BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Mei 17, 2009
Cerpen : Cerita Cinta Pertama
Nama Pena : Asmalia Firham

Hari ini, aku memulakan pengajian di sekolah baru. Perasaanku bercampur aduk. Memenuhi hasrat kedua orang tuaku dan keinginanku sendiri. Kawan-kawanku di sekolah terdahulu amat istimewa. Mereka semua sekepala, bagaimana agaknya situasi di sekolah baru ini.
"Along, along! Bangun nak." Suara emak sudah kedengaran dari luar. "ermmm, kejap lagi along bangun la mak!",sahutku dari dalam bilik,masih lagi dalam selimut. "Eeee,macam mana la aku nak sesuaikan diri di tempat baru nanti." Bisik hatiku. Namun, dalam terpaksa aku gagahkan diri bersiap untuk ke sekolah itu.
"Macam ni la anak ayah, nanti kat sana along dapat ramai kawan baru." Ayah memujukku lembut apabila melihat wajahku yang mencuka sewaktu bersarapan. Aku buat-buat tak dengar dan bertanya, "adik-adik tak turun sarapan ke ayah?" "Kejap lagi turunlah tu along." Emak yang sedang menghidangkan sarapan menjawab bagi pihak ayah. Aku cuma mengangguk dan meneruskan sarapan yang agak menyelerakan itu. Emak memang pakar bab masakan. Aku ingat,ayah pernah berkata "ayah jatuh cinta dengan mak along sebab masakan dial ah!" fuh, hebat betul emak. Memang aku akui, emak tak pernah jemu memasak masakan kegemaran ayah dan selalu melayan ayah sewaktu makan. Kata emak, "Time tu lah masa untuk kitaorang mengingati kembali zaman-zaman muda." Emak memang selalu melawak dengan anak-anaknya sedangkan ayah sedikit tegas dalam mendidik anak.

......

"okey, along ikut cikgu Maznah ya. Ayah balik dulu." ucap ayah sambil menghulurkan tangan. Aku mencium tangannya sambil tersenyum tawar. Ayah kemudian menggosok kepalaku sebelum berlalu pergi. Aku mula belajar menerima hakikat yang aku berada di sekolah baru. "Ala, bukan lama pun, tak sampai setahun setengah je lagi." Bisik hatiku. Sekarang dah bulan Ogos, November tahun depan dah habis la aku belajar. Aku menuruti langkah Cikgu Maznah untuk ke kelas. Setibanya di kelas, cikgu Maznah memperkenalkan aku kepada pelajar-pelajar di kelas itu. " Hari ini kita ada seorang pelajar baru dari Kuala Lumpur, Yusni Amira. Boleh awak perkenalkan diri awak kepada rakan-rakan?" aku mengangguk. "Nama saya Yusni Amira…" "Dah tau la awak!" jerit seorang pelajar lelaki di situ. Aku tergamam. "ishk,ada yang nak kena lempang dengan aku ni! Malukan aku jer. Sabar Mira, sabar" aku cuba menenangkan hati. Kemudian cikgu Maznah bersuara " Hazim, jangan tunjuk perangai di hadapan pelajar baru. Teruskan Yusni Amira." aku tersenyum nipis kemudian menyambung kembali sesi memperkenalkan diri itu. "Nama saya Yusni Amira bt Ariff. Saya berasal dari Kuantan, Pahang tetapi membesar di Kuala Lumpur. Saya berpindah ke sekolah ini kerana ayah saya bertugas di negeri ini sekarang. saya harap, rakan-rakan semua sudi memberi tunjuk ajar dan menjadi kawan saya." Aku senyum sambil mengucapkan terima kasih. Kemudian, cikgu Maznah mengarahkan aku duduk. Aku sempat juga bertanya nama pelajar di tepi aku, Akmal.

.....

