BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, April 10, 2009
Cerpen : Sayang awak!!
Nama Pena : shana imtihan


kringgggggg!!!!!!!
"masuklah pintu tak berkunci"jawab wahida yang masih belum sedar sepenuhnya dari lenanya yang asyik diulit mimpi."eh sejak bila rumah sewa aku nie ada loceng ya?"fikir wahida dalam kepalanya.
"alamak!!!!aku dah lambat!!!!"jerit wahida lantas mengambil tualanya dan berlari menuju ke bilik air.bukannya bunyi loceng pintu rumahnya tapi bunyi jam loceng kesayangannya yang menandakan dia telah terlewat
"argh!!mandi koboi dah la"getus wahida dalam hatinya.lantas wahida bersiap dengan mengenakan baju kurung warna kegemarannya orange lembut dan tudung dari warna yang sama.segera dia menganbil kunci kereta myvi kesayangannya dan memecut pergi.sampai sahaja di selekoh keluar dari jalan rumahnya sebuah kereta datang dari arah yang bertentangan dengannya.wahida yang panik lantas mengelak dan keretanya yelah berlangar dengan tong sampah yang ada di tepi jalan terbabit

"wa........myvi aku.huhuhuhuhu tak guna punya jantan!!!"jerit wahida.wahida lantas turun dari keretanya dan melihat keadaan keretanya yang telah dipenuhi dengan sampah dan lampu myvi kesayangannya juga telah pecah.tau la kereta myvi aku ni dah lama tak mandi.huhuhuhuhu
"woi!!kau ni buta ka?jkr buat jalan sebelah menyebelah yang kau pehal nak guna kedua-dua belah?kau belajar lesen kat sekolah mana ha?"marah wahida kepada pemandu yang tak reti tu.

"ewah sedapnya kau mengata aku.hei gadis sampah!ko ni pehal pagi-pagi yang suci nie nak marah orang?ko datang bulan ker?tanya pemuda terbabit dengan selambanya.

kurang ajar betul la mangkuk hayun nie."kau boleh tanya kenapa?kau tengok apa kau dah buat dengan myvi kesayangan aku nie?mata kau letak mana ha time drive?kat buku lali ke?marah wahida lagi.

"eleh setakat myvi kau tu gadis sampah bukan setakat lampu ja aku boleh ganti sekali ngan myvi kau pun aku boleh ganti tau"balas pemuda terbabit dengan angkuhnya

belagak punya jantan."eleh kau ingat kau naik kereta toyota aku takut ke?aku tak kira kau kena jugak bayar ganti rugi kerta aku!!"wah!dah sedap-sedap rosakkan kereta aku mana boleh tak bayar ganti rugi!

"sapa suruh kau kira.kalau kau nak kira,kira la sorang-sorang aku nak pergi kerja lagi baik dari layan gadis bau sampah macam kau ni tau!!"pemuda itu terus memecut pergi dan meninggalkan wahida keseorangan di tepi jalan bersama myvi orange kesayangannya yang dipenuhi sampah!!


saiful azam


"kau ni pe hal bro?aku tengok kau dari tadi tak habis -habis tersengih macam kerang masam ja..rungut iskandar yang hairan melihat gelagat teman karibnya hari ini yang lain dari yang lain.kena sampuk hantu ke mamat nie?
"tak de lah..saja ja aku exercise mulut"jawab saiful azam selamba.teringat gadis yang hampir dilanggarnya pagi tadi.manis orangnya.menepati citarasa aku.cuma mulut dia ja yang agal laser.namun aku suka.hehehehehehe

"ya allah senyum sorang-sorang lagi mamat nie"iskandar mengelengkan kepalanya melihat telatah kawannya itu.
"aku dengar papa kau dah dapat setiausaha baru,betul ke?tanya iskandar.
"memang pun.ganti anis yang nak sambung belajar.hari ni la dia datang bekerja."jawab saiful azam yang ligat menaip kertas kerja di komputer ribanya.papanya datuk hasnol bertugas sebagai timbalan pengarah di syarikat MPH Holding yang diusahakan bersama-sama dengan datuk khalid yang merupakan kawan baik papanya.selepas sahaja saiful azam menamatkan pengajiannya di ukm beliau terus bekerja di syarikat MPH Holding sebagai pengurus operasi.


