BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Ogos 17, 2008
Novel : Derita Kasih 1
nurasz
epinicegirl_92@yahoo.co.uk

Termenung Nazirah di tepi pantai yang sepi sesepi hatinya. Nazirah kebingungan apabila mendengar keputusan yang telah ibu buat tanpa persetujuan daripadanya. Hati Nazirah teramatlah berat untuk menerimanya. Mengapa harus Nazirah yang ibu jadikan perjanjian. Mengapa tidak akak Aishah mahupun akak Farah. Apakah ibu tidak tahu bahawa hati Nazirah hanya untuk seorang lelaki sahaja. Ya, ibu tahu namun sengaja tidak mahu ambil tahu.

Tanpa Nazirah sedari, Fahmie telahpun melabuhkan punggungnya bersama-samanya di atas batu itu. Nazirah tidak menghiraukan sesiapapun selain hatinya yang duka lara itu. Mata Nazirah masih tepat memandang ke arah laut yang sepi itu.

Akhirnya Fahmie memulakan bicara. Bahu Nazirah disentuhnya. Nazirah terperanjat dan terus memandang ke sebelahnyanya. Nazirah tersenyum pahit sambil memandang Fahmie.

"Zira, mengapa duduk seorang diri kat sini. Tak takut kena kacau ke?" nada Fahmie seperti bergurau.

Nazirah hanya mendiamkan dirinya. Fahmie kehairanan. Fahmie seperti berkata-kata dengan manusia bisu. Mata Nazirah beralih pada Fahmie. Dia cuba mengumpul semangatnya untuk berkata-kata. Akhirnya dengan suara yang perlahan, Nazirah mengeluarkan suaranya.

"Mie, ada sesuatu yang ingin Zira katakan pada Mie," riak wajah Fahmie berubah bingung.

"Mengapa Zira cakap macam tu. Nada suara Zira menakutkan Mie. Ada apa-apa yang Mie tidak tahu ke?" tanya Fahmie pantas.

" Mungkin Mie bakal terluka dengan apa yang bakal Zira katakan ini tapi Zira lebih takut untuk mengatakannya. Ia menyeksa jiwa raga Zira sendiri. Zira yang tersepit. Zira…Zira….ahh…." kata Nazirah sambil air matanya mula menitis.

"Apa Zira? Kita telah berjanji untuk berkongsi bersama-sama segala suka dan duka. Mie sanggup mendengar luahan hati Zira itu," ujar Fahmie tenang sambil menggenggam erat tangan wanita yang amat dicintainya itu.

"Mie. Perkara yang ingin Zira katakan ini tidak boleh dikongsi. Sedangkan Zira sendiri tidak dapat menerimanya apatah lagi Mie. Zira minta maaf jika apa yang bakal Zira katakan akan merobek hati Mie. Zira tidak sanggup Mie mendengarnya daripada mulut orang lain. Zira harap Mie dapat menerimanya walaupun Zira tahu Mie pasti akan kecewa," Nazirah menerangkan dengan panjang lebar.

"Okey…okey…just say it. Mie akan menerimanya walaupun it is something that will hurt me," jawab Fahmie serius.

"Mie…," Nazirah menarik nafas panjang seperti ingin meluahkan sesuatu yang amat berat.

"Zira rasa setakat di sini sahajalah hubungan kita," luah Nazirah dengan berat sekali.

"Ha…kenapa? Apa salah Mie?" Fahmie amat terkejut dengan kata-kata Nazirah yang amat ditakutinya sejak dulu lagi. Tidak disangka, disaat-saat bahagia percintaannya dengan Nazirah ada juga duri yang bakal terselit.

"Zira cintakan Mie tapi ibu telah bersetuju untuk menikahkan Zira dengan seorang lelaki bandar yang tidak Zira kenali. Zira juga terseksa Mie tapi ibu yang menentukan segalanya. Zira tidak dapat membantah Mie. Keputusan telah diambil. Zira minta maaf. Zira…..Zira…..Zira terpaksa," ujar Nazirah bersungguh sambil air matanya menitis laju.