Setelah beberapa bulan di sekolah itu, aku mula menyesuaikan diri. Akmal lah rakan baikku di sini. dia selalu bersamaku. Kami menghabiskan masa rehat ke kantin bersama-sama, belajar, malah pergi dan balik sekolah pun bersama. Kebetulan jalan ke rumah Akmal sehaluan denganku. Akmal, dia anak yatim. Ayahnya telah meninggal dunia sejak dia berusia 12 tahun. Dia dibesarkan dalam keluarga yang serba sederhana, melihat keadaannya aku bersyukur kerana masih mempunyai ibu dan ayah. Akmal pandai berdikari malah turut menjadi pelajar terbaik sekolah itu.
"Akmal, hujung tahun ni kita exam STPM. Kau dah ready ke? Lebih kurang 5 bulan je lagi ni." Aku hanya tersenyum. "Insya Allah." Itulah jawapannya. Salah satu sebab aku suka berkawan dengan Akmal kerana dia seorang yang berpegang teguh pada agama. Selalu mengingatkan aku tentang solat, batasan pergaulan dan sebagainya. "petang ni kita pergi library lagi ye? Banyak lagi aku nak kau ajar aku ni. Boleh?" akmal tergelak, " mengadalah kau ni, Tanya lagi bileh ke tak? Selama ni yang aku tercongok kat library tu apa?" "hahahaha" aku ketawa kuat. "Saja ari ni nak mintak izin, nak manja-manja ngan kau, tak boleh ke?" Akmal manggeleng. Aku mengerutkan dahi,. "tak ada apa-apa. Dah jom, masuk kelas. Dah nak habis waktu rehat ni." Kami melangkah menuju ke kelas 6 atas Amanah. Waktu macam ni, pelajar-pelajar selalu bising. Almaklumlah, cikgu tak ada.
Baru sahaja melabuhkan punggung di kerusi, Hazim datang ke tempatku dan bertanya. "Mira, kau dah siap belum latihan Ekonomi yang cikgu Rahimah suruh hantar masa kelas tambahan karang?" "kenapa?"aku bertanya. "Ala kau ni,macam tak tahu pulak. Macam biasa la cik Yusni Amira wei. Hehehe. Mana?" aku mengeluarkan buku dari dalam beg, "nah, kau ni bila nak sedar? Exam is just around the corner Hazim. Berapa bulan je lagi." Hazim cuma tersengih. Kemudian dia berlalu dari tempatku. Tiba-tiba mira bersuara, "Tu, pakwe kau duk tengok dari tadi. Yang kau melayan Hazim tu kenapa?" aku berpaling ke arah Firdaus, namun Firdaus cepat-cepat mengalihkan pandangan. Firdaus,lelaki pertama yang meluahkan rasa cintanya padaku. Namun, status diriku yang masih bersekolah menyebabkan aku terpaksa menolak cintanye. Bagiku, cinta di zaman persekolahan hanyalah nafsu, kita masih tak matang untuk menempuh alam percintaan.

…………….

