BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 08, 2009
Cerpen : Hati Saya Milik Awak
Nama Pena : Suci Kasih

" Saya tak nak dengar apa-apa lagi..cukuplah…".
" Tapi..tak adil bagi saya wak, saya perlu jelaskan pada awak kedudukan sebenar."
" Tak adil awak cakap?? Jadi adil lah bagi saya terima semua ni? Macam tu? Saya tak sangka kesetiaan saya di balas begini. Saya dah tak nak dengar apa-apa. Hati saya sakit awak tahu tak?sakit…". Kata-kata itu dihabiskan dengan air mata. Teresak-esak dia menangis. Entah kenapa sudah seminggu dia tetap begini, masih tidak kuat berdepan dengan lelaki yang pernah menyentuh hati dan hidupnya dulu. Kini? Dia sendiri takut dengan bayangan cintanya.
" Nur, jangan menangis sayang, kesedihan awak meruntun hati saya". Tubuh gadis kesayangannya itu ingin di dakap erat. Dia memang mencintai gadis itu sepenuh hatinya. Namun dengan pantas gadis itu menghalang.
" Jangan sentuh saya, awak tak layak dan tak berhak…tinggalkan saya..pergi!!!". Makin deras air matanya mengalir.
" Nur…jangan seksa diri awak…saya tak sanggup tengok awak macam ni..".
" Seksa diri saya?? Tak sanggup awak kata…siapa yang buat saya jadi macam ni? Siapa? Saya betul-betul tak sangka orang yang paling saya sayang dan percaya sanggup buat saya macam ni. Apa kurangnya saya Fir? Apa salah saya? Awak tahu tak betapa dalamnya cinta saya pada awak, kenapa saya wak? Kenapa awak??". Nur menghamburkan marahnya dalam tangisan. Firdaus kaku dan kelu untuk berkata. Sungguh dia tidak pernah melihat Nur marah dan sedih begini. Dia tahu memang dia telah melukakan hati gadis itu. Memang tidak layak untuknya memohon kemaafan lagi, namun dia ingin gadis itu jelas tentang keadaan sebenar.
" Hati saya sakit..saya tak boleh terima semua ni…sampai sekarang entah kenapa saya tak dapat percaya awak telah menduakan cinta saya. Awak bukan lagi milik saya, awak kahwin dengan dia…awak kejam Fir..kejam..".
" Nur sayang…to..".
" Jangan panggil saya sayang. Saya jijik dengan panggilan tu".
" Nur..tolonglah dengar penjelasan saya, saya tak mampu nak menolak Nur…saya berkahwin dengan dia hanya kerana mahu menolong…dia perlukan perlindungan Nur."
" Perlindungan awak kata? Sedangkan awak gembira buat semua tu kan? Perlindungan apa yang awak maksudkan sampai awak mengorbankan rasa kasih saya pada awak? Kesetiaan saya..penantian saya..kepercayaan saya..pernah awak fikir semua tu sebelum awak buat semua ni hah?? Saya kecewa dengan awak..tinggalkan saya..pergi". Nur menangis dan terus menangis. Firdaus tidak mampu. Langkahnya di atur meninggalkan gadis itu. Dia tidak tega sebenarnya meninggalkan gadis kesayangannya itu, namun jika dia terus berada di situ Nur Kaisara akan tetap terus menangis. Demi Tuhan dia amat menyintai gadis itu. Apakah cerita di sebalik kisahnya ini ada penghujung bersama gadis itu.
‘ Kenapa awak pergi Fir? Kenapa tak pujuk saya macam selalu..saya perlukan awak dalam hidup saya, saya tahu awak terpaksa melakukannya, hati saya sakit..saya tahu dia bukan perampas kebahagiaan saya dan awak..tapi untuk menidakkan kekecewaan saya tentang semua ni saya tak pernah mampu’..