"Miskin sangatkah Mie sehinggakan ibu Zira bertindak memisahkan kita. Bukan ibu Zira tidak tahu bahawa Mie cintakan Zira. Zira…Mie tak boleh hidup tanpa Zira..," Fahmie berkata dengan seribu satu harapan.

"Mie….Zira tahu semua itu…tapi Zira tidak mahu menjadi anak derhaka. Mie boleh cari perempuan yang lebih baik daripada Zira. Tolong….lupakanlah Zira…dalam masa sebulan dari sekarang Zira akan menjadi isteri orang….hari ini adalah hari terakhir kita bertemu….kerana esok Zira akan bertolak ke Kuala Lumpur….pernikahan Zira akan diadakan di rumah pakcik Zira di sana. Mie, terimalah hakikat ini… lupakanlah Zira…please!!!" ujar Nazirah dengan lembut.

‘Zira…Mie cintakan Zira….lupakah Zira akan janji-janji yang telah sama-sama kita semai dahulu…ombak di sini telah menjadi saksi kita. Zira segala-galanya bagi Mie. Tidak sayangkah Zira pada Mie lagi? Tolong Zira….jangan buat Mie macam ni…,"kata Fahmie masih memujuk.

"Sudahlah Mie…Zira tahu itu semua benar..Zira sayangkan ibu…biarlah Zira yang melaksanakan impiannya itu Mie…Mie lupakanlah Zira…Jangan ingat Zira lagi…," ujar Nazirah lagi penuh kesedihan.

"Zira…tolonglah Zira….tolong…jangan perlakukan Mie macam ni….," jerit Fahmie. Namun Nazirah sudahpun berlari meninggalkan Fahmie keseorangan di atas batu itu.

Tidak sanggup lagi didengarinya rintihan hati lelaki yang amat disayanginya itu. Rintihan dan luka di dalam hati Nazirah hanya dia yang rasakan. Nazirah tahu, walau bagaimanapun dia terpaksa juga mengorbankan cintanya yang amat mendalam itu demi ibunya. Nazirah sudah tiada pilihan lain.

Sampai sahaja di rumah, Nazirah terus masuk ke dalam biliknya. Air matanya terus laju membasahi bantal. Hati Nazirah amat luka.

Pintu bilik diketuk.

"Zira….siapkanlah barang-barang kau. Esok Lokman akan datang membawa kita ke rumah Uncle Jaafar di Kuala Lumpur…dan ibu tak mahu lagi kau menangis. Lupakanlah lelaki tu…ibu buat ini semua kerana mahu melihat kau bahagia…Lokman pasti akan membahagiakan kau Zira," ujar Puan Alia.

Tangisan Nazirah bertambah laju.

Dia tertidur bersama-sama hatinya yang remuk-redam.

Lewat malam itu Nazirah bangun menunaikan solat tahajud dan solat hajat. Air matanya tidak berhenti mengalir. Selesai bersembahyang diambilnya kertas dan pen, menulis sepucuk surat untuk Fahmie. Warkah terakhir daripadanya.

………………………………………………………………………………………………

Awal pagi lagi Nazirah sudah bangun dan menyediakan sarapan. Dipakainya baju yang diberikan oleh ibunya semalam. Dia berjalan ke rumah sahabat baiknya Ismatul, yang juga merangkap jirannya. Ismatul terperanjat apabila melihat Nazirah berpakaian cantik seperti ingin pergi ke tempat yang jauh.

"Is, Zira harap Is dapat berikan surat ini pada Mie ya…Is sahajalah harapan Zira sekarang. Mungkin ini adalah hari terakhir pertemuan kita. Maafkan Zira. Ibu telah menentukan segala-galanya. Beritahu Mie yang Zira minta halalkan semua yang Mie pernah buat atau beri pada Zira. Maafkan segala salah dan silap Zira ya…Is…tolong Zira ya….," beritahu Nazirah dengan penuh kesedihan.

"Baiklah Zira. Is akan lakukan semua itu. Zira jangan risau. Nanti jangan lupa kirim surat pada Is. Jangan sombong pula dengan Is nanti," Ismatul masih sempat bergurau dengan Nazirah yang kesedihan.