Petang itu, seperti biasa aku ke perpusatakaan, setelah setengah jam menati, Akmal masih tidak menunjukkan batang hidung. Lalu aku mengambil keputusan untuk belajar sendiri. Bagiku, mungkin Akmal ada hal penting kerana dia tak pernah memungkiri janji selama ini. Sedang asyik membuat latihan, Firdaus datang menegurku. "hai, Yusni. Dah lama kat sini? sorang aje ker?" aku tersenyum, "hai Fir, sebenarnya saya janji ngan Akmal tapi dia tak datang. Maybe ade hal kot." Aku tak tahu kenapa bila berdepan dengan mamat sorang ni, aku membahasakan diriku "saya" sedangkan dengan kawan-kawan lain beraku engkau je. Malah, dia sorang yang panggil aku Yusni. "ouh, boleh saya join Yusni? Kita study sama-sama" "boleh je" jawabku ringkas. Bermula petang itu, kami semakin rapat. Aku amat senang berkawan dengan Firdaus. Dia juga salah seorang pelajar terbaik seperti Akmal. aku selalu bertanya kepada mereka berdua sekiranya ada perkara yang aku tidak berapa dalam pelajaran. Hubunganku dengan Firdaus sedikit terjejas selepas dia meluahkan perasaannya kepadaku.
Hari itu, Akmal tidak hadir ke sekolah kerana menjaga ibunya yang tidak sihat. Seperti biasa, aku dan Firdaus akan ke perpustakaan selepas sesi persekolahan untuk mengulang kaji pelajaran. Dia mengajarku seperti biasa. "Yusni, jom kita pergi makan, nak? Lapar la." "Nak makan kat mana?" aku bertanya ringkas. "Mana-mana je, saya bawa kereta hari ni, jom." Aku berfikir sejenak. "Awak ni Fir, mengada-ngada lah. Pergi beli makanan kat kantin dah la. Saya tunggu kat sini je." "Jangan bimbang, saya belanja hari ni.okay?" "Bukan masalah duit Fir, takkan kita berdua aje? Dengan baju sekolah, tak manis la Fir." "ermmm..tak apalah, saya faham. Tapi petang nanti sayan hantar awak balik eh?" aku mengeluh. "Awak nak balik sorang ke Yusni, Akmal tak ada kan. Biar saya hantar je. Please…" Aku mengangguk lemak. "Thanks Yusni." Aku pelik. "Sepatutnya saya yang ucapkan terima kasih sebab awak susah-susah hantar saya balik." Firdaus menggelengkan kepalanya. "Tak apa, saya ikhlas." Aku cuma diam dan kembali membaca buku. Seketika kemudian, Firdaus meminta diri untuk ke kedai.
Pukul 5.30 petang, kami melangkah keluar dari perpustakaan. Aku menuruti langkah Firdaus ke keretanya. "Yusni, awak nak sambung belajar kat mana nanti?" Tanya Firdaus sebaik sahaja masuk ke dalam perut kereta. " ermmm, kalu boleh saya nak ke UM. Tapi tak tahu la dapat ke tak. Saya tak bijak seperti awak dan Akmal, Fir." Jawabku merendah diri, namun itulah hakikatnya. "ishk, kenapa cakap macam tu, Insya Allah dapat apa yang awak impikan tu. Nampaknya lepas ni, kita dah tak boleh study sama-sama la Yusni." Aku berpaling ke arah Firdaus. "Kenapa?" "Sebab, saya nak ke USM. Macam mana nak study bersama kan?" aku menjeling ke arah Firdaus. "ingatkan kenapa la tadi. Awak ni pun, buat lawak la pulak."
