BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Mei 25, 2009
Cerpen : Kemaafan yang Terindah
Nama Pena : Kencana Merana

" Cikgu tak payah nak ajar saya !! Mama dan papa saya pun tak pernah nak tegur apa yang saya buat .Cikgu cuma dibayar gaji mengajar saya, selebihnya saya sendiri yang menentukan.." Sofea Erina mengambil beg galasnya lalu menapak pergi.
Cikgu Rozaini yang terkenal dengan panggilan Cikgu Ros hanya terdiam . Dia berdiam bukan kerana kalah. Dia berdiam kerana sikap kesabaran dan dedikasinya yang kukuh. Dia memberi ruang anak remaja itu melepaskan rasa hati. Biarlah dia berdiam sekarang kerana diamnya ini akan memberi ruang untuk mereka kelak.
Hari Isnin, jam menunjukkan pukul 9.15 pagi. Sekejap lagi Cikgu Ros akan menjengah ke kelas 6 Atas 1 untuk mengajar Bahasa Melayu Kertas 1.
" Kau dah siapkan nota yang cikgu minta Pia??" Suara Fazlan mengejutkan lamunan Sofea. Dia memandang wajah Fazlan, ketua kelas malah anak emas Cikgu Ros, yang juga guru kelas mereka.
" Aku siap ker, aku tak siap ker, kau susah hati naper??"
" Aku tak nak Cikgu Ros marah kau nanti." Fazlan cuba berlembut. Dia tahu di sebalik kekerasan hati Sofea Erina, ada tersembunyi kelembutannya. Gadis itu Cuma kekurangan kasih sayang keluarga menjadikan dia degil, kepala angin dan egois.
" Aku punya suka lah. Biar dia marah aku. Biar dia naik darah setiap kali dia marah aku. Aku benci dengan sikap prihatin dia. Aku tak suka lah orang ’care’ pasal aku. Aku nak bebas tau tak!! Aku nak aku buat apa yang aku nak buat. Bukan nak buat apa yang orang lain nak aku buat." Ujarnya lagi. Kemudian menarik kerusi untuk bangun.
" Bagi pas keluar. Aku nak pergi tandas! "
" Cikgu masuk kejap lagi." Fazlan cuba memujuk.
" Aku keluar jap." Kata Sofea lagi dan berlalu tanpa mengambil pas keluar.
Jam menunjukkan pukul 9.30 pagi. Cikgu Ros masuk ke kelas dan serentak ucapan salam dan doa bergema. Mata Cikgu Ros terpahat pada kerusi Sofea Erina yang masih kosong. Hatinya dilanda persoalan. Datang ke tak Sofea hari ni?
Semua pelajar telah duduk.Cikgu Ros mendekati Fazlan. Ketua kelas yang bertanggungjawab pada mata Cikgu Ros. Dia senang dengan pembawaan diri Fazlan yang bersahaja, tenang dan rajin itu.
" Lan, Sofea datang ke tak?"
" Datang cikgu, dia pergi tandas sekejap tadi."
" Baik. Kita mula kan pelajaran hari ni, bagi tajuk fonolgi." Cikgu Ros memulakan sesi pengajarannya.
Selepas setengah jam, Sofea tidak muncul. Baik Fazlan, mahupun Cikgu Ros gelisah dalam hati.
" Baiklah. Selepas ini, sila jawab soalan pada muka surat 57 ya ." Akhirnya pengajaran dihentikan. Semua pelajar akur dengan arahan Cikgu Ros dan mula mengerjakan latihan yang diberi.
Bunyi tapak kaki melangkah semakin dekat.
" Tok! Tok ! Tok! "
" Masuk"
Sofea Erina masuk tanpa pamitan pada Cikgu Ros. Begitulah dia, setiap kali masa Cikgu Ros, dia akan melarikan diri, dan masuk tanpa salam.
"Sofea, awak pergi mana tadi? Hampir 45 minit awak keluar. Awak masuk tanpa memberitahu apa-apa pada saya." Suara Cikgu Ros kedengaran jelas.
" Saya ke tandas ." Sofea menjawab tanpa memandang wajah cikgunya.
" Mana nota yang cikgu minta semalam? Dah siap?"
" Nota saya tertinggal kat rumah ."
" Tertinggal ker tak buat?"
" Suka hati cikgu lah."
Fazlan dan beberapa pelajar lain menoleh beberapa ketika sebelum menyambung kerja mereka.
"Awak ke tandas atau ponteng kelas?" Suara Cikgu Ros dekat dengan telinganya. Sofea angkat muka. Guru berwajah manis dan berusia lewat 30-an itu sudah berdiri begitu dekat dengannya.
" Saya ponteng kelas. Puas hati cikgu?" Sofea bersuara dengan berani. Cuak merajai hatinya melihat keprihatinan guru itu yang dianggapnya cuba berlagak persis ibu bapanya.
" Sofea, saya nak awak jumpa saya lepas sekolah hari ni. " Cikgu Ros bersuara lagi dan melangkah ke meja guru. Wajahnya serius tanpa segaris senyuman.
Jam menunjukkan 1.15 . Sofea , Aida dan Fazlan masih dalam kelas.
"Cepat lah Lan. " Sofea menggesa untuk pulang.
" Kau ni kan, tak sabar betul." Fazlan yang berkulit cerah dan tinggi itu mengemas beg sekolahnya. Sudah ramai pelajar yang melangkah keluar kelas mengejar kenderaan masing-masing untuk pulang.
" Kau kan Pia, tak baik tau buat Cikgu Rozaini macam pagi tadi! " Fazlan bersuara lembut. Tidak mahu membangkitkan panas anak gadis itu.
" Betul Pia, Cikgu Ros baik sangat. Tapi kau layan dia macam tu. Sampai hati kau ya! " Aida menambah dan bersetuju dengan Fazlan.
" Ehh...korang ni kan, bela sangat cikgu tu apa kes? Aku tak suka dia lah. Titik." Ucap Sofea lagi. Mukanya kemerahan menahan kemarahan.Gadis kulit putih merah itu cukup marah bila berbicara pasal Cikgu Ros.
" Jom Pia, kami temankan kau jumpa Cikgu Ros ." Ajak Fazlan.
" Huhh...tak ingin aku. Biar dia bawa aku jumpa cikgu disiplin, aku tak sudi nak jumpa dia. Ambil berat pasal aku konon. Mama aku pun tak macam tu." Sofea Erina mengulas lanjut.
" Jangan lah. Niat cikgu baik. Cikgu nak kau jadi budak baik .Kau pandai kan, cikgu nak kau berjaya ." Pujuk Fazlan lagi.
" Aku tak suka cikgu ambil tahu hal aku. Kau suka dia, kau pergi lah jumpa dia.Buat kakak angkat terus, senang nak ngadu masalah kan." Tambah Sofea Erina.
Fazlan dan Aida ketawa serentak. Lucu dengan usikan Sofea.
" Aku nak balik. Hantar aku ya Lan."
"Jom. " Mereka berjalan serentak menuju ke tempat letak kereta Fazlan.

