BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Februari 04, 2009
Cerpen : Hanya Tuhan Yang Tahu
Nama Pena : Ainul Mardhiah

Aku membuang pandangan ke luar tingkap.Bunyi dentuman secara mengejut sebentar tadi menyedarkan aku daripada lamunan.Aku menanggalkan cermin mataku lalu meletakkannya di atas meja belajarku.Selepas menyarungkan tudung dan hanya memakai selipar jepun,aku bergegas keluar untuk melihat apa yang berlaku.Aku amat terperanjat terhadap apa yang terjadi di hadapan mataku;kemalangan antara sebuah motosikal dengan sebuah lori simen.Lori itu terhumban ke dalam parit manakala motosikal tersebut tercampak ke tengah jalan.Penunggang motosikal terbabit terbaring berdekatan motosikalnya.Aku khuatir kemalangan itu telah meragut nyawa.

"Astaghfirullahal'azim.Kenapa lembab sangat aku ni?Patutnya dari tadi aku dah call ambulans!"aku mendengus marah dalam hati.Tanpa membuang masa aku mencapai telefon bimbitku di dalam kocek seluar lalu menekan butang nombor ambulans.

"Hello,saya perlukan ambulans sekarang juga."


****************************************

Syukur alhamdulillah kerana pemandu lori dan penunggang motosikal tersebut masih hidup walaupun mengalami cedera parah.Aku juga berasa bersyukur kerana Allah menggerakkan hatiku untuk meninjau apa yang telah berlaku di luar rumah.Daripada pemerhatian aku,rasanya akulah orang pertama yang menjadi saksi kemalangan itu.

"Cik..?"Wanita yang diyakini merupakan seorang doktor bertugas itu kelihatan teragak-agak untuk menegurku.

"Oh,saya Sumayya,"aku memperkenalkan diri seraya melemparkan senyuman.

"Cik Sumayya,Cik kenal tak siapa penunggang motosikal tu?Tiada sebarang dokumen atau kad pengenalan padanya yang menunjukkan malumat diri.Memandangkan dia telah jatuh koma,bertambah sukar untuk kami menghubungi keluarganya."

"Astaghfirullahal'azim,doktor.Saya belum melihat mukanya lagi.Susah pula saya hendak membantu pihak doktor.Boleh izinkan saya menjenguknya sebentar?"

"Boleh,tentu saja tetapi saya tidak pasti jika Cik Sumayya boleh mengecamnya kerana mukanya turut tercedera."

Aku melangkah masuk ke dalam wad lelaki tersebut.Aku menghentikan langkahku di sisi katilnya.Aku mengamati wajah itu.Benar,sukar bagiku mengenalpasti identitinya kerana wajahnya yang mengalami cedera yang agak parah.Namun hatiku kian berdebar setelah beberapa lama.Aku kenal lelaki ini.Ingatanku kembali tersorot pada suatu peristiwa lalu.

"Eh awak ni buta ke?Lintas jalan tak reti tengok kiri kanan dulu?Nak mati cepat la tu!"jerkah lelaki itu.Darahku tersirap ke muka.

"Patutnya kena ada signboard AWAS LEMBU MELINTAS kat sini,"sambungnya lagi.

"Awak ni kenapa?Datang bulan ke?Oh,barulah saya tau yang lelaki pun datang bulan!Huh!"balasku sambil mengutip buku-buku yang bertaburan."Dia tu tau marah orang je,bukan reti nak tolong kutip buku-buku aku ni."Gerutuku dalam hati.Lelaki tu nampaknya makin naik angin dengan kata-kataku sebentar tadi.Dia mencampakkan topi keledarnya ke jalan,kasar.

"Mulut kau tu boleh jaga sikit tak?Kau tu yang datang bulan,bertompok merah kat belakang baju!"Kata-katanya itu mematikan langkahku dan cepat-cepat aku check takut-takut kalau kata-katanya betul."Aduh,betul la aku period.Malunya,mana aku nak letak muka aku ni?"

"Woi, Asyraf!Jantan apa kau ni bergaduh dengan perempuan.Tak malu ke,hah?"Seorang lagi lelaki datang menghampiri 'budak bertuah' itu.Lekas-lekas aku memulakan langkah,malas nak bertekak lagi.

"Minah tu la lintas tiba-tiba depan aku!Dah la lintas macam lembu!"Marahnya lagi.Suaranya yang kuat itu menambahkan lagi amarahku namun, cuba kutahan.

"Dah la tu,Asyraf.Bawa bertenang.Istighfar banyak-banyak."

"Saya kenal dia,doktor.Namanya Asyraf Muslim bin Abdul Manaf,"laju sahaja bibirku menyebut namanya.Doktor yang aku kenali sebagai Doktor Fatihah itu berlalu pergi setelah mengucapkan terima kasih kepadaku.