Setelah lama menyepi, "Saya sayang awak, Yusni. Sayang saya lebih dari seorang kawan. Awak faham maksud saya kan?"aku diam. Melihat aku yang tidak memberi sebarang reaksi, Firdaus memberhentikan kereta di bahu jalan. "Yusni, awak dengar apa yang saya cakap tadi kan?" aku mengangguk. "So?" "I can’t." jawabku ringkas. "Why?" Aku mengeluh, agak sukar untuk memberikan jawapan. Aku sendiri belum pasti dengan perasaanku. Namun yang pasti, aku ada cita-cita yang perlu di kejar. "Fir, saya tak nak bermain dengan perasaan. Saya takut. Lagipun, kita kan masih muda." Firdaus mengangguk perlahan. "ya, kita masih muda, umur 19. tapi tak salahkan kalau saya cakap saya sayangkan awak.?" "Salah! Sebab kita masih budak sekolah walaupun umur dah 19. sekarang ni, saat awak luahkan perasaan awak pada saya, kita berdua berpakaian seragam sekolah. Awak tak rasa ke yang masih terlalu awal untuk kita fikir dan bincangkan tentang hati dan perasaan, Fir?" Firdaus terdiam. "Saya dah lama sukakan awak Yusni. Awak tak punya perasaan yang sama?" dia langsung tidak menjawab soalanku. "Fir, kalau boleh saya taknak bercakap soal ni sekarang. Saya tak nak ambik risiko bila bercinta. Lagipun, langkah kita masih jauh Fir." Aku cuba untuk membuatkan Firdaus faham. "entahlah Yusni, saya rasa tak salah berterus terang yang saya cintakan awak. Saya harap awak dapat berikan jawapan gembira buat saya, malah sebaliknya yang berlaku. Saya tahu awak belum bersedia, tujuan saya berterus terang tentang perasaan ni sebab saya nak awak tahu. Saya betul-betul cintakan awak Yusni." "Fir, saya nak balik. Saya tak boleh berfikir buat masa sekarang. Maafkan saya." Firdaus diam tanpa sepatah kata. dia terus menghantarku hingga ke rumah. Namun, sebelum aku melangkah turun dari kereta, Firdaus bersuara akhirnya. "Yusni, saya tahu awak terkejut, tapi saya tak paksa awak bagi jawapan sekarang. Saya akan tunggu sehingga awak betul-betul bersedia,Yusni. Maaf kalau saya terlalu mendesak." Aku mengangguk sambil tersenyum nipis. "Terima kasih hantarkan saya, Fir." "Anything for you darling." Aku mengeluh. "Fir…" firdaus tergelak kuat. "okay-okay, saya gurau je. Bye Yusni." Aku membalas lambaian Firdaus dan melihat keretanya berlalu dari rumahku.
…….....
keputusan kemasukan pelajar ke IPT telah diketahui. Hari ini yang menentukan hubungan aku dan Firdaus. Aku berjanji untuk memberi keputusan mengenai hubungan kami apabila keputusan ke IPT di ketahui. Petang itu, Firdaus menghubungiku..
"Hello, assalmualaikum Yusni"
"waalaikum…salam. Errrkkk, awak sihat Fir?"aku semakin gugup. Tahu apa yang ingin dia bicarakan.
"sihat. Yusni, saya menagih janji. Awak tak lupa,kan?"soalnya.
"Fir, kita jumpa ya? Esok pukul 2 kat Taman Indera Mahkota. Boleh?"
"ermmm,OK. Awak dapat sambung belajar ke mana?"
"saya tak sebijak awak Fir. Saya dapat ke UPM"balasku merendah diri
"OKlah tu, awak ni. Saya dapat offer JPA ke luar Negara. Tapi saya rasa cam taknak pergi. Kita kahwin nak? Lepas tu, awak ikut saya pergi oversea. Baru semangat sikit saya nak belajar kat sana"
"Fir! Awak ni kan kalau tak merepek tak boleh ke? Saya tak bagi jawan lagi kan. Jangan terlalu yakin Fir."
"Saya harap keputusan awak tak akan mengecewakan saya Yusni. Saya betul-betul ikhlas dengan awak."
"tengoklah esok camne ek?" aku sengaja main-mainkan perasaan dia. Hatiku sebenarnya telah terbuka untuk Firdaus. Cuma kalau boleh, aku ingin menyatakan keputusan ini bila berhadapan dengannya. Aku ingin melihat reaksi Firdaus saat itu.
"yusni…jangan hampakan saya ya?"pintanya.
"tak tahu! Hehehhe OK lah Fir, saya nak tolong mak kat dapur. Bye, jumpa esok" aku pantas mematikan talian. Bibirku tersenyum. Lambatnya besok! Fir, saya takkan kecewakan awak. Itu janji saya, bisik hati kecilku.