*************
Esoknya, pagi-pagi lagi seorang pengawas datang memanggil Sofea Erina ke bilik disiplin. Sofea Erina tanpa rasa bersalah bergegas dan tanpa rasa takut sekalipun. Malah ada rasa marah bertandang. Sudah pasti Cikgu Rozaini sudah buat aduan dia ponteng kelas.
" Masuk."
Dia nampak ada dua orang guru disiplin bersama Cikgu Rozaini.
" Sofea, awak ponteng kelas masa Cikgu Rozaini semalam ya?" Cikgu Khairudin memulakan bicara.
"Malah, ada pelajar mengadu awak kurang ajar dengan Cikgu Rozaini dua hari lepas.Awak mengaku bersalah?" Tambah guru berusia 48 tahun itu.
Sofea Erina merenung wajah guru-guru itu satu demi satu.
Dia benci mereka semua. Dia benci orang-orang yang cuba mengatur hidupnya. Dia mahu bebas seperti kebebasan yang diberi oleh mama dan papa di rumah.
" Saya tak suka Cikgu Ros ambil tahu hal saya.. Saya tak suka cikgu. Saya benci! Saya benci!!! " Tempik Sofea lalu berlari keluar.
" Sofea! Tunggu dulu Sofea ! " Cikgu Rozaini memanggil. Cikgu Ros mengejar Sofea hingga ke pintu pagar sekolah. Sofea Erina cuba untuk melintas jalan, membawa hati yang luka.
Dia sedih., dia luka kerana dia keseorangan. Dia dambakan kasih sayang mama dan papa. Dan, dia sebenarnya sayangkan Cikgu Ros tapi dia egois.
" Sofea, awas ." Tiba-tiba Sofea terasa badannya ditolak dengan kuat. Serentak bunyi brek kereta berdecit di jalan raya. Cikgu Rozaini sudah tidak bergerak lagi.
Sofea Erina yang jatuh ke tepi jalan segera bangun dan mendapatkan Cikgu Ros. Air matanya tumpah di situ. Dia hilang kawalan diri. Matanya berpinar. Cikgu Rozaini tak bergerak lagi. Sekujur tubuh itu dipeluk erat .Mukanya pijar dan dia tidak ingat apa-apa lagi.

