kanan dan kiri. Aku memerhati. Mamat ni macam nak kenakan aku lah. Luqman Afendi, itu lah pengawas yang selalu buli aku.
" Hoi Eddy, cepat lah , berapa kau nak derma:" Sekali lagi suara nakal yang lain berbunyi. Kelas pecah sekali lagi.
Aku dapat rasakan mukaku yang mula merah menahan malu.
" Maaf ya dik! Abang tak ada duit kecil lah. Dia menunjukkan not 50 di hadapan kelas. Tiba-tiba sahaja seluruh kelas itu pecah ketawa berderai.
" Apa lah kau Eddy, macam nak derma banyak! Habuk pun tak der! " Kawan semeja dengannya mengusik. Yang lain juga menambah macam-macam lagi. Aku tak tahan nak dengar ! Malu! Tebal muka! .
Muka ku yang merah, sudah mula menyala. Memang dia ni nak kena kan aku.
" Terima kasih bang ! " Aku menuturkan kata dengan sekuntum senyuman yang kutahan-tahan. Rasa nak menangis pun ada .
" Cikgu, kami keluar dulu." Cikgu Rudin mengangguk dan ada sisa senyuman pada bibirnya. Amira pun mematikan senyumannya bila aku menarik tangannya keluar.
" Aku benci dengan Luqman Afendi tu! "
" Tak baik dia buat kau macam tu kan" Tambah Amira lagi.
" Aku tak akan maafkan dia . Kau jadi saksi ya! " Kuketap bibir menahan marah.
"Jom" . Kami bergerak ke tempat Cikgu Siti Reha.



28 APRIL 2007 : Garaj Motosikal Pelajar .

" Hai !! Awak, "
" Emm...awak? Nak apa? Saya ingat siapa tadi. " Aku membalas jawapan itu.
Aku ingat lagi, sebentar tadi, seorang pelajar tingkatan 1 datang dan memberitahu seseorang menunggu di garaj motor. Aku patuh arahan itu tanpa prejudis.
" Saya yang panggil. Saya yang terpaksa kalau tak tentu awak tak datang kan?"
" Mungkin. Sebab awak selalu buat saya sakit hati." Aku memulangkan paku buah keras. Ternyata dia berwajah sugul pada hari itu. Aku terdetik untuk bertanya namun kudiamkan dalam hati.
Kami duduk di tepi garaj motor yang tersedia bangku dan meja batu untuk pelajar bersantai masa terluang. Ada beberapa kelompok pelajar yang masih lalu-lalang. Waktu rehat tinggal 10 minit lagi. Aku membisu. Membiarkan dia resah dalam kesunyian antara kami.
" Saya nak minta maaf atas apa yang pernah berlaku antara kita. " Dia memulakan bicara. Dia memandang wajahku. Renungan matanya tak seperti selalu. Sinarnya telah pun sirna. Aku tak tahu kenapa. Namun, ada sesuatu masih dia pendam.
" Kenapa awak selalu marah saya? Saya pelajar baru, banyak yang saya tak tahu pasal sekolah ni. Awak patut tunjuk ajar, bukannya marah jer."
" Saya silap. Saya tak tahu kenapa saya suka nak usik awak. Sebab awak budak baru mungkin, dan ..."
" Dan apa??"
" Tak ...tak ada apa. Awak maafkan saya tak?"
"Saya maafkan. Awak , awak boleh panggil saya Tika. Saya nak panggil awak apa ya? Luqman? Afendi? " Aku berbasa-basi mengurangkan debar di dada. Sungguh, aku dapat rasakan debaran di dada terlalu kuat.
" Panggil Abang Eddy boleh? Dan, saya suka kawan dengan Tika! " Ucapnya bersahaja diikuti senyuman meleret. Aku terdiam. Kaku seketika.
" Tika nak balik kelas. " Ucapku dan mula melangkah .
" Tika, "
" Kenapa Abang Eddy?"
" Hmmm....tak...terima kasih ." Ujarnya dan tersenyum kembali. Kacaknya dia!
Aku sampai di hadapan kelas.
" Haaa,,,,jumpa siapa kat garaj tadi? Romantis giler aku tengok." Amira datang tiba-tiba.
" Kau intip aku?? Jahat kau ya! "
" Aku temankan dari jauh." Tutur Amira lagi.
" Apa dah jadi kau dengan Luqman Afendi?"
"Tak ada lah...dia minta maaf jer. Dan aku dah maafkan dia. Tak baik kan simpan dendam." Ujarku tersenyum.
" Ohhh...dah maafkan...patutlah muka kau dah jadi ’pink’ . Dah maafkan dan serah hati sekali? Begitu?" Usiknya kembali.
Aku mencubit manja lengan Amira, kami ketawa panjang. Semuanya sungguh indah. Aku dan Luqman Afendi melakar sejarah cinta antara kami, cuma Zahir tak terucap. Cukup lah hanya aku dan dia mengerti makna cinta dan rindu ini.
posted by Penulisan2u @ 3:01 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:
  • At 26/5/09 7:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lar...smbg la lagi...
    cm tgantong jek

