BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Mei 25, 2009
Cerpen : Ku Pendam Sebuah Cinta
Nama Pena : puteri impian

Lagu Just Dance nyanyian Lady GaGa itu mengejutkan Ayu Nadiah dari tidurnya.. "Ishhh… siapa pulak yang kacau aku pagi- pagi buta ni?" kata Ayu sambil mencari handphone nya.
"Hello, assalamualaikum.. siapa ni?" kata Ayu tanpa membuka sedikit pun matanya. Dia terlalu mengantuk selepas pulang dari kuliah petang tadi.
"waalaikumussalam sayang.. Awal sayang tidur malam ni?" kata Joe kehairanan. Selalunya Ayu lah yang selalu tidur lewat tetapi malam ini lain pulak halnya..
"ermm Ayu ngantuk la bang.. lepas siap semua assingnment tu baru la rasa tenang.. kalau tidak, asyik tidur lewat aje la. Dah berapa hari dah Ayu tak cukup tidur tau. Abg ni kenapa telefon Ayu tengah- tengah malam ni? Ada apa- apa hal ke?" Tanya Ayu. Pada masa ini dia seakan- akan mahu mematikan sahaja talian itu. Matanya terasa pedih sangat dan kepalanya terlalu berat.. tetapi bila difikirkan perbuatannya itu akan mengecilkan hati Joe, dia mematikan hasratnya itu..
"saja je nak dengar suara Ayu.. Tak boleh ke?" jawab Joe dengan suara yang lembut. Ayu tau Joe telah berkecil hati dengan katanya tadi..
"maaf la abang.. Ayu bukan tak nak berborak dengan abang tapi Ayu betul – betul mengantuk sekarang ni bang. Ayu harap abang faham. Ermm esok Ayu janji Ayu akan telefon abang balik ye. Tak pun esok petang kita keluar sama-sama. Boleh kan bang?" pujukAyu.. Dia tidak mahu Joe berkecil hati lagi. Tetapi pada waktu ini dia betul- betul mengharapkan Joe memahami keadaannya.
"tak pe la sayang. Sayang tidur la dulu. Esok kita jumpa ye.. Abang datang jemput sayang esok. Maaf la kacau sayang tidur. Goodnight sayang. Love you and miss you so much" kata Joe sebelum mematikan talian. Ayu mengharapkan Joe tidak lagi berkecil hati dengannya. Selepas meletakkan handphone nya dia atas meje di sisi katilnya, Ayu kembali tidur selepas melihat jam yang menunjukkan jam 10 malam. ‘Awal lagi rupanya’, bisik hati kecilnya. Malam itu dia tidur dengan lenanya tanpa sebarang gangguan lagi