Nur terus menjalani hidupnya seperti biasa. Dia memaksa dirinya meredhakan pemergian Firdaus. Untuk kesekian kalinya dia terpaksa akur Firdaus bukan miliknya lagi. Pernah dia terserempak dengan Firdaus dan isterinya. Firdaus tidak mampu menatap pandangan mata Nur. Sedangkan isterinya Humaira melayan Nur dengan baik. Dia tahu kisah Firdaus dan Nur Kaisara. Dia tidak meminta untuk menjadi perampas kebahagiaan orang. Namun, pengorbanan yang telah di lakukan Firdaus amat di hargainya. Dia Nampak Nur Kaisara merasai penderitaan itu. Begitu juga Firdaus.
" Abang, boleh tinggalkan Maira dengan kak Nur? Maira balik naik teksi nanti ye bang??".
" Jangan..nanti abang ambil Maira, da selesai nanti telefon abang..abang pergi dulu..assalamualaikum". Firdaus berlalu namun sempat memandang Nur. Jauh di sudut hatinya dia amat merindui Nur. Namun dia tidak boleh terus menyeksa gadis itu. Dia juga agak keberatan dengan permintaan Maira untuk bersama Nur, yang lebih di bimbanginya Nur akan terus terseksa. Nur pula dapat melihat sikap ambil berat dan rasa kasih Firdaus pada Maira. Sejujurnya dia cemburu. Namun siapalah dia untuk merasakan begitu. Dia berjanju dengan dirinya yang dia akan cuba untuk menerima takdir yang telah terlakar untuknya.Maira pula dapat melihat lirikan mata Firdaus pada Nur. Dia tahu suaminya itu masih menyintai Nur, dia tidak pernah menyalahkan atau merasa kecewa kerana Firdaus masih begitu. Dia juga dapat melihat penderitaan Nur dan ketabahan hati wanita itu.
" Kak, akak cintakan abang Fir?". Soalan itu menjerat Nur.
" Mari Maira kita duduk kat kedai tu sambil minum-minum..". Nur terus melangkah tanpa menunggu jawapan daripada Maira. Maira mengikut langkah Nur dan mereka duduk di sudut yang agak tersorok.
" Maira tahu akak masih cintakan abang Fir kan? Maira pun tahu abang juga ada perasaan yang sama dengan akak. Maira tahu kak, Maira dah merampas hak akak..Maira…".
" Sudahlah dik, perkara dah berlaku..sekarang abang Firdaus milik Maira..Maira tak rampas hak akak, da memang dia jodoh Maira yang Allah tentukan dalam hidup ni".
" Tapi kak..Maira rasa kejam, Maira dapat melihat penderitaan yang akak lalui. Maira juga dapat rasa kak pada abang Firdaus. Maira tahu dia perlukan akak..". Maira memegang tangan Nur. Nur memandang dan dapat merasai gadis itu ikhlas dan jujur.
" Kak. Akak kahwin dengan abang Firdaus ye..Maira izinkan". Nur terus melepaskan tangannya daripada genggaman Maira. Sungguh dia begitu terkejut dengan kata-kata Maira.
" Tidak dik..akak takkan…".
" Akak…Maira nak lihat akak bahagia, Maira sayangkan akak…entah dari mana lahir perasaan ni, tapi Maira betul-betul nak lihat akak tersenyum dan gembira".
" Maira, akak gembira dengan hidup akak, Maira tak payah risau pasal akak..akak dah terima kenyataan ni…sudahlah..Maira telefon abang Firdaus sekarang..akak tunggu sampai dia datang ambil Maira".
" Tapi kak…Maira..".
" Maira, kalau Maira sayangkan akak telefon abang Firdaus sekarang". Maira mengambil telefon bimbitnya dalam beg.
" Hello abang, Maira da siap..Maira tunggu abang kat kedai depan tadi..". Sejurus Firdaus sampai Nur terus melangkah pergi. Firdaus dan Maira pula terus pulang. Dalam perjalanan mereka hanya diam, sehinggalah Miara menimbulkan perkara ini.
" Abang…abang sayang Maira kan?".
" Maira kenapa Tanya soalan tu? Abang memang sayangkan Maira."
" Kalau macam tu, Maira nak abang kahwin dengan kak Nur. Masa Maira da tak lama bang..Maira nak lihat abang dan kak Nur kahwin." Sugguh Firdaus terkejut dengan permintaan Maira.
" Maira apa yang Maira cakap ni? Abang tak suka.."
" Tak pela bang, abang fikir dulu.". Mereka masing membius setelah itu sehingga sampai rumah.
---------------------------------
" Nur..kita kahwin..".
" Mudahnya awak cakap kan..tolong fikir perasaan Maira. Saya tak nak dia kecewa dan menderita macam saya dulu.".
" Nur, abang pasti Nur juga tahu pendirian Maira..berilah saya peluang untuk membahagiakan awak."
" Tidak Fir, saya takkan rampas awak daripada dia"/