Tidak sempat Nazirah berbual lama dengan Ismatul, Puan Alia memanggil namanya.

"Zira, balik. Akak Aishah dengan Akak Farah kau tengah sarapan tu. Kau tak nak sarapan ke? Tengah hari karang Lokman sampai," jerit Puan Alia mengganggu perbualan Nazirah dengan Ismatul.

"Baiklah ibu. Zira datang. Sebentar ya," jawab Nazirah dengan pantas.

"Cepat sikit," balas Puan Alia dan terus masuk ke dalam rumah.

"Okeylah Is. Zira masuk dulu. Is bagi surat ini pada Mie bila Zira dah bertolak ke KL nanti ya. Janji dengan Zira, Is akan sentiasa ingat pada Zira. Zira pergi dulu," Nazirah mencium Ismatul dan memeluknya.

"Zira pun macam tu juga," balas Ismatul sambil air matanya deras mengalir.

Terpisahlah seorang sahabat dengan sahabatnya. Terpisahlah seorang wanita dari kekasihnya. Terpisahlah jua hati dari perasaan.

Nazirah berlari masuk ke rumah dan menolong ibunya memasak. Akak Aishah dan Akak Farah duduk di hadapan dan bertugas menyediakan meja. Ismatul dapat mendengar Nazirah dimarahi ibunya kerana terlalu lambat bergerak dan memakai baju pemberian Lokman begitu awal. Nazirah hanya dapat bersabar.

…………………………………………………………………………………………………………………


"Lokman, silalah makan. Janganlah malu-malu. En.Hakim pun silalah. Makanan kampung je, maaflah kalau tak sedap," kata Puan Alia melayan En. Hakim dan anaknya Lokman.

Aishah, Farah dan Nazirah hanya duduk di dapur. Aishah dan Farah yang suka melihat wajah kacak Lokman terintai-intai dari dapur.

Tiba-tiba Lokman tersedak. Puan Alia kelam-kabut.

"Zira, bawakan air Zira. Cepat. Lokman tersedak ni," jerit Puan Alia lantas mematikan lamunan Nazirah di dapur.

"Sebentar, ibu. Ha….ini airnya," Nazirah berjalan pantas ke meja makan sambil membawa segelas ‘skyjuice’.

Nazirah menghulurkan air itu kepada Lokman. Entah disengajakan atau tidak, tangan Nazirah dan Lokman bersentuhan. Nazirah yang terperanjat terus menarik tangannya. Lokman tersenyum menggoda.

Puan Alia dan En. Hakim yang tidak perasan akan kejadian itu hairan apabila Nazirah menarik muka masam dengan tiba-tiba. Tambah menghairankan dengan Lokman yang tersenyum lebar. Untuk menyelamatkan keadaan Puan Alia menyuruh Nazirah mengambil kain untuk mengelap baju Lokman yang kotor dan sehelai t-shirt untuk Lokman pakai. Nazirah merungut kecil namun masih melakukan apa yang disuruh oleh ibunya.

"Nah, ini baju t-shirt untuk awak pakai. Bak sini baju kemeja awak itu. Nak basuh." Nazirah berkata dengan kasar.

Ketika itu hanya Nazirah dan Lokman berada di dapur sedangkan orang lain sudah berasa di ruang tamu berbual sambil menonton televisyen. Nazirah tidak suka dengan keadaan itu.

"Alah…tak payahlah marah-marah. Saya tahu awak takut. Jangan risau. Saya masih lagi waras," ujar Lokman sambil tersenyum gatal.

"Ah..cepatlah. lepas ni nak tunggu baju awak kering lagi. Nanti marah pula ibu sebab lambat sangat bertolak nanti," jawab Nazirah dengan wajah yang meluat dengan sikap Lokman itu.

Lokman menyerahkan baju kemeja yang dipakainya kepada Nazirah. Nazirah masuk ke bilik air dan menutup pintu. Lokman hanya memandang. Dia membaca surat khabar sambil duduk di sebuah kerusi di meja makan. Sekejap-sekejap didengarinya bunyi Nazirah memberus pakainnya. Senyumannya yang manis sentiasa terukir di bibirnya.