nurul wahida

"datuk ni nurul wahida yang akan mengantikan tempat saya nanti"terang kak anis kepada datuk hasnol
"selamat datang nurul wahida ke syarikat MPH Holding"ucap datuk hasnolwahida hanya tersenyum mendengar ucapan tersebut..lega rasanya apabila anis sudah mencari pengantinya.senang sikit.tak perlu dia terkejar-kejar untuk mencari setiausaha baru lagi.
"baiklah anis,bawa nurul wahida berjumpa dengan staf kita kemudian tunjukkan bilik kepada nya"arah datuk hansnol kepada anis.
"mari wahida"ajak anis kepadaku.


apabila tiba waktu makan tengahari,kafeteria di syarikat MPH Holding menjadi tumpuan.saiful azam,iskandar dan intan teman wanita iskandar memilih meja yang agak terlindung dan memesan makanan mereka.wahida dan anis memilih meja yang agak tersorok dari pandangan.wahida tidak sedar pemuda yang hampir melanggarnya tadi juga turut makan di tempat yang sama dan bersebelahan meja.dari jauh saiful azam asyik memerhati gelagat wahida yang sedang bersembang dengan anis.dia suka melihat gelagat gadis itu."sudah jatuh cintakah aku nie?"hehehehe.fikir saiful azam dalam hati.dalam hatinya timbul satu idea untuk menyakat gadis tersebut..wawawawawa...otak setan dah mula datang..hehehehehe

"eh!is kau ada bau something tak?"perli saiful azam kepada iskandar dengan nada yang agak kuat sedikit.
"bau apa kau nie ijam.aku tak de bau apa-apa pun"jawab iskandar.pelik betu la kawan aku ni.ish ish...
"ish..hidung kau tersumbat ke ape..aku ada bau something.bau macam sampah.ada tong sampah ke dekat-dekat tempat kita makan nie ha?saiful azam buat-buat tanya kepada ikandar

wahida yang kebetulan terdengar perbualan makhluk di sebelah mejanya itu lantas mengangkat mukanya yang dari tadi lagi asyik melantak nasi ayam.mana tahan..pagi tadi mana dia sempat mengalas perutnya.time lunch nie aku balun la puas-puas.hehehehehe.betapa terkejut monyetnya apabila melihat makhluk yang berada di sebelah mejanya merupakan manggkuk hayun yang telah melanggar myvi kesayangannya tadi.dan yang pasti pemuda itu sedang memerlinya!tak guna punya mangkuk hayun!

apabila saiful azam menyedari yang gadis tersebut sudah menyedari kehadirannya di situ,saiful azam lantas mengangkat sebelah keningnya dan tersenyum sinis kepada wahida.."harap muka saja hensem tapi perangai macam mangkuk hayun"kutuk wahida dalam hati."


"jahanam betul la mangkuk hayun nie.gara-gara dia aku terpaksa menunggu bas"maki wahida sambil berjalan menuju ke perhentian bas yang tidak jauh dari tempatnya bekerja.oleh sebab myvinya telah dihantar ke workshop untuk dibaiki maka wahida terpaksa pulang ke rumahnyaa dengan menaiki bas."habisla duit aku bulan nie.huhuhuhuhu"rungut wahida lagi.sedang dia merungut seorang diri,tiba-tiba kedengaran bunyi hon dari sebuah kereta yang amat-amat dikenalinya itu dan tak lain tak bukan kereta mangkuk hayun tadi!!!

"hai gadis sampah tengah tunggu bas ker?tanya saiful azam kepada wahida yang mencuka sahaja mukanya apabila terpandangkan muka saiful azam."comelnya!!!hehehehe

"ish magkuk ni dah tau aku tengah tunggu bas masih dok gatal bertanya lagi.
"tunggu bas la,takkan perhentian bas orang tunggu soyuz mendarat kot"jawab wahida geram.