Bermula pertengkaran antara aku dengan dia lebih kurang dua bulan lalu,hatiku tergerak untuk menyelidik latar belakang dirinya.Entah apa la yang merasukku ketika itu?Barangkali kerana dia seorang sahaja yang berani memarahi aku di depan penuntut-penuntut lain.Ya,barangkali kerana itu.Dalam diam-diam,dia telah mencuri hatiku.Kenapa?Mungkin hanya Tuhan yang tahu jawapannya.


***********************************

Setiap hari aku menziarahinya di hospital.Aku jatuh kasihan terhadapnya kerana dia sudah kehilangan ibu bapa sejak kecil lagi.Malah saudara maranya ketika itu main tarik tali dalam soal menjaganya.Semua berdolak dalik.Akhirnya, dia dihantar ke rumah kebajikan anak-anak yatim dan dibesarkan di situ.

Oleh disebabkan keadaannya yang kritikal,aku meluangkan masa setiap hari sekali membaca surah Yaasin untuknya.Moga-moga Allah Azza Wajalla mengizinkannya untuk terus hidup.Kerap kali juga aku terserempak dengan rakan-rakannya.Mujurlah ketika pertemuan itu aku tidak berada di dalam wadnya.Lagipun, mungkin ada seorang dua sahaja di antara mereka yang mengenaliku.

Leka membaca surah Yaasin tiba-tiba aku terlihat jari-jemarinya digerakkan.Dengan segera aku memanggil doktor.

"Pesakit ni dah beransur pulih.Insya-Allah dia akan terjaga sepenuhnya tak lama lagi,"Doktor Fatihah seakan menyuntik sedikit keyakinan dalam diriku.

"Ya,Insya-Allah,"aku berbisik perlahan sambil merenung Asyraf Muslim yang terlantar di atas katil.

Kuliahku berakhir agak lewat hari ni dan keadaan itu memaksaku untuk mendirikan solat Asar di hospital.Aku memutuskan untuk mendirikan solat di dalam wad Asyraf Muslim kerana ianya lebih selesa.Setelah doaku diaminkan,aku tersentak kerana mendengar ada suara lain yang turut mengaminkan doa.Aku mengalihkan pandanganku ke arah Asyraf Muslim di katil.

"Ya Allah,alhamdulillah!Awak dah sedar."Tanpa disedari air mataku menitis.

"Aku dah lama sedar.Pagi tadi.Kau buat apa kat sini?" Hmm,masih lagi sombong macam dulu..

"Saya tak buat apa-apa selain menjaga awak setiap hari.Nampaknya awak tak perlukan saya lagi,"aku mula melangkah keluar setelah kain sembahyang telah disimpan kemas di dalam begku.

"Tunggu!"Langkahku terhenti."Jaga aku setiap hari?Kenapa?Bukan ke aku dah marah kau teruk-teruk dulu?Kenapa kau sanggup....jaga aku?"Aku tersenyum hambar.

"Buat apa lah dikenang cerita lama.Bukak la buku baru ye,saudara.Saya balik dulu.Assalamualaikum."Selepas itu aku tidak lagi menziarahinya.


*************************************


Kira-kira selepas sebulan lebih,aku terdengar khabar bahawa Asyraf Muslim sudah kembali ke kampus.Malah, khabarnya juga dia sudah boleh berjalan seperti biasa.Syukurlah Allah SWT memanjangkan umur dan memulihkan kesihatannya.Mendengar khabar itu sahaja sudah cukup membuatku gembira.

"Sumayya!" Hmm,dia!

"Puas saya cari awak.Merata dah saya pusing,"katanya sambil tercungap-cungap.

"Oh, ye ke?Sampai Sabah tak?"Sengaja aku mengujinya.Ternyata dia nampak agak tertekan.

"Saya jumpa awak ni sebenarnya nak ucap terima kasih."

"Oh, tu je ke awak nak cakap?"Sekali lagi aku mengujinya.

"Em..saya nak belanja awak minum.Kita keluar berdua je boleh?"Matanya bersinar-sinar penuh pengharapan.

"Boleh tu memang boleh tapi ada satu syarat."

"Hah,apa dia?"soalnya agak gugup.

"Kalau nak makan berdua,awak kena jumpa mak ayah saya dulu."

"Hah,buat apa?"Dia makin bingung.Lantas aku tertawa kecil,geli hati.

"Masuk meminang saya lepas tu terus kahwin." Aku tersenyum dan terus berlalu pergi.Dia masih lagi terpaku di situ.