**********************************

Pagi itu, usai solat subuh dia kembali tidur di katilnya. Hujung minggu seperti ini sememangnya Ayu merehatkan dirinya sepuasnya. Selepas bangun dari tidurnya, Ayu melihat jam sudah menunjukkan pukul 12.30 tengah hari.
"MasyaALLAH.. lamanya aku tidur.." jerit Ayu.. Dia bangun dan mengemaskan katilnya. Selepas siap mengemas dia melangkah masuk ke kamar mandi.. Dia mandi sepuasnya dan menyegarkan badannya yang telah tidur terlalu lama ini.. Sebaik saja melangkah keluar dari kamar mandi itu, handphone nya berbunyi. Skrin menunjukkan nama Hazim, sepupu yang paling rapat dengannya.
"assalamualaikum Hazim.. ada apa kau telefon aku ni?" kata Ayu.
"waalaikumussalam. Amboi kau ni, aku nak call pun tak boleh ke. Nak harap kan kau call aku? Huh.. jangan harap la. Kalau tak ada hal tak kan kau call aku punya. Asyik mesej aja. Kedekut betul.." bebel Hazim panjang.
"alaa.. kau ni macam la tak tau. Aku ni kan student lagi. Mana ada budget banyak nak topup call kau. Kau tu yang dah bekerja la kena call aku. Aku mesej tu pun kira ok la tu kan?" jawab Ayu sambil ketawa. Dia dapat mendengar tawa Hazim di sebelah sana.
"kau ni mesti baru bangun tidur kan? Apa la anak dara bangun tengah hari. Tak elok tau. Tak ada lelaki nak datang meminang baru kau tahu." Usik Hazim. Usikan Hazim itu disambut dengan tawa Ayu.
"alaa.. Kalau tak ada yang nak, kau la kena masuk meminang aku. Hehehehe" jawab Ayu pula. ‘Kalau la Hazim tahu aku menyimpa perasaan padanya, mampus aku. Tak berani aku nak bergurau sebegitu’ bisik hati kecil Ayu.
"Boleh. Aku tak ada hal. Cuma buah hati kesanyangan kau Si Joe tu kau nak letak kat mana?" jawab Hazim. Jawapan Hazim itu membuatkan hatinya berbunga- bunga. Dia tidak tahu kenapa hatinya senang sekali dibuai rasa indah setiap kali mendengar suara Hazim sedangkan dia tahu Hazim mempunyai ramai teman wanita. Sepupu yang dikenalinya 23 tahun dahulu itu mempunyai sifat yang amat dibenci nya. Playboy. Itu lah yang dapat diklasifikasikannya terhadap hazim. Meskipun dia tahu sikap Hazim yang sebegitu, dia tidak tahu kenapa hatinya tetap menyintai lelaki yang bernama Hazim Huzairy itu.
"ermm dah la. Jangan nak merepek pulak. Ada apa hal kau telefon aku sebenarnya ni Hazim?"Tanya Ayu mengubah topik perbualan mereka. Dia tak mahu mereka terus berbicara hal itu. Dia tahu Hazim hnaya bergurau dengannya sedangkan dia pula serius. Dia tahu akhirnya dia sendiri yang akan makan hati.
"sebenarnya aku nak ajak kau keluar la Ayu. Dah lama kita tak lepak sama- sama kan? Kau pun dah jarang mesej aku. Kau tak rindu aku ke Ayu?" Tanya Hazim. Soalan Hazim itu membuatkan dia terkejut. ‘Rindu? Masakan tidak Hazim. Aku memang rindukan kau tapi aku tak nak terus bermain dengan api. Aku tau bagaimana persaan kau terhadap aku. Sebagai sepupu dan tak mungkin lebih dari itu. Lagi pula aku telah menerima kehadiran Joe sebagai kekasih aku. Aku perlu jauhkan diri dari kau Hazim. Untuk kebaikan kau, aku dan juga Joe’. Tapi bicara hati Ayu itu tidak terluah di mulutnya. Hanya didalam hati. Dia tidak berani.
"aku sibuk sikit la Hazim sejak akhir- akhir ni. Ada assingnment yang nak kena buat. Semalam baru siap and dah submit dah pun. Sekarang baru la free sikit. Pasal ajakan kau tu, aku minta maaf sangat-sangat sebab aku dah berjanji dengan Joe nak keluar dengan dia hari ni. Kalau aku batalkan apa pulak katanya nanti. Aku harap kau tak kisah kan?" panjang lebar jawabnya. Dia tidak mahu membuat Hazim terasa hati. Ajakan Hazim itu terpaksa ditolaknya padahal hatinya melonjak- lonjak gembira untuk menerima ajakan itu. Tapi dia tak sanggup mungkir janji pada Joe. Walaupun dia tak menyintai lelaki yang bernama Johan Asyraf itu, dia tidak boleh senang- senang melukakan hati lelaki yang betul- betul menyintainya itu. Dia telah meminta Joe memberinya waktu supaya perasaan cinta untuk Joe itu hadir secara semula jadi bukan dengan paksaan dan disebabkan itulah juga dia terpaksa menjauhkan diri dari Hazim.
"tak habis – habis dengan si Joe kau tu. Tak pe lah Ayu. Aku tau siapa lah aku ni kan. Tak penting pun bagi kau. Si Joe tu lagi penting kan. Tak pe lah. Have a good weekend with him. Bye." Jawab Hazi lantas mematikan talian. Dia tekejut dengan kata- kata Hazim itu dan juga perbuatannya mematikan talian begitu saja. Dia benar- benar tidak mengerti mengapa sejak dia meberitahu Hazim tentang hal dia dan juga Joe, Hazim selalu bersikap panas sebegini. Setiap kali dia menyebut nama Joe, pasti Hazim akan menamatkan perbualan mereka. ‘Tak kan lah dia dah mula sukakan aku. Mustahil lah.. kan dia banyak girlfriend. Arghh.. pedulikan je la’ Ayu bermonolog sendirian.