tersenyum saiful azam mendengar jawapan yang keluar dari mulut gadis tersebut."ku cium jugak pompuan nie karang"ucap saiful azam dalam hatinya.
"marila saya hantarkan awak balik.hari nak hujan nie"pelawa zaiful azam kepada wahida. langit yang kelam menandakan pada bila-bila masa sahaja hujan akan turun.
"tak pe..terima kasih sajala.orang boleh tunggu bas."wahida menolak pelawaan saiful azam.
"janganlah macam tu.saya ikhlas nak tolong awak ni.saya yang menyebabkan kereta awak masuk bengkel so saya kena la bertanggungjawb kan"
"hah!baru sekarang kau tau tanggungjawaab kau.tadi tak pula.dasar mangkuk hayun"maki wahida lagi.tapi dalam hatinya sahaja "tak payah.orang boleh tunggu bas.nanti orang naik kereta dia habis busuk sampah kereta lawa dia tu.jenuh nak cari pewangi pulak"wahida memulangkan paku buah keras kepada saiful azam.
"degil jugak ya pompuan nie"getus saiful azam dalam hatinya".
"awak tak baik tau buat macam nie.saya ikhlas nak tolong awak,kalau awak tak nak naik saya akan duduk sini dengan awak sampai awak naik kereta saya!"ugut saiful azam kepada wahida dan melabuhkan pungungnya di tepi wahida
"wah!!magkuk nie nak ugut-ugut aku pulak.tapi nampak gayanya macam bersungguh-sungguh.

akhirnya wahida mengalah lantas dia masuk ke kedalam kereta honda crv milik saiful azam.saiful azam memandu dalam kelajuan yang sederhana.saja saiful azam melengah-lengahkan masanya untuk bersama-sama dengan wahida.gadis yang mula mencuit hatinya.

hubungan wahida dan saiful azam semakin intim.saiful azam berhasrat untuk menyunting wahida menjadi teman hidupnya.saiful azam masih menunggu peluang untuk melamar gadis tersebuy.wahida selalu sahaja melarikan diri sewaktu saiful azam mula menyebut tentang hati dan persaan."ala ini saiful azam la wahida mesti sayang aku punya"fikir saiful azam.


wahida sedang berlegar-legar di tingkat atas pusat membeli belah tesco.hari minggu sebegini wahida keluar untuk mencari barang dapur yang hampir kehabisan.maklumlah gaji baru sahaja masuk kemarin.hehehehe.sedang asyik dia membelek minyak wangi yang dipamerkan di situ,dia ternampak saiful azam dengan seorang wanita sedang bergelak ketawa.mata wahida terus sahaja berkaca.hilang langsung moodnya untuk membeli barang.sampai sahaja di rumah,terus dia menyembamkan mukanya dan menangis.wahida mengakui bahawa dia cemburu,dia sayangkan saiful azam tetapi dia malu untuk mengakuinya.kedengaran ringtone lagu cinta kain putih dari handfhone wahida.panggilan dari saiful azam."mangkuk betul dah ada awek masih lagi teringin nak menggatal dengan perempuan lain"marah wahida.panggilan dari saiful azam dibiarkan tidak berjawab.sebaik sahaja telefonnya berhenti dia terus silentkan hansetnya.


"apa kes lak gadis sampah nie tak angkat call aku?takkan dah tido kot"saiful azam memandang jam di dinding biliknya.jarum jam menunjukkan pukul 8.30."awal lagi"getus saiful azam.saiful azam lantas menghantar sms kepada wahida."aik tak reply lak mesej aku.jarang dia tak balas mesej aku"saiful azam tertanya-tanya.hatinya mula rasa tak betah apabila tidak mendengar suara wahida.."sakitkah?"


keesokan harinya saiful azam tidak nampak langsung kelibat wahida di pejabatnya.
"kak alia,mana wahida?dia tak masuk keja lagi ke?"saiful azam bertanya kepada kak alia yang merupakan kerani di situ.
"wahida ambik mc hari ini.katanya tak sihat"terang kak alia

"wahida tak sihat?kenapa dia tak beritahu aku?teruk sangat ka?saiful azam tertanya-tanya dalam hatinya.lantas dia terus memecut pergi ke rumah gadis kesayangannya itu.sampai sahaja di depan rumah wahida saiful azam bertambah hairan kereta gadis tersebut tiada di rumahnya"mana gadis ni pergi ya"getus saiful azam dalam hatinya "hah!!"saiful azam teringat sesuatu.lantas dia memecut kertanya ke suatu tempat.