" Nur…saya tak mampu nak pujuk awak atau paksa awak terima saya. Awak tahu kan saya mengahwini Maira hanya kerana dia perlukan perlindingan. Dia sakit Nur. Dia perlukan seseorang untuk jaga dia.Saya tak ambil kesempatan, saya buat semua ni atas kewarasan saya sebagai seorang manusia.Saya tak pernah berhenti untuk menyintai awak. Awak fikirlah..".
Sudah lama Nur memikirkannya. Dia tidak mampu menidakkan perasaannya pada Firdaus, namun dia juga tidak mampu untuk mengelak daripada berfikir tentang kesannya nanti.
---------------------------------
" Kak, terima kasih sebab tunaikan permintaan Maira..Maira sayang akak dunia akhirat". Nur tidak mampu menahan air matanya. Dia semakim menyayangi gadis itu. Semakin hari dia merasakan tidak mahu berpisah dengan gadis itu.
" Maira, akak pun sayang Maira…jangan tinggalkan akak dik". Makin laju air matanya. Firdaus hanya memandang. Dia sendiri merasa sedih dengan situasi itu. Sudah tiga bulan dia mengahwini Nur dengan kerelaan hati Maira. Hari ini entah mengapa dia dapat merasakan dia akan kehilangan Maira pula. Gadis itu sudah lama menderita kanser otak.
" Abang…boleh abang peluk Maira untuk kali terakhir..boleh kan kak?" Sayu hati Nur melihat Maira. Gadis itu masih meminta kebenarannya sedangkan gadis itu berhak berbuat demikian. Mereka berkongsi kasih.
" Abang..peluklah Maira bang.." ujar Nur dalam tangisan.
" Akak, Maira nak akak pun peluk Maira..Maira..Mai..", suaranya tersekat-sekat. Lantas Nur dan Firdaus terus memeluk Maira. Masing-masing mengongoi dan menangis. Dan akhirnya Maira pergi..Pergi yang takkan kembali.
---------------------------------------
" Bang..".
" Ye sayang,".
" Nur rindu pada Maira…abang pun kan..". Firdaus menghampirinya isterinya dan mendakap erat.
" Nur…kita sama-sama sayangkan dia. Tapi Allah lebih sayangkan dia. Dah lima tahun dia pergi. Kita yang masih hidup ni selalu lah sedekahkan Fatihah dan Yassin pada dia ye Nur.".
" Terima kasih bang sebab bahagiakan Nur..Nur hargai pengorbanan Maira.".
" Abang pun hargai pengorbanan Nur..".
" Bang..".
" Mama..mama..tak aci tul la asyik mama je kena peluk dengan papa". Tiba Aiman muncul dengan muncung yang panjang.
" Meh sayang papa ni…ala la sayang..merajuk lah tu konon..da besar pun nak merajuk ye..meh meh papa peluk Aiman pulak.". Firdaus terus memeluk anaknya dan mendukungnya.
" Aiman..Aiman tak boleh selalu manja macam ni tau..Aiman da besar.."
" Mama pun da besar apa..kenapa papa selalu manjakan mama jugak". Ahh anak ini terlalu banyak keletahnya. Namun ini lah yang menambah keserian rumah tangga Nur dan Firdaus.
" Meh kat mama pulak..Aiman terus memeluk mamanya dengan kuat."
" Aduh..sayang..janganlah kasar-kasar macam ni…sakit mama…". Nur mengerutkan dahinya menahan kesakitan.
"Nur??". Firdaus terus mengangkat Aiman daripada tubuh Nur .
" Nur ok bang, jangan risau.".
" Mama sakit ye..sory ye mama..Aiman tak sengaja…". Lantas Aiman terus mencium pipi Nur.
" Papa pulak sayang..". lantas Aiman mencium pipi papanya berkali-kali. Namun Firdaus menghentikan Aiman apabila melihat Nur Nampak tidak selesa sambil memgang perutnya.
" Aiman..pergi masuk dulu ye..pergi kat nenek..cakap kat nenk suruh mandikan Aiman.."
" Mmmm..yelah.." Aiman terus masuk ke dalam rumah.
" Nur? Nur ok tak..abang tengok Nur Nampak macam tak ok..da sampai masa ke??".Firdaus cemas.
" Nur ok bang..jangan risau belum sampai masa lagi..Cuma anak abang ni suka menendang.". Nur memandang sambil tersenyum.
" Ish anak papa ni sian mama tau".Firdaus mendekatkan kepalanya ke perut Nur, sambil mengusap perut Nur yang memboyot. Mereka Nampak bahagia.
" Papa!!Mama!!owh..pandai..tak aci betul…masuk…". Firdaus dan Nur yang terkejut akhirnya ketawa melihat muncung Aiman.
" Nakal betul anak abang tu..tengok tu..dah pandai mengarah kita masuk".
" Anak awak jugak kan…hehe". Firdaus bangun dan membantu Nur untuk bangun dan masuk ke dalam rumah. Mereka sangat bahagia. Kehadiran Maira dalam hidup mereka tidak akan pernah di lupakan. Walau Maira tiada lagi namun mereka masih tetap mengingati.‘Terima kasih Maira…..