*********************************

Petang itu, seperti yang dijanjikan dia keluar bersama Joe. Joe datang menjemputnya di rumah. Setiap kali mereka ingin keluar, Joe akan memastikan dia berjumpa dahulu mama dan papaku untuk meminta izin. Aku tahu joe seorang lelaki yang baik tetapi cinta tak boleh dipaksa. Aku pun tak tahu kenapa hati aku tidak dapat menyintai Joe seperti aku menyintai Hazim. Hatiku telah ku berikan kepada Hazim sejak kami di tingkatan 1 lagi. Aku sangkakan itu hanyalah cinta monyet dan persaan itu akan hilang apabila kami dewasa nanti. Tapi sangkaan aku itu tidak menjadi. Semakin akmi dewasa perasaan itu makin menjadi- jadi menyebabkan aku telah menolak cinta ramai lelaki. Walaupun cintaku itu tidak disambut oleh Hazim, aku tetap setia menanti.
"kita nak ke mana ni bang?"Tanya Ayu apabila melihat Joe yang hanya diam itu. ‘Aku ada buat salah ke?’ Tanya Ayu didalam hati.
"Kita ke Putrajaya la ye. Abang ada hal nak bincang dengan sayang. Lepas tu boleh la kita terus pergi makan malam. Sayang tak kisah kan?" Tanya Joe. Dia benar- benar ingin berbincang tentang hubungan mereka ini.
"Bincang? Hal apa abang? Boleh Ayu tahu?" soal Ayu pula kebingungan. Dia hairan melihat perngai Joe yang sedikit pelik hari itu. Selalunya dial ah yang paling banyak berbicara. Tapi hari ni agak diam. ‘tak kan lah dia masih marahkan aku pasal semalam. Kan aku dah explain kat dia aku letih. Aku tak salah apa- apa pu rasanya’ gumam Ayu didalam hati.
"Tak pe lah sayang. Nanti sayang tahu la. Dah la. Jangan fikir bukan- bukan pulak. Macam mana semalam tidur lena tak? Abang telefon awal pun sayang abang ni dah tidur. Letih betul la tu." Jawab Joe setelah dia melihat Ayu yang kehairanan. Dia tak mahu Ayu memikir perkara yang bukan- bukan.
"A ah.. letih betul. Assignment tu susah betul. Tak pernah lagi Ayu rasa tension sampai macam tu sekali nak siapkan assignment. "balas Ayu acuh tak acuh. Dia tahu Ayu merajuk sebab dia tak nak menceritakan tentanh hal yang ingin Joe bincang itu.
Mereka berdua hanya mendiamkan diri. Keadaan dalam kereta itu hanya dimeriahkan dengan suara DJ radio. Setibanya di destinasi yang dijanjikan, Joe memakirkan kereta. Mereka mencari tempat yang agaksunyi supaya perbualan mereka tidak menggangu orang ramai.
"Ada apa yang abang nak bincangkan tu. Cakap je la. Buat Ayu suspen je tau" kata Ayu memulakan perbualan mereka.
"Sebenarnya macam ni sayang. Abang Cuma nak tau tentang perasaan sayang pada abang sekarang. Dah hampir 5 bulan kita bersama tapi abang tengok sayang macam masih tak dapat menerima diri abang seperti abang menerima diri sayang. Abang harap hari ni sayang dapat lah berterus terang. Apa saja jawapan sayang abang tak kisah. Sayang jangan la risau. Abang hanya nak jawapan yang sejujurnya dari sayang. Jangan disebabkan nak jaga hati abang, sayang tipu tentang perasaan sayang sendiri." Kata joe panjang lebar.. Ayu Nadiah telah dapat mengagak tentu perkara ini yang akan dibicarakan mereka. Dia harus berterus terang hari ini. Dia tak mahu memainkan hati Joe dan juga hatinya sendiri.
"Macam nil ah abang. Ayu minta maaf kalau selama ni Ayu ada kecilkan hati abang. Ayu telah cuba sedaya upaya Ayu untuk menyintai abang tapi Ayu tak dapat paksa cinta itu wujud abang. Ayu mintak maaf bang.." kata Ayu sambil bergenang airmata. Dia tahu kata- katanya itu akan melukakan hati Joe.