Nazirah berasa tidak selesa apabila terpaksa duduk di sebelah Lokman di dalam kereta. Puan Alia dan En. Hakim yang meminta. Kalau tidak sudah tentu dia ada di belakang bersama kakak-kakaknya. Sudah hampir 2 jam perjalanan tapi Nazirah masih belum dapat melelapkan matanya. Ibu, kakak-kakaknya dan bakal bapa mertuanya sudah lama lena. Bila memikirkan Lokman yang berada di sebelahnya, niat untuk tidur terus terbantut. Kadang-kadang Nazirah dapat merasakan ekor mata Lokman melirik ke arahnya. Sepanjang perjalanan Nazirah dan Lokman hanya mendiamkan diri seperti tiada apa yang ingin dibualkan sedangkan begitu banyak persoalan yang bermain di dalam fikiran Nazirah.

Tiba-tiba Lokman bersuara dengan lembut,

"Kenapa tak tidur? Tak ngantuk ke? Orang lain semua dah tidur. Mak cik kata semalam awak tidur lewat. Saya lain, dah biasa. Tidurlah, nanti penat bila sampai di KL nanti.

"Awak peduli apa, saya tak ngantuk. Suka hati sayalah nak tidur ke tidak. Itu hak saya," jawab Nazirah menyembunyikan kebenaran. Matanya memang mengantuk namun tidak dapat lelap kerana Lokman yang di sebelahnya. Lokman menyedari Nazirah berbohong tetapi dia tidak mahu menimbulkan apa-apa konflik jadi dia mengambil langkah mendiamkan diri.

"Awak nak apa-apa?" Tanya Lokman apabila kereta berhenti di sebuah perhentian kerana Lokman ingin menghilangkan penat. Orang di belakang masih lagi lena dibuai mimpi. Hanya Nazirah dan Lokman yang masih berjaga.

"Tak apalah," jawab Nazirah perlahan. Nazirah mahu mengambil peluang itu melelapkan matanya yang sudah teramat berat itu.

Beberapa minit kemudian Lokman masuk semula ke dalam kereta. Dia hanya tersenyum melihat Nazirah yang sudah terlena. Di dalam hati kecilnya, Lokman berasa geli hati dengan sikap Nazirah yang tidak mudah beralah. Rasa sayangnya kepada gadis itu bertambah mendalam.
posted by BLOGGER @ 1:11 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 19/8/08 9:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la...

     

  • At 1/9/08 8:36 PTG, Anonymous lana_luna said…

    nice style. bahasa yang ringkas. seronok baca :)

     

  • At 10/1/09 9:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice..
    simple word..
    suka..suka...
    -nua-

     

  • At 17/3/09 4:34 PTG, Anonymous sha said…

    bez la jgak..huhu

     

  • At 10/4/09 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam / Selamat sejahtera

    Saya mewakili Malindo Publications Sdn Bhd ingin menjemput saudara / saudari untuk menjadi penulis bagi syarikat Malindo Publications Sdn Bhd. MPSB telah mula menerbitkan buku secara serius pada tahun 2005. Kini MPSB telah menerbitkan lebih kurang 53 judul yang berkaitan akademik. Sebarang pertanyaan boleh diajukan melalui :

    Malindo Publications Sdn Bhd
    No 88, Batu 5
    Jalan Gombak
    53000 Kuala Lumpur
    Tel : 03-4024 7159
    Faks : 03-4024 8159
    Emel : malindopublications@yahoo.com
    malindopublications@hotmail.com
    www.malindopublications.com

    Sekian,

    Fithri
    Pengurus Operasi
    (019-2727551)

     

  • At 7/12/09 11:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knapa bahasa skema sangat...

     

  • At 10/1/10 2:08 PTG, Anonymous syu90 said…

    erm...
    bleh la...

     

  • At 1/2/10 12:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh than..

     

  • At 28/8/10 11:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik...bahasa yg simple....thanks!!

     

  • At 28/9/11 11:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad la...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group