…………………..


Dari jauh, aku kenal susuk tubuh itu. Aku melangkah menghampirinya. ‘awalnya dia sampai’,bisik hatiku.
"Hai Fir, dah lama sampai?" terukir seyuman kecil di bibirku
"Hai Yusni. Tak adalah lama sangat, saya yang datang awal. Awak datang dengan siapa?"
"Sorang je."aku dah tak tahu nak cakap apa. Diam lagi baik. Malu sebenarnya.
"so Yusni?"dia bertanya
"hah? Ermmm ape?" aku buat-buat tak faham dengan soalan Firdaus.
"come on lah Yusni. Awak malu eh? Muka awak dah merah la" dia mula mengusikku. Aku tertunduk malu. Macam mana la, aku boleh cakap nak jumpa hari ni? Kalau bagi jawapan melalui telefon, tak adalah aku malu sampai macam ni. Aduiiii!
" erkk…Fir, ermm saa.. erkk…saya…ermm sebenarnya macam ni.."aku memgangkat wajahku untuk menatapnya. Tapi sebentar cume. Aku tertunduk selepas melihat matanya tajam merenungku.
"awak xkan kecewakan saya kan Yusni?" aku cepat-cepat mengangguk. Firdaus tergelak. Ishk malunya aku.
"so, luahkanlah. I’m waiting"Firdaus buat muka serius
"apa?" Firdaus ni kalau tak kenakan aku tak boleh ke? Setahu aku, dia ni skema. Kenapa la hari ni asyik keluar soalan je dari mulut dia.
"saya kira sampai 5, kalau saya tak dengar apa yang saya nak dengar dari awak, saya nak balik"Firdaus senyum di dalam hati. Saja aku nak test budak ni, bisik hatinya.
"OK, 1……2……3…..erm lagi dua nombor Yusni" Firdaus masih tekun merenungku.
"4……5….saya balik dulu Yusni, semoga kita sama-sama Berjaya mencapai cita-cita yang di impikan" Firdaus mula melangkah. Namun aku sempat menarik tangannya.
"Fir, saya bagi peluang tu untuk awak. Dan saya harap awak tak akan kecewakan saya. Janji?"aku memerhati wajahnya.
Firdaus menghadiahkan senyuman yang paling manis padaku. Dia menggenggam tanganku erat.
"saya janji tak akan kecewakan awak. Saya betul-betul cintakan awak Yusni. Saya hargai peluang yang awak beri itu. Saya tahu, awak belum bersedia untuk bercinta kan? Tapi tak salahkan kalau awak belajarnya dari saya?" Firdaus mengenyit mata.
"mengada lah awak ni Fir" perlahan-lahan aku cuba meleraikan genggaman tangannya. Firdaus seakan mengerti lalu dia bertanya, "kenapa? Nak lepas ek? Kalau saya taknak lepaskan tangan awak ni cam mana?" aku mengeluh perlahan.
"saya tak suka macam ni Fir. Tak semestiya bila perpegang tangan tu tanda cinta, kan? Tak perlulah kita menzahirkan rasa cinta dengan cara ni.boleh kan?" perlahan Firdaus melepaskan tanganku. "Terima kasih Fir kerana memahami."
"Yusni, ucapkanlah cinta awak. Please…"
"apa tu? Lagu Erra dan Yusri ek?"aku pula yang memainkan Firdaus kali ini.
"Bukan lah. 3 words 8 letters. Say it, then I’ll be yours."ucap Firdaus.
"Tak pahamlah?"aku berpura-pura.
"OK, awak ikut saya ya? I love you…."
"opsssss" aku menutuo mulut. "No way! Segan la..awak ni…."
"Segan? Saya pejam mata ek? Cepat!" Firdaus sudah memejamkan matanya.
" I love you…" perlahan ayat itu keluar dari bibirku. Firdaus lantas membuka matanya kembali. Aku tersenyum malu.
"Lepas ni, kita sama-sama belajar bersungguh-sungguh kat universiti. Kita bukti kan pada orang tua kita, yang bercinta tak membuatkan kita gagal."
Aku mengannguk. Kami berjanji untuk pertahankan cinta pertama ini.
posted by Penulisan2u @ 11:03 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
26 Comments:
  • At 18/5/09 9:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    larr...
    asl pndek je...

     

  • At 18/5/09 5:52 PTG, Blogger Asmalia said…

    ini 1st time saya menulis cerpen.
    terima kasih kepada semua pembaca.
    saya akan cuba buat yang lebih baik

     

  • At 18/5/09 7:13 PTG, Anonymous ain said…

    cerpen awak bestlah...cbe lagi tau...

     

  • At 18/5/09 10:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam my life story jek..
    huhuhu..
    tp, xdala smpi 'tertarik' tgn..
    hehehe

     

  • At 19/5/09 12:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not ba la...

    p ct cmni da sll da owg wat...

    u can do bette than this

    chaiyokk2

    :)

     

  • At 20/5/09 10:25 PG, Blogger norain ishak said…

    ceritanya dah okey..
    maybe gaya persembahan cerpen ni macam kurang kemas sikit..
    kalau boleh,dialog die kasi cam clear sikit,ok?
    ape2 pun,cerita yang best..
    all de best to you!

     

  • At 20/5/09 11:34 PTG, Blogger Asmalia Firham said…

    cerpen baru saya
    Noktah cinta kita-part 1
    ++visit my blog to read ya..
    xpost ag kat penulisan2u

     

  • At 21/5/09 11:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cter yg mudh tp perlu perbaiki penulisannya lg....