"Tak pe lah sayang. Abang dah dapat agak itu jawapan sayang. Sebab itu lah sayang masih tak dapat bahasakan diri sayang ‘sayang’ walaupun setipa kali itu abang memanggil sayang dengan nama tu. Abang tahu sayang panggil abang niabang pun sebab abang ni lebih tua dari sayang. Sebagai tanda hormat, bukan sebab sayang. Tak pe sayang, abang tak salahkan sayang. Abang yang salah sebab terus berharapkan cinta sayang. Dari dulu lagi sayang dah bagitau abang jangan terlalu mengharapkan cinta sayang." Kata Joe perlahan. Ayu tahu dia telah melukakan hati Joe tetapi dia tak sanggup lagi menipu Joe dan juga hatinya sendiri.
"abang, Ayu mintak maaf.. Ayu dah cuba bang. Tapi Ayu tetap tak dapat menyintai abang. Abang lelaki yang baik. Ayu bertuah kerana lelaki sebaik abang menyintai Ayu. Mungkin bukan jodoh kita bersama. Hampir 5 bulan bersama tapi Ayu tetap tak dapat wujudkan rasa itu. Ayu minta maaf. Mungkin ada perempuan lain yang lebih baik dari Ayu yang telah diciptakan untuk abang. Ayu minta maaf.." kata Ayu sambil menyeka airmatanya. Dia tak dapat lagi membendung airmatanya dari melimpah. Sungguh perit rasanya apabila terpaksa melukakan hati seorang lelaki sebaik Johan Asyraf.
"Mesti ada lelaki bertuah yang telah bertakhta di hati sayang tu kan. Boleh abang tahu siapa lelaki bertuah itu?" Tanya Joe selepas Ayu kembali tenang. Sebolehnya dia tak mahu bermasam muka atau terputus hubungan dengan Ayu hanya disebabkan tiada jodoh antara dia dan gadis bernamaAyu Nadiah ini.
"Susah la bang. Cinta Ayu ni Cuma dipihak Ayu seorang saja. Ayu tak berani nak luahkan padanya. Dia telah berpunya bang. Sekalipun ayu bagitau dia tentang perasaan Ayu, Ayu tetap tak dapat memilikinya. Biar la abang.. " jawab Ayu sedih.
"Lelaki tu Hazim kan? Sepupu sayang tu?" soal Joe. Soalan Joe tu benar- benar membuatkan dia terkejut. Bagaimana Joe tahu tentang hal ni. Dia tak pernah beritahu hal ni pada sesiapa pun.
"Macam mana abang tahu?" hanya itu yang terkeluar dari bibirnya.
"Abang dapat rasakan sayang menyintai Hazim. Setiap kali sayang bercerita tentang dia, muka sayang berseri- seri. Sayang macam happy sangat bila bercakap tentang dia. Abang dah dapat agak sayang.. Kalau apa- apa terjadi pada dia, sayang risau sangat. Bila abang tanya, sayang cakap sayang sebagai sepupu. Tapi abang tau sayang sayangkan dia lebih dari seorang sepupu. Tapi abang cuma mampu diamkan diri. Betul kata sayang, cinta tak boleh dipaksa. Abang tak boleh paksa sayang menyintai abang. Dan sebab itu lah abang nak kita bincang hal ni hari ni. Abang harap lepas ni, walaupun bukan sebagai kekasih, sayang boleh menyayangi abang sebagai seorang abang kan? Abang Cuma nak sayang bahagia. Menyintai seseorang tak semestinya kita harus memilkinya. Asalkan sayang bahagia, abang pun bahagia." Jawab Joe bersahaja. Meskipun begitu, Ayu tau Joe terluka.
"Ayu mintak maaf bang." Hanya itu yang mampu diucapkannya..
"tak pe lah sayang.. ooppss bukan sayang lagi. Abang kena biasakan diri memanggil Ayu. Ayu bukan milik abang lagi. Kita pergi makan ye. Nak tak?" soal Joe lembut. Dia tak mahu Ayu terus dengan rasa bersalahnya. Ayu tak bersalah. Tiada siapa bersalah dalam soal ni. Cinta memang tak boleh dipaksa.
"Ikut abang la.. Ayu tak kisah" jawab Ayu lembut.
Mereka terus menuju ke restoran berdekatan untuk menikmati makan malam bersama.