P/S :- hIdUp memang begini..kadangkala kita terpaksa merasai kesakitan dan kekecewaan sebelum bertemu dengan kebahagiaan…Kasih jangan kau pergi…sayang hadirlah selalu…Rindu temanilah daku…Cinta marilah bersatu…Bahagia menarilah denganku…
** Saya nak ucapkan terima kasih pada sape2 yang sudi baca cerpen saya yang ke-2 ni..n sudi la komen ekk..saya mengalu-alukannya..mmm…cerpen saya yg pertama keluhuran cinta…thnks a lot…k..bye2…gud luck 2 everyone…nice to meet u..**
posted by Penulisan2u @ 2:03 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 8/5/09 12:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..
    keepitup!!!

     

  • At 8/5/09 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer dia..
    tp...
    cam pnah bc cite yg lbih kurg sma camni..
    btw, congrats..

     

  • At 8/5/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ifah
    not bad!!
    but carila kelainan cikit,,

     

  • At 8/5/09 7:04 PTG, Anonymous nina.. said…

    kbnykkn crpen...jln cter nyer lbh krg sme jer...pepe pn best r gak...

     

  • At 9/5/09 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..
    baiknya maira tu...

     

  • At 9/5/09 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..

     

  • At 10/5/09 12:21 PG, Anonymous e'EeQutE said…

    sweet! bst la..hmm btul2! xsmua yg kte nk akn trus dpt.. tp ia akn mkn msa utk kte kecapinya..
    =]

     

  • At 10/5/09 1:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uisssyyy...
    sedih plak bce cite ni....
    serius..touching...
    u memg berbakat mnulis...
    nice story...

     

  • At 10/5/09 5:20 PG, Anonymous alynn malynna said…

    besh....
    tp ade x carpen yg akhirnye x bersatu ngn owng yg kte syg???
    npe ek sume cite cinte mst yg indah2???
    wlaupn hakikatnye bnyk percintaan yg lbh melukakan..

     

  • At 11/5/09 9:17 PG, Blogger akubintangbiasa said…

    nice story...
    mata pen,
    akubintangbiasa

     

  • At 11/5/09 9:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best n sedih ler...
    tapi klau saya xsanggup
    kawin n lelaki tu coz
    mesti batin nya pun dikongsi.
    but...it's nice

     

  • At 11/5/09 10:39 PG, Anonymous Suci Kasih said…

    SALAM..thnks pd u all smua yg sudi bg komen..sy hargainye..mmg x smua kisah cinta berakhir dgn kebahagiaan..kdgkala kita terpaksa merasai kepahitan n kelukaan..sakitnya Tuhan je yg tau..tp inilah hidup..Allah lebih tau pe yg terbaik utk kita kan..sebuah kemanisan kdgkala tidak bermula dgn kebahagiaan..kbhgiaan juga kdgkala hnya sebuah permulaan..kesudahan bukan kita penentu segalanya..jika kita cuba utk mencipta takdir sendiri sekali pun..akhirnya kita akn mengakui..Allah lebih mengetahui..percayalah ada hikmah di sebalik semua ini..walau kdg terasa amat sukar utk ditrma..nmn..hargailah sebuah pengalamn demi sebuah perjalanan yg pnjang..

     

  • At 12/5/09 2:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice one,good job!love it!
    keep it up k!

    tp kn,knp setiap cerpen yg saye baca hari ni semua ada nama Firdaus?hahah kebetulan agknyee~

     

  • At 12/5/09 3:26 PTG, Anonymous qaseh said…

    nice story..truskn usha awk

     

  • At 13/5/09 2:10 PTG, Blogger ziela said…

    best.. terharu.. simple n x complicated..
    senang nak fhm jln cerita..

     

  • At 21/5/09 12:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nye...,..
    penulisan yg menarik...
    teruskn lg,k....

     

  • At 1/6/09 10:49 PTG, Anonymous noriko said…

    ok, nice..but cube pk kalo maira 2 still hidup...
    mesti ada perasaan cemburu antara Nur & Maira kan..
    si aiman yg x kesah pon th cemburu...hahahha

     

  • At 7/6/09 5:33 PTG, Blogger aqilah_95 said…

    salam..
    ayt dye cm skema sgt..
    rsenyer ble simple kan lg..
    pe2 pon tahniah ep.. nice story..sng phm..
    klo tkr sket jln citer dye lg ok..
    keep it up..^_^

     

  • At 26/6/09 10:47 PG, Anonymous eyla said…

    agk best lar...
    nice...
    tp lau tmbh part romantik
    skit lgi best nie...
    pe2 pn...best

     

  • At 5/8/09 7:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    touching la
    jrg jumper cite mcm nih

     

  • At 19/8/09 8:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..x ada sambugan ke?

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group