     

  • At 21/5/09 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice but watak akmal dia dh lupakan lor...

     

  • At 21/5/09 3:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    watak Akmal tak jelas sgt..tergantung..
    lg satu pegang tangan tu..haram kan~~~b'fore dat! dorang Melayu ke?..klu boleh buat cter yg perfect lar..jge batas2 Islam..tp ok..good job writer~

     

  • At 21/5/09 7:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    per dh jadi ngan akmal?? cam tergntung jer... xder cter pasal dier dah lps 2...

     

  • At 3/6/09 12:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes gle.ad cite laen tak?haha..
    urm.tp npe akmal nye cite t'gantung?
    pape pown bes lox:)

     

  • At 10/6/09 10:46 PTG, Blogger i-sHaH eCaH said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 10/6/09 10:50 PTG, Blogger Asmalia Firham said…

    thanks for all comment
    karya baru - noktah cinta kita
    selamat membaca

     

  • At 19/10/10 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weee... best gak this one pny cerpen.

     

  • At 28/12/12 1:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bestnya :)

     

  • At 6/3/13 12:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    A lоt of us who are under constant pгessure tend to еat too much and do
    not take good care оf thеir boԁіes.
    Ιf yοu wеigh yourself еvеrydaу or everу
    other dаy and sеe that you've gained weight, your motivation may go down and you'll be liκеly tо
    givе uр. Nothing іѕ more motivating than seeing physical
    prοof of гesults.

    Hеre is mу webpage :: fitness tips articles

     

  • At 16/3/13 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Thus, there are many broad options for getting to know
    various kinds of news today and that too through the use of various mediums.
    Researches have also found the Broccoli also contains necessary enzymes such as myrosinase
    in it. Due to the recent horrifying terror attacks and other
    such couple of events people want to be aware and alerted of the whereabouts
    of the nation.

    Here is my website ... Latest Daily News

     

  • At 16/3/13 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    What's up, I desire to subscribe for this webpage to get hottest updates, so where can i do it please help out.

    Have a look at my blog post - http://allhitdeals.net

     

  • At 16/3/13 11:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Put it someplace where you cannot miss it if you
    tried. What you should do is to focus or target a particular group of muscle for once or even twice a week.
    Just like with the above diet tips, you want to make sure that each fitness tip you incorporate into your routine is doable.



    Feel free to surf to my website ... http://www.mortonfamilytree.com/tiki-index.php?page=userpageingeborgb

     

  • At 20/3/13 5:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    I quite like reading an article that can make men and women think.
    Also, many thanks for allowing me to comment!

    Here is my web page - bio tech

     

  • At 2/4/13 6:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Moderate to strong winds blowing from the southwest to south
    will prevail over northern and Central Luzon and coastal waters along these areas will be moderate to
    rough. Researches have also found the Broccoli also contains necessary enzymes such as myrosinase
    in it. Due to the recent horrifying terror attacks and other such couple
    of events people want to be aware and alerted of the whereabouts of
    the nation.

    Here is my web blog :: Latest Daily News

     

  • At 4/4/13 8:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Education is not about memorizing and getting the degrees
    in hand. World news often has news that is related to famous Hollywood celebrities or sports
    person or international socialites. These have become world famous with all the passing days.


    Also visit my web site - Recommended Webpage

     

  • At 5/4/13 1:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Take a look at your schedule and come of with solutions ahead of time for lunches and dinners out, this will give you
    a game plan to follow. Besides, people who are
    drinking enough fluids is a day usually have clearer complexion
    so drink up. If you have never exercised in the morning,
    then we urge you to try it at least for one week.


    my homepage ... fun fitness tips and facts

     

  • At 12/5/13 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    That is a really good tip especially to those fresh to the blogosphere.
    Brief but very precise informationÖ Thank you for sharing this one.
    A must read post!

    Here is my web-site; celebrity news

     

  • At 17/5/13 6:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Apsl sampai nak tertarik tangan ni? Lelaki kalau betul2 cinta agama,
    Dia x kn pegang tgn pompuan yg him ut k dia!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group