***************************

Handphone Ayu berbunyi. Dia mencelikkan matanya. Jam menunjukkan jam 6.30 pagi. Ayu bingkas bangun mendapatkan handphone nya yang terus- terusan berbunyi. Skrin telefon menunjukkan Hazim.
"Assalamualaikum", Hazim memberikan salam sebelum dia sempat memberikan salamnya.
"Waalaikumussalam. Hazim.. Kenapa kau telefon aku subuh- subuh ni. Ada hal penting ke Hazim?" soal Ayu pelik. Tak pernah lagi Hazim menelefonnya seawall begini.
"Hari ni hari ahad, kau tak ada kelas kan. Aku nak jumpa kau boleh tak? Please, aku ada hal nak cakap dengan kau." Kata Hazim serius. Ayu bertambah pelik. ‘Kenapa pulak dengan Hazim ni. Apa yang penting sangat sampai kena telefon aku subu- subuh ni’, bisik hati Ayu.
"Yelah. Nak jumpa pukul berapa? Kat mana?" soal Ayu tanpa banyak Tanya.
"Nanti pukul 10 pagi aku dating jemput kau kat rumah. Ok?" Tanya Hazim.
"Ok. Aku tunggu kau", jawab Ayu lagi. Usai mematikan talian, dia terus ke bilik air mengambil wuduk untuk bersolat Subuh. Selepas habis bersolat, dia turun ke bawah menolong mama dan orang gajinya menyiapkan sarapan pagi. Dia tidak dapat melelapkan mata lagi.