"betul tekaan aku"saiful azam lantas memberhentikan kereta dan mendekati wahida yang sedang duduk di atas buaian sambil makan aiskrim."macam budak-budak,tapi yang budak-budak ni la yang aku sayang"fikir saiful azam dalam hati

"ooooo ponteng keja ya.report dekat bos"teguran dari saiful azam mengejutkan wahida yang tengah berkhayal."ish macam mana dia ni tahu lak port favorite aku ni?"
"awak tengah fikir apa nie wahida sampai berkerut-kerut dahi awak?"
"buat apa datang sini,pergilah masuk kerja.orang dah ambik cuti"
"puas saya cari awak.awak pergi mana.saya call awak tak angkat.mesej pun tak balas.awak ada masalah ke?"tanya saiful azam.mana tahu kalau gadis tu ada masalah boleh la dia tolong menyelesaikan masalah gadis pujaan hatinya itu
"tak de masalah apa-apa pun"jawab wahida dingin."aku ada masalah dengan kau la mangkuk"namun kata-kata itu hanya berada dalam hatinya sahaja.
"kalau tak ada masalah kenapa memencilkan diri di sini"tanya saiful azam kembali
"boleh tolong orang tak?"
"tolong apa tu"
"tolong jangan ganggu saya boleh tak!saya nak bersendirian"pinta wahida kepada saiful azam
"awak ni kenapa wahida? ada masalah beritahu la saya.saya risau tengok awak macam ni tau"ish kenapa la dengan awak ni wahida?saya rindukan awak tau tak!
"buat apa awak nak risaukan saya?buang masa la encik saiful azam!
"wahida!awak nie kenapa?saya risaukan awak.awak bukan selalu macam nie.saya ada buat salah dekat awak ke?awak tak pernah pun macam nie dengan saya sebelum nie?
"awak tak de buat apa-apa pun"jawab wahida lantas cuba untuk berlalu dari situ
"awak nak ke mana ni"tanya saiful azam lantas menarik lengan wahida
"lepaslah tangan ni"pinta wahida.cuba untuk melepaskan pegangan saiful azam di tangannya.cubaannya sia-sia pegangan saiful azam terlalu kejap
"saya tak akan lepaskan tangan awak selagi awak tak nak beritahu saya masalah awak!ugut saiful azam.
"awak tak de hak nak tahu masalah saya"balas wahida dengan nada yang berani.
"ya memang saya tak de hak atas awak tapi awak tahu tak perbuatan awak tu menghiris perasaan saya.saya rindukan wak yang gemar melawak dengan saya,suka keluar dengan saya dan saya akui sata sayangkan awak dan saya amat cintakan awak nurul wahida!!
wahida amat terkejut mendengar ungkapan yang keluar dari mulut saiful aazam.matanya cuba untuk menahan air mata daripada keluar.ternyata dia tidak bertepuk sebelah tangan sebelum nie.tapi siapa perempuan yang
bersama saiful azam hari tu?hati wahida tertanya-tanya kembali
"wahida,awak sayangkan saya tak?"soal saiful azam selepas dia meluahkan persaanya sebentar tadi.sdia yakin dia tidak bertepuk sebelah tangan.genggaman tangan wahida tidak dilepaskan sedikit pun malah dikejapkan lagi.
"saya nak balik"beritahu wahida kepada saiful azam lantas melepaskan pegangan tangannya daan terus berlari masuk ke dalam keretanya
"saya tahu awak sayangkan saya.saya akan tunggu sampai awak sanggup terima saya"jerit saiful azam sebelum kereta myvi itu berlalu pergi


"wahida ijam excident!"berita yang disampaikan oleh iskandar tadi benar-benar memeranjatkan wahida.lantas dia memecut keretanya ke hospital.air matanya dari tadi tidak henti-henti mengalir.
sampai sahaja di hospital wahida ternampak datin manisah,mama saiful azam di depan pintu bilik.terus sahaja dia meluru ke arah datin manisah
"auntie macam mana keadaan ijam?"tanya wahida sambil air matanya tak henti-henti mengalir keluar.
"saya ok lah awak..yang awak nie menangis macam saya nie cedera teruk ne kenapa?".belum sempat datin manisah menjawab,saiful azam telah menjawabnya.saiful azam terus mendapatkan wahida lantas menyapu air mata di pipi comel wahida.
"awak sayangkan saya kan wahida?"tanya saiful azam dengan nada yng romantis.wahida hanya mendiamkan diri "mana la aku nak letak muka aku nie"getus wahida dalam hatinya.terasa malu pula.kecederaan saiful azam hanya sedikit sahaja tetapi dia beria-ia menangis.
"nurul wahida,saya tanya awak nie.awak sayangkan saya tak?"tanya saiful azam sekali lagi,jari jemari wahida erat dalam genggamannya.
"orang tua-tua cakap kalau diam tu maknaya betul la"sampuk datin manisah mesra...