**************************************


Tiga tahun telah berlalu.Aku masih tidak dapat memadamkan ingatan dan cintaku kepada Asyraf Muslim.Namun, aku terpaksa juga melupakannya sedikit demi sedikit kerana aku telah menjadi tunangan orang.Seksa diriku kerana terpaksa melupakannya.Oleh sebab keyakinan kepada ketentuan Allah SWT dan pilihan ibu bapa,aku pendamkan sahaja.Aku yakin pilihan ibu bapa tentulah pilihan yang terbaik.Tidak lama lagi aku bakal bergelar sebagai seorang isteri.Harapanku semoga aku mampu menjadi seorang isteri yang baik.

"Betul ke Sumayya tak nak tengok gambar dia?"Ibu menyoalku acapkali sejak aku menjadi tunangan orang.Mungkin ibu kehairanan melihat sikapku.Biarlah,aku berserah sahaja kepada takdir.

Majlis akad nikah diadakan di rumah kediaman ibu bapaku.Ramai saudara maraku yang hadir.Rombongan pengantin lelaki tiba dengan hantaran tujuh dulang dan dibalas dengan sembilan dulang oleh pihakku.Aku tidak dapat menahan air mataku daripada mengalir.Sayu rasanya.Aku lihat pengantin lelaki berjabat tangan dengan waliku iaitu bapaku sendiri.Wajahnya tidak begitu jelas kerana aku tidak memakai cermin mata.

"Aku terima nikahnya Sumayya Iman binti Abdul Rasyid dengan mas kahwin RM80 tunai"Lancar lidahnya mengucapkan kabul.Kini sah aku bergelar seorang isteri.

Tiba masanya pengantin lelaki menyarungkan cincin di jariku.Ya Allah,tabahkanlah hati hamba-Mu yang lemah ini!"Aku berdoa dalam hati.

Suamiku berdehem kecil memberi isyarat supaya aku memandangnya.Bertambah deras air mataku mengalir kerana di hadapanku ialah Asyraf Muslim.Dialah suamiku.Selepas cincin disarung,kucium tangannya dan dia membalas dengan ciuman di dahiku.Asyraf Muslim berbisik di telingaku,"Sekarang saya dah boleh keluar berdua dengan awak."Kata-katanya itu membuatku tersenyum.Hanya Tuhan yang tahu betapa terhiburnya hatiku kerana dipertemukan jodoh dengan lelaki yang kucinta.
posted by Penulisan2u @ 2:07 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
11 Comments:
  • At 4/2/09 1:51 PTG, Blogger mazeq82 said…

    citer ni pd awlnya best, penghujung citer kureng cket..coz jln citer tu da byk org pkai..
    wlau ape pun..truskan berusaha lg..ader potensi tinggi tuh..hehehe..

     

  • At 4/2/09 5:57 PTG, Blogger Afiqah said…

    assalamualaikum...

    best...
    di tekankan pasal di antara lelaki dan perempuan bila sumayya di ajak keluar...
    teruskan berkarya...
    masih ada yg kurang dan perlu di baiki...

    wassalam...

     

  • At 4/2/09 6:01 PTG, Blogger teletabies said…

    intro die dah menarik...
    sampai kat ending,
    mcm idea basi dah la..
    dah banyak org pakai..

     

  • At 4/2/09 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    JLN CITE SAME JE...wat la lain dr yg lain....

     

  • At 4/2/09 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    JLN CITE SAME JE...wat la lain dr yg lain....

     

  • At 5/2/09 12:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam sme je ngan cerpen sblum ni..
    leyh agak die nye ending tu..
    jln cite pun pendek..xdiolah ngan sebaiknye..
    hope the writers can improve ur story next time k..
    wish u best of luck..
    jgn putus asa..

     

  • At 5/2/09 8:17 PG, Blogger Org Ganu said…

    erm..jalan cte too simple..but not bad la..awk mmg berbakat.cuma kna cari idea yg len ckit dr yg len coz jalan cte ni agak biasa n sama jek.pepun teruskn berkarya!

     

  • At 5/2/09 10:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita ni simple jer..tapi blh thn..kalau d pnjgkan lagi, mest lagi best...kalau aku jadi sumayya, aku tingin sgt n tgk sapa bakal suami. mana thn kalau 3 bulan tak tahu identiti bakal suami sendiri...

     

  • At 12/2/09 9:05 PTG, Blogger Helwa said…

    btol la ckp sume org..

     

  • At 18/2/09 5:28 PTG, Anonymous dya adriza said…

    hahaha...
    sampai 3 thn cari duit nak masuk minang...
    gud job but so klise..
    try wt lg bez but islamic..
    i like it!

     

  • At 7/5/10 10:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    short story ,

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group