**********************

Tepat jam 10 pagi, Hazim sampai di rumah aku. Dia berborak- borak dengan mama dan papaku. Sebaik sahaja aku turun, dia meminta izin mama dan papa untun mengajak aku keluar. Mama dan papa mengizinkan. Dahulu, kami selalu keluar bersama. Tetapi sejak aku berpasangan dengan Joe, Hazim tidak lagi mengajak aku keluar. Aku menjadi hairan kenapa dia mengajak aku keluar hari ini. Macam dia tahu plak aku dan Joe telah berpisah.
"errmm kita nak ke mana ni Hazim?" Ayu bertanya pada Hazim. Dia sendiri tidak diberitahu tadi kemana dia akan dibawa.
"kita nak pergi nikah", jawab Hazim bersahaja. Jawapan Hazim itu membuatkan Ayu terkejut.
"Aku tanya betul- betul la. Jangan la main- main", kata Ayu sedikit tegas.
"Aku nak gurau- gurau pun tak boleh ke? Jangan la serius sangat sayang…", jawab Hazim yang membuatkan Ayu benar- benar terkejut. ‘Sayang? Dia panggil aku sayang? Apa yang tak kena dengan budak ni? Demam agaknya’ ,omel Ayu sendirian.
"Apa- apa aja la Hazim. Malas aku nak melayan kau", pintas Ayu. Malas dia nak melayan karenah Hazim. Makin dilayan makin menjadi. Lagi pula, semalam dia baru berpisah dengan Joe. Mustahil dia boleh bersuka ria dengan Hazim pulak hari ni. Wlaupun dia gembira dapat bersama Hazim hari ni, dia tetap berasa sedih dengan apa yang terjadi semalam. Walaupun tidak menyintai Joe, tapi perasaan kasih pada Joe tetap ada. Hazim membawa Ayu jauh dari hiruk pikuk kota. Ke sebuah tempat yang amat damai dan sunyi tanpa ada sebarang gangguan. Dari atas bukit itu, Ayu dapat melihat kecantikan kota Kuala Lumpur dari jauh. Bangunan KLCC dan juga Manara Kuala Lumpur sungguh jauh dimatanya.
Setelah mengambil tempat di tempat duduk yang telah disediakan itu, Ayu melihat raut wajah Hazim yang agak kusut itu.
"Kenapa kau ni Hazim? Aku tengok dari tadi lagi kau kusut dan resah semacam aja. Kau ada masalah ke? Kalau kau ada masalah, ceritalah kat aku. Mana la tau kalau aku boleh tolong kau." Soal Ayu yang tidak mengerti dengan sikap Hazim yang jauh berbeza dari hari- hari biasa itu.
"Aku.. sebenarnya aku..", kata Hazim tergagap- gagap. Ayu bertambah pelik. Lelaki yang selalu betah berkata-kata ini menjadi gagap tiba- tiba. ‘Tentu masalahnya berat ni’, bisik hati kecil Ayu.
"Cakap je la Hazim. Aku sedia mendengar",kata Ayu untuk member Hazim semangat meneruskan kata- katanya.
"Sebenarnya.. sebenarnya aku sukakan kau", jawab Hazim. Akhirnya segala yang terbuku dihatinya sekian lama terluah juga. Dia tidak kisah andai Ayu dapat menerima cintanya atuapun tidak. Dia harus berterus terang tentang hatinya.
"Apa kau merepek ni Hazim. Kita kan sepupu. Kau jangan lah nak bergurau soal hati dan perasaan ni." Kata Ayu sedikit tegas. Dia takut Hazim sekadar ingin mempermainkannya. Sedangkan hatinya betul- betul menyintai lelaki itu sekian lama. Perkataan sepupu itu sngaja dijadikan alas an. Antara dia dan Hazim hanyalah sepupu dan mereka boleh berkahwin.
"Aku tak merepek Ayu. Dah lama aku sukakan kau. Aku tahu ka mesti anggap aku ni kaki perempuan kan. Sebenarnya Ayu, semua perempuan yang aku ceritakan pada kau dulu hanyalah tipu. Aku saja nak buat kau jeles. Aku nak kau anggap aku ni lelaki yang digilai ramai wanita. Tapi kau buat tak kisah aje. Aku bertambah sakit hati. Sikap ego aku membuatkan aku mereka- reka cerita tentang semua mereka itu. Padahal dalam hati aku terlalu cintakan kau. Tapi aku tak berani nak bagitau kau takut kau tolak cinta aku. Aku selalu cerita kat mak aku tentang perasaan aku pada kau. Dia selalu nasihatkan aku tentang perangai ego aku tu dan suruh aku berterus terang pada kau tapi aku tak nak. Kau mesti ingat lagi masa kita di tingkatan 3 aku pernah bagitau kau aku sukakan kau masa kita di rumah opah dulu kan? Sebenarnya time tu aku memang betul- betul sukakan kau. Bila kau cakap tak percaya, aku terus cakap aku saja gurau- gurau", Terang Hazim panjang lebar. Ayu seolah tak percaya apa yang baru diceritakan oleh Hazim tadi. Dia seolah-olah bermimpi.