     

  • At 26/5/09 8:22 PG, Anonymous katak said…

    erm simple n nice tp kne bt smbgn bru best kn...kn2..hehe

     

  • At 26/5/09 9:00 PG, Blogger Sarah said…

    terganggu dengan ayat akhir sekali..belum bercinta dan rindu lagi sepatutnya.

     

  • At 26/5/09 11:09 PG, Blogger bidadari cinta said…

    macam tergantung aje citer ni..hope blh sambung lagi..sbb citer ni nampak mcm best aje..

     

  • At 26/5/09 11:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Alaaa... Naper cam ada cilok idea ahadiat akashah kt citer budak setan (scene collect duit derma - tunggu lama tp takde duit kecik).. Tp citer ni t'gantong ler...
    ~~emmie~~

     

  • At 26/5/09 2:18 PTG, Blogger my_za2l said…

    ha'ah cite ni mcm tergntg tak puas la bce,
    tp saye tak minx smbg ek.haha
    saye x tgk pon cite ali setan
    nway,best la~

     

  • At 26/5/09 4:09 PTG, Anonymous fisa said…

    cite ok tp t'gntung la...mna dia tau eddy tu ada ht kt dia?x mention pun.

     

  • At 26/5/09 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    euww tolongla tp la bdk sklh ske la hmm ade ke pngawas blh dende bdk lari pdg sbb ta pki bj pj? tukan cikgu yg kne wat hukuman ape pon whatever to the story.

    (:~D)
    ske komen

     

  • At 26/5/09 8:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yup2 kenapa tiru scene ahdiat akasha... Huh aku ingat lagi tym 2 Kasyah tak ada duit tukar nak bg Ayu..smbg ah story nie...

     

  • At 28/5/09 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    idea, susunan ceritanya bagus.

     

  • At 28/5/09 9:27 PTG, Anonymous sya said…

    menarik...
    susunan cerita yg indah.

     

  • At 29/5/09 12:50 PG, Blogger alna said…

    hehe...seres sye x dpt trima kisa cinta tim skolah...
    rse cm x patut...
    coz kt skolah untk bljr bkn b'cinta..
    papepn tu komen sye..
    nway truskn usaha

     

  • At 29/5/09 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti ad smbungan:D

     

  • At 29/5/09 1:00 PTG, Anonymous kasih bertaut said…

    alaa... standard la tu...
    kalo bukan dalam cite kat luo pun remaja tetap bercinta gak... lumrah dah tu...
    best cite ni...
    tp nape tergantung??

     

  • At 29/5/09 1:58 PTG, Anonymous dihasani said…

    cute

     

  • At 29/5/09 5:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best..tapi tergantung...
    mcm kelam kabut jer nak tamatkan citer ni..

    ~Damia Harith~

     

  • At 29/5/09 10:01 PTG, Blogger alna said…

    mmg ler kt luar remaja der jer bercinte..
    tp x yh nk mention kt luar..x bes lew..
    x kisa r pape pn..asalkn author x give up ngn komen niy..
    wt dgn lbh bek lg ye..

     

  • At 31/5/09 6:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending dia tergntung la....
    wat suspen je....
    baru semangat nak baca...

     

  • At 1/6/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita masyuk suda datang http://ms.langitilahi.com/adakah-benar-itu-cinta/

     

  • At 1/6/09 6:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm trgntg ar...

     

  • At 2/6/09 10:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..mcm t`gantung jerk..
    sambung la lagi..

     

  • At 3/6/09 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah pape je cite ni...
    bt la die gad0h time sk0lah pas 2 ble da besa da keje jmpe blik bru la baek2...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group