************
Mereka bergegas ke hospital daerah .
" Pia! Pia ! " Suara Fazlan kedengaran lembut. Dia ingat suara itu. Dia kenal. Dan dia sangat merindui lelaki itu. Dia tahu dia sayang dan cinta pada Fazlan. Dia tahu Fazlan juga begitu. Fazlan ambil berat tentang dia. Fazlan memahami dia dan menyokong dia.
" Cikgu! Cikgu! Pia minta maaf Cikgu! " Sofea Erina meracau-racau dalam mimpi. Dia menangis memanggil Cikgu Rozaini.
"Pia, bangun Pia." Suara Fazlan bergema lagi.
Perlahan dan lembut matanya dibuka.
Fazlan, dan Aida berada di sisi.Dia rasa selamat dan tenang.
" Pia berdosa. Pia berdosa kat Cikgu Ros" Luah Sofea dalam tangisan.
" Pia. Belum terlambat lagi. Cikgu Ros tak apa-apa. Dia cuma terkejut masa kereta brek kecemasan. Dia pengsan sebab terkejut . Tapi, tak ada sesiapa yang kena langgar. Semua orang selamat Pia.
" Pia nak jumpa Cikgu Ros Lan! Pia nak jumpa dia sangat. Pia nak cium tangan dia. Pia nak peluk dia. Pia nak sujud di kaki dia. " Luah Sofea lagi.
"Okay! Okay! Nanti Lan suruh Cikgu Ros datang ya! Pia lemah lagi. Pia kena rehat dan makan ubat. Lan dah telefon mama dan papa Pia. Nanti diorang datang."
" Lan, Aida, maafkan Pia ! "
"Dahh...tak perlu nak dimaafkan. Pia pun dah sedar. Kita buka buku baru." Aida memujuk. Fazlan mengukir senyuman. Redup matanya menyorot wajah gadis idamannya.Dia gembira Sofea Erina sedar sebelum terlambat. Dia akan tetap memuja gadis itu.
" Assalamualaikum! " Suara lunak merdu itu memecah kesunyian antara mereka.
"Cikgu Rozaini! Cikgu Ros?"
Tanpa sesaat jua, Sofea memeluk Cikgu Ros. Menangis dalam dakapan guru itu.
"Maafkan segala salah silap Pia cikgu. Pia berdosa dengan cikgu."
" Cikgu di sini untuk kamu Pia. Cikgu dah maafkan Sofea Erina dan cikgu nak Pia bangkit, buka buku baru dan terus belajar untuk STPM."
" Cikgu ! Pia berdosa! "
" Cikgu maafkan! "
" Terima kasih cikgu . Ini lah kemaafan terindah dalam hidup Pia. Selamat Hari Guru cikgu . Pia sayang cikgu." Sofea memeluk erat Cikgu Rozaini.
Aida dan Fazlan juga tersenyum bahagia.

Kencana Merana.
Selamat Hari Guru !!
16 Mei 2008
6.45 pm.
posted by Penulisan2u @ 2:11 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
11 Comments:
  • At 25/5/09 9:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story,congrat.

     

  • At 25/5/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1pengajaran yg berharga.....all the best...:)

     

  • At 25/5/09 4:37 PTG, Blogger alna said…

    nice...
    but blh di agak pengakhirannye..
    neway...truskan usaha..

     

  • At 25/5/09 6:49 PTG, Blogger Mastura said…

    so sad n happy in the end..!

     

  • At 26/5/09 2:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending die lagi best kalo cikgu tuh meninggal dunia dan die menyesal xsudah, baru padan muke die!..

    tp kalo pikir balik, nanti xsesuai ngan tajuk cerpen nih..so ending die ok laa kalo cmtuh..

    congrats penulis!

     

  • At 26/5/09 10:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buat cite mase befday aku..time kaceh,,hahahaha,,

     

  • At 26/5/09 5:41 PTG, Anonymous nurul said…

    trasa nk mtax maaf kt cikgu sy plak.

     

  • At 2/6/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...tak puas rasanya baca citer ni..

    ~harith damia~

     

  • At 4/6/09 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm... ceritanya sangat ringkas dan senang difahami, jalan cerita yang teratur dan sangat sesuai untuk bacaan mereka yang baru hendak berjinak dalam dunia penulisan. klu lagi simbolik lagi best! gudlak ya

     

  • At 18/6/09 3:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak bosan..
    jln citer same je cm orng len..

     

  • At 7/7/09 1:42 PTG, Anonymous cta,tbn said…

    x nk ambil bckground citer bebudk tbn ke?:)teruskan berkarya yea..all d best!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group