"kenapa tiba- tiba saja kau nak beritahu aku semua ni sekarang? Kau tak takut aku tolak cinta kau tu?" soal Ayu untuk mendapatkan kepastian. Dia tak mahu lagi berteka- teki. Dia harus tahu.
"Sebenarnya, mama kau pun dah tahu pasal perasaan aku kat kau ni. Sebelum kau bersam dengan Joe lagi. Tapi mama kau suruh aku bagitau kau sendiri. Aku cuba mencari waktu yang sesuai. Tiba- tiba kau cakap kau dah terima cinta Joe. Hancur luluh hati aku ni Ayu. Aku pendam aje hati dan perasaan aku ni Ayu. Semalam, tiba- tiba mama kau telefon aku cakap kau dengan Joe dah berpisah. Aku terkejut gak. Mama kau suruh aku luahkan perasaan aku kat kau. Lepas tu, aku Tanya pendapat mak aku pulak. Mak aku pun cakap benda yang saama. Aku dapat semangat semula untuk luahkan apa yang aku dah bagitau kau hari ni. Aku tak kisah kau nak terima cinta aku atau tak. Yang penting kau tahu perasaan aku kat kau. Tu je. Dan satu lagi, semalam lepas aku berborak dengan mak aku, Joe telefon aku. Dia suruh aku jaga kau baik- baik. Jangan sakitkan hati kau. Bila aku Tanya kenapa, dia cerita semuanya pada aku. Tapi aku nak dengar semua ni dari mulut kau", kata Hazim.
"Ok. Macam ni lah. Sebenarnya memang aku cintakan kau sejak kita di tingkatan 1 lagi. Waktu tu, aku ingat cinta ni hanya cinta monyet dan akan hilang lama- kelamaan. Tapi aku silap. Makin lama, aku menjadi makin sayangkan kau. Tapi bila kau selalu cerita pasal semua girlfriend kau tu, aku dah mula patah hati. Tapi cinta aku tak pernah padam untuk kau. Sikit pun tak. Aku terima cinta Joe sebab aku sangka aku tak kan dapat bersama dengan kau. Dan dengan layanan Joe yang baik pada aku. Aku cuba untuk bercinta dengan dia, tapi perasaan tu tak wujud untuk dia. Aku terlalu sayang dan cintakan kau Hazim", jawab Ayu sambil menangis. Sesungguhnya dia tidak menyangkakan Hazim juga mempunyai perasaan yang sama padanya.
"Aku pun sayangkan kau Ayu. Aku tak nak kau terlepas kat tangan orang lain lagi. Aku betul- betul menyesal sebab tak luahkan isi hati aku pada kau awal- awal sampai kau terlepas ke tangan Joe. Tak pe lah.. sekarang kita dah boleh bersama. Aku harap lepas ni takkan ada masalah lagi dalam hubungan kita." Terang Hazim sambil tersenyum.
Tiba- tiba Hazim memegang tangannya sambil berkata "Ayu, sudikah kau menjadi permaisuri hati aku ni untuk selamanya?" soal Hazim penuh kelembutan. Saat ini, Ayu betul- betul bahagia dan terharu. Dia tidak pernah menyangkakn Hazim akan berbicara sebegitu dengannya.
Sambil memandang mata Hazim, Ayu mengangguk kepala tanda setuju. Airmata Ayu Nadiah tumpah lagi kerana terlalu bahagia.
"Kita kahwin nak tak sayang? Abang tak sanggup lepaskan sayang lagi. Abang takut sayang disambar orang lain pulak. Kita kahwin dulu, lepas tu baru kita bercinta. Ok tak?", soal Hazim yang telah menukarkan ganti nama diri itu. Ayu agak terkejut betapa cepatnya Hazim telah membahasakan dirinya abang dan juga memanggilnya sayang.
"Ermm tapi Ayu kan masih belajar lagi. Mama dengan papa mesti tak bagi kan?", soal Ayu. Dia tidak pasti apa jawapan yang harus diberikan. Dia bahagia dengan ajakan Hazim itu tapi dia tak pasti sama ada mama dan papanya menyetujui cadangan mereka itu.
"Sebenarnya, abang ada berbincang dengan mama dan papa saynag sebelum ni. Abang pernah tany, andai kata sayang teria cinta abang, abang nak kahwin dengan sayang walaupun belum habis belajar lagi. Mereka cakap mereka tak kisah lagipun sayang kan dah semester akhir. Mak dan ayah abang pun tak kisah. Jadi, kita tak ada apa- apa halangan la kan?", soal Hazim bersungguh- sungguh.
"Yela sayang.. Oopss.. Hazim.", kata Ayu yang tersipu- sipu malu. ‘Macam mana la aku boleh terlepas cakap ni’, omel Ayu sendirian.
"Hehehe tak pe.. Abang tak kisah. Abang lagi la suka kalau sayang panggil abang macam tu", kata Hazim sambil ketawa. Malu Ayu dibuatnya.