"saya tak kira!saya nak warna oren jugak tema majlis kita nanti"tegas wahida
"sapa suruh awak kira.saya tak suruh pun.saya tak nak!saya nak warna putih jugak walau macam mana sekalipun!"tegas saiful azam
mencuka sahaja muka wahida apabila mendengar kata putus dari saiful azam.suka memerintah betul!
"ala isteri kena ikup cakap suami tau"tersengih-sengih saiful azam memanadang muka wahida yang mencuka
"sapa isteri awak?perasan betul!"jawab wahida.namun kini dia bahagia.ternyata saiful azam amat menyayangi dirinya.kisah dia terserempak dengan saiful azam di tesco tu,perempuan tu merupakan adik saiful azam,suhaila irdina.namun kini dia amat bahagia.perkahwinanya dengan saiful azam akan berlangsung tidak lama lagi.harap jodohnya dengan saiful azam akan berpanjangan..

6 bulan kemudian

"orang cakap tak nak,tak nak la!marah wahida kepada suaminya
"ala.. sayang pakai satu kereta pun ok la.abang bimbang la tengok isteri abang drive kereta.kita jual la kereta myvi sayang tu,pakai kereta abang saja ok?"pujuk saiful azam lagi.bukan dia tidak benarkan wahida memandu kereta tapi lebih jimat ada satu kereta sahaja.lagipun sekarang wahida sedang mengandungkan zuriatnya,bahaya jika dibiarkan wahida memandu berseorangan.kalau ada saiful azam di sebelah tidakla saiful azam bimbangkan sangat.

"orang tak nak la...air matanya hampir menitis mendengar permintaan saiful azam supaya menjualkan kereta myvi kesayangannya."boleh la kita tukar-tukar kereta.apa-apa pun orang tak setuju."bentak wahida.
"ala sayang jangan la menangis macam nie..nanti baby keluar pun asyik nak nangis macam mama dia jugak"usik saiful azam.
"memanglah baby menangis,mana ada baby yang tak nangis"jawab wahida selamba
"ewah pandai ya dia menjawab ikut perangai sapa nie ha?"tanya saiful azam sambil mencubit pipi montel isterinya.kini dia bahagia dengan kehidupannya.tambahan pula dia bakal bergelar papa tidak lama lagi.
"sayang..abang sayang awak!luah saiful azam sambil memeluk erat pinggang wahida..
"orang sayang awak juga"balas wahida sambil membalas pelukan suaminya
posted by Penulisan2u @ 12:24 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
45 Comments:
  • At 10/4/09 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet gler!!!
    shayunk awak....:))

    >mya nuryana<

     

  • At 10/4/09 1:03 PG, Blogger miera_fieza said…

    ha.ha.ha
    bestnye..........

     

  • At 10/4/09 1:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biase jer
    keep it up!
    :D

    ~myza2l~

     

  • At 10/4/09 2:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nye....
    sy nk jd mcm citer nie laaaa...
    bahagia je...

    *are_ash*

     

  • At 10/4/09 3:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe.
    best lorh..
    suke sgt..
    5 star for writer..
    :)

    ~miera,form 3~

     

  • At 10/4/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cerita yg sweet :D
    Hrp2 dptla jmpe pujaan hati yg sweet..ki3~ :D

     

  • At 10/4/09 5:22 PTG, Blogger eCaH said…

    eeee....so sweeeeeet!

     

  • At 10/4/09 5:38 PTG, Blogger suhada said…

    suke-suke..
    so sweet

     

  • At 10/4/09 8:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    org suke la cite nie....
    bestnyeeee.

    *PuTiH*

     

  • At 11/4/09 12:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nie rekaan ek...?
    dah banyak cter stail cmnie...tp best jgak lau baca time relaks..haha5

     

  • At 11/4/09 2:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cite cm sama je....xberapa ok..

     

  • At 11/4/09 9:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1st bahase teruk
    mcm tade adab
    yg laen biase jew

    (:~D)
    ske komen

     

  • At 11/4/09 11:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah..mcm karangan jer?