***********************

Ayu tidak menyangka mama dan papanya tidak membantah hasrat mereka untuk berkahwin. Begitu juga dengan mak long dan pak longnya. Sesungguhnya, dia merasa sunggunh bahagia kerana cintanya selama ini tidak bertepuk sebelah tangan. Hazim juga menyintainya sepenuh hati. Jodoh pertemuan semuanya di tangan TUHAN.

-TAMAT-

ini adalah karya pertama saya. Saya harap pembaca dapat member sebarang komen semoga saya dapat memperbaiki hasil karya saya seterusnya.
posted by Penulisan2u @ 1:35 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 25/5/09 11:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la

     

  • At 25/5/09 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jgk

     

  • At 25/5/09 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh tak jangan terlalu byk sangat bersayang2 tuh?
    bila baca....rasa tak syiok sebab perasaan watak dalam cerpen tu tak sampai dekat pembaca
    rasa macam murah sangat plak perkataan sayang

    entah la...

     

  • At 25/5/09 11:58 PTG, Anonymous ina said…

    tp bkn ke zman skrg 2 la realitinya..
    mnusia tlalu mudah myebut pkataan syg..
    anyway.. good job.

     

  • At 26/5/09 9:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul la. byk sgt sayang tu
    naik pening baca
    mmg la realiti org panggil sayang
    tp dlm cerpen ni...agak2 laa
    gud luck penulis

     

  • At 26/5/09 10:58 PG, Anonymous dihasani said…

    ok la byk syg2
    kita skrg ni dgn kwn2 pn besyg2
    aptah lg dgn buah ati
    god job
    tp it's just too easy for everything
    tp klo panjg2 xla cerpen lgkn
    dh jd novel lak

     

  • At 26/5/09 3:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    percubaan yg baik..
    moga terus sukses
    ~Asmalia Firham~

     

  • At 28/5/09 3:36 PTG, Anonymous sunyisepi said…

    bole la..1st try kn..hehe
    :D

    nyway..cte tu ad kne mgena ngan ak sikit..
    tp smpi part kt jo n ayu clash je r..
    :)

     

  • At 28/5/09 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni best...tp spelling errow byk...so u kena hati2 mengatur abjad ok....

     

  • At 30/5/09 7:12 PTG, Blogger pEacEmaKer said…

    xbesh la...cam pelik je...sory eyh jujur sgt..make it natural

     

  • At 31/5/09 12:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcam boring nkurang best anyeays keep up gu work n try ag ek sowiy ek

     

  • At 31/5/09 6:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    meremang bulu roma aq baca syg2... hehehehe.. x de la.. main2 je... crpen ni hbt... nice try... keep it up..

     

  • At 1/6/09 10:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betull.meremang bulu roma.ngeh3~
    Dpt lg mcm joe ok..hazim pun ok..
    haihh, tp cinta xboleh dipaksa kan..

    anyway okla jugak story ni.. keep it up~

     

  • At 3/6/09 5:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm.. ok la.

     

  • At 3/6/09 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tp pnjang sgt.. pening kpale..

     

  • At 4/6/09 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm gud job.. bez gucx.. nway gud lucx 0wkey..

     

  • At 7/12/10 1:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbez..bse je

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group