     

  • At 11/4/09 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..
    boleh la takat nak baca
    tapi bahasa mmg agak kureng la...

    keep it up

     

  • At 11/4/09 6:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bese je...cm slalu kt tv uh

     

  • At 11/4/09 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..sweet glerr.la cite nie... :]






    (^_^)nia(^_^)

     

  • At 13/4/09 10:06 PG, Anonymous eica said…

    ske gler bca cte ni..
    santai je bhasa dier..
    xla borink..hehehehe

     

  • At 13/4/09 10:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ei teruknyer bahasa azam 2 ada ker panggil waheeda 2 sampah,boleh dia cair n org cmni,klu aku tujuh keturunan pun aku x maafkan..dah la nk ikuT cakap dia jer..selfish
    ~~aNWY kEEP IT UP~~

     

  • At 13/4/09 6:17 PTG, Anonymous eira said…

    sweet sgt !!
    klu nk jmpe jdoh mmg kne ade aksi xcident dlu ke ??
    hahha

     

  • At 13/4/09 6:21 PTG, Blogger AkMa said…

    ^____________^

     

  • At 13/4/09 7:30 PTG, Anonymous cik_bulma said…

    bnyak btol slah ejaan..
    tp... bez gak laa...
    sempoooiiiii..

     

  • At 14/4/09 8:59 PG, OpenID whatever28 said…

    very kiut story..

     

  • At 14/4/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik..g keje nek toyota...blik nek honda crv lak...

     

  • At 15/4/09 8:00 PTG, Blogger dOUblEH said…

    tu la psal.....aku pun pening....toyota ke crv??????huhuhuhuhu

     

  • At 16/4/09 3:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kurang menyengatlaa.... cube cr cite yg xpernh org buat lg...

     

  • At 16/4/09 8:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haaaa....
    prmulaan dia mcm stu novel tu..tjuk dia rahsia hatiku..
    klu x clap sya la...
    tp ap pun cta ni sweet..
    truskan brkarya..=-)

     

  • At 17/4/09 2:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah ape2 la cerpen ni..
    dah biase sgt..
    bhsa kurang menonjol

     

  • At 17/4/09 8:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya allah..romantis gler..
    syok btul aku bce.hehe:)

     

  • At 18/4/09 12:49 PTG, Blogger ~umai~ said…

    cte ni sweet..
    tp ade part yg agk laju r...
    n lau konflik tu dipnjgkn lg besh..
    hehe..

     

  • At 19/4/09 7:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    de ker dunia nie citer g2??
    tp kisah aku gitu p0n..
    sedih... hanya aku yang setia pd si dia..
    si dia??
    aku xtau k mane....
    sukarnya hidup nie xkan sama mcm novel...

     

  • At 19/4/09 7:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    human ai....

     

  • At 19/4/09 7:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mm...writer nie fan aril ke.

     

  • At 20/4/09 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sangat2 cute...
    romantiknye..
    nak juga kisah mcaM ni.. >_<

     

  • At 22/4/09 9:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    paling ketara lenggok bahasa n' ejaan la.
    cerita yg ringan n relak la kot.
    tp pe pun utk penulis, teruskan memperbaiki mana yg kurang
    n mantapkan penulisan pada masa akan datang ok.

     

  • At 22/4/09 2:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt....


    rialinda89

     

  • At 23/4/09 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penggunaan bahasa terlalu sempoi..
    dan bnyk gak ejaan yg slah..

     

  • At 27/4/09 3:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dri awal pon da tau endng yerw cmne..
    hehe.
    :)
    bese jerw citer nie..

    (MiSa)

     

  • At 27/4/09 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl3...
    toyota..CRV...toyota...CRV...
    comfius gak...
    pe pun,leh thn cite ni...

     

  • At 1/5/09 8:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    toyota o crv?

     

  • At 10/5/09 3:53 PTG, Anonymous ana comey said…

    cayunk awk...

     

  • At 10/5/09 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ke cte ni??
    cm xbest mne je...
    huhu....

     

  • At 14/5/09 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh lah..

     

  • At 3/8/09 11:23 PTG, Blogger syasya said…

    comella...best citer ni..

     

  • At 10/3/10 10:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah...
    best giler..
    solah-olah sy yg jd wahida tu..
    da la ijam tu cyg sngt kat wahida..
    hrp2 sy pun mcm tu gak akn dtg..

     

  • At 23/12/10 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sayang awk jugak...
    hehehe..
    best citew nie...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group